Biepje schreef:Zijn jullie ook niet minder lang leerplichtig?
Dat was tot 16 jaar en is nu weer verlengd naar 18 jaar (niet tot vreugde van mijn leerlingen hahahaha!). Dit om te zorgen dat ze een MBO-diploma scoren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Biepje schreef:Zijn jullie ook niet minder lang leerplichtig?
Tieneke schreef:En Sven Nys (al moet ik hem niet zo...).
Tieneke schreef:Een aantal jaren geleden heeft de Belgische Fred goud gewonnen op de Olympische Spelen in het zwemmen... Maar die is gestopt. Brigitte hebben we ook nog (gehad?)... Maar verder...
Citaat:En bij wielrennen Tom Boonen!
Tieneke schreef:Idd Katiavl! Ben ooit eens in Keukenhof geweest... Nooit zoveel tulpen gezien
En wij hebben idd chocolade en pralines... En kant!
Maar NL heeft dan weer het Delfts blauwe serviesEn prinses Claire heeft daar een pakje van
Dat je hem een pedo noemt. Meisje is 16 en vanaf dan is daar niets pedo aan. En het is al uit tussen hun trouwens.
Biepje schreef:Dat valt persoon per persoon te bekijken, als je het niveau ziet in middelbaar en hoger onderwijs zou ik eerder zeggen dat wij intelligenter zijn.
Biepje schreef:Dat valt persoon per persoon te bekijken, als je het niveau ziet in middelbaar en hoger onderwijs zou ik eerder zeggen dat wij intelligenter zijn.
Urielle schreef:Biepje schreef:Dat valt persoon per persoon te bekijken, als je het niveau ziet in middelbaar en hoger onderwijs zou ik eerder zeggen dat wij intelligenter zijn.
Zonder banketstaaf te willen doen spreken mijn Belgische collegae die in Nederland zijn gaan werken dat zonder uitzondering tegen.
Die zeggen dat het niveau lager is, de beoordeling anders wordt gedaan en daardoor de resultaten beter lijken.
De Belgische leerlingen die naar Nederland komen hebben het naar hun zeggen ook vaak heel moeilijk (maar wie weet, de taalbarrière)
Maar dat is wat zij zeggen he!