Ik wil nog even kort het voorgaande oprakelen, omdat, als ik iets verkeerd gelezen heb, dat wel zo netjes is..
Citaat:
Cer,
Wanneer ga jij eens gewoon mee in een discussie i.p.v. altijd vragen aan anderen te stellen?
dat zijn verschillende redenen. Ik stel vragen om ergens wijzer van te worden. Er zitten hier veel mensen met meer verstand van politiek dan ik (dat heb ik al eerder gezegd). Daarnaast doe ik dat, omdat ik vaak meerdere kanten probeer te bekijken, en dat kan alleen als ik daar vragen over stel.
Als daar dan geen antwoord op komt, is dat niet aan mij. Ik heb dan in ieder geval geprobeerd een beter inzicht te krijgen.
Citaat:
Ik hoef jou geen antwoord te geven, Gnome heeft mij onder de Foei gezet, dus einde discussie met Gnome. Daar hoef jij je verder niet mee te bemoeien
Dat hoeft niet, maar dat doe ik wel. Net zoals jij nu ook op mij reageert. Ook omdat iemand aangaf 'en zo komen we tegenover elkaar te staan'. Ik vind dat jammer, dus ik probeer daar dan iets mee. En gezien jij niet lijkt in te zien wat er aan je eigen bericht denigrerend is, en in dit geval weer aanvallend (althans, zo komt het op mij over), kon het niet anders dan dat ik het letterlijk benoem. Daarnaast ben jij nog steeds niet de gespreksleider, naar mijn idee.
Citaat:
Jij kunt prima terug lezen dat de discussie ging over fascistisch leden bij FvD.
Er zou geen discussie over eigen grenzen of eigen opvattingen, moeten zijn.
Dat is niet waar Gnome het over had, het was een natuurlijke zijtak van een gesprek. Maar ik snap nu dat jij vind dat dat niet kan.
Citaat:
Daar zou, wat mij betreft, iedereen het mee eens moeten zijn; of dat nu bij FvD is of bij Denk en alles daar tussen.
En dit is, imo, iets wat jij ervan maakt. Er was nl niemand die het er mee oneens was.
Citaat:
Of in het geval van Cer, waarom je de behoefte hebt andermans berichten te benoemen als denigrerend.
Gnome gaf aan dat het denigrerend was. En dat leken een aantal mensen niet te snappen, die zagen dat er niet in. Ik kon me wel voorstellen welke bewoording denigrerend was, vandaar dat ik precies die woorden probeerde aan te geven. Want als je zoiets vaag blijft omschrijven (en probeert niet op de man te spelen) dan komt het toch niet helemaal over. Vandaar dat ik nu een keer dacht 'nou, laat ik het dan letterlijk citeren'. Maar, ik zie nu in, dat dat niet uitmaakt.
Ik heb zelf D66 gestemd, nav een aantal punten uit het partijprogramma. (en ook wel door hier mee te lezen). En die begonnen fijn met dat CV issue zeg maar.. maar verder ben ik benieuwd wat er nog gaat gebeuren.
Citaat:
Ik vind het wel grappig dat er wordt gezegd dat je bij zoiets bij jezelf te rade moet gaan maar de andere kant op werkt dat blijkbaar niet zo. Ik lees hier alleen.. ik lees niets denigrerends. Punt. Niet, goh zal ik eens bij mezelf te rade gaan waarom mensen dat wel zo lezen?
ja precies dit eigenlijk. Degene die iets schrijft kan ook zelf eens kijken.
Citaat:
Lekker boeiend. Ik ben ook voor vanalles uitgemaakt. Leg het naast je neer en door op de inhoud.
Dat vind ik dan soms wel weer gek. Waarom zou dat een goed idee zijn? hoeven mensen dan niet te reflecteren? Doen we dat met al het gedrag? "oh maakt niet uit, laat maar gaan, leg het naast je neer"? Dat is toch eigenlijk niet hoe het zou moeten werken. We lezen in meerdere discussies dat mensen aangesproken moeten worden op hun gedrag, geldt dat hier niet?
Overigens, ik vind 'aanspreken' niet prettig, daarom vraag ik dingen "is dit wat je bedoelt?" of zoals hiervoor "vind je dit zelf zus-of-zo"?
Citaat:
Dat is dus de toon die de muziek maakt die ontbreekt als je schrijft.
Ik denk ook dat niemand de intentie heeft denigrerend te zijn.
" Het komt alleen af en toe geroerd het toetsenbord uit".
Ik denk dat daar best een nuance in zit. Het zijn vaak gelijksoortige tussenvoegsels die de toon maken, zoals :"oh dus jij denkt dat", of "je bent zeker vergeten dat".. eigenlijk alle uitdrukkingen met een aanname erin, die wel degelijk een toon maken.
Enfin, dus dat
Vwb Partij De Mos, ik zie die wel eens voorbij komen op de socials, ze hebben denk ook populaire punten (zoals nu dat gemixte opvangcentrum in een leegstaand ziekenhuis) en daar ventileren ze dan veel over.
In mn eigen gemeente moet ik eens kijken, ik volg dat niet heel goed.