Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ier schreef:Ik vergelijk het toch ook niet met de streng gelovigen..
Als nederland echt zo streng gelovig zou zijn.
Zou het ons wel verplicht worden dat iedereen in rokken loopt
Tellie schreef:Ier schreef:Ik vergelijk het toch ook niet met de streng gelovigen..
Om dit te voorkomen hebben we een hele mooie grondwet.
Ier schreef:Ik vergelijk het toch ook niet met de streng gelovigen..
Ier schreef:Zou zomaar kunnen.
Ik heb géen idee wat er in de grondwet staat.. Dus ja
snowdon schreef:Hou een beetje rekening met de leeftijd, Tavanta
snowdon schreef:Hou een beetje rekening met de leeftijd, Tavanta
mariekie schreef:Dat zijn de extreme..
Je had een paar jaar ook van die sektes die alles verkochten omdat ze haden uitgerekend dat de wereld ging vergaan.
mariekie schreef:"Een aantal Nederlanders is bewust onverzekerd, omdat hun geloof hen dat verbiedt. Volgens de Sociale Verzekerings Bank (SVB)gaat het om circa 11.000 mensen. De meeste onverzekerden wonen op de Bible Belt op de Veluwe en een wat kleinere groep in Zuid-Holland. Ze willen zich niet verzekeren.
Mr. L. Vogelaar (54) is gemoedsbezwaarde. De Heere is zijn Vader en de hemelse Vader zorgt goed voor je, zegt hij. Een verzekering afsluiten zou een belediging zijn van God.
Vogelaar heeft geen wa-verzekering en wil ook geen basisverzekering. Hij is volledig onverzekerd. Het is geen poging om geld te besparen, maar Vogelaars beslissing heeft alles met zijn christelijk geloof te maken.
’Verzekeringen zijn in strijd met de leer over de voorzienigheid. We gaan er van uit dat de Heere alles bestuurt. Hij regeert. Alles ligt in Zijn handen; droogte en regen of ziekte en gezondheid.’
Een gemoedsbezwaarde is pas een gemoedsbezwaarde als de overheid dat erkend heeft. Op het gebied van de verzekeringen bekijkt een regionaal kantoor van de uitkeringenbeheerder, de Sociale Verzekeringsbank, of een gemoedsbezwaarde erkend kan worden. Is het antwoord ja, dan wordt er een spaarrekening geopend."
Dit gaat dus op voor alle vormen van verzekering, ziektekosten, auto, WA, enz.
Dat zijn de extreme..
Je had een paar jaar ook van die sektes die alles verkochten omdat ze haden uitgerekend dat de wereld ging vergaan.
snowdon schreef:Ik doelde op het feit dat ze nog niet weet wat er in de grondwet staat! Dat vind ik niet zo gek als je nog jong bent
Een beetje nadenken over iemands post kan ook geen kwaad!
Tellie schreef:Maar dat betekend niet dat ze ontzien worden door de wet.
Als ze iets overkomt mogen ze het gehele kostenplaatje opdokken.
Tellie schreef:Hoe zit het trouwens met de zuilen? Zijn die er nog? Katholieken bij katholieken en protestanten bij protestanten om zo maar even een voorbeeld te noemen? Of is dat nu ook wat vrijer?
Tavanta schreef:Volgens mij mag je als katholiek alleen maar voor de katholiekekerk trouwen met een andere katholiek, of die moet zich dan laten omvormen.
Hoe dat bij andere kerken zit zou ik echt niet weten.
Tavanta schreef:Volgens mij mag je als katholiek alleen maar voor de katholiekekerk trouwen met een andere katholiek, of die moet zich dan laten omvormen.
Hoe dat bij andere kerken zit zou ik echt niet weten.
Tavanta schreef:Ier schreef:Zou zomaar kunnen.
Ik heb géen idee wat er in de grondwet staat.. Dus ja
Oops, als Nederlands staatsburger hoor je die toch te kennen
Ier schreef:Dit vind ik weer over één kam scheren..
Niet elke gelovige wil macht..
Natuurlijk zitten er altijd een paar tussen..
Maar dit vind ik erg zwart/wit zien..