Ja en dan Jan Marijnissen als president zeker

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
krackertje schreef:Edding3000 schreef:
doe niet zo achterlijk je snapt het punt.
Jij bepaalt nu dat ik dat snap, knap hoor wie doet nu achterlijk?
Sundancer schreef:Ik vind dat ze Lange Frans uit moeten zetten. Wat een achterlijk figuur zeg, zegt die dat het koningshuis moet optyfen....
Ja en dan Jan Marijnissen als president zeker
Sundancer schreef:En jawel, de 2e kamer loopt weer vol......zou het toch?
Aimee schreef:Of de Nederlandse regering het nou doet of niet... Steeds meer Nederlanders selecteren weldegelijk op ras en religie, om die mensen vervolgens de ergste dingen toe te wensen..... kabinet Balkenende I, II en III zorgen er niet voor dat er meer en betere normen en waarden terug komen in de Nederlandse maatschappij, maar dat ze juist nog meer vervagen.
Mystica schreef:Maar Verdomk had gewoon gelijk. Ze wilde de uitzettingen niet staken omdat dat in feite hetzelfde zou zijn als een generaal pardon. Dit hele gedonder is toch begonnen doordat zo veel mensen vonden dat de asielzoekers veel te lang in onzekerheid werden gelaten? Nee, lekker voor ze dan als alles uitgesteld wordt. Nog meer onzekerheid.
steeffie schreef:Dus als jij een asielzoeker was geweest, dan had je liever gehad dat je vandaag Nederland uitgezet zou worden in plaats van dat ze er nog een paar weken/maanden mee wachten in afwachting van een evt. generaal pardon, waarbij je dus voorgoed in Nederland kan blijven??!
Ik weet niet of ik voor of tegen een generaal pardon ben maar het is toch belachelijk dat een minister een motie van de kamer negeert! Helemaal als het een demissionair kabinet is imo.
Ik zie het probleem van het wachten met uitzetten ook niet zo. Wie word er nou slechter van als je deze kwestie overlaat aan een nieuw kabinet?
Imo is dit eerder een kijk-eens-hoe-ver-ik-mijn-macht-kan-uitspelen-spelletje van mevrouw Verdonk
Edding3000 schreef:zo zie ik het ook.
ik vind het raar dat de kamer een motie indient vlak voordat we een nieuw kabinet hebben
MissJ schreef:steeffie schreef:Dus als jij een asielzoeker was geweest, dan had je liever gehad dat je vandaag Nederland uitgezet zou worden in plaats van dat ze er nog een paar weken/maanden mee wachten in afwachting van een evt. generaal pardon, waarbij je dus voorgoed in Nederland kan blijven??!
Ik weet niet of ik voor of tegen een generaal pardon ben maar het is toch belachelijk dat een minister een motie van de kamer negeert! Helemaal als het een demissionair kabinet is imo.
Ik zie het probleem van het wachten met uitzetten ook niet zo. Wie word er nou slechter van als je deze kwestie overlaat aan een nieuw kabinet?
Imo is dit eerder een kijk-eens-hoe-ver-ik-mijn-macht-kan-uitspelen-spelletje van mevrouw Verdonk
Dat is maar net hoe je er tegenaan kijkt. Ik zie het als een kijk-eens-hoe-ver-ik-mijn-macht-kan-uitspelen-spelletje van de nieuwe Kamer die blijkbaar meteen een stevig(en dom) statement wil maken.
krackertje schreef:Machtspelletje is niets nieuws voor Verdonk.
MissJ schreef:krackertje schreef:Machtspelletje is niets nieuws voor Verdonk.
Dat is een mening.
MissJ schreef:steeffie schreef:Dus als jij een asielzoeker was geweest, dan had je liever gehad dat je vandaag Nederland uitgezet zou worden in plaats van dat ze er nog een paar weken/maanden mee wachten in afwachting van een evt. generaal pardon, waarbij je dus voorgoed in Nederland kan blijven??!
Dat is maar net hoe je er tegenaan kijkt. Ik zie het als een kijk-eens-hoe-ver-ik-mijn-macht-kan-uitspelen-spelletje van de nieuwe Kamer die blijkbaar meteen een stevig(en dom) statement wil maken.
TisUnique schreef:Ik heb dit topic net helemaal gelezen, en ik moet zeggen dat ik redelijk verdrietig wordt van wat ik hier voorbij zie komen aan ongenuanceerde uitspraken, kortzichtigheid en onverdraagzaamheid. Het gaat hier om asielzoekers, mensen die huis en haard en familie achter hebben moeten laten omdat ze in een levensbedreigende situatie verkeerden. Vervolgens zijn er mensen die er gelijk maar alle allochtonen bij betrekken die in hun ogen niet deugen, bijstandsmoeders die het zo slecht hebben, ouders die het slecht hebben enz. Kom op zeg, is dat allemaal de schuld van die asielzoekers?
Om de vraag van TS te beantwoorden, ik denk niet dat Verdonk gek geworden is, wel lijdt ze volgens mij al jaren aan grootheidswaanzin. Alles en iedereen moet wijken voor Rita, als zij haar gelijk maar kan halen en in de belangstelling kan staan.
Netje schreef:De nieuwe 2e kamer is o.a. door jou gekozen (als je stemgerechtigd bent) en vertegenwoordigt nu de stemverhouding in Nederland. Hoezo dan dom: Rita heeft het uitzetten een week opgeschort (waarom dan wel die week vraag je je af als dit in strijd is met haar heilig beleid dat ze moet uitvoeren) en nu wordt er gevraagd om uitstel (dus niet om een Generaal Pardon) en dan ineens moest dat uitzetten nog afgelopen nacht worden hervat. Toe nou, we zijn toch een fatsoenlijk land. En dan durven mensen hier te beginnen over normen en waarden !
TisUnique schreef:Ik heb dit topic net helemaal gelezen, en ik moet zeggen dat ik redelijk verdrietig wordt van wat ik hier voorbij zie komen aan ongenuanceerde uitspraken, kortzichtigheid en onverdraagzaamheid. Het gaat hier om asielzoekers, mensen die huis en haard en familie achter hebben moeten laten omdat ze in een levensbedreigende situatie verkeerden. Vervolgens zijn er mensen die er gelijk maar alle allochtonen bij betrekken die in hun ogen niet deugen, bijstandsmoeders die het zo slecht hebben, ouders die het slecht hebben enz. Kom op zeg, is dat allemaal de schuld van die asielzoekers?
Om de vraag van TS te beantwoorden, ik denk niet dat Verdonk gek geworden is, wel lijdt ze volgens mij al jaren aan grootheidswaanzin. Alles en iedereen moet wijken voor Rita, als zij haar gelijk maar kan halen en in de belangstelling kan staan.
Netje schreef:De nieuwe 2e kamer is o.a. door jou gekozen (als je stemgerechtigd bent) en vertegenwoordigt nu de stemverhouding in Nederland. Hoezo dan dom: Rita heeft het uitzetten een week opgeschort (waarom dan wel die week vraag je je af als dit in strijd is met haar heilig beleid dat ze moet uitvoeren) en nu wordt er gevraagd om uitstel (dus niet om een Generaal Pardon) en dan ineens moest dat uitzetten nog afgelopen nacht worden hervat. Toe nou, we zijn toch een fatsoenlijk land. En dan durven mensen hier te beginnen over normen en waarden !
MissJ schreef:Netje schreef:De nieuwe 2e kamer is o.a. door jou gekozen (als je stemgerechtigd bent) en vertegenwoordigt nu de stemverhouding in Nederland. Hoezo dan dom: Rita heeft het uitzetten een week opgeschort (waarom dan wel die week vraag je je af als dit in strijd is met haar heilig beleid dat ze moet uitvoeren) en nu wordt er gevraagd om uitstel (dus niet om een Generaal Pardon) en dan ineens moest dat uitzetten nog afgelopen nacht worden hervat. Toe nou, we zijn toch een fatsoenlijk land. En dan durven mensen hier te beginnen over normen en waarden !
Dom, omdat de motie niet uit te voeren is. Dom, omdat de kamerleden daar blijkbaar niet van op de hoogte waren. Dom, omdat je toch van een kamerlid mag verwachten dat ze op de hoogte zijn van de staatskundige regels en mogelijkheden.
En mijn stem gaat niet naar links.
steeffie schreef:Dat bedoelde ik ook met machtspelletje eigenlijk, dat ze eerst wel een week wil uitstellen en vervolgens niet nog een dag.. Dat gaat dan toch nergens over![]()
In zekere zin is het natuurlijk van beide kanten wel een machtspelletje, maar Verdonk had het niet zo ver op de spits hoeven drijven (imo)
krackertje schreef:Verkiezingen zijn al geweest hoor!