ontvoering kindje van 3 uit vakantiehuisje ouders waren er n

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

solina

Re: ontvoering kindje van 3 uit vakantiehuisje ouders waren er n

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 17:27

snap zoizo al niks van de zaak,even afwachten zal spoedig uitkomen hoop ik.maar dat dit gebeurt is is verschrikkelijk,en trouwens niet alleen bij dit kindje,zulke dingen gebeuren steeds meer tegenwoordig.
droevig...

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 17:31

Tja dat vraag je je ook af als er een man zijn vrouw (+kinderen) dood....

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 17:38

Ik vraag me dan af, waarom zouden die ouders alleen haar om het leven hebben gebracht dan....
Het is inderdaad een erg vreemde zaak geworden, hoop dat er snel een eind aan komt.

solina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 18:00

sannuhh schreef:
Ik vraag me dan af, waarom zouden die ouders alleen haar om het leven hebben gebracht dan....
Het is inderdaad een erg vreemde zaak geworden, hoop dat er snel een eind aan komt.

daar zat ik ook al aan te denken ja..het zal wel uit komen.
ik kan dan wel weer de discussie opgooien maar snap ook gewoon niet dat ze gingen eten en de kinderen alleen laten,ik zou dat in iedergeval niet doen.maar ja zoals ik al zij daar is al genoeg over gediscuseert.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 18:28

Het is nog niet gezegd dat persee de ouders haar om het leven hebben gebracht, maar ze moeten er haast wel vanaf geweten hebben sinds het lijkje uren in het huis is gebleven...
Het kan natuurlijk ook nog zijn dat ze per ongeluk is gedood.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 18:38

Of dat het bloed van iets anders is geweest, omdat het nog niet zeker is dat het van Maddie is.
Maar goed, dan zou het wel HEEL toevallig zijn.

paix

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 18:42

jha id.. inderdaad toevallig.. maar weetje lustana wat iemand al eerder had gezecht. het kan natuurlijk zijn dat hun dachten dat het meisje gewoon lach te slapen.. erg veel verschil is er de eerste tijd niet.. maar waarom dat kindje later dan is weg gehaald??

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 19:53

OOk al lag ze te slapen, stel het bloed blijkt wel van MAddie te zijn, beetje weird dat niemand de spetters aan de muur is opgevallen en wie heeft het daar dan schoongemaakt, want met blote oog was het ook niet te zien, dus er is iemand druk mee bezig geweest.
Wordt steeds vreemder en vreemder hoor.

Lieke_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 20:32

Misschien een absurd idee.. Maar wat als inderdaad die ouders NIET om het uur zijn gaan kijken en die kinderen vb zijn beginnen spelen en gek doen op die kamer en Maddie per ongeluk werd gedood door eigen broertje/zusje? Ouders komen pas na uren op de kamer want in de veronderstelling dat zij ook geen babyfoon bij zich hadden, wisten ze niet wat zich daar reeds uren afspeelde. En dan kwamen ze na vele uren terug en ligt Maddie daar dood. En de rest spreekt voor zich.. Ze denken aan hun carrière, de schade die dit met zich kan meebrengen en doen haar zelf verdwijnen..

Dit is heeeeel gruwelijk maar dit kwam in een fractie in m'n gedachten op.

Ik hoop écht dat ze gewoon snel gevonden wordt..

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 20:40

Toch vraag ik mij af of een dader van buitenaf ook nog uitgebreid zou gaan schoonmaken, lijkt mij van niet.

paix

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 20:58

hmm lieke ik denk dat je maar recherge moet worden.. das namelijk een best goede gedachten! en de angs en de spijt van alles bij mekaar gaan ze nu grote zoek actie optouw zetten enzow..?? het zou best kunnen

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 09:36

Idd Cayenne, dat kost wel ff tijd hoor om dat schoon te krijgen, helemaal als er een stel ouders op de loer zitten en je het risico loopt dat die komen controleren..

Gedachte van Lieke is zo verkeerd nog niet, ware het niet dat die tweeling iniminie zijn en ongetwijfeld nog in een bedje met hekje lagen Knipoog lijkt me stug dat die vanuit hun bedje zo'n bloedbad ervan maken als dat op de muur terecht komt.

helaas nog geen artikel gevonden met update, ben ontzettend benieuwd naar het resultaat of het bloed van Maddie is.

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 10:02

Cayenne schreef:
Toch vraag ik mij af of een dader van buitenaf ook nog uitgebreid zou gaan schoonmaken, lijkt mij van niet.

Nee idd denk het ook niet, die maken wel dat ze wegkomen. Of ze zijn wel heel dom.
Maar het is toch niet zeker dat het bloed van Maddie is?? Van wie zou het eigelijk anders moeten zijn....
Als het bloed er had gezeten, voordat hun het huisje introkken, neem ik aan dat dat wel was schoongemaakt.
Tenzij dat het nauwlijks te zien was natuurlijk....
Nee, die ouders die worden steeds meer verdacht.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 10:08

Ik vraag me af hoe lang zoiets duren gaat.
ik dacht dat het met de techniek van tegenwoordig toch vrij snel gaat.
Ergens hoop ik dat het niet het bloed van Maddie is, maar aan de andere kant kan het ook wel een hoop duidelijkheid geven wanneer het wel van haar is.

Lieke_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 10:10

Kimberley77 schreef:
Gedachte van Lieke is zo verkeerd nog niet, ware het niet dat die tweeling iniminie zijn en ongetwijfeld nog in een bedje met hekje lagen Knipoog lijkt me stug dat die vanuit hun bedje zo'n bloedbad ervan maken als dat op de muur terecht komt.

O nou dan kan het inderdaad niet, ik wist eerlijk gezegd niet hoe oud de andere kindjes waren. Misschien was Maddie op het bed beginnen springen (in haar eentje dan) en is ze gevallen met haar hoofd op de hoek van een tafeltje (bloedspetters op muur) en haar nek gebroken ofzo..

Misschien, misschien, misschien.. er kan veeel gebeurd zijn hé. 't eigenlijk niet netjes wat ik hier allemaal schrijf en misschien moeten we ook niet zelf gaan speculeren. Maar ik lees dagelijks de absurdste dingen in de krant, op de duur ga je inderdaad zo gaan denken hé over mogelijke oorzaken.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 10:49

Het is natuurlijk mogelijk dat het bleod ouder was en de verhuurder van het huisje het simpelweg heeft schoongemaakt voordat de McCanns er in kwamen.
Verder lijkt het te weinig om DNA eruit te halen.
Het blijkt ook dat ze en maand geleden al van het bloed wisten en de andere kant op zijn gegaan met het onderzoek en de honden op verzoek van de Portugese politie zijn gevraagd. Dat het Engelse honden waren, is toeval, omdat er maar twee landen zijn die dergelijke honden hebben (die alleen lijken opsporen)nl Engeland en België.
De Portugese honden zijn vooral getrained om overlevenden van rampen op te sporen. Dat heeft meer nut.
Maar het is dus niet van de Engelse politie uitgegaan, die wil nog steeds geloven in kidnapping.(En de engelse pers ook. De artikelen van engelse journalisten worden met een andere toon geschreven)
nog niet zolang gelden zijn de vrienden van de McCanns opnieuw verhoord omdat er bepaalde dingen niet klopten.
De Portugese politie zit dus al een tijdje op het spoor van moord en wel binnen het groepje, alleen was dit niet naar buiten gebracht omdat het ´t onderzoek zou schaden. Ook de McCanns hebben gezegd nooit forensische info naar buiten te hebebn gebracht, omdat dit hen verboden is omdat het ´t onderzoek zal schaden. Maar die wisten dus ook van de vondst van het bloed af.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 11:43

http://www.correiomanha.pt/noticia.asp? ... al=9&p=200

(sorry voor de misschien wat ongelukkige vertaling hier en daar, mijn nederlands is niet meer wat het is geweest Knipoog )
Citaat:
De voorresultaten van de sporen die verzameld zijn gedurende de afgelopen dagen in het appartement en de jeep van de McCanns kunnen elk moment uit Lissabon binnenkomen– en de equipe van de Direcção Central de Combate ao Banditismo da Judiciária wachten daarop voordat ze doorgaan met verhoren van Kate, Gerry en de vrienden van de ouders van Maddie.

De eindreslutaten kunnen ongeveer en week duren, zegt de bron voor de CM (deze krant) die aan het onderzoek verbonden is, maar er zijn altijd al eerste resultaten die tot nieuwe ontwikkelingen kunnen leiden. De testen hebben hoge prioriteit in het Nationale Instituut van Wettelijke Medicijnen en het Wetenschappelijke Politie Lab, en de PJ wacht op het ontbrekende bewijs om tot een mogelijke sleutel van het misdrijf te komen.

Alles is stilgelegd en men stopt met zoeken. De aandacht van de inspecteurs concentreert zich rond de resultaten en er is nog hoop dat er DNA ontrokken kan worden aan het bloedspoor dat pas na drie maanden ontdekt is op de wand van het appartement war het kind van drie jaar op vakantie was met de ouders, ook al is het een zeer mild spoor, wat de CM gisteren al had geschreven.
Alle biologische monsters en stukjes kleding zijn dinsdagavond naar Lissabon gebracht en de PJ wacht op de eerste reslutaten en kunnen Kate en Gerry naar Portimão (waar de PJ zit die de zaak behandeld) laten komen. Men moet nog beslissen hoe de drie vriendenparen te behandelen, mar het is mogelijk dat die in Engeland verhoord gan worden.

Het onderzoek binnen de familie en de bekenden van het kind begon met een "enorm gemis van orde" tussen hen wat betreft de uren dat de slaapkamer van het kind bezocht is op de nacht van het misdrijf, en "veel dingen kloppen gewoon niet" waardoor de verklaringen al snel hun geloofwaardigheid verloren.

Het grote wantrouwen van de inspecteurs is allang rond de drie "blanke" uren op 3 mei, toen de ouders toegang tot het kind hadden en de laatste waren die haar levend hebben gezien– entre as 18.00 en 21.00 u. De eerste stap was om definitief af te stappen van het idee van een roof en het feit dat de twee engelse honden de dood van Maddie in het appartement hebben aangegeven doet de ergste vermoedens verhogen.

Ade druk van de engelse pers is opgelopen de afgelopen dagen en de kritiek toegenomen, maar dit was voorspelbaar nu de verdachten het stel en de vrienden zijn en nu is er geen weg meer terug, aldus een van de inspecteurs.

Daarom is alle info zeer voorzichtig behandeld in realtie met de engelse autoriteiten. En nadat duidelijk was dat Robert Murat er niets mee te maken heeft, werd de engelse politie maandagmiddag naar de bovenste verdiepeing van de garage in Portimão geroepen om de verzameling van sporen in de jeep die de McCanns hadden gehuurd voor de vakantie in de Algarve, bij te wonen.

Dat was uiteindelijk een logische stap in de fase van de laatste ontwikkelingen, zegt de bron van de PJ, nadat dus de verhoorden elkaar tegenspraken en andere aanwijzingen de dood van het meisje is aangegeven en een bloedvlek is gevonden op een muur van het appartement.

De twee honden die gebruikt zijn worden voor verschillende doeleinden gebruikt, en is om lijken op te sporen, de ander om bloed op te sporen, maar beiden waren " behoorlijk nerveus in dat appartement". Nu ze met alles zijn gestopt, wachten de PJ op resultaten van de analises.

Robert Murat “heeft het meisje nooit egzienen is nooit bij haar geweest”, garandeert een bron dichtbij de engelsman. Maar tussen de vele malen dat hij door de PJ is gesommeerd was er een keer dat hij, op 11 juli, oog in oog kwam met de drie vrienden van de – Fiona Payne, Rachel Oldfield e Russel O’Brien. Ze werden bijelkaar gezet omdat er twijfels waren en tegenspraak watr betreft de uren na de verdwijning van Madeleine

Er was geen tegenspraak tussen de drie vrienden- alles wat ze zeiden klopte als een bus * Het grote probleem wad dat ene deel van hun verklaringen niet klopten met andere getuigen die dagen daarvoor verklaringen hadden afgelegd– en die, volgens onze bronnen gaan om wat er vooraf ging aan de momenten van wanhoop nadat de vermissing van het meisje was vastgesteld.
Contradicties die, tussen anderen, de geloofwaardigheid wegnamen van de verkalringen van de ouders en de vrienden. En te midden van dit mysterie was er Robert Murat, de buurman in Praia da Luz die en van de eerste aanwezigen was op de plek en vrijwillig vertaalde tussen ouders en de politie en vrijwiliger in de organisatie van de eerste zoektocht. Na drie maanden wordt de mogelijkheid dat hij direct iets met de misdaad te maken heeft opzij gezet. "Hij was op het verkeerde moment op de verkeerde plek" volgens de bron dicht bij Murat.

De aandacht gaat nu wer naar familie en vrienden. En de info is gecontroleerd. Gisteren werd een famililid die op vakantie is in italië door de krant benaderd, maar die weigerde iets te zeggen.

De drie stellen die vakantie doorbrachten met de McCanns in Praia da Luz toen Maddie hebben no regelmatig contact met de ouders van het meisje. Ze zullen opgeroepen worden voor verhoor in Portimão of Engeland. In deze groep kan de sleutel liggen van de misdaad. "We hebben een vast plan" garandeert de bron die aan de onderzoeken verbonden is.

(Ik heb nu geen tijd om de rest te vertalen)

* De bevriende stellen hebben plenty tijd gehad om hun verklaringen op elkaar af te stemmen en zijn daarom natuurlijk gelijk en eigenlijk waardeloos. De politie heeft dit altijd beseft en ook veel grotere waarde gehecht aan onafhankelijke getuigenissen.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 13:44

Overigens komen de resultaten uit België (van het flesje) vandaag binnen.

Men is met honden de stranden aan het afzoeken en kijkt op zeestromingskaarten waar ze aangespoeld kan zijn.

Het appartement is na de McCanns nog verhuurd, du de bloedvlek kan van na die tijd zijn.

De politie heeft in het begin van het onderzoek (dus toen ze net verdwenen was) ultra violet licht gebruikt om sporen van bloed en ander biologische oorsprong te vinden.

Zappa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 13:50

de uitslag van het flesje fristi is hier in ieder geval al binnen
en het blijkt dat het niet om madeleine gaat (ander dna)

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 14:19

Er was niks anders verwacht, eigenlijk, maar het moest wel nageggaan worden.
Bedankt voor de info.

Er ontsond overal steeds een golf van herkenning, zeg maar een soort massa hysterie. Men wil haar graag zien en ziet in elk klein blond meisje Maddie. En als eentje zegt haar gezien te hebben volgen er steeds een heleboel meer. Dit fenomeen bestaat al vanaf het begin.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 14:22

Pfff, als die bloedsporen van Madeleine blijken te zijn..
Dan gaat er volgens mij een beerput open.
Het bestaat volgens mij niet dat iemand van buitenaf een kind pakt, vermoord of verwond, meesleept en dan nog eens rustig terug komt om de sporen uit te wissen Verward

Dat moet dan iemand geweest zijn die in ieder geval heel dicht bij haar stond.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 14:27

Ja, daar gaat men vanuit, vooral omdat de vrienden en de ouders zo mooi hun verhaaltje sluitend hebben gemaakt, terwijl het niet klopt met wat getuigen vertellen.

Overigens staart men zich nu dood op dat bloed, maar het is dus duidelijk dat er (langer dan twee uur!!!)een lijk heeft gelegen, dus dat ze dood is, is al bekend, alleen niet hoe en door wie.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 14:30

Wanneer weet men de uitslag of het bloed idd van Maddie is?

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 14:49

DNA onderzoek duurt nogal, maar vandaag komen er wel al voorlopige reslutaten binnen van onderzoeken.

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 14:55

Het enige wat ik niet helemaal begrijp is het feit dat ze de omgeving volledig uitgekamd hebben en niets gevonden hebben.
Stel dat de ouders schuldig zijn aan het feit. Hoeveel tijd hebben ze dan gehad om Maddy ergens te verstoppen.
Of Maddy ligt toch ergens vlakbij begraven/verstopt of ze hebben alle tijd van de wereld gehad om haar ergens ver weg te brengen.