Citaat:
Sorry, maar ik ben echt gechoqueerd over je wijze van redeneren.
1. Ik mag dus blijkbaar observaties niet in twijfel trekken, omdat ik jonger ben dan jij? Klopt mijn redenering? Of snap ik er per definitie niets van omdat ik jonger ben? Of is die vraag stellen ook onfatsoenlijk? Of is mijn manier van praten tegen jou (u?) onfatsoenlijk.
2. Volgens mij heb ik meerdere analyses gegeven vanuit verschillende hoeken waaronder historica. Dat het gevoel van ''we glijden als samenleving af'' ''de jeugd is crimineel en onfatsoenlijk'' al bestaat sinds de mensheid bestaat?
In jouw (uw?) redenering zou je de opinie van een hoogleraar toch niet zomaar naast je neer mogen leggen?
3. Of moet ik me nu in een hoekje gaan zitten schamen omdat ik het überhaupt in mijn hoofd haal in discussie te gaan met iemand is die ouder is dan ik? I'm confused...
Antwoord op 1
Dat lees ik absoluut niet uit de post van irmaz. Zij en meerdere ouderen herkennen dat, geven ervaring gegevens uit ons leven aan van waaruit volgens ons blijkt dat normen en waarden veranderd zijn;
Antwoord op 2
Citaat:
Dat het gevoel van ''we glijden als samenleving af'' ''de jeugd is crimineel en onfatsoenlijk'' al bestaat sinds de mensheid bestaat?
Dat gevoel van afglijden en criminele jeugd is inderdaad al zo oud als de wereld net als de angst van ouderen dat de huidige jeugd voor galg en rad opgroeit.
Alleen hebben wij het over de omgangstaal met elkaar, in de kamer, inderdaad ziekenhuizen, bedreigingen jegens journalisten politici, openlijk bevolking groepen schofferen etc. En dat is enorm veranderd dat mede komt doordat X en andere sociale media een enorm riool is waar iedereen ( jong en oud) hun "poep" kunnen laten gaan. Dus was dit vroeger ook dan moest je een briefje sturen. Nu gaat dat veel gemakkelijker en dus vaker.
3. Die is heel flauw want dat is bewust polariseren want niemand zegt dat.
Neem.bv het verschil tussen nieuws over de RAF die een jongere hoort of een oudere. Een jongere zal even moeten googelen, een ouderen weet waar het over gaat vaak zelf met naam en toenaam. Daar ging het over.
Hetzelfde als echte oude mensen dood gaan 80 -90 plus dan wordt ik even bijgepraat door mijn man (81 ++). Hij vaak als.het om muziek mensen gaat uit de 70 tiger- 80 tiger jaren. Dus die opmerking is wat te heet gebakerd.
Daarbij zijn het niet de jongeren die zich misdragen. Het fatsoen verval komt in alle leeftijdsgroepen voor. Kijk maar eens rond op ouderen fora.
Dus die mensen waren er altijd al, maar de sociaal media waarin je even kunt oproepen tot lastig vallen van die of die maken het kleine van vroeger zo groot. Dus wat vroeger af en toe voorkwam is nu dagelijkse kost waar we allemaal mee te maken hebben.
Zo begrijpelijk?