Bloed huurauto toch van Maddie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lusitana

Re: Bloed huurauto toch van Maddie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 14:19

Het boek gaat gewoon over het onderzoek en wijst geen schuldigen aan of wat dan ook, maar zal een aantal mensen er niet zo prettig uit laten komen door de feiten die wel al bestaan. Mensen kunnen hun eigen conclusies trekken.
Daar hij het onderzoek leidde is hij op de hoogte van feiten, lijkt mij.

De behoefte om te schrijven komt voort uit ene frustratie, dit is een bekend verschijnsel. Psychologen raden het vaak aan om een dagboek bij te hoduen of een boek te schrijven.

De McCanns willen ook ene boek schrijven, met hun eigen waarheid over die ene dag (avond/nacht). Vraag me hoe je een boek daarmee kunt vullen en hoeveel daarvan helder in hun geheugen is, daar ze dronken waren op de bewuste avond...

PingWing

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 12:15

Wat ik niet snap in dit verhaal:

Kate is te fragiel en instabiel om naar Portugal te reizen voor een reconstructie (die mss wel helpt om hun kleine meid terug te vinden en eventuele onduidelijkheden op te lossen en daarmee hun status zou kunnen opheffen)

Maar ze heeft wel energie genoeg om een alarmsysteem in Belgie te gaan promoten?? Daar dien je ook voor te reizen, het kost meer moeite dan een reconstructie (waar mi acteurs voor worden ingehuurt) en ze alleen de situatie uit hoeft te leggen, die ze wsl kan dromen)

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 12:16

die reis naar Portugal zal wel "emotioneel te zwaar zijn"....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 12:16

Goh gek he?

PingWing

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 12:26

Niet gek Faye, maar ze willen erg graag van hun status als arguido af. Een goede reconstructie zou daarbij kunnen helpen lijkt me, maar die reconstructie word alleen goed als ze erbij zijn en op eventuele fouten tijdens de reconstructie kunnen wijzen. Niet dan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 13:04

Ach ja, als ik alle problemen en ellende hier op bokt voorbij zie komen en hoeveel begrip er voor futiliteiten is, dan zou je je misschien kunnen voorstellen dat het verlies van je kind wel iets ergers en moeilijkers is. Niet dan?

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 13:17

PingWing schreef:
Niet gek Faye, maar ze willen erg graag van hun status als arguido af. Een goede reconstructie zou daarbij kunnen helpen lijkt me, maar die reconstructie word alleen goed als ze erbij zijn en op eventuele fouten tijdens de reconstructie kunnen wijzen. Niet dan?

Inderdaad, alleen door de reconstructie zitten ze verder om maddie te vinden.
Dus als ouder die je kind wil vinden, is het wel raar om niet te gaan. Niet te spreken dat het niet goed doet voor je status.

Verder gaat dit gewoon cold case worden gok ik, misschien binnen tien jaar ofzo Lachen

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 14:23

Ze hadden bij een ander geval de ouders wel al voor de rechtbank gesleept met de bewijzen die ze nu hebben, maar ze durven niet omdat het niet 100% is maar 99,99% en de zaak zo door de media gevolgd wordt is en de verdediging zo sterk.... Dat is toch wel erg eigenlijk. De McCanns hebben de justitie gewoon in de greep.
Ze houden alle kranten in de gaten, er mag hier vooral niets verkeerds gezegd worden en ondertussen wordt de PJ in de Britse kranten gewoon door het slijk gehaald (die worden nu ook aangeklaagd). Alle interviews (18 stuks)en andere TV programma´s (van bedrijven van vrienden..) waarin ze meewerken is om hun imago te verbeteren, maar aan een simpele reconstructie willen ze niet meewerken...

Er komen nu allerlei specials op TV (vandaar journalistische drukte in Prai da Luz). Heb gisteren een stukje uit een interview gezien dat zondag wordt uitgezonden. Ze komen weer met de gewoonlijk vage, ontwijkende antwoorden.
Ze durven ook nog te beweren dat ze de kinderen bijna mee hadden laten eten en dat het de eerste keer was....
Waar ze later dan weer zeggen dat het gewoon een cultuur verschil is, in Portugal nemen de mensen de kinderen mee uit eten omdat ze ´smiddags slapen, maar in engeland is het anders, daar gaan de kinderen vroeg naar bed. Jawel, maar men laat ze niet alleen, toch?
Nou ja, zo klopt bijna niks van wat ze zeggen.
Vanavond ook weer een special.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 14:26

kortom: het schiet dus gewoon niet op....

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 14:31

Ik dacht dat het daar allemaal al vergeten was,

Vind het onderzoek ook raar gebeuren maar dat zal wel door het internationaal gedoe zijn, en invloeden buitenaf Lachen

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 14:39

Waar? Hier? Hier staan ze ALLE DAGEN in de kranten, vanaf de eerste dag.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 14:44

Lusitana schreef:
Waar? Hier? Hier staan ze ALLE DAGEN in de kranten, vanaf de eerste dag.

Inderdaad, had gelezen in de krant maddie een jaar later praia begint haar te vergeten en kan eindelijk verder

Als ik het artikel vind zet ik het hier

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 14:48

Het toerisme is trouwens niet geschaad door het hele gebeuren, wat eigenlijk ene stille getuige is van het feit dat mensen denken dat de ouders het gedaan hebebn en niet een of andere "pradator".

Ze kwamen nu ook weer aan met een verhaaltje van poging tot ontvoering van een 15 jarige Nederlandse....
Alles om maar te laten geloven dat hier kidnappers zitten. Er is wel een verschil tussen een 15 jarige en een peuter, dacht ik zelf zo.

marielle231

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 19:58

vanavond op RTL 4 22.25 Madeline mcann een jaar verder...
denk meld het maar even.

marielle231

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 23:13

Ben nu op rtl4 aan het kijken, maar goed helaas weer vanuit hun oogpunt...
De Emotie kan natuurlijk wel, bedoel als Maddy per ongeluk is overleden in het appartement,

ze hadden het ook over Belgie en over Februari 2008, dus het is niet alleen maar "oud" nieuws,
al hoewel voor mij wel want word hier up to date gehouden.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 16:16

Hm, er werd ze gevraagd waarom ze alleen op voorwaarden mee willen werken aan een reconstructie. Kate:"We hebben geen eisen, alleen vragen eigenlijk, we zijn wat nerveus". Gerry:"Het probleem is dat alles media aandacht krijgt. Als het van te voren wordt aangekondigd is dat niet goed."

Echt weer van die typische niet-antwoorden.
Ze willen het hele gebeuren gefilmd. Is dat geen media aandacht?

Overigens gaat men er hier van uit dat ze in juli gewoon berecht gaan worden en in elke geval veroordeeld worden voor het alleen laten van de kinderen, daar is genoeg bewijs voor en waarschijnlijk ook nog een rits andere dingen. Maar tien jaar kunnen ze zo krijgen.

marielle231

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 12:18

Moeders gaf ook aan dat Maddy die avond ervoor vroeg waarom ze er niet was toen zij en haar broertje aan het huilen waren, ze baalt nu waarom ze toen niet heeft doorgevraagt.

vind het wel raar dat ze het over de media hebben trouwens, ze doen haar express in de media houden zodat ze sneller gevonden zal worden, waarom doen ze dan zo moeilijk.

En als je echt alles doet en 100% bent van jezelf dat je niet schuldig bent ga je neem ik aan direkt terug voor zo'n reconstructie maar goed dat ben ik...

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 15:48

Ook dat balen om het niet doorvragen is een afleidingsmanoeuvre. Het gata dan ineens neit meer om het feit dat ze alleen was, maar dat ze misschien wel wakker was geworden omdat er iemand in huis was die er niet hoorde.

Overigens is er dit weekeinde een Iers stel in de Algarve opgenomen in een gezondheidscentrum na overmatig alcohol gebruik. Ze hadden drie kinderen mee van 1, 2 en 6, die naare en tehuis zijn gegaan, maar de volgende dag weer aan de ouders (die uit het gezondheidscentrum gevlucht zijn toen ze wakker werden ´smorgens)afgeleverd, tot ongenoegen van de mensen van het tehuis, die liever hadden dat ze tot vandaag gebleven waren. De ouders worden vandaag voorgeleid en kunnen dus ook gevangenisstraf oplopen voor het blootstellen aan gevaar van hun kinderen. Dit hadden ze bij de McCanns ook onmiddelijk kunnen doen. Ik weet niet waarom dat niet gebeurd is. ik denk dat het wat uitmaakt dat ze zeiden dat ze regelmatig gingen checken. Met een ex advokate in hun midden, moeten ze dat advies haast wel gehad hebben. Achteraf blijkt dat ze helemaal niet eregelmatig chekten.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 12:55

Even tussendoor, het stel Ieren is naar Ierland teruggegaan ipv naar de rechtbank. Ik weet niet hoe dit verder wordt afgewikkeld. Heb de krant van vandaag nog niet gelezen.

De reconstructie lijkt nu toch plaats te gaan vinden, de McCanns hebben zich beschikbaar gesteld.

marielle231

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 13:00

ooh gelukkig maar,

Maar die ieren terug naar ierland, terwijl ze dus naar de rechtbank moesten, ook niet slim pffff...

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 13:04

Voor de belgen is er ook een docu vanavond op telefax denk ik.
Verwacht er inhoudelijk niet zo veel van. Op de reclame was er een camera man die hen een jaar gevolgd had en die vertelde "ik geloof niet dat ze schuldig zijn, anders zijn het de beste acteurs die ik ooit gezien heb".

60 procent van de deliquenten zijn dan ook goede acteurs.....

Ik wacht nog altijd op een docu met gewoon normale informatie...

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 14:11

Hun verdriet is ongetwijfeld echt, ze hebben hoe dan ook hun kind verloren. Maar ik wil toch graag wijzen op twee gevallen:
Zaak Joana:moeder en broer (die sex hadden met elkaar) hebben haar gedood en in stukken gezaagd en laten verdwijnen. Vervolgens heeft moeder huilend haar vermissing op TV vermeld...
Een recentere zaak (hier) van een klein meisje dat bij drugsverslaafde vader en zijn moeder woonde, maar continue mishandeld werd en naar haar eerder opvangmoeder terugwilde is overleden (zeer pijnvolle dagen later)aan de gevolgen van het in een bad met kokend water dompelen (eerder waren haar billen verbrand met een strijkijzer, om maar even aan te geven hoe ver de mishandling ging). Ze is in een rivier gedumped waarna de oma en vader naar de markt gingen, schoentjes voor haar kochten en in scene zetten dat ze haar daar kwijt waren geraakt... Het lichaam is gevonden en al snel is uitgekomen hoe het werkelijk in elkaar zat.

Maar ik bedoel maar, mensen kunnen na de dood van zo´n hummeltje gewoon nog een en ander in scene zetten om zelf onschuldig te lijken....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 14:15

En mensen kunnen gewoon onschuldig zijn Knipoog
Dat ze raar reageren zegt niet zoveel, als ik mijn kind kwijt raak ben ik rijp voor een inrichting denk ik Nagelbijten / Gniffelen

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 17:27

Als ze onschuldig zijn, waarom dan in hemelsnaam steeds zo tegenwerken en de politiek er in betrekken etc etc.
Dan laat je toch gewoon de politie zijn werk doen en maak je er niet zo´n heisa van?
In engeland staan nog duizend vermissing zaken open, hoor je daar wat van? Eigenlijk alleen van die zaken die ook niet kloppen, zoals de recente zaak waarvoor nu de moeder vastzit.
Verder zijn er vooral veel tactische zetten gedaan die juist "als je rijp bent voor een inrichting" niet in mensen opkomen.
Alles wat ze doen en hebben gedaan en doen klopt juist met byzondere uitgekooktheid die klopt met verbergen van feiten....
Zelfs al zouden ze onschuldig zijn, dan zijn ze nog schuldig aan het besneuren van de naam van de politie, tegenwerken van de politie etc etc etc. En het alleen laten van de kinderen waarvoor ze ook gewoon veroordeeld gaan worden, als het recht tenminste niet wordt tegengewerkt door de politiek en britse druk.
Kunnen ze nu doen alsof ze dat niet van plan waren en nooit deden, het is duidelijk dat ze het wel van plan waren en alle avonden deden. Ze hebben geen gebruik gemaakt van beschikbare oppas... Dat is een feit waar ze echt niet onderuit komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 17:38

Het verlies van een kind doet rare dingen met je. Persoonlijk vind ik het nogal kortzichtig om alles in het negatieve te trekken zonder dat er bewijzen zijn. Hopelijk komt de waarheid ooit aan het licht en krijgen deze mensen rust, op wat voor manier dan ook.