Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Moniek schreef:Bij mij in de kerk zeiden ze altijd heb jij wel eens 1 miljoen guldens (toen nog) in je hand gehad iedereen zei nee,
hij zei toen dan betekend het nog niet dat het niet bestaat.
Sim0ne schreef:Over dat Darwin is begonnen met een theorie zonder bewijs: zo gaat dat bij elke theorie, er is een idee dat vorm krijgt. Er moet eerst een theorie gevormd worden voordat je voor deze theorie bewijzen kunt gaan verzamelen. Zonder theorie geen hypotheses om te toetsen.
Moniek schreef:die snap ik niet?
IlsjePilsje schreef:Moniek schreef:Bij mij in de kerk zeiden ze altijd heb jij wel eens 1 miljoen guldens (toen nog) in je hand gehad iedereen zei nee,
hij zei toen dan betekend het nog niet dat het niet bestaat.
Van guldens weet je dat ze bestaan, die zijn tastbaar aanwezig. Er zijn mensen die guldens in hun hand hebben gehad. Er zijn mensen die misschien wel 1 miljoen in hun hand hebben gehad.
De God waar jij in gelooft is niet tastbaar aanwezig en niemand heeft bewijs dat hij/zij/het bestaat.
Dus de uitleg die bij jou in de kerk is gegeven, slaat kant nog wal.
Moniek schreef:voor jou misschien wel.
voor mij is alles wat met god te maken heeft tastbaar we kunnen immers elkaar aanraken alles op de wereld en de wereld zelf.
nogmaals geloven is zien.
Yvonnelind schreef:Soms zie ik dingen; denk ik dat er een eng man in de schemer staat; blijkt het een boom te zijn. Als ik niet kritischer had gekeken en op onderzoek uit was gegaan, dan was ik er niet achter gekomen dat het een boom was en had ik nog steeds geloofd dat er iemand stond...
Waren er anderen bij mij geweest die tegen mij zeiden "rennen, daar staat een enge man", dan had ik dat meteen geloofd en was ik niet eens op onderzoek uitgegaan.
Hadden ze tegen mij gezegd "het is een boom", dan had ik dat geloofd en was ik ook niet op onderzoek uit gegaan.
Soms moet je de mensen die je vertrouwt en en gelooft even proberen los te laten. Alleen dan kan je kritisch nadenken en voor jezelf onderzoeken wat voor jou de waarheid is.
Zaina schreef:De beroemde natuurkundige Sir Fred Hoyle gaf een opvallend commentaar over het ontstaan van het leven. In zijn boek "The Intelligent Universe" schreef hij: "De kans dat hogere levensvormen door toeval zijn ontstaan, is te vergelijken met de kans dat een tornado, die over een schroothoop waait, een Boeiing 747 in elkaar zet van de materialen van die schroothoop."
Albert schreef:Het experiment met de spontane vorming van aminozuren, de bouwstenen van het leven, is in het laboratorium nagebootst. (Waarschijnlijk na de uitspraak van deze wetenschapper)
Onder invloed van elektriciteit vormt het zich spontaan uit de bouwstenen zuurstof, stikstof, koolstof en waterstof. Alle vier niet echt zeldzaam.
Yvonnelind schreef:Soms zie ik dingen; denk ik dat er een eng man in de schemer staat; blijkt het een boom te zijn. Als ik niet kritischer had gekeken en op onderzoek uit was gegaan, dan was ik er niet achter gekomen dat het een boom was en had ik nog steeds geloofd dat er iemand stond...
Waren er anderen bij mij geweest die tegen mij zeiden "rennen, daar staat een enge man", dan had ik dat meteen geloofd en was ik niet eens op onderzoek uitgegaan.
Hadden ze tegen mij gezegd "het is een boom", dan had ik dat geloofd en was ik ook niet op onderzoek uit gegaan.
Soms moet je de mensen die je vertrouwt en en gelooft even proberen los te laten. Alleen dan kan je kritisch nadenken en voor jezelf onderzoeken wat voor jou de waarheid is.
fojoe schreef:Snader schreef:volgens mij is dit alleen een taalkundige kwestie.Het valt me op dat de meeste mensen het woord god als een synoniem zien voor het christendom.
Zaina schreef:Hoe dan ook, de waarschijnlijkheid dat een levend wezen per toeval is gevormd, is kleiner dan de waarschijnlijkheid dat de Eiffeltoren gevormd is per toeval, omdat zelfs de meest simpele menselijke cel nog complexer is dan elk door de mens gebouwd bouwwerk.
Sunrise_ schreef:Wij weten zoveel niet van wat er gaande is allemaal, wij zijn tenslotte ook maar 3 dimensionaal!
Citaat:Klimaatverandering; verrek, ik krijg kieuwen!
bromfiets schreef:Albert schreef:Het experiment met de spontane vorming van aminozuren, de bouwstenen van het leven, is in het laboratorium nagebootst. (Waarschijnlijk na de uitspraak van deze wetenschapper)
Onder invloed van elektriciteit vormt het zich spontaan uit de bouwstenen zuurstof, stikstof, koolstof en waterstof. Alle vier niet echt zeldzaam.
Maar zijn die in staat om leven te vormen?
Jus_dOrange schreef:Hoe lang krijgt die tornado de tijd? Het heeft enorm lang geduurd voordat er iets ontstond dat de naam 'leven' kon dragen.
Citaat:Waarom denk je dat er in afrika bijvoorbeeld meer uitdrijvingen zijn dan in de rest van de wereld?
Toad schreef:Voor de mensen die denken dat de evolutie stil staat hier iets om over na te denken:
Hebben jullie dan niet in de gaten dat mensen steeds minder behaard worden? Dat de nieuwe generatie mannen steeds later en steeds minder baardgroei krijgen?
En dan heb ik het vooral over de rijke landen. De arme landen, zoals Afghanistan en eigenlijk heel het midden oosten, loopt niet alleen qua ideeen achter, zelfs qua evolutie lopen ze achter, dat kun je zien aan hun beharing.
Romkabouter schreef:blokje schreef:Die waren op dat moment vol van lof over God (L) en dat gaf mij echt troost. Ze verlangde zelfs naar het moment dat God hen thuis zal halen in de Hemel.
Wil je een eerlijk antwoord of een politiek correct antwoord?
Goof schreef:Citaat:Waarom denk je dat er in afrika bijvoorbeeld meer uitdrijvingen zijn dan in de rest van de wereld?
Omdat ze daar een behoorlijk eindje achter lopen in de ontwikkeling!!