Boerkini

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lesilla

Re: Boerkini

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 13:06

eva2 schreef:
faye schreef:
Als ik zie hoeveel moeite die meiden hebben om dat uit te spreken denk ik wel dat er vaak voor de makkelijke weg gekozen wordt. Maar zeker weet je dat natuurlijk niet.

Neemt niet weg dat iemand natuurlijk wel mag vinden dat een boerkini een achteruitgang is vwb de rechten van een vrouw Knipoog

Tuurlijk. Ik zou zelfs niet meer van een achteruitgang spreken!

Ik wel elke godsdienst tot nu toe is eigelijk begonnen met het discrimineren van de vrouw, ook het boeddhisme.
Maar die zijn allemaal gegroeid, vroeger was het normaal nu niet meer. En een godsdienst moet ook groeien naar de nieuwe ideetjes.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 13:07

Dat bepalen wij ook niet, zou lekker zijn als een topic op Bokt zoveel invloed zou hebben. Haha! Knipoog
We zijn gewoon aan het discussiëren over een bepaald kledingstuk wat een link heeft (of zou kunnen hebben) met een bepaalde geloofsovertuiging. Knipoog

eva2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 13:07

Esperanza schreef:
Die meiden durven dat niet uitspreken, de mate van onderdrukking is niet meer van deze tijd! Dat is voor ons met onze vrijheden niet voor te stellen.

Ik vind gewoon dat het niet thuis hoort hier in Nederland. Ga dat lekker ergens anders doen. We hebben niet voor niets jaren gevochten om die vrouwenonderdrukking kwijt te raken!

En die zijn we nog niet kwijt vind ik. Hoeveel vrouwen denken niet dat ze pas meetellen als ze een betaalde baan hebben? En ze krijgen nog minder dan een man in dezelfde functie.
Een vrouw die niet onderdukt wordt maakt eigen keuzes, zonder druk vanuit de omgeving!

eva2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 13:08

Katiavl, ik snap je even niet??

eva2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 13:09

Ann schreef:
Dat bepalen wij ook niet, zou lekker zijn als een topic op Bokt zoveel invloed zou hebben. Haha! Knipoog
We zijn gewoon aan het discussiëren over een bepaald kledingstuk wat een link heeft (of zou kunnen hebben) met een bepaalde geloofsovertuiging. Knipoog

Precies. Dat bedoel ik dus! Knipoog

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 13:10

Tja, dat bedoel ik, daarom kunnen we dat achterstandsgedoe er niet ook nog bij hebben.

Laatst liep mijn zwager met zijn kind zegt er iemand: Hee..., heb jij vandaag de oppas? Over zijn eigen kind? Nee, wij zijn er nog lang niet. En ik pas er voor om dit soort bekrompen dingen als de boerkini te accepteren. Weg er mee!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 13:11

Er wordt alleen aangegeven dat je de groep die zegt het niet erg te vinden (maar dat eigenlijk wel vind, maar niet mag uiten) ook niet moet onderschatten. Daar kun je je als westerse vrouw wellicht niets bij voorstellen, en dat is alleen maar gelukkig voor jezelf!

En hier valt ook nog genoeg te verbeteren, eens, maar we zijn wel jaaaaaaren verder!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 13:11

eva2 schreef:

Dat elke godsdienst is begonnen met het onderdrukken van de vrouw, maar die zijn gegroeid, tot de moderne samenleving waarbij de vrouw evenwaardig is Lachen

eva2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 13:14

katiavl schreef:
eva2 schreef:

Dat elke godsdienst is begonnen met het onderdrukken van de vrouw, maar die zijn gegroeid, tot de moderne samenleving waarbij de vrouw evenwaardig is Lachen

Helemaal mee eens.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 13:17

Zou die 'stilstand' van de Islam liggen aan het geloof op zich of aan de (hen handig uitkomende) interpretatie van sommigen? Ik denk zelf het laatste. Lachen

Keukenkast

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 13:20

Het lijkt mij behoorlijk warm in de zomer Clown

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 13:22

Het beschermt wel tegen de hogere UV-straling van tegenwoordig. Clown Knipoog

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 16:54

Ann schreef:
Het beschermt wel tegen de hogere UV-straling van tegenwoordig. Clown Knipoog

Hé, dus toch een minpunt met een pluspunt dat apparaat Vork

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 16:56

Nessah schreef:
Jammer dat jameyskatje niet meer reageert/online is.

gisteren ben ik idd maar van bokt afgegaan omdat mijn mening, MIJN GELOOF, hier totaal niet gerespecteerd werd en belachelijk gemaakt werd. ik schreef maar onzin volgens jullie terwijl ik alleen vertelde hoe het in de koran beschreven staat
(ook beetje jammer dat er geen Moderator in heeft gegrepen. Het topic over hoofddoeken op school werd wel gesloten en dit blijft open ondanks het volstaat met verkeerde dingen.)

jullie stelden mij geen vragen meer uit interesse. maar om mij te betrappen op iets 'negatiefs'. Zo'n gevoel had ik igg. Verder kreeg ik niet eens de kans om te reageren. alles ging zo snel dat er blijkbaar niet eens gelezen werd.

ik vind het leuk om over mijn geloof te praten, ik doe dat met liefde. indien mensen er ook echt interesse naar hebben. die dus gewoon er wat over willen weten zonder mij proberen uit te praten of naar beneden te halen.

jullie meningen en oordelen werken heus niet om mij over te halen afstand te nemen van de Islam. dus wat wilde jullie nou bereiken?
Wilde jullie soms horen hoe slecht moslims zijn.? hoe erg de vrouwen geslagen en onderdrukt worden?? dat de koran een sprookjesboek is??

dat jullie nou niet geloven in de Islam, betekent niet dat jullie mening wet is!!

En ik kan hier wel blijven uitleggen dat die vooroordelen vaak niet terecht zijn.
en ik kan ook blijven uitleggen dat de fouten van de moslims NIET de fouten van de islam zijn. Maar dat de islam er wel altijd de schuld van krijg..
Ow die is molslim. hij heeft dit gedaan in naam van zijn geloof.. oow de islam is slecht.
maar dat is dus niet altijd zo.

Er word blijkbaart niet naar geluisterd. of jullie willen alleen de slechte dingen ervan inzien.

ondertussen zijn er al weer heel wat pagina's bereikt. heel veel fouten geschreven. Sommige mensen hier weten blijkbaar alles zo goed. volgens mij zijn julllie allemaal Islamologen.

Waarom een non van top tot teen bedekt kan zijn en zij gerespecteerd wordt vanwege haar toewijding aan God..
En wanneer een moslima dat doet, dan is zij onderdrukt?
Waarom een jood zijn baard kan laten staan en slechts bezig is met het practiseren van zijn geloof..
En wanneer een moslim dat doet, dan is hij extremist..
Wanneer een westerse vrouw thuis blijft om op het huis en de kinderen te passen,
dan offert zij zichzelf op en doet ze het huishouden daarmee goed..
Maar wanneer een moslimvrouw dat doet, dan “dient zij bevrijd te worden”?
Waarom is het zo, dat waneer een kind toegewijd is aan een bepaald vak, hij POTENTIE heeft..
En wanneer een kind toegewijd is aan de Islaam, dan is hij VERLOREN?
Wanneer een Christen of een Jood iemand doodt, dan wordt religie NIET genoemd..
Maar wanneer een moslim wordt verdacht van een misdaad, dan wordt de Islaam terechtgesteld?
Maar aan de andere kant…
Hoe komt het ondanks dat allemaal…..
Dat de Islaam nog steeds snelst groeiende religie ter wereld is?

Kom me niet zeggen dat de vrouw in de Islam onderdrukt is wanneer ze een hoofddoek draagt.. Een vrouw in de Islam is een diamant.. een diamant wordt gekoesterd.. Kijk waar het lichaam van een vrouw tegenwoordig voor wordt gebruikt.. reclame, verkoop, ze wordt bovenop een auto geplaatst en moet daarop gaan liggen.. waarom? Soort van aantrekkingskracht ofzo? Dat is pas onderdrukt.. Haar echtgenoot is de enige die recht heeft op haar schoonheid en lichaam, en niet duizenden andere mannen.

Jij kijkt naar mij
En je bent blij dat je mij niet bent. Jij voelt je 'vrij' '
'T is echt jammer dat je de realiteit niet kent
Het enige wat jij doet is naar mij staren

Staren naar mijn bedekte haren
Jij denkt dat ik een analfabeet ben En dat ik de Nederlandse taal niet ken.
Jij denkt dat ik niks kan
En dat ik geen waarde heb in de ogen van de man
Jij bent zo blij dat je mij niet bent.

Echt jammer dat je de realiteit niet kent
Ik zal je eens wat zeggen
En je de realiteit uitleggen
Het zit namelijk zo:

Misschien zie ik er niet uit als een mooie meid
Maar wat ik wel heb is innerlijke schoonheid
Jij vindt mijn Hijaab 'ouderwets' en 'uit de tijd'
Maar mijn Hijaab geeft mij vrijheid en heeft mij bevrijd

Ik heb de kracht om mijn Hijaab te zien als mijn religieuze plicht en RECHT
Ook al betekend dat een levenslang gevecht
Mijn Hijaab heeft namelijk een bijzonder effect
Mannen behandelen mij met respect

Wanneer zij mij zien slaan zij hun ogen neer
Dit heb ik te danken aan de regel van de Barmhartige Heer
Want Hij weet wat het beste is voor mij
Hij weet wat het beste is voor jou en mij

Ik weiger aangekeken te worden met de lustvolle blik van de man
Ik weiger gehoor te geven aan het geroep van Shaytan
Mijn kostbare lichaam showen aan de man
Dat is wat hij van me wilt, mijn grootste vijand..... Shaytan

Onderdrukt ben ik absoluut niet
Ik ben al 1400 jaar geleden bevrijd
Jammer dat jij dat niet ziet
Jouw mini-rok is pas ouderwets en uit de tijd

O ongesluierde vrouw, wordt wakker en kijkt
De Hijaab is niet wat het lijkt
Het is mijn vrijheid en mijn leven
Denk eens na voor heel even

Moge de Almachtige mij de kracht geven
Om volgens Zijn voorschriften te leven
En moge Hij jou de goede weg wijzen
En ons allen naar Jannah leiden

ik kan heel goed begrijpen dat veel mensen zich hier totaal niet in kunnen vinden.
maar ik wel.
en ik vind eerlijk gezegd dat jullie dat moeten accepteren.
ik zit niet te wachten op tegenbewijs of nog 100 dezelfde vragen over ondrukking van de vrouw en dat soort dingen.
ik laat jullie ook in jullie waarde dat jullie het niet kunnen begrijpen en geloven.
dan wil ik ook graag in mn waarde worden gelaten dat ik het wel snap en geloof.

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 16:58

echt een boerkini Haha! Ziet er leuk uit.
Kun je toch niet mee zwemmen? Haha! Moet je alleen maar meeslepen.
Wel goed om te leren oefenen als je per ongeluk met al je kleren in het water valt *LOL*.

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 17:00

@jamyeskatje. Alhoewel ik niet het zelfde geloof en het ook niet altijd begrijp heb ik wel respect voor geloven. Ik zie mezelf niet als een atheist! Maar ik heb respect voor alle geloven.. maar dat wil natuurlijk nog niet zeggen dat ik het er altijd mee eens ben!

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 17:04

Schimmelig schreef:
Even een (voor mij en ik hoop ook voor jullie) alles omvattend stukje vooral over dit topic en de inhoud die het heeft gekregen uit het 'Derde gesprek met God' van Neale.

De vraag van Neale aan God was:
Waarom hebben wij niet aan u geluisterd? Waarom hebben wij uw grootste belofte niet geloofd?

God antwoordde Neale....
Omdat jullie niet in staat zijn in de goedheid van God te geloven. Als je niet in mijn goedheid kunt geloven, doe het dan met gewone, eenvoudige logica.
De reden waarom Ik je niet hoef te vergeven, is dat je Mij niet kunt beledigen, en dat Ik niet kan worden verwond of vernietigd.
Jullie beelden je in dat je Mij beledigen of verwonden kunt. Wat een illusie! Wat een prachtige obsessie!
Je kunt mij niet verwonden. Ik kan niet gekwetst worden. Ik ben de onkwetsbare. En hij of zij die niet gekwetst kan worden, kan en zal niemand anders kwetsen.
Nu begrijp je de logica van de waarheid dat Ik niet veroordeel, dat ik niet straf en dat ik geen vergelding zoek. Ik heb daar geen behoefte aan, want ik ben op geen enkele manier beledigd of verwond en kan dat ook niet zijn.
Datzelfde geldt voor jou. En voor alle anderen, ookal beelden jullie je in dat je wel gekwetst en vernietigd kan worden en dat jullie dat ook zijn.
Omdat jullie menen gekrenkt te zijn zoeken jullie wraak. Omdat je pijn ervaart, wil je dat een ander pijn ervaart, bij wijze van vergelding. Maar hoe kun je daar nou mee rechtvaardigen dat je een ander krenkt? Omdat (jullie denken dat) iemand anders je pijn gedaan heeft, vinden jullie het goed en terecht om die ander pijn te laten lijden? Wat jij vindt dat mensen niet mogen doen, mag jij wel doen, als je het maar rechtvaardigen kunt?
Dat is krankzinnig. En wat je in je gekte over het hoofd ziet, is dat iedere mens die een ander pijn bezorgt, daar voor zichzelf een rechtvaardiging voor heeft. Alles wat die persoon doet, wordt door die persoon zelf begrepen als een juiste handeling, in het licht van wat hij zoekt en verlangt.
Jij vindt dat wat hij zoekt en verlangt fout is. Maar hij vindt dat niet.
Je kunt het met zijn wereldbeeld oneens zijn, met zijn morele en ethische uitgangspunten, met zijn theologische inzichten, je kunt zijn besluiten, keuzes en handelingen afwijzen, maar hij keurt ze goed op de grond van zijn eigen waarden.
Je noemt zijn waarden 'fout', maar wie zegt dat jouw waarden 'goed' zijn? Jij alleen.
Jouw waarden zijn goed omdat jij zegt dat ze dat zijn. En dat zou misschien nog wel gaan, als je je er tenminste aan hield, maar jij verandert zelf ook voordurend van gedachten over wat je 'goed' of 'fout' vindt. Individueel veranderen jullie steeds van gedachten, en als maatschappij in zijn geheel ook.
Wat in jullie maatschappij nog maar een paar deccenia geleden 'goed' gevonden werd, vinden jullie nu 'fout'. Wat jullie nog niet zo lang geleden 'fout' vonden, heet nu 'goed' te zijn.
Wie kan beweren te weten hoe alles in elkaar steekt? Hoe kun je een spel volgens de regels spelen als die steeds veranderen?

Speciaal even een kleine herhaling voor jameyskatje.

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 17:07

ik kan me daar verder niet in vinden. ik heb net ook al aangegeven dat ik niet zit te wachten op tegenbewijzen (en alles wat er op lijkt).

ik heb gezegd wat ik wilde zeggen, daarmee is het nu ook klaar.

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 17:10

jameyskatje schreef:
ik kan me daar verder niet in vinden. ik heb net ook al aangegeven dat ik niet zit te wachten op tegenbewijzen (en alles wat er op lijkt).

Oh dat stukje is geen tegenbewijs??!! toch?!

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 17:10

jameyskatje schreef:
Waarom een non van top tot teen bedekt kan zijn en zij gerespecteerd wordt vanwege haar toewijding aan God..
Waarom een jood zijn baard kan laten staan en slechts bezig is met het practiseren van zijn geloof..

Heb jij wel eens een non met explosieven op haar lijf gezien, of een jood iemand de keel live op tv zien doorsnijden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 17:11

Jameyskatje, je vergelijking met een non, sorry, maar hoeveel nonnen lopen er in de wereld, in Nederland? Dat is inmiddels toch gewoon uit de tijd. Ik heb iig nog nooit een jonge meid in nonnenkleed gezien.

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 17:11

Schimmelig schreef:
jameyskatje schreef:

Heb jij wel eens een non met explosieven op haar lijf gezien, of een jood iemand de keel live op tv zien doorsnijden?

Mjah.... de joden hebben wel jezus laten kruisigen! Bijna elk geloof heeft bloed op zijn handen!

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 17:12

jameyskatje schreef:

Wie heeft het over tegenbewijs? Lachen

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 17:13

Whiz schreef:
Mjah.... de joden hebben wel jezus laten kruisigen! Bijna elk geloof heeft bloed op zijn handen!

Ik probeer mij bij de hedendaagse feiten te houden Whiz, anders blijf je bezig.

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 17:14

Schimmelig schreef:
jameyskatje schreef:

een moslim dan?
het geloof betekent vrede,. geen oorlog en moord