Welke combinatie zal regeren??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

none

Re: Welke combinatie zal regeren??

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 20:45

Hurrycane schreef:
Zou mij ook niet echt verbazen als er uiteindelijk helemaal niks van terecht komt en we opnieuw moeten stemmen.
Kan iedereen die op Wilders gestemd heeft in ieder geval ergens anders op stemmen want er wil toch niemand met de PVDV/Wilders om tafel. Zonde van je stem dus Knipoog

Dat was ook een van de eerste dingen die mijn vader gisteren zei Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 20:51

Of er stemmen nog veel meer mensen op hem zodat ze niet meer om hem heen kunnen. Het feit dat hij zo genegeerd wordt door de reguliere partijen is ten eerste niet slim en wekt ook nog ergernis op .

Hurrycane

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 21:02

Zou kunnen maar denk dat dat er weinig aan veranderd en dat men toch niet met hem samen in een coalitie wil.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 21:06

Dat kun je wel niet willen, maar als hij bij de volgende verkiezing 18 zetels haalt, wordt het wel weer moeilijker. Door hem gewoon serieus te nemen en als gesprekspartner te zien en te behandelen is de kans dat hij de volgende keer weer zoveel zetels haalt gewoon kleiner. Nu doen ze hetzelfde als destijds met Fortuijn en daarmee blijven mensen op dit soort partijen stemmen. Sterker nog, als er nu een linkser kabinet komt zullen er waarschijnlijk de volgende keer nog meer op stemmen als je net doet of het niet bestaat.

Hurrycane

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 21:17

Mwa dat word dan er "serieus" mee in gesprek gaan en vervolgens verklaren dat je er niet uitkomt samen Tong uitsteken dan heb je je goede wil getoond Haha!

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 21:21

Wat dat betreft vond ik de reactie van Rutte een hele goede in het slotdebat woensdagavond Ja

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 21:24

Justy schreef:
Wat dat betreft vond ik de reactie van Rutte een hele goede in het slotdebat woensdagavond Ja

Had ie eerder moeten doen, die houding had hem stemmen op kunnen leveren.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-06 23:41

Ik heb Freek nog even zitten kijken op de band, zat in de auto omdat er voor die tijd een file bij Rotterdan stond, maar die is heel scherp zo nu en dan.
Ik blijf erbij dat het cda pvda cu wordt, iedere andere optie zou voor balk te veel inleveren worden.
Alhoewel ik de SP ook graag met de billen bloot zou willen zien gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 23:44

In principe kunnen ze CDA, PVDA en CU niet maken. PVDA is een grote verliezer in dit verhaal. Als ze luisteren naar de kiezer, zal SP in de regering moeten.

steeffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 23:49

Tja ze kunnen het wel maken, ze hebben namelijk een meerderheid. En al heeft de PvdA een hele hoop zetels verloren en de SP een hele hoop gewonnen, er hebben nog altijd meer mensen gestemd op de PvdA dan op de SP.

CDA, SP en CU heeft bovendien ook geen meerderheid Knipoog

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-06 23:49

Er is nooit geluisterd naar de kiezer. In het verleden werd de pvda als grootste partij en winnaar afgeserveerd onder een glaasje wijn.
Dus dat is een kul argument.

Het gaat om het getal

Balk, aan wie de keuze is, zal zich meer verwant, of zekerder wat je wilt, voelen met het CU als sluitpost dan met SP en PVDA

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-06 09:56

Pipo schreef:
In principe kunnen ze CDA, PVDA en CU niet maken. PVDA is een grote verliezer in dit verhaal. Als ze luisteren naar de kiezer, zal SP in de regering moeten.

Ze moeten inderdaad luisteren naar de kiezer en de meesten hebben op het CDA gestemd en daarma de meesten op de PvdA. Dus luisteren zouden ze et een dergelijke coalitie wel doen.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-06 10:03

Als ik wederom opnieuw zou moeten stemmen, zou het toch de zelfde stem blijven...

jeanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-06 11:08

Justy schreef:

Helemaal mee eens. Wat mij ook opvalt is dat Wilders tegen de islamisering in Nederland is. Hij noemt de partij de partij van de vrijheid maar hoe zit het dan met de godsienstvrijheid????
Deze staat toch echt in de grondwet.

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-06 11:59

Tja, ik heb me dat ook wel eens afgevraagd... Vrijheid voor wie?

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-06 12:07

Justy schreef:
Tja, ik heb me dat ook wel eens afgevraagd... Vrijheid voor wie?

Clown

Voor Wilders zelf... is ie eindelijk van z'n vrouw verlost Haha! Haha! Haha!

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-06 12:17

jeanie schreef:
Justy schreef:

Helemaal mee eens. Wat mij ook opvalt is dat Wilders tegen de islamisering in Nederland is. Hij noemt de partij de partij van de vrijheid maar hoe zit het dan met de godsienstvrijheid????
Deze staat toch echt in de grondwet.

Ik dénk dat hij het moslimgeloof niet vrij vind.
De vrouwen zijn iig niet gelijk aan de mannen om een voorbeeld te noemen. Ook de radicalen worden te weinig geweerd door de rest van de moslims. De radicalen willen iedereen het geloof opdringen en anders moet je sterven.....
Ik krijg ook het gevoel dat het moslimgeloof zich afzet tegenover de rest van de wereld.
Geloof je ben je goed, geloof je niet, ben je slecht.
Ik zeg niet dat alle moslims zo zijn!!!!!!

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-06 12:22

superwoman schreef:
De vrouwen zijn iig niet gelijk aan de mannen om een voorbeeld te noemen. Ook de radicalen worden te weinig geweerd door de rest van de moslims. De radicalen willen iedereen het geloof opdringen en anders moet je sterven.....
Ik krijg ook het gevoel dat het moslimgeloof zich afzet tegenover de rest van de wereld.

Ik denk dat Wilders het inderdaad zo ziet. Maar vrijheid is vrijheid en dat betekent ook de vrijheid voor een geloof te kiezen wat andere mensen misschien niet zo zien zitten. Dat betekent ook de vrijheid om in een god te geloven die Allah heet, de vrijheid om een hoofddoek om te doen of de vrijheid om zwarte kousen aan te trekken en drie keer per dag naar de kerk te gaan.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-06 12:29

Als het moslimgeloof niet zo extreem zou zijn... Hij moet immens beschermd worden voor zijn uitingen over het geloof, zou hij en meerdere er anders over (na)denken....
Het zou goed zijn, als de rest van de moslims zich duidelijk gaan afzetten tegen de radicale moslims en de radicale verbieden. Zij doen (op z'n minst) discrimineren, das geen geloof!
Laatst bijgewerkt door superwoman op 25-11-06 12:31, in het totaal 1 keer bewerkt

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-06 12:31

In de SP is het usance dat een groot deel van het salaris van kamerleden en leden van gemeente colleges afgedragen wordt aan de partij.
Wanneer de SP ministers gaat leveren zullen die ook een gedeelte moeten afstaan.
Mijn vraag is hoe vind je mensen die bekwaam genoeg zijn om het land te regeren en die niet alleen veel minder verdienen dan mensen die op vergelijkbare posten in het bedrijfsleven werkzaam zijn, maar die daar ook nog een deel van moeten afstaan.
Het zou betekenen dat er geen vak ministers kunnen worden aangetrokken, maar die alleen uit de eigen partij kan leveren.

Maar ja ik zie de SP nog niet meeregeren Haha! .

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-06 12:34

Ik denk dat het goed zou zijn als Wilders zou ophouden de Islam automatisch met radicaliteit in verband te brengen. Het geloof is niet extreem, een handjevol mensen die uit naam van dat geloof angst willen zaaien gedragen zich extreem.
En ik denk dat hij een stuk meer kans zou maken op een plaats in de coalitie als hij zich niet zo radicaal ( Clown ) opstelde, om maar even een on-topic opmerking te maken Haha!

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-06 12:38

superwoman schreef:

Dan moet hij zich toch eens meer verdiepen in de Islam.
In principe is een vrouw binnen de Islam niet minder vrij dan binnen het Christendom, binnen de Islam wordt daar echter vaker een andere uitleg aangegeven.
Radicale moslims willen hun geloof niet opdringen.... Ze worden aangevallen en laten niet over zich heenlopen, daarvoor gebruiken ze de middelen die hen ter beschikking staat. Had de Joodse gemeenschap 70 jaar geleden ook moeten doen.

Natuurlijk zetten moslims zich af tegen de rest van de wereld. De hele westerse wereld + Israel verwijt alle wereldproblemen aan hen. Wat zou jij doen als de hele wereld jou de boeman vindt?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-06 12:42

superwoman schreef:
Als het moslimgeloof niet zo extreem zou zijn... !

Het Moslimgeloof is niet extreem, het wordt extreem geïnterpreteerd.
Er stond een stukje in de krant vanmorgen dat er een dorpje in Marokko is waar een groot deel van de zelfmoordcommando's vandaan komen. Uit een dorpje dus waar armoede heerst en die jongens in een moskee worden opgehitsts voor iets dat zon grote impact op het hele wereldnieuws heeft.

Iemand als Wilders, en ook Rita polariseren inplaats van dat er dingen opgelost worden. De bron aanpakken inplaats van de uitwassen uitvergroten dat is wat er nu moet gebeuren. En het zou goed zijn als de beoogde PVDA minister van intregratie er ook echt zou komen. Die kent zijn mensen.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-06 12:43

Welke PvdA minister?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-06 12:44

Hij is nu nog wethouder in Amsterdam Knipoog