Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
runningkawa schreef:Telling van vandaag: 63 stuks
runningkawa schreef:Toch eens een bal met verwarming uitvinden
Renske_ schreef:op zich kan ik me je reactie voorstellen. Maar ieder diertje heeft zijn plaats in de voedselketen. Wie weet welk dier er van dazen leeft (behalve een loerieder jaar minder dazen ipv meer dazen klinkt mij een stuk beter!!
paars schreef:Renske_ schreef:op zich kan ik me je reactie voorstellen. Maar ieder diertje heeft zijn plaats in de voedselketen. Wie weet welk dier er van dazen leeft (behalve een loerieder jaar minder dazen ipv meer dazen klinkt mij een stuk beter!!)? Maar goed, er zijn er steeds meer, dus een handje helpen kan nooit kwaad
.
Renske_ schreef:de daas heeft geen natuurlijke vijand
er zijn er we een paar genoemd die oa wat dazen eten(vogels en spitsmuizen) maar die eten meer dan alleen dazen
en ieder jaar komen er hier meer en meer dazen, 8 jaar geleden kon je nog redelijk in het bos komen overdag
de paarden konden overdag gewoon de wei in
nu staan ze om 7.00 te dringen bij het hek, met een grijze zwerm dazen op hun, en om 22.00 kunnen ze pas naar buiten, en dat van half juni-half sept
en ieder jaar is het erger en begint het eerder...
dus die natuurlijke vijand van de daas werkt niet hard genoeg
runningkawa schreef:De populatie daalt echt niet
En dat is duidelijk te merken...
En als ik zie hoeveel muggen en vliegen er hier zitten, kunnen de dazen best uitgeroeid worden en is er nog genoeg te eten over
runningkawa schreef:Ik hou mijn hart dan ook vast voor over een maand..
Weet jij wat het proefbedrijf in zijtaart momenteel vangt?