en weer een pitbull... en een hert

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

GabberGill

Re: en weer een pitbull... en een hert

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 21:51

bij mij doet hij het wel hoor echt heel erg filmpje Boos!

met mijn hond gaat het niet zo goed na castratie hij heeft een brandblaar van een warmtelamp Boos!

J0sef1entje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 22:03

naadje24 schreef:
ik kan het filmpje niet zien ,ligt aan mij denk Verward

Geeft niets, dan kun jij in ieder geval vannacht wel goed slapen. Het is echt niet fijn om naar te kijken!

CherokeeChum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 22:47

Waarom mag in 99% van de bossen je hond niet los?
Juist, omdat honden jagen....Toevallig kunnen Pitjes en aanverwanten dat beter als de gemiddelde hond.
Dan laatje zo'n hond loslopen in de stad...en er word hem een
prooi aangeboden op een presenteerblaadje,niet raar dat het dier zo'n actie onderneemt.Let wel,er word hier een hoop drama gemaakt en een hoop dingen er aan de haren bij gesleept.
Feit blijft,dat 2 dieren elkaar te lijf zijn gegaan,en dat is voor allebeide slecht afgelopen door menselijk falen.
Zie het als een automobilist met een boodschappenkar en 1 met een supersportauto.Beiden hebben de zelfde rechten en plichten
de bestuurder van de sportauto heeft een hoop ervaring,en verantwoordingsgevoel meer nodig als die van de boodschappen
kar.
Mensen willen zich nu eenmaal onderscheiden van de massa.
De 1 door op het net overal, van af een veilige afstand tegen
aan te trappen,een ander heeft een hond die de publieke goedkeuring niet kan wegdragen.
Feit blijft,hoe je het ook wend of keert,een hond is altijd onschuldig,omdat hij is, zoals wij mensen hem gemaakt hebben.
Het kleinburgerlijk gezwets van mensen die amper weten hoe zo'n dier eruit ziet Frusty en alles en iedereen over 1 kam scheren,en overal een
mening over hebben en liefst uit de 3e hand.
Het ondrzoek een paar pagina's terug is eind jaren 80'gedaan in opdracht van de commissie die lobbyde voor een algeheel verbod van dit soort honden,indertijd liepen er net zoveel van, al dan niet raszuiver als de bekende Margrietcover honden....
Ieder zijn meug,maar de waarheid ligt ergens in het midden.
Weet je wat ook zo apart is,toen ik in de jaren 80'met een echte APBT,
GEHOORZAAMHEID EN BEHENDIGHEIDWEDSTRIJDEN en geregeld won,dit vaak niet eens vermeld werd maar er scheinheilig van een boxerbastaard werd gesproken.Je mocht je vaak niet eens aanmelden voor een gehoorzaamheid cursus,maar men wou wel graag zien hoe hard zo'n hond wel kon bijten op de mouw Misselijk

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 22:54

pagina 22 alweer
mensen hebben weer het woordje pitbull zien staan Nagelbijten / Gniffelen

Zo die mensen hebben zich inderdaad dus erg vergist met zoon hek!
Die beesjes konden niet eens wegvluchten !

Doet me denken aan een groepje herten bij mij in de buurt
staan ook in een soort omheining !
triest hoor Huilen

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 22:57

Waarom zou dat door het woord pitbull zijn,

Ik denk eerder dat het door bijt incident is en het goedpraten daarvan Knipoog

Mijn honden lopen aan de lijn in het bos niet voor jagen maar voor andere honden en gevaar voor ruiters. Als hij achter een konijn gaat en ik zeg nee komt die ook terug

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 23:02

Vind ik erg knap dattie terug kom katiavl

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 23:04

DaanxBien schreef:
Vind ik erg knap dattie terug kom katiavl

Is ook niet echt een jager, als hij achter de poes gaat is het om erop te rijden dus Bloos

Maar toch vind ik veiligheid van de andere belangrijkste Lachen zeker na het verhaal op bokt met die paarden en het verongelukt meisje

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 23:04

haha erop rijden !

Yabloko

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 23:16

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 23:18

die filmpjes zie ik toch twintig keer liever Tong uitsteken

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 23:29

Dit soort filmpjes zie ik ook liever! Knipoog

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 00:05

Ooh, dat arme piepspeeltje, dat om genade smeekt!! HORROR!!! Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 08:27

Mijn ene jack russel komt terug, de ander niet als die een konijn ziet. De herder komt ook terug.
Daarom altijd aangelijnd
Mijn honden, daar hoeft een ander geen last van te hebben.

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 09:15

ThePast03 schreef:
cloris schreef:
Hondagressie hebben ze

En dat is voor mij al meer dan voldoende om ze liever niet bij mensen te zien die er niet verantwoord mee overweg gaan. Bij de pitbull is de bijtrem ook nog eens weggefokt waardoor ze door blijven gaan ook al geeft de andere hond zich over. Je hebt dus per definitie nooit een eerlijk gevecht, zeker niet als je daarbij de kracht van een pitbull optelt.
En aangezien ze hier verboden zijn lopen er geen verantwoorde mensen mee rond.

Er ZIJN zo goed als geen ECHTE Pitbulls meer in Nederland, ik snap dat selectief lezen niet van veel mensen... Pitbull is een verzamelnaam geworden van honden met bepaalde uiterlijke kenmerken, ik heb al meerdere malen aangegeven dat een kruising tussen een Pointer en een Boxer een hond oplevert die precies dezelfde uiterlijke kenmerken heeft als omschreven in het RAD.
Nou zou die hond een hert pakken dan wordt er direct geroepen; Zie je wel, weer zo'n Pitbull terwijl het in de verste verte niet een Pitbull is...

Citaat:
Verder blijf ik er bij dat er zeker in Nederland geen verantwoorde fok is van pitbulls en pitbull-achtigen waardoor er ook veel angstbijters rondlopen die wel degelijk ook mensen pakken als ze bij de verkeerde baas zitten.

Onzin, ik ken aardig wat Staff.fokkers en die zijn heel verantwoord dus niet zomaar roepen dat ze er niet zijn!! angstbijters? een angstbijter BIJT en is weg... een dominant agressieve hond Bijt en houdt vast (bij ELK ras) Knipoog
Citaat:
En helaas wordt die angstagressie vaak aangezien voor dominatie, zeker als de hond al geleerd heeft dat bijten een kick geeft (tegenstander schrikt op zijn minst) en daardoor in een cirkel komt waardoor ook de lichaamshouding van de hond veranderd en het moeilijk te zien waarop het gedrag gebaseerd is.

Angstagressie kan je als je verstand van honden heb NOOIT aanzien voor dominatie, de lichaamshouding is COMPLEET anders.......
Citaat:
Natuurlijk zijn er ook andere rassen waarbij dit voorkomt, maar ten eerste gaat het daar niet over en ten tweede denk ik dat iedereen hier liever door een Dobermann of Bouvier gebeten wordt dan door een Pitbull of Amstaff.

Ja? vertel dat eens tegen die jongen die bij ons in het asiel die Dober ging voeren (zie vorige bericht) Verdrietig het maakte in zijn geval niets uit, zijn gezichtje was compleet verminkt... voor ons volwassenen zou het misschien een verschil maken ja, voor een kind niet.. die kan ook niet tegen een Dober, Bouvier of wat dan ook op, als teckels al een baby kunnen doden (Frankrijk) dan zegt dat genoeg.
Citaat:
Ik tenminste wel en ik ken het verschil inmiddels maar al te goed.

Ik ook en bij mij maakte het geen verschil Knipoog

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 09:19

mijne is weer helemaal bijgekomen van de narcose met een zeer grote blaar echt zielig. Maar hij is wel lekker rustig. Ik denk dat het wel een deel geholpen heeft dat castreren

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 09:20

tuurlijk komen de bijt incidenten van de pittbul eerder en gelijk in de media dan andere honden.
Tuurlijk staat de pitbull niet om nummer 1 als het om bijt incidenten gaat,kan ook bijna niet anders ze komen relatief veel weiniger voor dan andere rassen.
Maar het feit blijft dat deze honden waren gefokt om hele andere doeleinden,en ik ben ervan overtuigd dat het er nog steeds inzit.
En er zijn zeker wel baasjes die dit kunnen beheersen en er uiteindelijk een leuke hond aan hebben.
Maar helaas worden deze honden vaak aan de verkeerde mensen verkocht worden die zo'n dier niet kunnen beheersen en dan gaat het fout en goed fout!!
Dit risico ligt dan ook vele maler hoger dan bij een ander ras.
De pitbull is nu eenmaal een vechthond daar is hij voor gefokt en dat zit er nog steeds in bij de ene meer dan bij de ander.
Maar het feit blijft dat deze honden over het ALGEMEEN een grotere agressie gehalte hebben en niet bang zijn uitgevallen om klappen terug te krijgen.
dit was tuurlijk ook het fokbeleid want de pit's konden geen angst veroorloven in de pit dat werd hun dood,het was een kwestie van aanvallen net zo lang tot dat ze er dood bij neer vielen of zelf overleven,dit vind je bijna in geen enkel ander ras terug.
En dat maakt het gevaarlijk vooral als ze bij een baas zijn die hier geen wante van kent en ook geen baas kan zijn over zo'n dier.
Misschien ben ik in mijn andere post wat hard overgekomen en misschien niet helemaal realistisch door te zeggen dat ze allemaal niet deugen,ik ken ook zat gevallen van leuke huishonden die eerder met hub staart tussen de benen weg rennen dan een confrentatie aan te gaan.
Het is gewoon erg dat wij mensen nu zelf slachtoffer worden van ons eigen fokprodukt.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 09:21

Hij is nog geen dag geleden gecastreerd. Hoe kun je hier nu al uitspraken over doen Verward

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 09:22

Tong uitsteken nee ik bedoel ik denk gewoon . Misschien hoop ik het te veel

luna1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 09:39

pittbulls komen officieel niet eens meer voor in nederland ze izjn verboden na 1993 degene die nog leven gaan gemuilkorft en aangelijnd door het leven tevens moeten ze gecastreerd zijn.
het zal een hond zijn geweest die van een stafford afstamt dat is geen pittbull.
de mensen roepen tegenwoordig te snel gekke dingen.
het is zo dat een stafford of een pittbull en meerdere honden die tot die rassen behoren een bepaalde vechtlust hebben deze word echter gestimuleerd door de baas en pas dan zullen deze honden echt gekke dingen doen.
deze honden zijn trouw aan ghun baas en zullen alles doen om hun baas te plezieren.
een mens maakt het karakter van de hond en verpest het dus ook regelmatig het is een fout die niet alleen bij dit ras hoort.
van mij mogen ze de nieuwe wet doorvoeren van alle hondenrassen te testen doe het maar dan zul je zien dat er ook andere honden zijn die ook gevaarlijk uit de hoek kunnen komen.
ik vind het zonde dat er zo veel mensen bevooordeeld zijn.
ik heb een bulldog van nu 1,5 jaar oud en ik kan me geen trouwere en beter beschermheer herrineren als mijn meiske.
en ja ze negeert andere mensen ze is anders ze zite eruit als een pittbul omdat ze littekens heeft en omdat slank gebouwd is.
mensen lopen met een boog om haar heen en waarom om haar uiterlijk naar haar innerlijk kijken ze niet.
ze wetenniet dat deze hond in de eerste 6 mnd van haar leven mishandelt is geweest dat ze dagenlang allleen zat dat ze blind is aan een oog omdat ze gegrepen is door haar vader in het nest.
zo ik heb mn zegje gedaan en toch zeg ik mensen kijk verder dan het uiterlijk....

gr gemma

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 09:43

luna1, ik denk ook niet dat je alle staffords en pitts over 1 kam mag scheren maar ben wel van mening dat deze dieren sneller 'er bovenop zitten'.
En dat hoeft niet altijd met opvoeding en dergelijke te maken te hebben, tuurlijk is dat wel van groot belang maar zegt niet altijd wat.

Hoe komt het dan eigenlijk dat de vader van jouw hond haar heeft gepakt?
Lijkt me ook niet echt fijn en vriendelijk?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 09:48

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 09:51

Cayenne schreef:
viewtopic.php?f=2&t=755423
en dan kom je net dit topic tegen.. Scheve mond

Heb het gelezen, nou dat is ook wat!
Getsie!
Een paar jaar geleden hebben 2 herders mijn broer en schoonzus hun kat ook doodgebeten! Ja, instinct misschien?

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 09:57

Ik blijf het vreemd vinden dat er mensen zijn die koste wat het kost blijven beweren dat hun hond van een in Nederland verboden ras nooit een vlieg kwaad zou doen. Volgens mij is dat nu net de categorie mensen die zorgt voor de slechte naam van een aantal hondenrassen. Want zij houden geen rekening met het karakter van hun hond, zij zien hem zoals ze hem wíllen zien en behandelen hem ook op die manier. Zeker een hond die als agressief/snel geprikkeld/erg vasthoudend bekend staat, moet je toch als eigenaar mee om kunnen gaan. En de meeste mensen kunnen dat niet.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 09:58

Cayenne schreef:
viewtopic.php?f=2&t=755423
en dan kom je net dit topic tegen.. Scheve mond

Denk dat eerder de vraag is waar komt die hond vandaan

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 10:02

bizar topic is dat Bloos