Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Janneke2 schreef:De Dwingelderhei is een puur cultuurgebied.
Produceert geen voedsel en als de mens he-le-maal niets zou doen (ook geen fabrieken meer, geen auto's of vliegtuigen etc etc etc) zou het misschien hei blijven.
Houd je in de huidige toestand van emissies op met beheer, wordt het bos.
Vrijheid van meningsuiting: iedereen mag dit 'beter' vinden, maar een serie planten en dieren sterft wel uit.Citaat:
DuoPenotti schreef:De frame is het een wet die ons de nek omdraait, Nederland strenger dan elk ander Europees land.
Natura 2000 aanwijzen van postzegel gebiedjes als voorbeeld.
https://boerburgerbeweging.nl/fractieni ... A-AJQXGeKE
Citaat:Nederland produceert per hectare gemiddeld 4 keer zo veel stikstof dan de rest van Europa. Nederland is ook een netto exporteur van stikstof: in het buitenland komt 3 keer meer Nederlandse stikstof terecht, dan er vanuit andere landen binnenkomt.
https://www.agro-chemie.nl/nieuws/neder ... -in-de-eu/
DuoPenotti schreef:Nee BBB zet neer hoe het is, feiten.
Nederland Europa.
Daar waar mensen geen weet hebben wat er speelt duidelijk maken.
Maar goed daar kun je ogen dichtknijpen, net als ik zeg dat er 10 hectare aan een stroomverdeer station komt, dat is ook niet interessant.
En idd wat Tiepvoudt schrijft...
Ja nederland is daarin Kampioen, kijk een eerder bericht van me, zouden de dieren elders in Europa zitten, dan komt er meer de lucht in.. maar dat telt niet he.
Als het hier weg is is het opgelost...kiekeboe....
Citaat:Het begrip voor boze boeren neemt toe, terwijl Nederlanders zich minder zorgen maken over de impact van stikstof op de natuur, blijkt uit onderzoek van I&O Research in opdracht van Trouw. Bijna de helft (45 procent) van de respondenten in het onderzoek zegt ‘volledig’ achter de boerenprotesten te staan. In oktober vorig jaar was dit nog 38 procent.
DuoPenotti schreef:Dat is niet netjes.
Maar hier richting Maastricht is de vluchtstrook de spitsstrook, als er dan wat gebeurd kan daar ook geen hulpdienst over...maar dat mag wel.
Cer schreef:Irmaz, ik begreep dat dat soort boeren ook moeten inkrimpen, stoppen etc?
Ligt het er dan aan waar ze gevestigd zijn? Of waar zit het verschil dan in?