Doodvonnis tegen Saddam Hussein voltrokken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Daisies

Re: Doodvonnis tegen Saddam Hussein voltrokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 17:28

Van mij had die man veel langer mogen lijden.. eerst 10 jaar marteling en dan pas ophangen,
Klinkt gruwelijk, maar dat verdiend hij..

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 22:01

Ik vind de doodstraf eigenlijk niet de goede straf voor deze man, nu word ie ook nog eens gezien als martelaar en hij was in een seconde dood dus veel er van gemerkt heeft ie niet, ze hadden hem beter levenslange eenzame opsluiting kunnen geven daar had je hem echt mee gehad.

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 23:10

Ach Sjorsie die aanhang v Saddam zag m al als een martelaar. Ze weten niet beter dan dat hij hun held is. Gelukkig is hij nu een dode held.

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 23:48

hebben jullie dat gehoord op de radio? dat er een man boos was op de kranten omdat Sadam er in stond. Zijn kinderen van 2 & 4 hadden de foto gezien van hem. Hij vond het schadelijk voor zijn kids. Ik dacht bij me eigen : mens doe niet zo moeilijk. Je had de krant ook voor je kinderen weg kunnen houden.. Wees blij dat ie dood is..

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 23:51

Opgeruimd staat netjes toch?
Ik heb de hele ophanging op youtube gezien, vind het er niet vies uitzien ofzo Vork

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 23:53

Jolandaa_ schreef:
hebben jullie dat gehoord op de radio? dat er een man boos was op de kranten omdat Sadam er in stond. Zijn kinderen van 2 & 4 hadden de foto gezien van hem. Hij vond het schadelijk voor zijn kids.

Tja, dat heb je met kranten, daar staan altijd gruwelijke dingen in. In vergelijking met waar de kranten regelmatig vol mee staan, is die foto van Saddam toch niet bepaald schokkend.

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 00:02

Jolandaa_ schreef:
hebben jullie dat gehoord op de radio? dat er een man boos was op de kranten omdat Sadam er in stond. Zijn kinderen van 2 & 4 hadden de foto gezien van hem. Hij vond het schadelijk voor zijn kids. Ik dacht bij me eigen : mens doe niet zo moeilijk. Je had de krant ook voor je kinderen weg kunnen houden.. Wees blij dat ie dood is..

Ik vind het ook geen leuk beeld voor mijn kind. Ik werd vanmorgen ook verrast door t nieuws dat vond t nl nodig weer die beelden uit te zenden en ook n stuk vd mobieltje met een hoop herrie. Ik heb t snel op een ander net gezet. Ik heb de 30e de hele dag niet gekeken zolang mijn kind wakker was om te voorkomen dat hij t zou zien.... nou, hij heeft t gezien hoor vanmorgen en hij bleef vragen stellen. Ja ik vind t dus ook schadelijk voor kinderen en was ook best wel even pissig.
dat ik zelf goed tegen kan wil niet zeggen dat een kind dit kan bevatten en kinderen moeten dit gewoon niet zien.
Nou moet ik zeggen dat het was te verwachten dat er beeld v Saddam op de voorpag vd krant zou staan, dus men had de krant even snel voor de neusjes v hun kinder weg kunnen halen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 00:14

Ik heb gelukkig niks gezien, maar de mailtjes komen al binnen. Denken je vrienden grappig te zijn.....

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 18:28

Jolandaa_ schreef:

Ik had het ook liever niet gezien hoor, vind het ook wel ver gaan dat ze dit op de voorpagina zetten.

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 13:20

hebben jullie het dan ook gelezen van dat jongetje van 10 die saddam na ging doen, en zich heeft verhangen aan zijn stapelbed!!!!!

Liberte

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 13:36

Wow, dat is echt echt erg!

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 13:37

Liberte

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 13:42

Ik lees iets anders Esmeralda.
HOUSTON - De politie in het Amerikaanse Webster (Texas) sluit niet uit dat een jongen die zichzelf ophing de executie van Saddam Hussein nadeed. De 10-jarige was zondag dood in zijn slaapkamer aangetroffen. Hij had zich aan een stapelbed opgehangen. Dat meldden Amerikaanse media donderdag.

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 14:01

Ja en hij was boos omdat hij geen cadeau voor kerst had gekregen. men weet dus niet of hij t heeft willen nadoen. Wel vind ik ook een kind v 10 te jing om te laten kijken naar die beelden. Daarmee wil ik zeker niet zeggen dat t eigenschuld is! Maar je weet niet wat kindeen doen met zulke info, ze slaan t op en kunnen er nachtmeries v krijgen (wat een voor de hand liggendere reactie is dan wat dit ventj gedaan heeft). Hoe dan ook t is wel heel erg dat zo'n joch nu dood is, zo triest voor de ouders!

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 14:20

Dat ga je toch niet na doe als kind zijnde.
Zo wie zo moet een kind van 10 jaar daar niet naar kijen

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 14:20

Van mij had ie meer mogen lijden

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 14:49

Wie dat jochie van 10 jaar?

Gaby

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 16:24

ShirleyA schreef:
katiavl schreef:
[Hier stond een reactie van ShirleyA]
Iedereen mag zijn eigen mening hebben toch?

Ja hoor maar om anderen dus maar voor moordenaar uit te maken gaat mij gewoon te ver. En dat is wel wat er gadaan wordt als men zecht dat je dan net zo slecht bent als Saddam bv. Nou geloof me dat ben ik niet maar doodstraf vind ik een goede zaak. Dat maakt me zeker geen moordenaar! En ik vind ook dat niemand me zo mag noemen, dat is laster en dus zelfs bij wet verboden....
Eigenlijk mag je die mening dus niet hebben.

O, ik mag die mening niet hebben. Nou, ik geloof in het recht van vrije meningsuiting en als ze me straffen vanwege laster ... So let it be.
Ik zal nooit mezelf censuur opleggen omdat ik zogenaamd de wet overtreed.

Weet je wat nog erger is dan de doodstraf? Leven met de consequenties van je daden, en daar actief mee geconfronteerd worden.
Waarom zegt men dat slachtoffers van verkrachting en foltering levenslang hebben? Juist, ze worden er elke dag aan herinnerd.
Ik snap dat ze hem gedood hebben, want andes kreeg hij meer en meer de status van martelaar, maar ik kan me er absoluut niet in vinden.

En over Saddam in de kranten ... Ik wil absoluut niet de foto's van een ophanging aan het ontbijt zien. Voor wie zulke dingen graag ziet, daarvoor is het internet waarop filmpjes te zien zijn.

Danielle_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 20:10

Heeft iemand ook beelden die niet van een mobieltje afkomstig zijn?
Die beelden zijn zo crappy!
Zou inmiddels toch wel te vinden moeten zijn?

Ik ben het er absoluut mee eens dat dit soort beelden niet bestemd zijn voor kinderen.
Maar zo zijn er wel meer dingen.
Denk bijvoorbeeld aan computergames.

Over het algemeen geven amerikanen graag de schuld aan iets.
Denk hierbij aan Columbine,waar bepaalde bandjes de schuld kregen van het hele incident.

Btw is er al iemand op de hoogte van de executie van Bush? Clown

Fleur_Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 20:26

ben ik ook benieuwd naar na het filmpje

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 20:45

Esmeralda schreef:
hebben jullie het dan ook gelezen van dat jongetje van 10 die saddam na ging doen, en zich heeft verhangen aan zijn stapelbed!!!!!

viewtopic.php?f=135&t=706424

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 21:50

Gaby schreef:
O, ik mag die mening niet hebben. Nou, ik geloof in het recht van vrije meningsuiting en als ze me straffen vanwege laster ... So let it be.

Zo vermoeiend! Ik ga je er verder niet eens antwoord op geven.

Gaby

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 11:53

ShirleyA schreef:
Gaby schreef:

Zo vermoeiend! Ik ga je er verder niet eens antwoord op geven.

Mag best hoor.
Al moet ik wel even zeggen dat het bij nader inzicht toch geen laster is. Ik richt me, als ik zeg dat mensen zich niet zelf tot moordenaars moeten maken omdat ze een persoon de doodstraf geven, niet tot een individu, maar keur de handelingswijze van een groep af. En dat mag wel, daar wordt je niet op gestraft.
Ik heb misschien wat te fel gereageerd Scheve mond . Dat wil niet zeggen dat ik het toepassen van de doodstraf goedkeur, maar ik had wat minder fel kunnen reageren en eerst wat bronnen kunnen checken voor ik aanstoot nam Bloos .

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 17:13

@Gaby, we reageren allemaal wel eens te fel (ik helaas wel in elk geval). Jij hebt ook recht op jouw mening Knipoog

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 15:43

ik ben eigenlijk bang,dat er over een paar jaar ook een film over hem uitkomt en dat de beelden van de executie ook gebruikt worden.
maar ze hadden hem ook levenslang kunnen geven.
dan kon hij er ten minste over nadenken.