manie schreef:Ik ben van mening dat in een beschaafd land deze onverdoofde slachtmethode, waarbij een dier onmogelijk in 1 seconde dood is. En wél stress ervaart (lees mijn verhaal over de familie dat schaap uitzoekt voor offerfeest), niet gepast is.
Jij trekt daaruit meteen de conclussie dat ik vergelijk naar de onbeschaafde gebieden waar 'zij' vandaan komen.
Dat zeg ik helemaal niet en zo kijk ik daar ook niet tegen aan, maar dat maak jij ervan.
Sorry, maar dat volgt toch echt logischerwijs uit je stelling. Je bent van mening dat Halal slachten in een beschaafd land niet gepast is. Daar volgt dan toch echt uit dat je landen die Halal slachten onbeschaafd vindt.
manie schreef:Je moet toch kunnen zeggen dat dergelijke methodes in NL niet passen, traditie of niet, geloof of niet....
Maar zodra je hier de islam bekritiseerd, vanwege een achterhaalde slachtmethode ben je blijkbaar meteen rasicst.
Die stelling is voor jouw rekening. Ik heb noch het woord 'Islam' noch het woord 'racist' gebruikt.
manie schreef:En nee ik vind de toestanden in de Nederlandse slachthuizen ook niet geweldig, maar een pin of kogel is nou eenmaal een snellere dood en dus humaner.
Je focust op die ene actie (het doden zelf) en mist hetgeen er omheen gebeurt. Daarnaast is je enige referentie m.b.t. Halal-slachten dat ene voorbeeld van de lammeren waarmee gegoocheld werd.
Tip: ga gewoon eens kijken op beide plekken.....