Fitna op internet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lyonesse

Re: Fitna op internet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 00:46

MaaikeMo schreef:
smurffie schreef:
Maar er word wel door hun leiders gezegt dat iedereen die de islam niet aanbid onwaardig is. en dat die mensen gestraft moeten worden Knipoog
Maar, ja weer een maar, waar halen deze dit vandaan? uit zichzelf ? (dit is sirrieus een vraag, want hier wil ik het antwoord wel eens op weten.)

de problemen met koran en bijbel enzo, is dat ze herschreven worden... en dan is t niet zo moeilijk om er iets in te veranderen..
dus ja, het staat waarschijnlijk wel in de koran, maar dan niet de originele.. en als moslims echt geloofden in: moorden is naar de hemel
waren wij toch allemaal al kapot geschoten door de moslims in nederland?

In de echte bijbel, de hebreeuwse, staan idd een aantal dingen anders omschreven als in de nederlandse van nu, maar dit zijn geen grote verschillen en de strekking is hetzelfde. Ik weet niet in hoeverre dit met de koran het geval is.

Tomaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 00:46

smokey17 schreef:
Tja zo kun je het ook bekijken. Ik vind het ook maar knap dat ze het daar allemaal maar kunnen rooien daar als gewone burgers. Zat paar dagen terug nog naar een docu te kijken over jongen in Afghanistan die tussen de bombardementen en schietpartijen nog gewoon naar school gingen. Op de dag van het eindexamen hadden radicalen aanslagen voorspeld, echter gingen de examens gewoon door.

Al die landen als Afghanistan en irak/Iran zijn zo naar de vernieling geholpen en overhoop gehaald...

Precies, Ja en met zoveel vernieling en angst om je heen... Dat word je toch vanzelf verknipt?

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 00:47

Hannanas @ er werd vertelt dat deze film een ware oorlog zou kunne veroorzaken Knipoog Dat de koran op alle mogelijke manier zwart zou worden gemaakt Knipoog

Hetgeen is, dat deze beelde geen niet ware dingen vertonen.
De beelden zijn op sommige momenten werkelijk gruwelijk, erg genoeg zeker wel. maar er bestaat zelfs nog ergeren beelden denk ik dat de mensen bedoelen (ookal vind ik dat je dat neit in een film MAG gebruiken Knipoog!)

RoosIris

Tomaatje schreef:
MISTRAL94 schreef:
Geen idee ik snap namelijk de hele koran ook niet, ik kan niet begrijpen dat er zoveel haat kan zijn binnen een geloof Vork

het leukste van alles is nog, dat de koran helemaal geen haat in zich heeft..
in de koran staat serieus dat je goed voor de medemens moet zijn, mensen moet helpen, en doden uit den boze is..

dus als de moslims is aan t lezen zouden gaan Haha!

Wat ik van de koran heb gelezen, vond ik niet erg gezellig (geldt ook voor gedeelten van de bijbel overigens!)[/quote]

Ik wou net zeggen. De bijbel is een leuk kinderboek....
Ik ga morgen de koran bij mijn buurman halen(hopenlijk heeft hij hem in het nederlands, mijn arabisch is niet meer wat het is geweest Haha! ) en anders leen ik hem wel van zijn Nl vriendin.

lesilla

Hannanas schreef:
smurffie schreef:

gruwelijke korte beelden, maar wel de waarheid Knipoog .

Ik begrijp de mening "minder erg als verwacht"niet.
Zijn deze beelden al niet erg genoeg dan?

Ik denk dat mensen verwacht hadden, dat de gewone moslims werden afgeschilderd als slecht, daarom was er ook zoveel tegenpool voor ze de film hadden gezien. Hier gaat het puur om extremisme wat iedereen slecht vind.

De mensen die dan roepen hoe erg voor de gewone mensen verbinden zonder te denken wel extremisme met de gewone man

Tomaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 00:48

Mystica schreef:
In de echte bijbel, de hebreeuwse, staan idd een aantal dingen anders omschreven als in de nederlandse van nu, maar dit zijn geen grote verschillen en de strekking is hetzelfde. Ik weet niet in hoeverre dit met de koran het geval is.

Inderdaad, wat ik van het eerste testament en de boeken van Mozes heb meegekregen, is het toch behoorlijk vreedzaam (afgezien van de 10 plagen...)

RoosIris

Tomaatje schreef:
smokey17 schreef:
Tja zo kun je het ook bekijken. Ik vind het ook maar knap dat ze het daar allemaal maar kunnen rooien daar als gewone burgers. Zat paar dagen terug nog naar een docu te kijken over jongen in Afghanistan die tussen de bombardementen en schietpartijen nog gewoon naar school gingen. Op de dag van het eindexamen hadden radicalen aanslagen voorspeld, echter gingen de examens gewoon door.

Al die landen als Afghanistan en irak/Iran zijn zo naar de vernieling geholpen en overhoop gehaald...

Precies, Ja en met zoveel vernieling en angst om je heen... Dat word je toch vanzelf verknipt?

Ja tuurlijk, dan weet je toch op den duur ook niet meer wat je moet.

Laat mij als vrouw dan ook maar lekker in een boerka in een hoekje zitten(rest buiten beschouwing gelaten, besnijdenis end)

Hannanas

smokey17 schreef:

Van zo'n situatie wordt het gros vanzelf wel koekoek.

Kijk hier al in nederland naar de theorien over jeugdelijke criminelen, veelplegers etc. Slechte opvoeding, geen goede ouder-kind relatie/gezag, weinig gezag met bijv regels " kinderen die tot 11 uur op straat hangen". Allemaal hun eigen directe gevolgen.
Vinden we hier al een groot probleem ( is het ook ).
Maar als je dat vergelijkt met andere landen en onze criminologie modellen er eens op weerspiegeld... *kuch.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 00:49

smokey17 schreef:
Tomaatje schreef:

in de koran staat serieus dat je goed voor de medemens moet zijn, mensen moet helpen, en doden uit den boze is..

Wat ik van de koran heb gelezen, vond ik niet erg gezellig (geldt ook voor gedeelten van de bijbel overigens!)

Ik ga morgen de koran bij mijn buurman halen(hopenlijk heeft hij hem in het nederlands, mijn arabisch is niet meer wat het is geweest Haha! ) en anders leen ik hem wel van zijn Nl vriendin.[/quote]
www.koranonline.nl
Ik ben al bij hoofsstuk 17 Vork

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 00:51

Tomaatje schreef:
Mystica schreef:

Inderdaad, wat ik van het eerste testament en de boeken van Mozes heb meegekregen, is het toch behoorlijk vreedzaam (afgezien van de 10 plagen...)

En voor die plagen is nog een volkomen geloofwaardige wetenschappelijke verklaring ook Huilen van het lachen

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 00:51

smurffie schreef:
Hannanas @ er werd vertelt dat deze film een ware oorlog zou kunne veroorzaken Knipoog Dat de koran op alle mogelijke manier zwart zou worden gemaakt Knipoog

Hetgeen is, dat deze beelde geen niet ware dingen vertonen.
De beelden zijn op sommige momenten werkelijk gruwelijk, erg genoeg zeker wel. maar er bestaat zelfs nog ergeren beelden denk ik dat de mensen bedoelen (ookal vind ik dat je dat neit in een film MAG gebruiken Knipoog!)

Ja dat weet ik Vork .
Maar deze beelden zijn al erg genoeg. De film is alleen ff een andere hoek in gegaan dan men had gedacht.
Naar mijn mening niet minder erg.

En of de gevolgen voor deze film, hoe de film dus daadwerkelijk is uiteindelijk, meevallen ten opzichte van verwacht.. we zullen zien.
Laatst bijgewerkt door Hannanas op 28-03-08 00:53, in het totaal 2 keer bewerkt

Tomaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 00:52

smokey17 schreef:

Laat mij als vrouw dan ook maar lekker in een boerka in een hoekje zitten(rest buiten beschouwing gelaten, besnijdenis end)

Kies maar, besnijdenis of ophanging...

RoosIris

Mystica schreef:
Tomaatje schreef:

Wat ik van de koran heb gelezen, vond ik niet erg gezellig (geldt ook voor gedeelten van de bijbel overigens!)

Ik ga morgen de koran bij mijn buurman halen(hopenlijk heeft hij hem in het nederlands, mijn arabisch is niet meer wat het is geweest Haha! ) en anders leen ik hem wel van zijn Nl vriendin.[/quote]
http://www.koranonline.nl
Ik ben al bij hoofsstuk 17 Vork[/quote]

Ik zeg: Een goed boek voor in bed!

Lyonesse

Van wat ik van "the life of mohammed" van Jani gezien heb, is deze film daarbij vergeleken nog "moslimknuffelen" bij wijze van spreken. Nagelbijten / Gniffelen

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 00:53

Haat is al gestrooid, gros van de personen op filmpjes "dood aan Nederland "etc, draaien echt niet eens bij hoor. ( "ooooooooow de film valt harstikke mee! Sorry, wilders/nederland is oke!" ... ) Denk het niet..

Tomaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 00:53

Mystica schreef:
En voor die plagen is nog een volkomen geloofwaardige wetenschappelijke verklaring ook Huilen van het lachen

Sorry dat ik het zeg, maar je hebt wel joodse humor... Clown

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 00:54

Tomaatje schreef:
smokey17 schreef:

Wen er maar aan, als er niets gebeurd dan gaat het daar wel naar toe.

Wildgirl

Citaat:
Ik denk dat mensen verwacht hadden, dat de gewone moslims werden afgeschilderd als slecht, daarom was er ook zoveel tegenpool voor ze de film hadden gezien. Hier gaat het puur om extremisme wat iedereen slecht vind.

De mensen die dan roepen hoe erg voor de gewone mensen verbinden zonder te denken wel extremisme met de gewone man

Maar.....het blijft één en hetzelfde geloof.
en ookal komt niet iedereen er voor uit, ik denk dat er veel moslims zijn die het misschien niet zeggen maar het wel vinden ondertussen.
Daarnaast, ik zou geen geloof aan kunnen hangen en in stand kunnen houden als ik weet dat er vanuit datzelfde geloof ook dit soort dingen gebeuren.
heb de film net helemaal gezien en ben er stil van

lesilla

Mystica schreef:

Maar deze bijbel is toch maar 1 van de vele die er waren uitgekozen door de paus, dus wie weet wat stond er in de andere toch

RoosIris

Tomaatje schreef:
smokey17 schreef:

eu nou ik trouw gewoon braaf, baar wat kinderen en ga heel stil in een hoekje zitten. Ben zo trouw als een hond(nou ja niet zoals mijn overspellige hond) dus voor overspel word ik niet opgehangen.
En niet elke moslima word besneden!!!

Tomaatje

MISTRAL94 schreef:

Dat geloof ik niet. Misschien ben ik idealistisch, maar ik geloof dat het verstand en het goede altijd zullen blijven regeren.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 00:55

Tomaatje schreef:
Mystica schreef:

Voor we met zijn allen gaan denken dat de bijbel zo'n gezellig boek is zonder geweld en alleen naastenliefde predikend..
Hier even wat citaten die ik bij elkaar gegoogled heb

Citaat:
(Psalmen 89:24) Maar Ik zal zijn wederpartijders verpletteren voor zijn aangezicht, en die hem haten, zal Ik plagen.
(Richteren 4:21) Daarna nam Jael, de huisvrouw van Heber, een nagel der tent, en greep een hamer in haar hand, en ging stilletjes tot hem in, en dreef den nagel in den slaap zijns hoofds, dat hij in de aarde vast werd; hij nu was met een diepen slaap bevangen en vermoeid, en stierf.
(Psalmen 3:8) Sta op, HEERE, verlos mij, mijn God; want Gij hebt al mijn vijanden op het kinnebakken geslagen; de tanden der goddelozen hebt Gij verbroken.
(2 Koningen 9:32-33) En hij hief zijn aangezicht op naar het venster, en zeide: Wie is met mij? Wie? Toen zagen op hem twee, drie kamerlingen. En hij zeide: Stoot ze van boven neder. En zij stieten haar van boven neder, zodat van haar bloed aan den wand en aan de paarden gesprengd werd; en hij vertrad haar.
(1 Samuël 15:33) Maar Samuel zeide: Gelijk als uw zwaard de vrouwen van haar kinderen beroofd heeft, alzo zal uw moeder van haar kinderen beroofd worden onder de vrouwen. Toen hieuw Samuel Agag in stukken, voor het aangezicht des HEEREN te Gilgal.
(Jeremia 51:22) En door u zal Ik in stukken slaan den man en de vrouw; en door u zal Ik in stukken slaan den oude en den jonge; en door u zal Ik in stukken slaan den jongeling en de jonkvrouw.
(Richteren 19:25-29) Maar de mannen wilden naar hem niet horen. Toen greep de man zijn bijwijf, en bracht haar uit tot hen daarbuiten; en zij bekenden haar, en waren met haar bezig den ganse nacht tot aan den morgen, en lieten haar gaan, als de dageraad oprees. 26 En deze vrouw kwam tegen het aanbreken van den morgenstond, en viel neder voor de deur van het huis des mans, waarin haar heer was, totdat het licht werd. 27 Als nu haar heer des morgens opstond en de deuren van het huis opendeed, en uitging om zijns weegs te gaan, ziet, zo lag de vrouw, zijn bijwijf, aan de deur van het huis, en haar handen op den dorpel. 28 En hij zeide tot haar: Sta op, en laat ons trekken; maar niemand antwoordde. Toen nam hij haar op den ezel, en de man maakte zich op, en toog naar zijn plaats. 29 Als hij nu in zijn huis kwam, zo nam hij een mes, en greep zijn bijwijf, en deelde haar met haar beenderen in twaalf stukken; en hij zond ze in alle landpalen van Israel.
(Psalmen 18:41) En Gij gaaft mij den nek mijner vijanden, en mijn haters, die vernielde ik.
(Mattheüs 14:8-11) En zij, te voren onderricht zijnde van haar moeder, zeide: Geef mij hier in een schotel het hoofd van Johannes den Doper.................. en onthoofdde Johannes in den kerker. En zijn hoofd werd gebracht in een schotel, en het dochtertje gegeven; en zij droeg het tot haar moeder.
(Richteren 7:25) En zij vingen twee vorsten der Midianieten, Oreb en Zeeb, en doodden Oreb op den rotssteen Oreb, en Zeeb doodden zij in de perskuip van Zeeb, en vervolgden de Midianieten; en zij brachten de hoofden van Oreb en Zeeb tot Gideon, over de Jordaan.
(Psalmen 72:9) De ingezetenen van dorre plaatsen zullen voor zijn aangezicht knielen, en zijn vijanden zullen het stof lekken.
(2 Koningen 10:7) Het geschiedde dan, als die brief tot hen kwam, dat zij de zonen des konings namen, en zeventig mannen sloegen; en zij leiden hun hoofden in korven, die zij tot hem zonden naar Jizreel.
(Psalmen 68:22) Voorzeker zal God den kop Zijner vijanden verslaan, den harigen schedel desgenen, die in zijn schulden wandelt.
(Numeri 25:8) En hij ging den Israelietischen man na in de hoerenwinkel, en doorstak hen beiden, den Israelietischen man en de vrouw, door hun buik. Toen werd de plaag van over de kinderen Israels opgehouden.
(Richteren 9:54) Toen riep hij haastelijk, den jongen, die zijn wapenen droeg, en zeide tot hem: Trek uw zwaard uit, en dood mij, opdat zij niet van mij zeggen: Een vrouw heeft hem gedood. En zijn jongen doorstak hem, dat hij stierf.
(Psalmen 68:24) Opdat gij uw voet, ja, de tong uwer honden, moogt steken in het bloed van de vijanden, van een iegelijk van hen.

Ook het doden van kinderen en zwangere vrouwen is een geliefd onderwerp in het bijbelse gruwel kabinet.

(Numeri 31:17) Nu dan, doodt al wat mannelijk is onder de kinderkens; en doodt alle vrouw, die door bijligging des mans een man bekend heeft.
(Psalmen 137:9) Welgelukzalig zal hij zijn, die uw kinderkens grijpen, en aan de steenrots verpletteren zal.
(Jesaja 13:18) Maar hun bogen zullen de jongelingen verpletteren, en zij zullen zich niet ontfermen over de vrucht des buiks; hun oog zal de kinderen niet verschonen.
(2 Koningen 15:16) Toen sloeg Menahem Tifsah, met allen, die daarin waren, ook haar landpalen van Thirza af; omdat men niet voor hem had opengedaan, zo sloeg hij hen; al haar bevruchte vrouwen hieuw hij in stukken.
(2 Koningen 8:12) Toen zeide Hazael: Waarom weent mijn heer? En hij zeide: omdat ik weet, wat kwaad gij den kinderen Israels doen zult; gij zult hun sterkten in het vuur zetten, en hun jonge manschap met het zwaard doden, en hun jonge kinderen verpletteren, en hun zwangere vrouwen opensnijden.
(Jesaja 13:16) Ook zullen hun kinderkens voor hun ogen verpletterd worden; hun huizen zullen geplunderd, en hun vrouwen geschonden worden.
(Jeremia 13:15) En Ik zal hen in stukken slaan, den een tegen den ander, zo de vaders als de kinderen te zamen, spreekt de HEERE; Ik zal niet verschonen noch sparen, noch Mij ontfermen, dat Ik hen niet zou verderven.
(Ezechiel 9:6) Doodt ouden, jongelingen en maagden, en kinderkens en vrouwen, tot verdervens toe;

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 00:55

Tomaatje schreef:
MISTRAL94 schreef:

Dat geloof ik niet. Misschien ben ik idealistisch, maar ik geloof dat het verstand en het goede altijd zullen blijven regeren.

Dat is te hopen maar je hebt ook kunnen horen wat er in het filmpje gezegd is!

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 00:56

Tomaatje schreef:
Mystica schreef:

Sorry dat ik het zeg, maar je hebt wel joodse humor... Clown

Hoe bedoel je? Huilen van het lachen

Tomaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 00:57

Mystica schreef:
Hoe bedoel je? Huilen van het lachen

Sarcasme, zelfspot en realisme.