Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
beantsje schreef:Nou, ik vind het niet van realiteitszin getuigen om een dier op het zelfde niveau te zien als een mens. Een dier is een dier en geen mens.
KiWiKo schreef:maar aan de andere kant, met het oog op internationale afspraken om het wezen mens in stand te houden op een "aangename" manier is het niet geoorloofd......
maar dan komt weer ... waarom het ene dier (de mens) niet en het andere dier (bv de rat) wel....... allemaal kennen we pijn, allemaal kennen we gevoel.
Ik heb gisteren samen met manlief onze emoe letterlijk de kop afgehakt, dier had zijn pootje dusdanig gebroken dat het nooit meer goed zou komen...... ik hoop dat als ik een lichamelijk ongemak krijg waar ik niet mee kan leven dat er ook iemand is die er een einde aan maak......... Ojeeee, dat mag niet!
dus aan de andere kant, waarom mag je wel een dier uit zijn lijden verlossen, maar niet een mens?
waarom mag je wel op dieren proeven doen, maar niet op mensen?
Mensen en dieren verschillen van elkaar
superieure ras????
Citaat:Er zijn weinig mensen die hun mening veranderen omdat ze voor sadist of fascist uitgemaakt worden. Als mensen hun mening veranderen is dat meestal op basis van inhoudelijke argumenten waarom je voor of tegen dit soort experimenten bent. Het vlaams blok is ook niet veroordeeld omdat de openbaar aanklager die partij voor racistisch uitmaakte, maar omdat hij dat op basis van argumenten aannemelijk kon maken.
KiWiKo schreef:@ Ellis......... enig idee hoe slim varkens zijn![]()
maar dan het volgende, waarom doen we wel een dier humaan afmaken als het leven uitzichtloos is, en niet een mens?
tamorka schreef:Zie het verband met evolutie niet.
Daarnaast ben ik ook voorstander van euthanisie bij mensen. Ik zou zelf graag de keuze om te sterven in eigen hand houden, als mijn leven een uitzichtloos lijden wordt. En anderen gun ik hetzelfde.
KiWiKo schreef:naar mijn idee niet genoeg Saar! als ik morgen een ongeluk krijg en ik moet als kasplantje door het leven, mag niemand mij afmaken......... nee hoor ik moet als mens een verpleeghuis in! Zie jij mij dat doen???? zie jij mij dan gelukkig zijn???
schiet mij maar af, maar oja dat mag niet
RobvdPK schreef:Ondertussen kun je misschien ook eens uitleggen welke "inhoudelijke" argumenten ik moet gebruiken om duidelijk te maken dat het uitvoeren van medische experimenten op gevangenen sadistisch is ? .
Rob
runningkawa schreef:Nee, want wij zijn het superieure ras dat overal boven verheven is...
Een dier is een waardeloos vod, waar je mee mag doen wat je wilt..ook al is het onschuldig en heeft het nooit maar een pootje verkeerd gezet
Citaat:ook al is het onschuldig en heeft het nooit maar een pootje verkeerd gezet
RobvdPK schreef:In mijn wereldbeeld staat een mens nog altijd hoger dan een dier,
RobvdPK schreef:Heb jij al eens gezien wat een kat doet met een jong dat ziek is ?