Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
irmaz schreef:Ik heb het hele arikel gelezen en er wordt eigenlijk niet veel gezegd over redenen waarom er weinig luchtmacht wordt gebruikt, alleen dat het veel erger had kunnen zijn. En de luchtaanvallen die gedaan worden zijn voornamelijk op militaire doelen.
De conclusie dat Putin zich niet gericht op burgers target omdat de meeste luchtaanvallen op militaire doelen zijn kun je niet maken vanuit deze analyse (mijn edit: de burgerdoelen worden voornamelijk met grondtroepen gebombardeerd en daar is toch echt wel bewijs te over dat hier gericht wordt op burgerdoelen). Alleen dat het veel erger had kunnen zijn. En dat geloof ik meteen.
Een kers uit het document:Citaat:"I know that the news keeps repeating that Putin is targeting civilians, but there is no evidence that Russia is intentionally doing so," says the DIA analyst. "In fact, I'd say that Russian could be killing thousands more civilians if it wanted to."
Het eerste stuk is dus niet waar, er is weldegelijk behoorlijk wat bewijs dat de grondtroepen zich richten op burgerdoelen.
Nog andere redenen waarom Rusland weinig luchtmacht inzet op steden is de mogelijkheid om China en India tegen zich te krijgen. En een laatste mogelijkheid die ik kan bedenken is dat Rusland weldegelijk bang is dat de NAVO in gaat grijpen op het moment dat Rusland een volle vernietigingsoorlog ontketend.
Quir schreef:Jammer van de aanvallen hier op elkaar. Vind het een heel interessant topic verder, maar een stille meelezer.
Kwam net deze in Zweden tegen, kan zo geen Nederlands artikel vinden.
https://www.tidningenridsport.se/rysk-m ... -pa-stall/
Russische militair die de stal eigenaar bedreigde haar paarden dood te schieten als ze haar huis niet zou verlaten, heeft uiteindelijk de stal in brand gestoken waardoor grootste deel van de paarden zijn omgekomen.
Een stal met 32 paarden net buiten Kiev.
tamary schreef:Luchtmacht en grondtroepen zijn 2 verschillende legeronderdelen. Controle over een luchtmacht is simpeler omdat die in eigen land gestationeerd zijn en niet zonder 100% toezicht bewapend semi loslopen in vijandig gebied. Tussen die grondtroepen zullen ook een aantal gehersenspoelde patriotten zitten, mensen met inmiddels genoeg trauma om geweldaddig door te draaien en dat is even buiten de psychopaten en sociopaten die in hun orders toestemming zien om te doen wat ze willen.
Quir schreef:Jammer van de aanvallen hier op elkaar. Vind het een heel interessant topic verder, maar een stille meelezer.
Kwam net deze in Zweden tegen, kan zo geen Nederlands artikel vinden.
https://www.tidningenridsport.se/rysk-m ... -pa-stall/
Russische militair die de stal eigenaar bedreigde haar paarden dood te schieten als ze haar huis niet zou verlaten, heeft uiteindelijk de stal in brand gestoken waardoor grootste deel van de paarden zijn omgekomen.
Een stal met 32 paarden net buiten Kiev.
Citaat:❗️Russische Federatie zoekt naar nieuwe methoden om Wit-Russen bij de oorlog te betrekken
De belangrijkste inlichtingendienst van het Ministerie van Defensie van Oekraïne informeert:
▪️Russische officieren van speciale diensten bestuderen de morele en psychologische toestand van Wit-Russische militairen en voeren «individuele interviews» met soldaten. Op deze manier proberen de afgezanten van Poetin het Wit-Russische leger over te halen deel te nemen aan de oorlog met Oekraïne, ook al is het geen onderdeel van de Wit-Russische strijdkrachten.
▪️Wit-Russen krijgen $1000-1500 per maand aangeboden voor «speciale taken». Bovendien — voorkeursopleiding aan Russische militaire universiteiten.
▪️In het bijzonder werden dergelijke gevallen geregistreerd in eenheden van de 103rd Airborne Division van de strijdkrachten van Wit-Rusland en de Homel Border Group.
▪️Ondanks dit is er een zeer lage motivatie onder het Wit-Russische leger om deel te nemen aan vijandige activiteiten. Degenen die hun toestemming hebben gegeven, worden uitgesloten van de personeelslijsten van hun eenheden om hun dienst buiten de strijdkrachten van Wit-Rusland voort te zetten.
▪️Momenteel zijn er geschillen tussen de militaire en politieke topleiders van Wit-Rusland over de mogelijkheid van betrokkenheid bij vijandige activiteiten in Oekraïne. De overgrote meerderheid van het personeel dat weigert deel te nemen aan de zogenaamde «speciale operatie» wordt gecontroleerd op connectie met de oppositie. Commandanten die ontrouw zijn aan de Russische Federatie worden vervangen.
Citaat:https://twitter.com/carlbildt/status/15 ... 1ZiwQ&s=19
(Dit is niet mijn bron maar wel het filmpje als wat in mijn bron staat)
Wist even niet zo snel hoe ik het filmpje anders kon delen.
"You will get a nuclear strike on the territory of Europe"
The Russian propaganda channel "Russia 1" continues to discuss the attack on the countries of Europe.
"So, brave Poles, there will be nothing left of your Warsaw in half a second. Brave Germans, brave Estonians and brave Baltics. By the way, about the brave Baltics. In Kaliningrad, I know, there are big problems on the border now. Maybe the question of a corridor to Kaliningrad becomes relevant? A land corridor to Kaliningrad. Why not?"
That is what’s being discussed by propagandists on Russia's largest TV channel, watched by millions of Russians every day.
Citaat:Wist even niet zo snel hoe ik het filmpje anders kon delen.
"U krijgt een nucleaire aanval op het grondgebied van Europa"
De Russische propagandakanaal "Russia 1" gaat door met het bespreken van de aanval op de landen van Europa.
"Dus, dappere Polen, binnen een halve seconde zal er niets meer over zijn van jullie Warschau. Dappere Duitsers, dappere Esten en dappere Baltische staten. Trouwens, over de dappere Baltische staten. In Kaliningrad, ik weet het, zijn er grote problemen aan de grens nu. Misschien wordt de kwestie van een corridor naar Kaliningrad relevant? Een landcorridor naar Kaliningrad. Waarom niet?"
Dat is wat er wordt besproken door propagandisten op het grootste tv-kanaal van Rusland, waar dagelijks miljoenen Russen naar kijken.
bigone schreef:Dus nu gaan er Russen uitgehongerd worden tot ze zich overgeven.
pien_2010 schreef:bigone schreef:Dus nu gaan er Russen uitgehongerd worden tot ze zich overgeven.
Ik mag toch hopen van niet. Waar baseer je dat op? Ze zullen wel krrijgsgevangen genomen worden.
Dinopino schreef:Irmaz ik schreef dat het Westen daar hun bedrijven kwamen vestigen. En van de een op de andere dag, hadden de Oost-duitsers geen bestaanszekerheid meer. Ze hebben die angst nog nooit gekend, de mensen die daar geboren zijn. ik was nog onlangs in Oost-Duitsland en heb daar heel veel met mensen te doen gehad. Maar niet alleen daar ook hier. Dagelijks. Hier wonen velen die in de tijd van de muur hierheen gevlucht zijn en soms omas en de rest hebben teruggelaten. Die niets anders overbleef naar het Westen te gaan.
.
Citaat:⚡️De bezetters organiseerden een demonstratie van zogenaamde humanitaire hulp in Vovchansk. Operationele informatie vanaf 18.00 uur op 23.03.2022 van de Generale Staf van de strijdkrachten van Oekraïne.
▪️Russische bezetters stoppen, in strijd met het internationaal humanitair recht, niet met artillerievuur, raketten en luchtaanvallen, opzettelijke vernietiging van stedelijke infrastructuur, en chaotische mijnbouw en vernietiging van landbouwmachines bedreigt het begin van de zaaicampagne in sommige regio's van Oekraïne.
▪️In de richting van Slobozhansky, in de stad Vovchansk, organiseerde de bezetter, die een soort "humanitaire missie" van de Russische Federatie demonstreerde, een demonstratie van zogenaamde "humoid" voor lokale bewoners onder persoonlijke handtekening en met een paspoort van een burger van Oekraïne.
▪️In de tijdelijk bezette gebieden van de regio Zaporizja probeert de vijand vanwege logistieke problemen de brandstofreserves aan te vullen door deze aan de burgerbevolking en boeren terug te trekken.