Boeing 777 neergestort in de Oekraïne

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 22:37

Sterkte Lielle

Ik vind het ook niet erg dapper. Ik vind het zielig maar het lijkt me het verstandigst om de identificatie af te wachten. Een val van 10km overleven lijkt me echt onmogelijk. Een vliegtuigstoel is wel ff wat anders dan een mens.

Idd marechaussee is wat anders dan landmacht. Als ik het goed begrepen heb is marechaussee ier voor onderzoeken en landmacht gaat het gebied (wat 35.000 vierkante km is) veilig stellen.
Dat doen ze niet met zn 40en van de marechaussee hihi.

PrizTwir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 22:43

Nee precies. Het is even afwachten. Het zal behoorlijk heftig zijn om daar heen te gaan..
Laatst bijgewerkt door PrizTwir op 24-07-14 22:45, in het totaal 1 keer bewerkt

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 22:44

Poiuytrewq schreef:
Sterkte Lielle

Ik vind het ook niet erg dapper. Ik vind het zielig maar het lijkt me het verstandigst om de identificatie af te wachten. Een val van 10km overleven lijkt me echt onmogelijk. Een vliegtuigstoel is wel ff wat anders dan een mens.

Idd marechaussee is wat anders dan landmacht. Als ik het goed begrepen heb is marechaussee ier voor onderzoeken en landmacht gaat het gebied (wat 35.000 vierkante km is) veilig stellen.
Dat doen ze niet met zn 40en van de marechaussee hihi.

Volgens mij 40 man marechaussee om de onderzoekers te beveiligen en daarnaast 50 man van Australie.

Net was trouwens op het nieuws dat de seperatisten geen enkele moeite hebben dat de marechaussee komt, ze mochten zelf gewapend komen.

Poiuytrewq

Re: Boeing 777 neergestort in de Oekraïne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 22:47

Oh chips ik bedoelde 35 vierkante km.

Ik ben benieuwd wat het kabinet gaat besluiten. Van mij mag ie lekker thuisblijven!

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 22:51

De vriend van je schoonzus is militair? Dat zou dan toch logisch zijn als hij wordt uitgezonden?

PrizTwir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 22:55

anneliesdj schreef:
De vriend van je schoonzus is militair? Dat zou dan toch logisch zijn als hij wordt uitgezonden?

Dat zou kunnen, maar in eerste instantie wilde Nederland hen er niet heen hebben omdat zij gewapend gaan en ze willen niks uitlokken. Even afwachten, ze worden wel voorbereid.

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 22:56

Sammie schreef:
Dapper? Dat vind ik ook niet dapper hoor. :n

Denk dat jij en ik een andere definitie van 'dapper' hebben. ;) Als je na zulk nieuws, de kracht weet op te brengen met gevaar voor eigen leven naar die rampplek te gaan, noem ik het dapper.

PrizTwir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 23:06

Sientje schreef:
Sammie schreef:

Denk dat jij en ik een andere definitie van 'dapper' hebben. ;) Als je na zulk nieuws, de kracht weet op te brengen met gevaar voor eigen leven naar die rampplek te gaan, noem ik het dapper.

Ik denk eerder dat deze mensen in een zware shock zijn en hierdoor denken dat hun dochter nog leeft. Als ze er eenmaal zijn, krijgen ze een flinke klap en dan denk ik dat het besef komt. Als ik het dapper moet noemen weet ik niet, ze zijn zichzelf niet denk ik.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 23:09

Moeten die mensen dan niet tegen zichzelf beschermt worden? In Duitsland hebben ze toch zeker ook wel een soort van slachtofferhulp?

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 23:10

Och hemel wat enorm sneu voor die mensen dat het besef niet wil komen, dan zou je die *kel van een martin Vrijland, even willen meesturen, kijken of hij nog zo slap l*lt als hij een middagje lichaamsdelen mag rapen...

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 23:11

Sientje schreef:
Sammie schreef:

Dat kan... Maar zelfs in de breedste zin van dapper kan ik dit hier niet onder vallen. Dit is gewoon ontkenningsgedrag.. Ik zou het haast lomp en dom willen noemen, maar zij zijn zo in shock dat ze de waarheid niet willen of nog niet kunnen zien. Dapper? Omdat je denkt dat je kind een vrije val van 10 km kan overleven in een vliegtuigstoel? Als er een overlevende was geweest had dat breed uitgemeten in het nieuws geweest. Nee, ik vind het echt in- en intriest en ik hoop dat deze mensen snel hulp krijgen. Dat hebben ze echt nodig.
Laatst bijgewerkt door Sammie op 24-07-14 23:13, in het totaal 1 keer bewerkt

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 23:12

Lijkt me idd wel fijn als die mensen worden tegengehouden door familie, in elk geval tot alle lichamen zijn geidentificeerd. Zoeken naar ontbrekende personen kan daarna ook nog.

Nickas

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 23:16

Dapper dat je naar zo´n gebied trekt, maar de reden is een beetje naief...

Edit: van die ouders dan...

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 23:17

anneliesdj schreef:
Lijkt me idd wel fijn als die mensen worden tegengehouden door familie, in elk geval tot alle lichamen zijn geidentificeerd. Zoeken naar ontbrekende personen kan daarna ook nog.

Iedereen verwerkt het verlies van dierbaren anders, deze mensen zijn dit misschien voor hun gevoel aan hun dochter verplicht om te doen, dat is ook een manier van verwerken, als ze hun gevoel niet volgen kan het nog veel zwaarder worden, ik denk alleen dat ze niet toegelaten worden tot de ramp plek.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 23:20

Ik denk niet dat het bevorderlijk is voor het verwerkingsproces om tussen in verregaande staat van ontbinding verkerende lichaamsdelen te gaan zoeken naar een teken van leven.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 23:23

Ik hoop dat die er tegen die tijd niet meer zijn, maar veel meer hoop ik dat ze worden tegengehouden en de juiste hulp krijgen. Echt.. :\

Mir_U

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 23:25

Ontkenning is de eerste van vijf stadia van rouw wordt wel gezegd... arme mensen

Vanavond bij de laatste afslag gestaan, gisteren op een andere brug. Vandaag vond ik de stoet nog zoveel heftiger om te zien, er kwam maar geen einde aan de wagens...

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 23:26

Waarschijnlijk is het al genoemd, maar ik heb het nog niet voorbij zien komen. Er is een actie opgezet om de twee honden terug naar hun eigenaren te laten komen.
Ik wist eerst alleen van de stabij (dat was het ras toch?) maar blijkbaar was er ook nog een herder pup.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 23:26

Nouja als die mensen willen gaan kunnen ze er makkelijk zijn voor onze marrechaussee er is hoor.
Wat dat betreft.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 23:27

Mjetterd schreef:
Waarschijnlijk is het al genoemd, maar ik heb het nog niet voorbij zien komen. Er is een actie opgezet om de twee honden terug naar hun eigenaren te laten komen.
Ik wist eerst alleen van de stabij (dat was het ras toch?) maar blijkbaar was er ook nog een herder pup.

Honden?

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 23:27

anneliesdj schreef:
Mjetterd schreef:

Honden?

Ja, er waren honden (en nog meer dieren trouwens) aan boord.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 23:28

Zijn er honden dan die het overleefd hebben? Of gaat het hier ook om de lichamen?

Annelies ik denk dat als dat mogelijk was elke nabestaande uitgenodigd zou zijn. Dat is met andere rampen ook gebeurd, het is denk ik niet voor niks dat dit nu niet kan.

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 23:29

Sammie schreef:
Zijn er honden dan die het overleefd hebben? Of gaat het hier ook om de lichamen?

Annelies ik denk dat als dat mogelijk was elke nabestaande uitgenodigd zou zijn. Dat is met andere rampen ook gebeurd, het is denk ik niet voor niks dat dit nu niet kan.

Ooh sorry voor de onduidelijkheid. De honden zijn ook overleden, dus de stoffelijk overschotten van de honden doelde ik op.

Sowieso is de zwart witte hond al op foto's gezien, daar is zeker van dat hij dood is.
Laatst bijgewerkt door Mjetterd op 24-07-14 23:32, in het totaal 1 keer bewerkt

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 23:30

Is er de gedachte dat die dieren het overleefd hebben dan?

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 23:31

Sammie schreef:

Wat bedoel je daar nu mee dan?
Is er iemand die mij tegenhoud daar op eigen houtje heen te gaan?