Boeing 777 neergestort in de Oekraïne

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 23:31

Leek mij al onwaarschijnlijk, maar zo kwam het in eerste instantie over. Beter maar even vragen dan :+ Wie weet zaten ze tussen 20 matrassen ofzo.. Maar goed ook dan was het waarschijnlijk wel breed uitgemeten in de pers.

Dat zou wel fijn zijn als die ook 'terug' kunnen naar hun eigenaar. :j

anneliesdj schreef:
Is er iemand die mij tegenhoud daar op eigen houtje heen te gaan?

Die kans bestaat inderdaad. In ergste geval wordt je beschoten. Als je er al kan komen.

Echt als er ook maar een beetje het idee was dat nabestaanden daar naar toe konden om het te zien en te verwerken hadden ze dat wel gedaan. Het is niet zonder reden dat dat niet gebeurd.

Mir_U

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 23:35

Om eerlijk te zijn denk ik dat ze niet eens bij het wrak kunnen komen...dat ligt in zo'n uithoek, ze spreken de taal niet, er zijn continu nog gevechten, etc...hoe kom je daar dan?

anneliesdj

Re: Boeing 777 neergestort in de Oekraïne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 23:37

Gewoon met de auto?
Dat zou ik doen als ik er perse heen wilde, het is 25 uur rijden en de boel wordt op het moment niet bewaakt dus niemand die je daar tegenhoud.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 23:37

Sammie schreef:
Dat kan... Maar zelfs in de breedste zin van dapper kan ik dit hier niet onder vallen. Dit is gewoon ontkenningsgedrag.. Ik zou het haast lomp en dom willen noemen, maar zij zijn zo in shock dat ze de waarheid niet willen of nog niet kunnen zien. Dapper? Omdat je denkt dat je kind een vrije val van 10 km kan overleven in een vliegtuigstoel? Als er een overlevende was geweest had dat breed uitgemeten in het nieuws geweest. Nee, ik vind het echt in- en intriest en ik hoop dat deze mensen snel hulp krijgen. Dat hebben ze echt nodig.

Wanhoop is denk ik het goede woord voor wat deze mensen ervaren. Wanhopig op zoek naar een wonder. Proberen een strohalm vast te pakken en ergens nog hoop te hebben, de waarheid nog niet onder ogen kunnen zien.
Deze mensen hebben vooral goede psychologische hulp nodig!

Hoop dat voor hun rowuverwerking er nog een stukje van het lichaam van hun dochter toonbaar is. Anders zullen ze waarschijnlijk niet geloven dat ze echt is overleden.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 23:41

Wanhoop.. ja dat is wel het juiste woord ervoor.

anneliesdj schreef:
Gewoon met de auto?
Dat zou ik doen als ik er perse heen wilde, het is 25 uur rijden en de boel wordt op het moment niet bewaakt dus niemand die je daar tegenhoud.

Sowieso kun je dat niet alleen in 1 x rijden en er zijn overal stop/halt posten. Geld, benzine, eten etc. etc. Dan spreek je vervolgens de taal niet.. Plunderaars/ pro-russen/ beschietingen enz enz

Nou ja goed. Als jij denkt dat je er zonder slag of stoot kan komen.. Ik ben een andere mening toegedaan. :) En dat dan buiten het feit dat ik het gewoon ronduit gevaarlijk vind.
Laatst bijgewerkt door Sammie op 24-07-14 23:42, in het totaal 2 keer bewerkt

PrizTwir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 23:41

Vreselijk eigenlijk als je zo ver heen bent. En je houd ze ook niet tegen, moet eigenlijk ook niet. Ze moeten het zelf zien.

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 23:43

Mir_U schreef:
Ontkenning is de eerste van vijf stadia van rouw wordt wel gezegd... arme mensen

Vanavond bij de laatste afslag gestaan, gisteren op een andere brug. Vandaag vond ik de stoet nog zoveel heftiger om te zien, er kwam maar geen einde aan de wagens...

Dat had ik ook vandaag! Ontzettend indrukwekkend.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 23:44

Deze mensen hebben niets te verliezen want dat wat ze het dierbaarst is zijn ze al verloren. Ik denk tenminste dat ze het zo ervaren.

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 23:54

Je wilt ook, zolang het niet bevestigd is en je de nabestaande (nog) niet hebt gezien, niet geloven dat iemand niet meer terug komt. Dat is zo verschrikkelijk onwerkelijk, je blijft toch telkens het idee houden dat diegene 'gewoon' volgende week weer terug komt. Met je verstand weet je dat wat gebeurd is echt is, maar je gevoel daarentegen... En door alle emoties is dat gevoel denk ik alleen nog maar sterker en bij deze mensen helaas te sterk dat het hun verstand te boven gaat.

Dit is puur handelen op gevoel, niet willen toegeven aan wat er echt gebeurd is en dat de kans ook inderdaad heel groot is dat hun dochter niet meer leeft.

Zou je dinsdag ook nog bloemen neer kunnen leggen op Schiphol? Wij gaan dinsdag op vakantie en het lijkt mij erg mooi om eerst nog even extra stil te staan voordat wij onze 'vakantie gaan vieren'.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 23:57

Sammie schreef:

anneliesdj schreef:
Gewoon met de auto?

Sowieso kun je dat niet alleen in 1 x rijden en er zijn overal stop/halt posten. Geld, benzine, eten etc. etc. Dan spreek je vervolgens de taal niet.. Plunderaars/ pro-russen/ beschietingen enz enz

Nou ja goed. Als jij denkt dat je er zonder slag of stoot kan komen.. Ik ben een andere mening toegedaan. :) En dat dan buiten het feit dat ik het gewoon ronduit gevaarlijk vind.

Ik denk niet dat die ouders van dat meisje nadenken bij de gevaren, denk je wel?
En die zijn met 2 gok ik zo. En als je geld hebt kun je overal aan komen ;)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 00:00

MoonWencke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 00:01

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 00:01

anneliesdj schreef:
fransje23 schreef:
Deze mensen hebben niets te verliezen want dat wat ze het dierbaarst is zijn ze al verloren. Ik denk tenminste dat ze het zo ervaren.

Hebben jullie dit al gelezen?
http://www.famme.nl/liefde-overstijgt-h ... ment-ooit/

damn........geen woorden voor

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 00:04

anneliesdj schreef:
Gewoon met de auto?

Same here, al denk ik dat je het met die 25 uur niet gaat redden... Was in 't verleden incl alle noodzakelijke oponthouden al ongeveer die tijd kwijt naar West-Oekraïne...

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 00:19

Mjetterd schreef:
Sammie schreef:
Zijn er honden dan die het overleefd hebben? Of gaat het hier ook om de lichamen?

Annelies ik denk dat als dat mogelijk was elke nabestaande uitgenodigd zou zijn. Dat is met andere rampen ook gebeurd, het is denk ik niet voor niks dat dit nu niet kan.

Ooh sorry voor de onduidelijkheid. De honden zijn ook overleden, dus de stoffelijk overschotten van de honden doelde ik op.

Sowieso is de zwart witte hond al op foto's gezien, daar is zeker van dat hij dood is.

De Duitse herder is ook gevonden.

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 00:28

Wat die ouders doen vind ik niet dapper.. Dat vind ik enorm dom. Op dit moment rijden in Dontesk de tanks door de straten, je wilt toch niet het risico lopen dat familie straks nog twee extra mensen moet begraven. Ik snap heel goed dat nabestaanden daar misschien heen willen als onderdeel van het verwerkingsproces, maar het feit dat het door de instanties nu niet geregeld wordt zegt genoeg. Daarnaast zou ik het zelf fijn vinden om dichtbij de stoffelijke overschotten te zijn. Stel dat ze wordt geïdentificeerd terwijl zij daar zijn.. dan wil je toch zo snel mogelijk er naar toe gaan om misschien nog 1x je kind aan te raken. Snap niet dat familie of vrienden ze niet tegen houden..

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 00:47

MoonWencke schreef:

Hmm, ik vind het echt heel sneu voor die mensen dat ze hun hond kwijt zijn.
Maar ik vind het wel een ietwat ongepast stuk terwijl de lichamen van honderden slachtoffers in een enorme rouwstoet door nl gaan.

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 00:55

anneliesdj schreef:
MoonWencke schreef:

Maar ik vind het wel een ietwat ongepast stuk terwijl de lichamen van honderden slachtoffers in een enorme rouwstoet door nl gaan.

Jij zegt het, ik dacht het.

picobello

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 02:55

Tja...voor die mensen was de hond een deel van het gezin en ook zij hebben verdriet. De hond hoeft niet in een lijkwagen vervoerd te worden ofoz, maar ik kan me voorstellen dat ook deze mensen hun 'geliefde' graag hier willen begraven oid. Ieder zijn verdriet...

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 07:40

En ook ik ben echt heel blij te horen dat er aan gewerkt wordt om de 2 honden terug naar hun baasjes te krijgen!
Het verdriet van het verlies van een hond weegt uiteraard niet op tegen dat van een persoon, maar ik weet wel hoe diep ook de liefde voor een dier kan zitten.

Vandaag weer 70 lichamen naar huis! Weet iemand eigenlijk van hoeveel personen er nog niets gevonden is?

Lynnepinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 07:48

anneliesdj schreef:
fransje23 schreef:

Hebben jullie dit al gelezen?
http://www.famme.nl/liefde-overstijgt-h ... ment-ooit/

Dit is wel echt het zieligste ooit denk ik... Wat een afschuwelijke nachtmerrie als alle drie je kinderen in één klap weg zijn.. Y;(

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 07:53

Even nog een antwoord op een vraag die voorbij kwam :

Het signaal was Last Post en is afgesloten met de Nederlandse reveille.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 07:54

R12312 schreef:
anneliesdj schreef:
MoonWencke schreef:

Jij zegt het, ik dacht het.
En ik vind dat weer overdreven.. :+ Jullie willen nu dus gaan bepalen waar een krant wel en niet over mag schrijven en dan ook nog eens mag dat gezin eigenlijk niet rouwen. Die mensen hebben hun hond verloren. Ook dát is erg. En wat mij betreft mogen die mensen daar ook gewoon om rouwen en wat mij betreft mag een krant daar ook gewoon aandacht aangeven.

Er is een vliegtuig neergehaald. Ja, dat is verschrikkelijk. Maar laten we dingen wel in perspectief blijven zien. Van een aantal hier mag helemaal niks meer. Dat mag niet geschreven worden, dat mag niet gedaan worden, zus en zo mag je niet doen. Dat is allemaal op de een of andere manier niet netjes, ongepast, respectloos, want er is een vliegtuig neergehaald met 298 mensen erin.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 08:16

anneliesdj schreef:
Sammie schreef:

anneliesdj schreef:
Gewoon met de auto?

Ik denk niet dat die ouders van dat meisje nadenken bij de gevaren, denk je wel?
En die zijn met 2 gok ik zo. En als je geld hebt kun je overal aan komen ;)
dat riep ik vanaf het begin al. Daarom moet ze juist niet gaan en tegengehouden worden :)

Nant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 08:25

Kentaro schreef:
Vandaag weer 70 lichamen naar huis! Weet iemand eigenlijk van hoeveel personen er nog niets gevonden is?

Wat ik gisteren avond las zijn er nu iets meer dan 200 gevonden. Denk dat er zeker nog tussen de 50 en 70 mensen niet zijn gevonden. Ik zal dalijk kijken of ik de bron kan vinden.

Ik hoop zo dat ze iedereen thuis kunnen krijgen.