Teken de petitie, zeg NEE tegen het rookverbod in de horeca

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

nikkigioa

Re: Teken de petitie, zeg NEE tegen het rookverbod in de horeca

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 09:35

Ik teken lekker niet, weg met die vieze rook!!! Lijkt me heerlijk, thuiskomen na het uitgaan zonder dat mijn kleren en haren stinken. Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 09:38

Roken in bijzijn van anderen is ook egoistisch. ZO ongeveer de enige verslavind waar je ook een ander letterlijk mee opzadelt. Ik rook zelf ook, maar altijd buten, en ik zou er geen probleem mee hebben als de horeca rookvrij wordt. Prima plan, hoe eerder hoe beter!

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 10:43

Vroegah, toen ik nog jong en knap was Bloos ging ik veel uit. En dan dronk ik wel wat. (maar ik was nooit dronken) En ik had op zondag wel eens last van een kater. Katerig gevoel, niet helemaal lekker, last van ogen ed. Maar goed: dat kan als je de avond ervoor gedronken hebt.

Nu drink ik niet meer, en ik ga niet meer veel uit. En de keren dat ik wel nog uitga, drink ik niet. En met uitgaan bedoel ik niet altijd café oid, maar ook feestjes thuis. En dan kom ik in aanraking met rook.

Wat schetst mijn verbazing? Op zondag voel ik me na een avond uitgaan zonder drinken net zo slecht als vroeger!

Conclusie: die katerigheid komt niet van de alcohol, maar zoveel invloed heeft sigarettenrook dus. Daar wordt ik zo akelig van. Dat was een onthutsende conclusie.

Ik kan me voorstellen dat dat komt omdat ik nergens meer in aanraking kom met rook, en dan ineens op zo'n feest ofzo heel erg. Daar kan ik dus schijnbaar helemaal niet tegen.

Ben blij als het straks verboden is!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 10:46

Dat heb ik dus precies zo maanling Ja

Vroegah legde ik dat ook de glaasjes bessen Lachen
Nu ben ik meestal Bob...en heb het nog steeds

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 10:47

Chiqa schreef:
romatjuh schreef:
Heb ook getekend. Als het er doorkomt ga ik echt niet meer uit eten of naar een kroeg/dischotheek..

En daarom zal de meerderheid van de horeca dit ook tekenen.
Anders kunnen ze hun tent wel sluiten.

Wat een poep en foute "voorlichting". De omzet van de horeca is in andere landen waar dit verbod al met succes is toegepast zelfs toegenomen! Mijn vriend is restauranthouder en zelfs hij juicht het verbod toe! Het is namelijk enorm vervelend om in de rook te werken Boos!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 10:49

Wat gek dan dat in Amerika de restaurants afgeladen vol zitten terwijl je daar niet mag roken? En ik zag daar ook niemand voor de deur staan te roken?

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 10:52

Scum schreef:
Wat gek dan dat in Amerika de restaurants afgeladen vol zitten terwijl je daar niet mag roken? En ik zag daar ook niemand voor de deur staan te roken?

in Amerika mag je in bepaalde staten niet eens op straat roken hoor....

Maar ik teken ook niet, ben zelf een roker en ik vind niet dat ik andere moet belasten met mijn rookverslaving...ik rook altijd buiten..weer of geen weer(mijn kids hebben er ook niet om gevraagd)

Ik als roker vind het zelf er vies als er een tafeltje naast mij gerookt wordt terwijl ik een hap van mijn eten wil nemen..blehhh..

mondi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 10:55

Teken ook niet. Zou het heerlijk vinden om mijn eten te kunnen proeven zonder dat aan alle kanten de rook in m'n neus prikt.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 11:03

De statestieken zeggen genoeg, hoeveel slachtoffers passief roken eist die werken in de horeca is verschrikkelijk. Dus ik ben resoluut tegen, als je wilt roken doe het buiten, iemand anders hoeft geen schade te ondervinden van je slechte gewoonte.
De omzet is inderdaad gestegen, mensen die moesten thuisblijven kunnen ook weer buiten komen. Van mij mag het strenger worden, die wetgeving is er niet voor jan en piet...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 11:10

Prima dat mensen roken, maar ik wil daar absoluut geen last van hebben, niet bij mn eten, niet tijdens t wachten op de trein, gewoon nergens! Ik ben zeker voor een rookverbod in de horeca! Niets irritanter dan rook bij je eten terwijl je zelf niet rookt en ook geen behoefte hebt aan de rook van anderen. Bovendien zou ik, wanneer ik in de horeca zou werken, ook graag een rookvrije werkplek willen hebben! Knipoog

Lees hier af en toe berichten dat rokers in hun waarde gelaten willen worden etc...laat niet-rokers ook in hun waarde en zadel ze niet op met rook waar ze niet om gevraagd hebben! Of vraag op zn minst of ze t erg vinden dat je een peuk opsteekt...heb vak zat in de sigarettenstank gezeten omdat iemand aan een tafeltje naast ons t niet kon laten, vervolgens dreef alle rook onze kant op... Bah!

Anderen hoeven niet de nadelen te ondervinden van een slechte gewoonte!

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 11:17

Bloos Dankjewel Skippy, blij dat je het met mee eens bent Haha!

Ondertussen mogen ze maar blij zijn met ons, we blijven dit topic maar omhoog schoppen terwijl die petitie gewoon vals voorlicht Knipoog

Smartiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 11:22

skippy1 schreef:
Prima dat mensen roken, maar ik wil daar absoluut geen last van hebben, niet bij mn eten, niet tijdens t wachten op de trein, gewoon nergens! Ik ben zeker voor een rookverbod in de horeca! Niets irritanter dan rook bij je eten terwijl je zelf niet rookt en ook geen behoefte hebt aan de rook van anderen. Bovendien zou ik, wanneer ik in de horeca zou werken, ook graag een rookvrije werkplek willen hebben! Knipoog

Lees hier af en toe berichten dat rokers in hun waarde gelaten willen worden etc...laat niet-rokers ook in hun waarde en zadel ze niet op met rook waar ze niet om gevraagd hebben! Of vraag op zn minst of ze t erg vinden dat je een peuk opsteekt...heb vak zat in de sigarettenstank gezeten omdat iemand aan een tafeltje naast ons t niet kon laten, vervolgens dreef alle rook onze kant op... Bah!

Anderen hoeven niet de nadelen te ondervinden van een slechte gewoonte!

Amen! Afgod

Mij best als iemand het niet kan laten. Maar ik hoef niet mee te genieten.

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 11:24

is er ook een petitie voor ja voor een rookverbod ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 11:47

Aan de reacties in dit topic gezien, gaat die petitie nog veel harder.
Maar goed, we hebben die petitie niet nodig, verbod komt er wel en NL is zelfs erg traag gezien andere landen

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 11:48

Scum schreef:

Mijn zoon kwam dus na 7 jaar Amerika hier terug, opende een Restaurant en dat was vanaf dag 1 rookvrij.
Mensen kunnen op het overdekte binnenplaatsje roken en hij krijgt alleen maar positieve reacties.
Kwam er vorig jaar een vent met een enquete bij hem langs die zei dat hij van de Horeca was.
Die had dus allemaal pro roken vragen, dus vroeg mijn zoon om alle documenten te mogen zien voor hij tekende.
Bleek die man van de sigaretten fabrikanten te zijn Scheve mond.
Hij is snel de deur uit gestuurd.

Als er Amerikaanse vrienden komen zijn ze helemaal onthutst als ze mensen hier zien roken in een auto, helemaal als er kinderen in die auto zitten. Buiten wat je je kinderen aandoet, zon auto is daar al helemaal niet meer te verkopen.

Over een paar jaar denkt men hier ook zo, is gewoon een questie van omschakelen.

Het moge duidelijk zijn dat ik niet teken Clown

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 11:51

Ik vind het echt heel sneu dat mensen ergens niet heen willen omdat er daar niet gerookt mag worden. Je rookt toch ook niet in het theater of de bioscoop?
Ik wil bijv. geen rokers in mijn auto. Dan zijn er mensen die niet mee willen rijden, omdat ze het stom vinden en niet zo lang zonder sigaret kunnen... Clown

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 11:51

Maar Amerika is wel weer een geval apart Haha! Ik kan me nog een ingezonden brief herinneren van iemand die het zo vies stond als ze op een kruispunt voor het stoplicht stond te wachten (allemaal grote stoere dieselverslindende auto's eromheen) en iemand anders was aan het roken. Uitlaatgassen doen er verder niet toe, maar zo'n sigaret, ja, da's echt heel erg Haha!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 12:00

Cer schreef:
Ik vind het echt heel sneu dat mensen ergens niet heen willen omdat er daar niet gerookt mag worden. Je rookt toch ook niet in het theater of de bioscoop?

Ook zo'n mooie. Bij ons in het dorp is eindelijk een bioscoop gekomen. Maar daar kan ik niet heen, omdat er gewoon gerookt mag worden Boos! Ik dacht dat dat inmiddels in openbare gebouwen verboden was?!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 12:11

Scum schreef:
Ook zo'n mooie. Bij ons in het dorp is eindelijk een bioscoop gekomen. Maar daar kan ik niet heen, omdat er gewoon gerookt mag worden Boos! Ik dacht dat dat inmiddels in openbare gebouwen verboden was?!

Mooi zo, nee he tis niet verboden als het een eigen prive terrein is. Vork

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 12:16

Mooi zo? Verward Omdat er gewoon gerookt mag worden en mensen met luchtwegproblemen er niet heen kunnen?
Dat vind ik een beetje egoistisch Scheve mond

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 12:20

Chiqa schreef:
Scum schreef:

Mooi zo, nee he tis niet verboden als het een eigen prive terrein is. Vork

Het is niet verboden omdat het onder de horeca valt. Iets heel anders dus. Daarom is het zo goed dat dat algehele verbod eraan zit te komen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 12:20

beetje?

Omdat andere een zeer ongezonde verslaving hebben vinden enkele rokers (gelukkig de meeste niet) dat een ander daar maar in mee moet doen, of die dat wil of niet....

Als ik graag coke snuif strooi ik toch ook niet regelmatig wat in jou neus omdat ik mijn verslaving graag deel met een ander Tong uitsteken

lique

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 12:23

runningkawa schreef:
beetje?

Omdat andere een zeer ongezonde verslaving hebben vinden enkele rokers (gelukkig de meeste niet) dat een ander daar maar in mee moet doen, of die dat wil of niet....

Als ik graag coke snuif strooi ik toch ook niet regelmatig wat in jou neus omdat ik mijn verslaving graag deel met een ander Tong uitsteken

hahahaha wat een opmerking zeg !
maargoed ik heb dus wel getekend en ben nummer 3692,maar of we dr wat mee opschieten ik betwijfel het

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Beetje was ook zacht uitgedrukt Haha!
Rokers hebben geen last van nietrokers, maar andersom wel. Beetje jammer dat een aantal mensen hier zich daar niet naar wil aanpassen

050206051012

Hm... Zie mezelf al zitten in een rookhok in de kroeg? Pure discriminatie. Krijgen we dan ook aparte hokken voor mooie of lelijke mensen? Als we dan toch aan het discrimineren zijn.