Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Arnoud schreef:Ik heb zelf geen kinderen, maar dat wil niet zeggen dat ik dan geen kennis van zaken kan hebben. Ik ben zelf een probleem kind geweest, en mijn zusje ook (5 jaar jonger) dus heb wel ervaring en we zijn thuis heel open naar elkaar, dus mijn ouders ook naar mij hoe zij dingen zien en voelen. Ik heb ook nooit beweerd dat opvoeden makkelijk is, maar de verantwoordelijkheid wordt afgeschoven op een ander, je kunt dan als ouder ook hulp gaan zoeken, ook pubers zijn te sturen. (Wordt nu wel een beetje of-topic)
hirespider schreef:Ik wil nog even zeggen dat het niet alleen de kinderen beinvloed en stoort, maar iedereen... Kijk naar de jongens rond de 20 van tegenwoordig en ook ouder, die gaan gewoon aan je zomaar aan je zitten en denken dat het normaal is. Want het wordt overal ook bijna als normaal beschouwd, zo wordt het tenminste wel weergegeven in een heleboel dingen.
Ik kots ervan dat vrouwen worden beschetst als seksobject.
Arnoud schreef:Ook wil ik nog opmerken dat vrouwen zelf ook steeds uitdagender zijn gaan kleden en ook gedragen, zich ook steeds meer bewust zijn van hun sexualiteit, maar dat word waarschijnlijk afgedaan als dat alleen mannen dit zo willen zien.
Bealy schreef:
Het spijt me echt zeer, maar ik zie dit écht niet om me heen hoor. Noem me maar dom of naïef, ik proef wel enorm veel haat jegens mannen in dit topic (en nee, niet door iedereen..). Tuurlijk zijn er rotte appels, weet ik hoor, die heb je overal, maar ik lees al een tijdje mee en nu wordt het me echt iets te gortig (ik bedoel het echt niet zo aanvallend als het lijkt). Ja, ánders, dat zijn mannen beslist maar dat gaat off-topic.
En tuurlijk heeft de media invloed op mensen, daar kunnen we uren over doorgaan, maar wordt op de besproken zenders niet zovéél rotzooi uitgezonden (en dan bedoel ik niet dat het één erger is dan het ander, maar dat het allemáál troep is)? Op allerlei gebieden. En nee, niet alles hoeft van mij maar het aller, aller belangrijkste is dat je mensen al jong leert om te screenen wat belangrijk is wat dat betreft. Meer in het algemeen: dat ze kritische, zelfverzekerde, zelfstandige mensen worden die blij zijn met zichzelf en overal doorheen prikken. Niet iedereen wilde er uitzien als Britney.
Ik kan me ook vinden in de eerdere berichten van Paraat.
Arnoud schreef:Ook wil ik nog opmerken dat vrouwen zelf ook steeds uitdagender zijn gaan kleden en ook gedragen, zich ook steeds meer bewust zijn van hun sexualiteit, maar dat word waarschijnlijk afgedaan als dat alleen mannen dit zo willen zien.
russel schreef:Bealy, vind ik ook wel hoor. Er zijn zat vrouwen die het fijn vinden als de mannen naar hun kijken en smakelijke opmerkingen maken. Veel vrouwen willen graag de goedkeuring van mannen hebben en kleden zich daar dan ook naar. De een met blote buik de ander met een chiquer truitje al naar gelang je wel soort mannen wilt dat die naar je kijken. Het is gewoon iets van de natuur, dieren doen het ook.
Kijk toch eens hoe de merries zich aanstellen als ze hengstig zijn en hoe die domme ruinen er meteen met klokkespel op toe happen?Is de hengstigheid over worden ze hardhandig weggeschopt
Doen toch ook veel vrouwen? Mij zien ze niet als sexobject hoor, heb daar niet de looks voor
![]()
, hoef mij dus ook niet aangesproken te voelen. Kan mij voorstellen dat er vrouwen zijn die daar zeker wel de looks voor hebben, zich niet door veel mannen serieus genomen voelen, als er met de ogen gesmuld wordt en die vrouwen serieus bezig zijn met carriere of andere zaken.
Hebben we het nog over de 06 nummers laat op de avond, kan ik mij voorstellen dat puberland dan al slaapt als je goed wilt opvoeden.
Toch ben ik van mening dat ouders een hele grote vinger in de pap hebben qua opvoeding hoe hun dochters, maar ook hun zonen zich gedragen. Misschien kunnen de zonen ook wat bij gestuurd worden, ik kom nog uit de generatie dat de meiden altijd maar weer corrigerend toe gesproken werden op uiterlijk en gedrag dat dat niet ordi of aanstootgevend mocht zijn. Misschien de knullen aanspreken dat het onfatsoenlijk is of kwetsend om zo over meiden te praten en zich zo te gedragen, ipv trots "kijk, ja hij is al 14, idd kijkt hij wel naar de vrouwtjes, gezonde vent, net als zijn vader". Dáár kan ik mij nl wel aan storen. Zoals mijn neef van die rondborstige funfoto's op zijn gigadure 06 heeft staan, met zijn amper 14 jaar. Door vaders opgestookt wordt om samen meiden te begluren en te beoordelen.
Heeft niks met media te maken, heeft met instelling te maken, macho gedrag, de media speelt daar alleen maar handig op in.
Maar ik kijk graag naar mooie mensen, mannen en vrouwen, ik kijk ook graag naar een mooie vrouw hoor. Heeft niks met geaardheid te maken. En ik zie liever een man in een mooi op maat gemaakt pak en een goede kapper, lekker goed verzorgd dan in zijn adampak. Er zijn maar heel weinig mooi gebouwde mannen die ook nog een mooie kop hebben, kleren maken de man. Niet voor niets.
Marreke schreef:hirespider, voor wie trek jij dat korte rokje aan en wat is jou bedoeling als je dat rokje aantrekt? Niet negatief bedoeld, gewoon interresse.
Gaat het er om dat jij dat rokje leuk vindt, dat het mode is of dat je ergens diep in je onderbewustzijn weet dat veel mannen dan zullen kijken?
Pubers (geen idee of jij er één bent; uit je profiel is niets anders te halen dan dat je alleen in dit topic post) hebben soms, zelfs onbewust, de neiging om grenzen te zoeken. Niet alleen via woorden maar ook via kleding of houding.
En ja, als jij een heel kort rokje aan hebt zullen een aantal mannen kijken. Of dat kijken is met geile ogen weet je niet tenzij je het gevraagd hebt. Ze kunnen ook kijken met ogen van "die durft!".
Weet je wat? Doe eens alsof jij iemand zoekt voor een film.
Het gaat om de rol van een hoertje... Wat wil jij dan zien? Minirok en een topje met een decolleté tot aan de navel?
En ga dan daarna eens objectief kijken hoe meiden van 14/15 jaar tegenwoordig uitgaan...
Is dat alleen invloed van de TV en/of vriendenkring of toch ook een heel stuk puberaal grenzen zoeken?
Ik kan mij vrijwel volledig vinden in de posts van Arnoud, de "schuld" ligt niet alleen bij de mannen.
Arnoud schreef:De tv weerspiegelt de maatschappij, de maatschappij niet de tv. Dat is wat deskundigen een tijdje geleden op tv zeiden in een discussie over sommige reclamespotjes.