Algemeen politiek discussie topic nummer 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 20:13

Avalanche schreef:
Dank. Ik zeg het vooral om de discussie wat te nuanceren.

Ik denk dat iedere tijd zijn eigen voor- en nadelen heeft. Maar ik ben er van overtuigd dat het vooral heel veel beter is geworden. Stel je voor dat je een van de minst geprivilegieerde mensen in de samenleving bent...... in welke tijd zou je dan willen leven? Zou je dan nog ervan overtuigd zijn dat de jaren 50 zo goed waren?

Ava eens. Alleen was dat niet de discussie. Het ging over fatsoen criminaliteit, social media en ook de nadelen etc. :)

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 20:13

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 20:28

pien_2010 schreef:
Avalanche schreef:
Dank. Ik zeg het vooral om de discussie wat te nuanceren.

Ik denk dat iedere tijd zijn eigen voor- en nadelen heeft. Maar ik ben er van overtuigd dat het vooral heel veel beter is geworden. Stel je voor dat je een van de minst geprivilegieerde mensen in de samenleving bent...... in welke tijd zou je dan willen leven? Zou je dan nog ervan overtuigd zijn dat de jaren 50 zo goed waren?

Ava eens. Alleen was dat niet de discussie. Het ging over fatsoen criminaliteit, social media en ook de nadelen etc. :)

Dat was ook precies waar ik het over had volgens mij. Ik kom alleen van een ander perspectief.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 20:35

De koppeling werkt even niet.

Ik was wel enthousiast over de opmerking van Dassen van Volt na zijn gesprek met de informateur.

Hij pleit voor een middenkabinet.
Als in: 'deze tijden van onrust' is het sowieso zinnig om een middenkabinet na te streven.

Alsnog gelukt:

Volt: snel meerderheidskabinet zonder PVV, niet om hete brij heendraaien - https://nos.nl/l/2510417#UPDATE-container-75744825

Avalanche

Re: Algemeen politiek discussie topic nummer 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 21:20

Ik ben het daarmee eens. Ik ben een voorstander van terug naar polderen. Polariseren werkt niet, en dan verlies je de groep die het minst te besteden heeft, en dat is de grootste groep stemmers. Daarom ben ik ook voorstander van een veel socialer beleid. Ik denk zomaar dat een stuk beleefdheid en respect teruggewonnen kan worden door naar mensen te luisteren.

journee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 21:42

Toch is een meerderheid nog steeds voor een kabinet met BBB,PVV,VVD en NSC. Alleen wil omzicht niet. :')

En een kabinet zonder PVV lijkt me niet wenselijk. Tenzij een andere partij straks graag de zondebok wil zijn nadat ze de lopende problemen niet kunnen oplossen. :+

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 21:47

journee schreef:
Toch is een meerderheid nog steeds voor een kabinet met BBB,PVV,VVD en NSC. Alleen wil omzicht niet. :')

En een kabinet zonder PVV lijkt me niet wenselijk. Tenzij een andere partij straks graag de zondebok wil zijn nadat ze de lopende problemen niet kunnen oplossen. :+

* Dit is het antwoordapparaat van D66. Ik ben er even niet.”

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 22:37

Janneke2 schreef:
De koppeling werkt even niet.

Ik was wel enthousiast over de opmerking van Dassen van Volt na zijn gesprek met de informateur.

Hij pleit voor een middenkabinet.
Als in: 'deze tijden van onrust' is het sowieso zinnig om een middenkabinet na te streven.

Alsnog gelukt:

Volt: snel meerderheidskabinet zonder PVV, niet om hete brij heendraaien - https://nos.nl/l/2510417#UPDATE-container-75744825

Hmm ja ik denk dat de kiezer er niet blij mee is.. ik ben nog steeds voor een kabinet met de rechtse partijen. Laat ze maar een paar jaar stuntelen en dan hopen dat we weer terug naar normaal kunnen. Formeren kunnen ze in ieder geval alvast niet beter dan de oude garde

Raineri, hihi :D wat zeggen ze, regeren is halveren?

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 22:43

Ik ben echt anti PVV en BBB, maar laat ze aub gaan regeren!

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 22:55

Benzz schreef:

Deels eens, maar..

Aan de andere kant verzinnen ze toch wel een smoes om de schuld alsnog elders te leggen. Die hun achterban dan weer als zoete koek slikt.
Maar hopelijk een wat kleinere achterban :=

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 23:02

Benzz schreef:
eens!

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 23:04

De VVD regeert al ik weet niet hoe lang en zelfs dan krijgt links de schuld van alles wat mis is. Als de PVV gaat regeren wordt dat alleen nog maar erger.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 23:15

Dat is ook waar. Eigenlijk best wel bijzonder dat links daar zo werd antwoord op heeft. Is links te netjes?

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 23:27

Ooit ;) hadden we 'de Tegenpartij'
met lijsttrekker Koot en lijstduwer Bie.
(Of andersom, dat ben ik vergeten.)
Leuze: 'Alles voor ons eige...!'

Het staat Volt vrij om te pleiten voor een middenkabinet.

Het helpt, omdat in elk geval NSC en mogelijk de vvd niet met de pvv in zee willen.
Het argument dat er fiks wat werk aan de winkel is, vind ik ook hout snijden.

Dat heb ik liever dan het idee van 'Laat maar proberen, misschien leert men er iets van als het mislukt.'
Daarvoor vind ik bijvoorbeeld het klimaatprobleem te dringend.
Ik ben het kabinet R1 nog niet vergeten: een stel klungels dat een tijd lang van alle klimaatmaatregelen moedwillig sloopt "want het is een linkse hobby".
Daar is het landsbestuur mij te kostbaar voor.
En de toekomst van mijn kleinkinderen ook.

Feit is, dat GW er niets van geleerd heeft.
Zijn aanhang ook niet.

En een partij zoals de Tegenpartij of de vvd krijgt nu eenmaal niet de schuld als er dingen mis gaan.
Dat soort beschuldigingen gaan per definitie naar links - wat een argument is voor 'doe wat je wil, gekletst/ beschuldigd wordt er toch'.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 23:46

Als ze toch de schuld krijgen, kunnen ze maar beter gaan regeren, dus minderheidskabinet van NSC en PvdA/GroenLinks zou ik zeggen. Die 2 zouden toch redelijk met elkaar door 1 deur moeten kunnen dan nog het zo brengen dat alle partijen het een goed idee vinden. Iets met economische groei voor de 1, goed voor klimaat voor een ander en betaalbaar voor de grote onderhoop.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-24 00:24

Ik dacht eerst ook dat Wilders het nu maar eens moet waarmaken , echter, gezien zijn uitspraken is hij nog geen klap veranderd. De diepvries wordt regelmatig op een kier gezet. Smerig figuur.

journee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-24 00:26

Karl66 schreef:
De VVD regeert al ik weet niet hoe lang en zelfs dan krijgt links de schuld van alles wat mis is. Als de PVV gaat regeren wordt dat alleen nog maar erger.

Naar mijn mening is het niet waar dat links overal de schuld van krijg. Nu waren het ook de regerende partijen VVD, CDA, D66 die enorm veel zetels hebben verloren. Dus tenzij je alles behalve de PVV als links beschouwd... (in dat geval heb je helemaal gelijk :+ )

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-24 09:51

De buitenlanders en de EU krijgen overal de schuld van, toch? En het vorige kabinet, wat niet bepaald heel links was. Dat links de schuld krijgt zie ik niet zo.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-24 09:57

Ik weet niet of de mensen "vroeger" fatsoenlijker waren of niet. Echter tegenwoordig kun je ieders mening vrijwel ongecensureerd lezen op internet. Daardoor zie je nu hoe anderen denken en dat was vroeger niet het geval. Ik vind dit beter want ik weet graag de waarheid (wat betreft de gedachten van anderen).

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-24 10:06

nps schreef:
De buitenlanders en de EU krijgen overal de schuld van, toch? En het vorige kabinet, wat niet bepaald heel links was. Dat links de schuld krijgt zie ik niet zo.

Eens. Ik zie het ook niet. En ik zou heel blij zijn met een middenkabinet. Ik ben er ook blij mee dat de formatie niet lijkt te werken. Checks and balances noemen we dat, en het is een goed ding dat die werken zoals ze moeten werken.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-24 11:11

nps schreef:

Ik zeg ook niet dat links het gedaan heeft, ik zeg dat ze er de schuld van krijgen. Maar lees gewoon eens de commentaren bij een nieuwsartikel over de politiek en het is echt verbazend hoe gemakkelijk partijen die geen regeringsverantwoordelijkheid hebben als schuldige aangewezen worden. Nou helpt het ook niet dat veel mensen D66 als links zien, terwijl het, zeker economisch, gewoon een rechtse partij is.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-24 14:43

Och, er waren er ook veel die Rutte persoonlijk verantwoordelijk hielden voor alles wat er mis ging, die hoort toch niet bij links. Ook hierbij is er verdeeldheid onder "het volk", wie dat ook moge zijn.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-24 15:01

anjali schreef:
Ik weet niet of de mensen "vroeger" fatsoenlijker waren of niet. Echter tegenwoordig kun je ieders mening vrijwel ongecensureerd lezen op internet. Daardoor zie je nu hoe anderen denken en dat was vroeger niet het geval. Ik vind dit beter want ik weet graag de waarheid (wat betreft de gedachten van anderen).

Het nadeel is dat de dorpsgek van vroeger alleen maar in zijn dorp bekend was. Nu we in een 'global village' leven kom je ineens de dorpsgekken van heel heel heel veel dorpen tegen.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-24 15:09

Cowboy55 schreef:
anjali schreef:

Het nadeel is dat de dorpsgek van vroeger alleen maar in zijn dorp bekend was. Nu we in een 'global village' leven kom je ineens de dorpsgekken van heel heel heel veel dorpen tegen.

Zeker een nadeel! Ik denk dat het daardoor ook voelt alsof men massaal onfatsoenlijker is geworden, terwijl het onfatsoenlijke gedrag van deze mensen de meeste mensen vroeger gewoon niet bereikte.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-24 15:29

Dat denk ik ook. Mensen die hard schreeuwen, vallen gewoon meer op. En het internet heeft ze een enorm platform gegeven.