Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
anneliesdj schreef:MoonWencke schreef:Over de Stabij die mee was: http://www.ad.nl/ad/nl/31544/Neergescho ... inta.dhtml
Hmm, ik vind het echt heel sneu voor die mensen dat ze hun hond kwijt zijn.
Maar ik vind het wel een ietwat ongepast stuk terwijl de lichamen van honderden slachtoffers in een enorme rouwstoet door nl gaan.
Kentaro schreef:Poeh, wat een hoop nog...
Als je dan kijkt waar de nabestaanden zich zorgen om moeten maken... De ouders van het stel bij ons uit het dorp ook. Ze willen ze heel graag samen begraven. Maar hoe doe je dat als de een eerder 'thuis' komt als de ander, of helemaal niet...![]()
Dat zijn toch dingen die je er helemaal niet bij moet hebben, naast het verlies van een kind?!?!?
Knakker schreef:Kentaro schreef:Poeh, wat een hoop nog...
Als je dan kijkt waar de nabestaanden zich zorgen om moeten maken... De ouders van het stel bij ons uit het dorp ook. Ze willen ze heel graag samen begraven. Maar hoe doe je dat als de een eerder 'thuis' komt als de ander, of helemaal niet...![]()
Dat zijn toch dingen die je er helemaal niet bij moet hebben, naast het verlies van een kind?!?!?
oh ja, vreselijk zeg...
Amaryllis schreef:Denk dat het wel mee zal vallen hoor. Je kan er ook voor kiezen om een stukje binnendoor te pakken tussen Geldermalsen en Culemborg, dan ontwijk je knooppunt Deil. Weet alleen niet hoe die N-weg heet
PrizTwir schreef:De vriend van mijn schoonzus hoeft niet meer naar Oekraïne, eigenlijk wel een beetje opgelucht.
Ik ben wel blij dat ze er achter gekomen zijn dat het nu 35 km en niet meer 12 km, omdat er dan meer(hoop ik) lichamen zullen gevonden worden.
Shiloh schreef:Knakker schreef:[quote="Kentaro">>>
Poeh, wat een hoop nog...
[/quote>>>>
oh ja, vreselijk zeg...
Die man van het forensisch team legde daar iets over uit. Heb het niet exact gevolgd, maar dat het aan de nabestaanden is wanneer bekend wordt gemaakt dat iemand is geidentificeerd. En dat als ze bijvoorbeeld wachten tot alle leden van een familie bijv. geidintificeerd is, dat ze dat dan zullen doen. Neem aan dat je dan ook mag zorgen dat je kunt wachten tot beide zo ver zijn om begraven te worden.
Suzanne F. schreef:Amaryllis schreef:Denk dat het wel mee zal vallen hoor. Je kan er ook voor kiezen om een stukje binnendoor te pakken tussen Geldermalsen en Culemborg, dan ontwijk je knooppunt Deil. Weet alleen niet hoe die N-weg heet
Afslag Geldermalsen ligt net na/op Knooppunt Deil dus veel schiet je er niet mee op.
MoonWencke schreef:Ik moet even deze link plaatsen. Wat een indrukwekkende foto van de stoet vandaag! http://www.rtlnieuws.nl/nieuws/binnenla ... achtoffers
Over de Stabij die mee was: http://www.ad.nl/ad/nl/31544/Neergescho ... inta.dhtml
N0a schreef:Wat die ouders doen vind ik niet dapper.. Dat vind ik enorm dom. Op dit moment rijden in Dontesk de tanks door de straten, je wilt toch niet het risico lopen dat familie straks nog twee extra mensen moet begraven. Ik snap heel goed dat nabestaanden daar misschien heen willen als onderdeel van het verwerkingsproces, maar het feit dat het door de instanties nu niet geregeld wordt zegt genoeg. Daarnaast zou ik het zelf fijn vinden om dichtbij de stoffelijke overschotten te zijn. Stel dat ze wordt geïdentificeerd terwijl zij daar zijn.. dan wil je toch zo snel mogelijk er naar toe gaan om misschien nog 1x je kind aan te raken. Snap niet dat familie of vrienden ze niet tegen houden..
vuurneon schreef:Resistance schreef:Maar ik heb alles zelf even een tijdje niet gevolgd (twee dagen), kan iemand alsjeblieft even samenvatten wat er verder is gebeurd en of er nog veranderingen zijn (zoals dat Taptoe enzo, wat is dat)?
Taptoe is een trompet signaal dat wordt gespeeld tijdens de 4 mei herdenking vlak voor de minuut stilte. Net zoiets als de last post. Maar wij weten helaas niet wat ze nu spelen.
MoonWencke schreef:@Fargo: wat snap je niet? Ja, ze zou gezien zijn op foto's, maar het gezin vraagt zich af of hun hond ook geborgen is en wat er nu mee gaat gebeuren.
MoonWencke schreef:@Fargo: wat snap je niet? Ja, ze zou gezien zijn op foto's, maar het gezin vraagt zich af of hun hond ook geborgen is en wat er nu mee gaat gebeuren.