Boeing 777 neergestort in de Oekraïne

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

Re: Boeing 777 neergestort in de Oekraïne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 08:28

Iemand enig idee? Wij gaan vandaag naar Arnhem. We komen niet over de A2, maar wel over het knooppunt met de A15. Zouden we beter om kunnen rijden of niet? (Ik wil dus niet over de A2 )

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 08:29

anneliesdj schreef:
MoonWencke schreef:

Hmm, ik vind het echt heel sneu voor die mensen dat ze hun hond kwijt zijn.
Maar ik vind het wel een ietwat ongepast stuk terwijl de lichamen van honderden slachtoffers in een enorme rouwstoet door nl gaan.

ja misschien wel, maar ook al is het een hond, ook deze familie is verdrietig

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 08:29

LadyMadonna schreef:
Iemand enig idee? Wij gaan vandaag naar Arnhem. We komen niet over de A2, maar wel over het knooppunt met de A15. Zouden we beter om kunnen rijden of niet? (Ik wil dus niet over de A2 )

ligt eraan hoe laat natuurlijk?

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 08:30

Poeh, wat een hoop nog...
Als je dan kijkt waar de nabestaanden zich zorgen om moeten maken... De ouders van het stel bij ons uit het dorp ook. Ze willen ze heel graag samen begraven. Maar hoe doe je dat als de een eerder 'thuis' komt als de ander, of helemaal niet... %)
Dat zijn toch dingen die je er helemaal niet bij moet hebben, naast het verlies van een kind?!?!?

LadyMadonna

Tja, rond 6/7 uur vanavond verwacht ik terug te komen

Kentaro

heb echt geen idee hoe druk het dan zal zijn?! Anders een mogelijkheid om iets later te vertrekken?

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 08:32

Kentaro schreef:
Als je dan kijkt waar de nabestaanden zich zorgen om moeten maken... De ouders van het stel bij ons uit het dorp ook. Ze willen ze heel graag samen begraven. Maar hoe doe je dat als de een eerder 'thuis' komt als de ander, of helemaal niet... %)
Dat zijn toch dingen die je er helemaal niet bij moet hebben, naast het verlies van een kind?!?!?

oh ja, vreselijk zeg...

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 08:48

Knakker schreef:
Kentaro schreef:

oh ja, vreselijk zeg...

Die man van het forensisch team legde daar iets over uit. Heb het niet exact gevolgd, maar dat het aan de nabestaanden is wanneer bekend wordt gemaakt dat iemand is geidentificeerd. En dat als ze bijvoorbeeld wachten tot alle leden van een familie bijv. geidintificeerd is, dat ze dat dan zullen doen. Neem aan dat je dan ook mag zorgen dat je kunt wachten tot beide zo ver zijn om begraven te worden.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 08:50

Oke! Dat wist ik niet!
Dat is wel heel netjes! (en dan uiteraard maar hard hopen dat een ieder thuis komt)

PrizTwir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 08:57

De vriend van mijn schoonzus hoeft niet meer naar Oekraïne, eigenlijk wel een beetje opgelucht.

Ik ben wel blij dat ze er achter gekomen zijn dat het nu 35 km en niet meer 12 km, omdat er dan meer(hoop ik) lichamen zullen gevonden worden.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 08:59

Had ergens gelezen dat er vandaag duikers het meertje wat daar ligt in zouden gaan

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 09:04

LadyMadonna schreef:
Tja, rond 6/7 uur vanavond verwacht ik terug te komen

Denk dat het wel mee zal vallen hoor. Je kan er ook voor kiezen om een stukje binnendoor te pakken tussen Geldermalsen en Culemborg, dan ontwijk je knooppunt Deil. Weet alleen niet hoe die N-weg heet :)

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 09:06

Een meisje/dame uit mijn voetbal team is vertrokken naar Oekraïne voor een project.Maar dat is niet in het Oosten waar die oorlog is.Maar dan toch vind ik het best link.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 09:14

Amaryllis schreef:
Denk dat het wel mee zal vallen hoor. Je kan er ook voor kiezen om een stukje binnendoor te pakken tussen Geldermalsen en Culemborg, dan ontwijk je knooppunt Deil. Weet alleen niet hoe die N-weg heet :)

Afslag Geldermalsen ligt net na/op Knooppunt Deil dus veel schiet je er niet mee op.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 09:23

PrizTwir schreef:
De vriend van mijn schoonzus hoeft niet meer naar Oekraïne, eigenlijk wel een beetje opgelucht.

Ik ben wel blij dat ze er achter gekomen zijn dat het nu 35 km en niet meer 12 km, omdat er dan meer(hoop ik) lichamen zullen gevonden worden.

Bedoel je niet andersom? Want 35 km is meer dan 12 km??

Ik snap hem inmiddels ;-)
Laatst bijgewerkt door fargo op 25-07-14 09:44, in het totaal 1 keer bewerkt

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 09:25

Shiloh schreef:
Knakker schreef:
[quote="Kentaro">>>
[/quote>>>>

oh ja, vreselijk zeg...

Die man van het forensisch team legde daar iets over uit. Heb het niet exact gevolgd, maar dat het aan de nabestaanden is wanneer bekend wordt gemaakt dat iemand is geidentificeerd. En dat als ze bijvoorbeeld wachten tot alle leden van een familie bijv. geidintificeerd is, dat ze dat dan zullen doen. Neem aan dat je dan ook mag zorgen dat je kunt wachten tot beide zo ver zijn om begraven te worden.

In slechte gevallen kunnen er weken of maanden over heen gaat tot er een positieve identificatie is, kan me niet voorstellen dat je bijvoorbeeld een al wel geïdentificeerde laat wachten op een nog niet geïdentificeerde omdat je absoluut niet weet hoe lang het gaat duren. Maar misschien valt het mee en zijn ze beiden goed herkenbaar, dat is maar te hopen..

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 09:26

Suzanne F. schreef:
Amaryllis schreef:

Afslag Geldermalsen ligt net na/op Knooppunt Deil dus veel schiet je er niet mee op.

Niet als je vanaf Arnhem de A15 neemt ;) Dan zit Geldermalsen nog voor knooppunt Deil. Als je daar de N327 neemt ga je uiteindelijk over de A15 heen en kom je uit in Leerdam, waar je weer terug kan richting de A15. Je kan dan vanaf de A15 weer de A27 pakken richting Werkendam waar LadyMadonna volgens haar profiel woont :P

Afbeelding

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 09:29

MoonWencke schreef:
Ik moet even deze link plaatsen. Wat een indrukwekkende foto van de stoet vandaag! http://www.rtlnieuws.nl/nieuws/binnenla ... achtoffers

Over de Stabij die mee was: http://www.ad.nl/ad/nl/31544/Neergescho ... inta.dhtml

Ik snap het niet, er is hier al heel vaak gepost dat de hond op foto's duidelijk aanwezig was, het leek alsof de hond slaapt. Dit is ook op een rouwpagina van de mensen zelf door iemand vermeld, dus dit kunnen ze al weten - en naar handelen.
Zie op de angels FB pagina voor honden die kwijt zijn iemand reageren dat beide honden naar huis komen? Weet niet waar het op gebaseerd is. Die mensen wonen trouwens in Kuala Lumpur daarom ging de hond daar ook heen ..

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 09:31

N0a schreef:
Wat die ouders doen vind ik niet dapper.. Dat vind ik enorm dom. Op dit moment rijden in Dontesk de tanks door de straten, je wilt toch niet het risico lopen dat familie straks nog twee extra mensen moet begraven. Ik snap heel goed dat nabestaanden daar misschien heen willen als onderdeel van het verwerkingsproces, maar het feit dat het door de instanties nu niet geregeld wordt zegt genoeg. Daarnaast zou ik het zelf fijn vinden om dichtbij de stoffelijke overschotten te zijn. Stel dat ze wordt geïdentificeerd terwijl zij daar zijn.. dan wil je toch zo snel mogelijk er naar toe gaan om misschien nog 1x je kind aan te raken. Snap niet dat familie of vrienden ze niet tegen houden..

Ik betwijfel of de lichamen nog in zo'n goede staat zullen zijn dat ze dat aan willen raken..

MoonWencke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 09:34

Mijn mening wat betreft het artikel over Quinta; waarom zou dat ongepast zijn? Over vrijwel iedere inzittende is inmiddels een artikel verschenen (over velen in ieder geval) en Quinta was evengoed een inzittende die een rouwend gezin achterlaat. Dan zou er eerder een afweging gemaakt moeten worden of we al deze persoonlijke verhalen wel gepubliceerd willen hebben, maar daarvoor is het nu sowieso al te laat.

MoonWencke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 09:37

@Fargo: wat snap je niet? Ja, ze zou gezien zijn op foto's, maar het gezin vraagt zich af of hun hond ook geborgen is en wat er nu mee gaat gebeuren.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 09:37

vuurneon schreef:
Resistance schreef:
Maar ik heb alles zelf even een tijdje niet gevolgd (twee dagen), kan iemand alsjeblieft even samenvatten wat er verder is gebeurd en of er nog veranderingen zijn (zoals dat Taptoe enzo, wat is dat)?

Taptoe is een trompet signaal dat wordt gespeeld tijdens de 4 mei herdenking vlak voor de minuut stilte. Net zoiets als de last post. Maar wij weten helaas niet wat ze nu spelen.

Er wordt wel steeds gezegd dat het de Last Post is als het op tv langs kwam..

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 09:38

Laatst bijgewerkt door gohya op 25-07-14 09:46, in het totaal 1 keer bewerkt

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 09:40

MoonWencke schreef:
@Fargo: wat snap je niet? Ja, ze zou gezien zijn op foto's, maar het gezin vraagt zich af of hun hond ook geborgen is en wat er nu mee gaat gebeuren.

Ik las het eigenlijk alsof ze zich afvroegen of de hond gevonden was eigenlijk en dat is duidelijk want hij was op foto's te zien. Inderdaad kan ik me wel voorstellen dat ze willen weten wat er nu met de hond gebeurt.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 09:41

MoonWencke schreef:

En terecht. Ik heb de foto van de overleden hond ook gezien. Het is een kleine moeite om die ook in een zak te doen en mee te nemen. Voor hun is dat ontzettend belangrijk en ik hoop dat ze hun hond terug krijgen. Natuurlijk is menselijk leed erger, maar zij hebben ook een "gezinslid" verloren.