Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Maartje1990

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 23:09

Volgens mij ginf de OP toch echt over dat ze dacht dat trump geen president zou worden.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 23:10

Inderdaad, maar op zo'n manier dat je er op uit kon maken dat ze het zelf wel dacht.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 23:15

Karl66 schreef:
De titel klopt toch ook niet met de inhoud, de titel gaat over de verkiezingen en de inhoud over corona.

Ja, dat ook. Maar ik geloof nooit dat ik daar woorden aan vuil zou maken. Het was een veel grotere tegenstelling met een dubbele bodem.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 23:17

Maartje1990 schreef:
Volgens mij ginf de OP toch echt over dat ze dacht dat trump geen president zou worden.

Klopt dus een moderator moet dit veranderd hebben want dit kan zij niet zelf doen na zo'n lange tijd.

Er stond iets in van "wie denkt ook dat Trump geen president wordt".

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 23:21

pien_2010 schreef:
Maartje1990 schreef:

Klopt dus een moderator moet dit veranderd hebben want dit kan zij niet zelf doen na zo'n lange tijd.

Er stond iets in van "wie denkt ook dat Trump geen president wordt".

Maar er staat nergens geen melding? Dat is toch vreemd?

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 23:25

Toch moet het zo gegaan zijn. Want normaal kan alleen een groene bokker (moderator) teksten veranderen na zo'n lange tijd.
En ja het is heel raar want de openingspost past niet meer bij het topic.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 23:26

Ik heb het nagevraagd.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-20 00:42

Erg vreemd. Ik ben heel benieuwd naar de verklaring.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-20 01:02

Ik heb het ook nagevraagd en het is niet veranderd en ze kunnen ook niet zien dat het aangepast is. Nou prima .

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-20 01:34

8nnemiek schreef:
Waaw, ik wist niet dat het wat corona betreft zo slecht gaat in Amerika. Je hoort er hier nauwelijks nog iets over, dus dan ga je er vanuit dat ook daar het aantal corona doden dalen. Niet dus..

Zolang er een groot aantal college American Football wedstrijden gehouden worden met 80.000+ toeschouwers heb je wekelijks 20-30 superspreader events.....

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-20 10:40

En.Trump dan met zijn rally's. Vandaag trekt hij weer ten strijde in Georgia om daar zijn aanhang op te hitsen.
Wat ik verontrustend vind, is dat Trump de Republikeinse partij nog zo in zijn zak heeft, ondanks dat hij helemaal niets constructiefs meer bijdraagt aan bijvoorbeeld het coronabeleid, en zijn dagen vult met zijn Don Quichote-gevecht tegen de molens van de democratie. Het enige tegengas komt van Republikeinen die lager in de rangorde staan. De top is blijkbaar doodsbang om Trump en zijn aanhang tegen de haren in te strijken. Geen enkele hoge Republikein heeft Biden nog officieel erkend als winnaar van de verkiezingen en als volgende president.
Wat is dat? Mij lijkt het een combinatie van opportunisme en pure lafheid - of zijn ze werkelijk zo overtuigd van Trumps leiderschapskwaliteiten? Geven ze echt zo weinig om de democratische waarden en het democratische proces? Zien ze daadwerkelijk liever een totalitair Republikeins regime met Trump als een soort Poetin aan het roer? Ik zou graag eens in hun hoofden willen kijken, naar wat ze werkelijk denken en vinden.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-20 10:51

Trump's aanhangers doneren nog steeds massaal in de kas van de Republikeinen. Echt gigantisch en Trump maakt zich al op voor over 4 jaar.
Dus opportunistische motieven zullen zeker meespelen. Je slacht nu eenmaal niet de kip met de gouden eieren.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-20 10:59

In denk in zijn geval oranje eitjes, maar dat terzijde. Werkelijk waar ongelooflijk wat er daar gaande is, en ergens ook fascinerend. Op een griezelige manier.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-20 11:29

Ze zijn gewoon veel te bang om die Trump aanhang te verliezen denk ik.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-20 11:43

pien_2010 schreef:
Trump's aanhangers doneren nog steeds massaal in de kas van de Republikeinen. Echt gigantisch en Trump maakt zich al op voor over 4 jaar.
Dus opportunistische motieven zullen zeker meespelen. Je slacht nu eenmaal niet de kip met de gouden eieren.

Volgens mij wordt dat geld vooral (nog steeds) gedoneerd om de rechtszaken te financieren die Trump aanspant om verkiezingsfraude aan te tonen. Daarnaast zal Trump dat geld ook willen gebruiken om, zo lang hij nog president is, zich zo veel mogelijk in te dekken tegen de rechtszaken die hem nog te wachten staan als hij eenmaal president-af is. En gezien de macht die hij nog steeds heeft binnen en over de Republikeinse partij heeft, zal hem dat wel lukken ook.
Overigens haalt Biden ook nog steeds aardig wat sponsorgeld binnen, maar inderdaad wel aanzienlijk minder dan Trump.

Het is triest dat geld zo'n doorslaggevende rol speelt in de Amerikaanse politiek.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-20 11:44

Alleen vertelt Trump die aanhang dat er gefraudeerd wordt met de verkiezingen en dat stemmen dus geen zin heeft. Het probleem is alleen dat als al die Trumpaanhangers op vijf januari niet gaan stemmen voor de republikeinse senatoren in Georgia, dat de democraten dan zomaar kunnen winnen en dan zijn ze de meerderheid in de senaat kwijt. Die senatoren deden het in Georgia ook nog eens beter dan Trump, die er verloor. Door nu geen afstand van Trump te nemen, vergroten ze ook nog eens de kans om die gematigdere kiezers, wel republikeins maar geen Trump, kwijt te spelen, waardoor de kans op een democratische zege nog groter wordt. In principe zou de herverkiezing van die senatoren in Georgia een eitje moeten zijn. In het verleden is aangetoond dat democraten daar niet warm voor worden en dus niet op komen dagen, waardoor de republikeinen eigenlijk al zeker waren van de overwinning. Het feit dat het door Trump nu de vraag is of ze wel gaan winnen is op zich al een verlies voor de partij.

Trump maakt de partij kapot en vier jaar Trump op de achtergrond, die zich weer verkiesbaar stelt en die een grote achterban heeft, die ze niet kwijt willen raken, zal de partij volledig gaan verdelen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-20 12:15

Karl, ik hoop toch zo dat dit het gevolg is, dan zien de republikeinen alle macht verdwijnen door het volgen van een idiote leider die op dit moment alleen voor eigen gewin gaat ipv voor de inwoners van Amerika.
Er word aan alle kanten gewaarschuwd dat de donaties voor 80% in Trump zijn privepotje gaan en maar 20 % voor de rechtszaken zijn. Ik snapte zijn verzet helemaal in het begin van de verkiezingen gezien zijn karakter maar hij is nu helemaal kierewiet. Bespreken dat zijn kinderen niet vervolgd worden, gratie geven aan misdadigers en het ergste, tijdens de grootste humanitaire ramp in de geschiedenis de bevolking in de kou laten staan.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-20 14:17

Het is gewoon een verschrikkelijk slechte president. Maar de politiek in de VS is al heel lang kapot. Daardoor kan een maffiabaas als Trump naar boven komen drijven.

Hij doet mij altijd denken aan de bruiloftsscene uit The Godfather, als mensen voor gunsten bij Don Corleone komen en hij vraagt wat ze voor hem gedaan hebben.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-20 14:34

bigone schreef:
Karl, ik hoop toch zo dat dit het gevolg is, dan zien de republikeinen alle macht verdwijnen door het volgen van een idiote leider die op dit moment alleen voor eigen gewin gaat ipv voor de inwoners van Amerika.
Er word aan alle kanten gewaarschuwd dat de donaties voor 80% in Trump zijn privepotje gaan en maar 20 % voor de rechtszaken zijn. Ik snapte zijn verzet helemaal in het begin van de verkiezingen gezien zijn karakter maar hij is nu helemaal kierewiet. Bespreken dat zijn kinderen niet vervolgd worden, gratie geven aan misdadigers en het ergste, tijdens de grootste humanitaire ramp in de geschiedenis de bevolking in de kou laten staan.

En het ergste is dat de Republikeinse partij, door hierin grotendeels mee te gaan, Trumps gedrag normaliseert.

Ik ben heel erg benieuwd wat er de komende jaren met de Republikeinse partij gaat gebeuren.
Eerlijk gezegd zie ik eerder gebeuren dat het grootste deel zich achter Trump blijft scharen en dat Trump de verkiezingsstrijd van 2024 opnieuw gaat domineren, dan dat de Republikeinse partij aan verdeeldheid ten onder gaat en bijvoorbeeld opgesplitst wordt in een conservatief-populistische Trump-partij en een gematigd rechtse partij. Of dat men schoon schip maakt en de Trump-kliek na 20 januari uit de partij gooit. Ten eerste omdat het conservatisme en het patriottistische populisme waar Trump ideologisch voor staat binnen de partij en haar achterban breed gedragen wordt en de gematigde Republikeinen duidelijk in de minderheid zijn, ten tweede omdat het tweepartijensysteem diep verankerd is in de Amerikaanse politieke cultuur, en de gedeelde waarden binnen beide partijen, plus de afkeer van de tegenpartij, tot nu toe altijd bleken op te wegen tegen grote onderlinge ge- en verschillen.
En Trump weet dat dondersgoed, die realiseert zich dat hij met zo ongeveer alles wegkomt. Dat zal pas veranderen als de achterban zich van Trump afkeert, en dat zie ik niet zo snel gebeuren.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-20 15:30

Karl66 schreef:
Het is gewoon een verschrikkelijk slechte president. Maar de politiek in de VS is al heel lang kapot. Daardoor kan een maffiabaas als Trump naar boven komen drijven.

Hij doet mij altijd denken aan de bruiloftsscene uit The Godfather, als mensen voor gunsten bij Don Corleone komen en hij vraagt wat ze voor hem gedaan hebben.

Scherpe vergelijking...de toekomst zal ons leren hoe crimineel Trump werkelijk was en of hij daarop vervolgd kan worden.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-20 21:57

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 00:21

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 00:37

Giuliani inmiddels ook positief op Corona en volgens niet bevestigde berichten in het ziekenhuis opgenomen. Trump heeft hem beterschap gewenst.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 09:29

bigone schreef:
Giuliani inmiddels ook positief op Corona en volgens niet bevestigde berichten in het ziekenhuis opgenomen. Trump heeft hem beterschap gewenst.

hij had het ook echt over het "china virus" *zucht*

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 13:50

En Michael Flynn, die net een pardon heeft gekregen, geeft aan dat Trump martial law moet inroepen en de inaugeratie moet opschorten. Evenals enkele Trumpfanaten die Trump in het Pentagon heeft geplaatst. Het wordt een beetje eng zo.