Wat gaan jullie stemmen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wat gaan jullie stemmen?

VVD
122 (14%)
D66
12 (1%)
PvdA
84 (9%)
CDA
102 (11%)
Groenlinks
57 (6%)
SP
186 (21%)
ChristenUnie
19 (2%)
Lijst Fortuyn
12 (1%)
Eén NL
5 (0%)
Partij voor de Dieren
96 (11%)
Groep Wilders
124 (14%)
SGP
2 (0%)
Weet nog niet!
40 (4%)

Totaal aantal stemmen: 861

CGJ12

Re: Wat gaan jullie stemmen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 15:50

ninja2 schreef:
Ik heb een schoonbroer die pas geopereerd is aan een hernia. Oke dat is banketstaaf(daarvoor zat ie om de haverklap ook al thuis)maar nu als ie maar iets in zijn rug voelt dan meld ie zijn eigen ziek met het gevolg dat geen een baas hem lang in dienst houd. Gevolg in de ww. Maar gaat wel zwart bijbeunen in een band(keyboard, hele tijd staan) 4x per week ofzo.
Ik vind dit niet kunnen.
En het word tijd dat de bestingdienst hier tegen gaat optreden.

Wat let je?
Gewoon je zwager aangeven dan maar..........

Ik weet alleen niet of je zus daar zo blij mee is, maar als jij later met je zus nog een erfenis moet verdelen krijg je er later tóch al ruzie mee, dus dan maakt dat ook niet veel meer uit.... Haha!

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 15:51

MissJ schreef:
CGJ12 schreef:
Je moet ook niet de gehele WEEK werken, maar de gehele MAAND.......... Haha!

Echt? oliebol he, ik doe het al jaren verkeerd. Clown Haha!

Dus jij hebt 3 weken per maand vrij he?? En wie betaalt dat? Clown

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 15:51

haha dat wordt een familie ruzie denk ik Tong uitsteken

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 15:52

Gulpje schreef:

Dus jij hebt 3 weken per maand vrij he?? En wie betaalt dat? Clown

Niemand, ik ben altijd blut. Haha! Clown Wordt tijd om me af te laten keuren. Clown Bloos Haha!

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 15:52

CGJ12 schreef:
klomp schreef:
dan heb je nog de bijzondere aanvulling...een client van mij zit ook in de bijstand en krijgt daarbovenop nog eens een aanvulling en krijgt dus elke maand bijna 1100 euro netto! ik werk de hele week en kom niet eens aan dat bedrag...ik kan dus ook maar beter stoppen met werken???

Je moet ook niet de gehele WEEK werken, maar de gehele MAAND.......... Haha!

haha, ja verkeerd neergezet...ik bedoel als ik een maand heb gewerkt ik minder verdiend heb dan hij zittend op de bank Haha!

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 15:53

ninja2 schreef:
Nou als ik maar 100 minder heb dan dat ik ga werken blijf ik ook liever thuis.

Voor 1.000 netto minder blijf ik ook vrijwillig thuis....... Nagelbijten / Gniffelen

_Michelle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 15:53

Ja dat is bij mij dus ook Ja

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 16:32

Als ik sommige posts zo lees, moet ik het al jammer gaan vinden dat ik geen bijstandsmoeder ben, want die hebben het o zo goed? Het geld komt volgens velen toch "zomaar en geheel vanzelf" hun kant op, net als bij "al die anderen" die "te lui zijn" om te werken. Vertel me nu eens (maar als het kan wel onderbouwd) hoe het kan dat er steeds meer armoede in Nederland komt, dat er steeds meer mensen (oa een percentage die van een uitkering moeten leven) van een voedselbank afhankelijk zijn? Want daar hoor ik namelijk niks over hier. Ik lees alleen maar slechte dooddoeners over mensen die niet willen werken en geld dat zómaar wordt gegeven!

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 17:13

chevax schreef:
Als ik sommige posts zo lees, moet ik het al jammer gaan vinden dat ik geen bijstandsmoeder ben, want die hebben het o zo goed? Het geld komt volgens velen toch "zomaar en geheel vanzelf" hun kant op, net als bij "al die anderen" die "te lui zijn" om te werken. Vertel me nu eens (maar als het kan wel onderbouwd) hoe het kan dat er steeds meer armoede in Nederland komt, dat er steeds meer mensen (oa een percentage die van een uitkering moeten leven) van een voedselbank afhankelijk zijn? Want daar hoor ik namelijk niks over hier. Ik lees alleen maar slechte dooddoeners over mensen die niet willen werken en geld dat zómaar wordt gegeven!

Onderbouw jouw punt eerst eens dan. Knipoog
Bovendien staat er niks naars over mensen die de steun echt nodig hebben. Knipoog

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 17:19

Ik heb mijn punt al eerder onderbouwd, dat kun je dus nalezen als je wilt. Er staat inderdaad niks naars over mensen die steun echt nodig hebben, omdat er vrijwel alleen wordt gesproken over mensen die zomaar geld krijgen. Er zullen best excessen zijn, zoals overal. Maar het overgrote deel van de Nederlandse bevolking dat op één of andere manier van sociale voorzieningen gebruik maakt, zou zonder die voorzieningen op straat moeten leven. En wie definieert dan wie die steun "echt" nodig heeft" Jij, ik, je buurman? Nee, we hebben een regering die de gemeentes aan moet sturen om goed richtlijnen te hanteren.
Gaat ons sociaal voorzieningenstelsel achteruit bij een puur rechts kabinet? Ja, absoluut. Zal het veranderen bij een links of gemengd kabinet? Of het zal één-twee-drie zal veranderen, dat weet ik niet. Ik weet in ieder geval wel dat er dan terug een maatschappelijke discussie wordt gestart over die punten.

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 17:23

Ach, ben ik er van overtuigd dat pak em beet een bouwfraudetje de overheid meer gekost heeft dan een paar jaar aan uitkeringen aan luie lapzwansen bij elkaar. Nagelbijten / Gniffelen .

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 17:25

Ja, alleen dat is wat moeilijker te behapstukken voor sommigen, dus dan is het eenvoudiger om over die aartsluie mensen te oordelen.

mawaikee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 17:38

En zoals ik al een paar keer eerder heb genoemd is het niet mogelijk om hiertussen een onderscheidt te maken. Je kan gewoonweg de goeden niet laten lijden onder de kwaden. Tevens wordt er wel aan gewerkt.

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 17:50

Ik ga dit jaat deels strategisch stemmen... Qua partijpunten kan ik me nl. in meerdere partijen wel vinden, waaronder CDA, VVD en PvdA. Zelfs in SP en Wilders (maar dat is ook een principe kwestie, dat zal ik niet doen).

Ik wil geen super groot CDA, de peiling zoals die er nu is, word ik niet heel blij van... Ik heb dus voor PvdA gekozen. Ik denk dat SP dit jaar ook erg goed zal scoren, dus een wat socialer kabinet zal voor velen goed zijn.

Grappig, ik ben duidelijk een zwevende kiezer... Van huis uit D66, vorige keer SP en nu PvdA...

marsi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 17:52

Er wordt gewoon teveel misbruik gemaakt van de goede voorzieningen in Nederland. Ik snap best dat het gemakkelijk is om thuis te blijven als je geld zo naar je toe komt, maar gaat het niet ook om eigenwaarde? Ik zal eerlijk zeggen dat ik nu écht weinig verdien (net boven het minimum loon, heb mn HBO over 2 maandjes afgerond, 21 jaar, en sinds 1 november parttime aan het werk) maar ik zou het verschrikkelijk vinden om thuis te moeten zitten. Daarnaast kun je jezelf omhoog werken en ga je vanzelf meer verdienen, toch? Of zie ik dat nu héél verkeerd?
Overigens, om ontopic te blijven, ga ik denk ik SP stemmen...hooguit PvdA om het CDA niet weer in het kabinet te krijgen Knipoog. Heb altijd geroepen dat ik VVD zou stemmen, vraag me niet waarom, en nu zit ik dus te twijfelen tussen SP en PvdA! Nou ja, klein verschil.
Ik ben het, net zoals Anoukie, met meerdere partijen gedeeltelijk eens, maar ach, iedereen heeft zn minpuntjes hè?!

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 17:53

Aha, nog een strategische stemmer dus Haha!.

marsi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 17:54

Ja, en als je het topic eens doorleest zijn wij niet de enige!

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 17:54

En ik was echt van plan om VVD te stemmen... Tot ik echt eens ging onderzoeken waar ze dit jaar werk van maakte qua standpunten en dat bleek zo ontzettend niet overeen te komen Nagelbijten / Gniffelen.

Die supersnelweg ook... Mark Rutte, waar ben je mee bezig Rolleyes?

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 17:55

Ik vond 22 pagina's iets teveel om door te lezen Bloos.

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 19:12

IX. Dierenrechten/dierenwelzijn
Rechten van het dier in de Grondwet
Minimumgevangenisstraf voor dierenmishandelaars
Na veroordeling dierenmishandeling: levenslang verbod op houden van dieren
Meer prioriteit bij politie en justitie voor opsporing en vervolging dierenmishandeling (animal cops)
Introductie nationaal alarmnummer voor dieren: 113
Strenger naleven verbod op ritueel ‘thuisslachten'

>> Dit heb ik van de website van Wilders, PVDV. Deze is dus OOK voor de rechten van dieren in de groepwet!! Partij voor de dieren is dus niet de enige. Das mooi, want ik ben voor dierenrechten, maar echt tegen alle andere linkse standpunten die de partij aanvoert.

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 20:55

LisetCharlot schreef:
IX. Dierenrechten/dierenwelzijn
Rechten van het dier in de Grondwet
Minimumgevangenisstraf voor dierenmishandelaars
Na veroordeling dierenmishandeling: levenslang verbod op houden van dieren
Meer prioriteit bij politie en justitie voor opsporing en vervolging dierenmishandeling (animal cops)
Introductie nationaal alarmnummer voor dieren: 113
Strenger naleven verbod op ritueel ‘thuisslachten'

>> Dit heb ik van de website van Wilders, PVDV. Deze is dus OOK voor de rechten van dieren in de groepwet!! Partij voor de dieren is dus niet de enige. Das mooi, want ik ben voor dierenrechten, maar echt tegen alle andere linkse standpunten die de partij aanvoert.

Buiten die twee partijen zijn er meerdere die rechten voor dieren willen zoals PvdA

° Dierenmishandeling wordt strenger bestraft. De PvdA wil naast boetes en vrijheidsstraffen ook de mogelijkheid tot een verbod op het houden van dieren. Controle, toezicht en handhaving van wet- en regelgeving krijgen hoge prioriteit. Veehandelaren die zich herhaaldelijk schuldig maken aan mishandeling van dieren worden vervolgd. Er komt cameratoezicht op veemarkten om mishandeling van dieren te voorkomen.
http://www.pvda.nl/renderer.do/menuId/1 ... Id/107734/

Hurrycane

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 21:35

Vanavond in het debat op Nederland 1 bleek dat Wouter Bos in ieder geval de WIA wil terugdraaien naar de oude WAO (daar kwam het in ieder geval op neer). Volgens Bos moest iedereen die al "jaren" in de WAO had gezeten en nu door de herkeuring weer geheel of gedeeltelijk arbeidsgeschikt verklaard was maar niet of moeilijk aan het werk kan komen gewoon recht behouden op wat hij in de WAO ontving. Rolleyes

Nou zijn de regels van de WIA inderdaad erg streng dus daar kun je over discusseren... MAARRRR, om nou mensen die dus schijnbaar wel degelijk kunnen werken en dus ook al jaren hadden kunnen werken nou te laten houden wat ze onterecht hadden....
Dat word nog lekker een poosje extra profiteren dus.

Begrijp me goed hoor. Die mensen moeten echt geholpen worden om weer aan de slag te komen want dat zal heus niet gemakkelijk zijn. Voor mij part komt er een financiële overgangsregeling waardoor ze tijd hebben werk te zoeken zonder er financieel direct (al te veel) onder te lijden. Maar recht houden op de oude regeling?

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 21:41

Dat is één van de basale verschillen in opvatting tussen CDA en PvdA. Het PvdA gelooft werkelijk dat de staat beter voor mensen kan zorgen dan dat de mensen dat voor zichzelf kunnen. En ja er is een groep die die zorg nodig heeft maar door iedereen zo te willen behandelen zorg je ervoor dat je die groep niet de zorg kan geven die ze nodig hebben.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 21:49

Over vanavond: jemig, wat was Rutte schandalig slecht Bloos!

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 22:13

De verliezers waren volgens mij Rutte en Halsema.