Ik zoek mensen die aktie willen voeren tegen bloot op TV

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Arnoud

Re: Ik zoek mensen die aktie willen voeren tegen bloot op TV

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 17:12

Toch ben ik het er mee een sdat het een taak van de ouder is. In mijn kindertijd waren series zoals A-team, knight rider of airwolf enorm populair. Hiervan werd toen gezecht dat dit sclech was voor de maatschappij, want kinderen werden er aggressief van. Ik kan iedereen melden dat ik en vele jongens, inmiddels mannen, er niet agressief van zijn geworden. Ik ben ook opgevoed dat je anderen geen pijn mag doen enzo, duss.
Evenzo geld voor het alceholgebruik onder jongeren (weet ik, gaat de topic niet over, maar als voorbeeld) Men vind ook dat er iets vanuit de maatschappij (overheid) aan gedaan moet worden, maar ik vind het probleem bij de ouders liggen. Op mijn 12e dronk ik nog geneens alcehol, laat staan dat ik naar een discotheek ging. Tegenwoordig is het kinderdisco. Ik vind dat we problemen te vaak te makkelijk bij een ander neerleggen. Kinderen horen niet s'nacht naar die 06spotjes te kijken. Wel vind ik dat TMF en MTV rekening met kindertijden moet houden, maar ouders kunnen dan ook de kinderen weren erna te kijken. een kind van 8 hoeft echt nog geen eigen tv op de slaapkamer te hebben, maar ja, dan ben ik ook ouderwets.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 17:15

Arnoud, je kunt als ouder proberen een goede basis mee te geven en je kids zelfstandig en evenwichtig in het leven te laten staan. In met name de pubertijd zijn kinderen gevoelig voor andere invloeden, meestal juist niet de ouders. Als in de maatschappij op deze wijze gecommuniceerd wordt dat vrouwen er voor de seks zijn, dat dat allemaal heel gewoon is. Als vriendinnetjes zich laten people-en door vriendjes en dat als normaal wordt gezien, dan doe je daar als ouder op dat moment niet zoveel meer aan.

Ik neem aan dat je zelf ook puber geweest bent, dus zul je best begrijpen dat in die periode van je leven je je afzet jegens je ouders.

Arnoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 17:37

De meeste mensen hebben gepuberd, ik overigens niet, maar de meeste zijn er niet crimineel of anders asociaal van geworden. Dat pubers zig afzetten tegen hun ouders wil niet zeggen dat ouders geen invloed meer (kunnen) hebben op hun kroost. Ik ben daan ook van mening dat er tegenwoordig slecht wordt opgevoed, logisch, want de opvoeding is behoorlijk gedecentraliseerd. Ik denk dat daar eerder het probleem ligt dan het sex op tv. Hierbij wil ik Amerika weer als voorbeeld erbij pakken. Daar is sex op tv dus verboden en daar komen loverboys, ruilsex etc etc ook voor.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 17:40

Heb jij zelf kinderen Arnoud? Ik geef toe dat er veel ouders zijn die hun verantwoordelijkheid afschuiven op school en de maatschappij, maar ik denk dat jij het toch te simpel voorstelt.

Arnoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 17:49

Ik heb zelf geen kinderen, maar dat wil niet zeggen dat ik dan geen kennis van zaken kan hebben. Ik ben zelf een probleem kind geweest, en mijn zusje ook (5 jaar jonger) dus heb wel ervaring en we zijn thuis heel open naar elkaar, dus mijn ouders ook naar mij hoe zij dingen zien en voelen. Ik heb ook nooit beweerd dat opvoeden makkelijk is, maar de verantwoordelijkheid wordt afgeschoven op een ander, je kunt dan als ouder ook hulp gaan zoeken, ook pubers zijn te sturen. (Wordt nu wel een beetje of-topic)

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 17:54

Arnoud: de verantwoordelijkheid wordt niet afgeschoven op anderen, maar de verantwoordelijkheid en invloed ligt gewoon op heel veel plaatsen. Ouders hebben invloed, maar niet voor 100%. De school heeft invloed, maar zeker niet volledig. Vrienden hebben invloed, tv heeft invloed, er zijn zoveel dingen die meespelen. Het klopt niet om daar 1 factor uit te halen en te zeggen: "alles wat fout gaat is HUN schuld!"

En ik weet dat veel mensen denken dat dit precies is wat er gebeurt in dit topic. Dat is niet zo. Alles wat men wil zeggen is dat tv 1 van de vele factoren is. Maar best een belangrijke, de media heeft nou eenmaal veel invloed. En als die invloed gewoon wat minder negatief zou zijn, dan zou dat al helpen. Alle beetjes helpen tenslotte.

En tuurlijk: ouders hebben hier ook een grote rol in, maar het is niet alleen maar hun zaak. We hebben er allemaal mee te maken, want de invloed gaat verder dan alleen de tv-reclames, het beinvloedt ook de manier waarop er met vrouwen omgegaan wordt in het dagelijks leven. En daar heb ik ook zonder tv gewoon last van!

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 19:22

Arnoud schreef:
Ik heb zelf geen kinderen, maar dat wil niet zeggen dat ik dan geen kennis van zaken kan hebben. Ik ben zelf een probleem kind geweest, en mijn zusje ook (5 jaar jonger) dus heb wel ervaring en we zijn thuis heel open naar elkaar, dus mijn ouders ook naar mij hoe zij dingen zien en voelen. Ik heb ook nooit beweerd dat opvoeden makkelijk is, maar de verantwoordelijkheid wordt afgeschoven op een ander, je kunt dan als ouder ook hulp gaan zoeken, ook pubers zijn te sturen. (Wordt nu wel een beetje of-topic)

Dat is waar, zelf heb ik ook geen kinderen maar ik observeer en ik zie veel.

Ik denk alleen dat je een paar dingen onderschat. Namelijk de invloed van de maatschappij op individuen. En hoe beinvloedbaarder je bent, hoe meer dat telt. En pubers zijn dat. En lees de laatste woorden van Shadow hierboven maar eens. Dat is ook wat mij stoort.

hirespider

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 22:42

Ik wil nog even zeggen dat het niet alleen de kinderen beinvloed en stoort, maar iedereen... Kijk naar de jongens rond de 20 van tegenwoordig en ook ouder, die gaan gewoon aan je zomaar aan je zitten en denken dat het normaal is. Want het wordt overal ook bijna als normaal beschouwd, zo wordt het tenminste wel weergegeven in een heleboel dingen.
Ik kots ervan dat vrouwen worden beschetst als seksobject.
en nogmaals, het gaat niet om bloot, maar om DE MANIER WAAROP.
En de eerlijke verdeling, als er zonodig op die manier dingen moeten zijn, doe dan evenveel mannen als vrouwen en niet zoals nu dat de vrouw maar onderdanig moet zijn aan de man, BAH!

Arnoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 23:05

Ik zeg niet dat alles zwart wit is, tuurlijk is er nuance, maar ik zie de tv met de huidige programmering niet als de boosdoener. De TV word al als schuldige gesteld sinds de uitvinding ervang, zelfs vroeger toener nog "in onze ogen" brave programma's op waren, immer rock en roll werd vroeger ook door ouders van de jeugd van toen (lekker ingewikkeld) als muziek van de duivel beschouwd.

Aan macho's die denken dat ze alles kunnen en mogen erger ik mij eveneens, temeer omdat ze de rest van de mannen die wel manieren hebben, ook een slechte naam bezorgen, alles wordt immers over een kam geschoren.

Ook wil ik nog opmerken dat vrouwen zelf ook steeds uitdagender zijn gaan kleden en ook gedragen, zich ook steeds meer bewust zijn van hun sexualiteit, maar dat word waarschijnlijk afgedaan als dat alleen mannen dit zo willen zien.

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 00:15

hirespider schreef:
Ik wil nog even zeggen dat het niet alleen de kinderen beinvloed en stoort, maar iedereen... Kijk naar de jongens rond de 20 van tegenwoordig en ook ouder, die gaan gewoon aan je zomaar aan je zitten en denken dat het normaal is. Want het wordt overal ook bijna als normaal beschouwd, zo wordt het tenminste wel weergegeven in een heleboel dingen.
Ik kots ervan dat vrouwen worden beschetst als seksobject.

Het spijt me echt zeer, maar ik zie dit écht niet om me heen hoor. Noem me maar dom of naïef, ik proef wel enorm veel haat jegens mannen in dit topic (en nee, niet door iedereen..). Tuurlijk zijn er rotte appels, weet ik hoor, die heb je overal, maar ik lees al een tijdje mee en nu wordt het me echt iets te gortig (ik bedoel het echt niet zo aanvallend als het lijkt). Ja, ánders, dat zijn mannen beslist maar dat gaat off-topic. Haha!

En tuurlijk heeft de media invloed op mensen, daar kunnen we uren over doorgaan, maar wordt op de besproken zenders niet zovéél rotzooi uitgezonden (en dan bedoel ik niet dat het één erger is dan het ander, maar dat het allemáál troep is)? Op allerlei gebieden. En nee, niet alles hoeft van mij maar het aller, aller belangrijkste is dat je mensen al jong leert om te screenen wat belangrijk is wat dat betreft. Meer in het algemeen: dat ze kritische, zelfverzekerde, zelfstandige mensen worden die blij zijn met zichzelf en overal doorheen prikken. Niet iedereen wilde er uitzien als Britney.

Ik kan me ook vinden in de eerdere berichten van Paraat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 09:54

Bealy, vind ik ook wel hoor. Er zijn zat vrouwen die het fijn vinden als de mannen naar hun kijken en smakelijke opmerkingen maken. Veel vrouwen willen graag de goedkeuring van mannen hebben en kleden zich daar dan ook naar. De een met blote buik de ander met een chiquer truitje al naar gelang je wel soort mannen wilt dat die naar je kijken. Het is gewoon iets van de natuur, dieren doen het ook.

Kijk toch eens hoe de merries zich aanstellen als ze hengstig zijn en hoe die domme ruinen er meteen met klokkespel op toe happen? Haha! Is de hengstigheid over worden ze hardhandig weggeschopt Haha! Doen toch ook veel vrouwen? Mij zien ze niet als sexobject hoor, heb daar niet de looks voor Haha! Clown , hoef mij dus ook niet aangesproken te voelen. Kan mij voorstellen dat er vrouwen zijn die daar zeker wel de looks voor hebben, zich niet door veel mannen serieus genomen voelen, als er met de ogen gesmuld wordt en die vrouwen serieus bezig zijn met carriere of andere zaken.

Hebben we het nog over de 06 nummers laat op de avond, kan ik mij voorstellen dat puberland dan al slaapt als je goed wilt opvoeden.

Toch ben ik van mening dat ouders een hele grote vinger in de pap hebben qua opvoeding hoe hun dochters, maar ook hun zonen zich gedragen. Misschien kunnen de zonen ook wat bij gestuurd worden, ik kom nog uit de generatie dat de meiden altijd maar weer corrigerend toe gesproken werden op uiterlijk en gedrag dat dat niet ordi of aanstootgevend mocht zijn. Misschien de knullen aanspreken dat het onfatsoenlijk is of kwetsend om zo over meiden te praten en zich zo te gedragen, ipv trots "kijk, ja hij is al 14, idd kijkt hij wel naar de vrouwtjes, gezonde vent, net als zijn vader". Dáár kan ik mij nl wel aan storen. Zoals mijn neef van die rondborstige funfoto's op zijn gigadure 06 heeft staan, met zijn amper 14 jaar. Door vaders opgestookt wordt om samen meiden te begluren en te beoordelen.

Heeft niks met media te maken, heeft met instelling te maken, macho gedrag, de media speelt daar alleen maar handig op in.

Maar ik kijk graag naar mooie mensen, mannen en vrouwen, ik kijk ook graag naar een mooie vrouw hoor. Heeft niks met geaardheid te maken. En ik zie liever een man in een mooi op maat gemaakt pak en een goede kapper, lekker goed verzorgd dan in zijn adampak. Er zijn maar heel weinig mooi gebouwde mannen die ook nog een mooie kop hebben, kleren maken de man. Niet voor niets.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 10:31

Arnoud schreef:
Ook wil ik nog opmerken dat vrouwen zelf ook steeds uitdagender zijn gaan kleden en ook gedragen, zich ook steeds meer bewust zijn van hun sexualiteit, maar dat word waarschijnlijk afgedaan als dat alleen mannen dit zo willen zien.

Kan ik niets tegen in brengen helaas. MAar die vrouwen die dat doen zijn vaak heel jonge meisjes ook. Veel vrouwen dragen ook zelf schuld hoor, wat weten we wel.

Bealy schreef:

Het spijt me echt zeer, maar ik zie dit écht niet om me heen hoor. Noem me maar dom of naïef, ik proef wel enorm veel haat jegens mannen in dit topic (en nee, niet door iedereen..). Tuurlijk zijn er rotte appels, weet ik hoor, die heb je overal, maar ik lees al een tijdje mee en nu wordt het me echt iets te gortig (ik bedoel het echt niet zo aanvallend als het lijkt). Ja, ánders, dat zijn mannen beslist maar dat gaat off-topic. Haha!

En tuurlijk heeft de media invloed op mensen, daar kunnen we uren over doorgaan, maar wordt op de besproken zenders niet zovéél rotzooi uitgezonden (en dan bedoel ik niet dat het één erger is dan het ander, maar dat het allemáál troep is)? Op allerlei gebieden. En nee, niet alles hoeft van mij maar het aller, aller belangrijkste is dat je mensen al jong leert om te screenen wat belangrijk is wat dat betreft. Meer in het algemeen: dat ze kritische, zelfverzekerde, zelfstandige mensen worden die blij zijn met zichzelf en overal doorheen prikken. Niet iedereen wilde er uitzien als Britney.

Ik kan me ook vinden in de eerdere berichten van Paraat.

Ik lees nergens iets van haat tegen mannen. Kun jij me de passages waar dat uitspreekt aanwijzen? WAnt volgens mij wordt dat nogal snel gezegd als vrouwen voor zichzelf op proberen te komen.

Verder sluit ik me aan bij alles wat Russel zegt, dat klopt namelijk ook.
Maar ik zal nog eens een voorbeeld geven van gisteren. Ik moest een stelletje bouwvakkers passeren. Feit is dat ik er vroeger beter uit zag dan nu. Ik vind dat over het algemeen niet zo leuk maar nu kwam me dat wel goed uit hoor! Want ik heb dat gegaap van hen altijd gehaat. MAar dat komt nu niet meer zo vaak voor en dat mis ik als kiespijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 10:37

Haha! Haha! Haha! Ha Dees, ja klopt. Soms heb ik een dag dat ik er super uitzie in de spiegel, alle kleren staan super en dan loop ik op straat en dan WIL ik dat ik word na gekeken!!!! Ben ook niet meer je jongste, snappie?? Clown Geeft toch een goed gevoel.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 10:56

Nope, niet op die manier. Ik wil best nagekeken worden maar niet dom nagegaapt. Het is de manier waarop. Vroeger had ik een walkman op en dat vond ik dan wel fijn, want dan kon ik me geheel voor ze afsluiten.

_JL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 14:39

Arnoud schreef:

Wil dat zeggen dat die vrouwen persé op aandacht van mannen uitzijn?
volgens mij niet hoor....
het is niet omdat een meisje flirt dat een jongen haar zomaar aan mag raken alsof het normaal is...

hirespider

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 17:34

_JL_ dat vind ik nou ook. en het komt steeds vaker voor dat jongens zomaar aan je gaan zitten bijvoorbeeld bij het uitgaan. Ik bedoel als ik een keer een leuk kort rokje aan heb zie ik meteen alle mannen geilen en dat vind ik zo vies. het is niet dat ze het dan mooi vinden van 'o leuk' maar meer van o geil.. en dat is wat ik zo haat..
en niet alle mannen zijn zo, maar helaas toch de meesten wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 18:36

hirespider, voor wie trek jij dat korte rokje aan en wat is jou bedoeling als je dat rokje aantrekt? Niet negatief bedoeld, gewoon interresse.
Gaat het er om dat jij dat rokje leuk vindt, dat het mode is of dat je ergens diep in je onderbewustzijn weet dat veel mannen dan zullen kijken?
Pubers (geen idee of jij er één bent; uit je profiel is niets anders te halen dan dat je alleen in dit topic post) hebben soms, zelfs onbewust, de neiging om grenzen te zoeken. Niet alleen via woorden maar ook via kleding of houding.
En ja, als jij een heel kort rokje aan hebt zullen een aantal mannen kijken. Of dat kijken is met geile ogen weet je niet tenzij je het gevraagd hebt. Ze kunnen ook kijken met ogen van "die durft!".

Weet je wat? Doe eens alsof jij iemand zoekt voor een film.
Het gaat om de rol van een hoertje... Wat wil jij dan zien? Minirok en een topje met een decolleté tot aan de navel?
En ga dan daarna eens objectief kijken hoe meiden van 14/15 jaar tegenwoordig uitgaan...
Is dat alleen invloed van de TV en/of vriendenkring of toch ook een heel stuk puberaal grenzen zoeken?

Ik kan mij vrijwel volledig vinden in de posts van Arnoud, de "schuld" ligt niet alleen bij de mannen.

Arnoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 21:44

russel schreef:
Bealy, vind ik ook wel hoor. Er zijn zat vrouwen die het fijn vinden als de mannen naar hun kijken en smakelijke opmerkingen maken. Veel vrouwen willen graag de goedkeuring van mannen hebben en kleden zich daar dan ook naar. De een met blote buik de ander met een chiquer truitje al naar gelang je wel soort mannen wilt dat die naar je kijken. Het is gewoon iets van de natuur, dieren doen het ook.

Kijk toch eens hoe de merries zich aanstellen als ze hengstig zijn en hoe die domme ruinen er meteen met klokkespel op toe happen? Haha! Is de hengstigheid over worden ze hardhandig weggeschopt Haha! Doen toch ook veel vrouwen? Mij zien ze niet als sexobject hoor, heb daar niet de looks voor Haha! Clown , hoef mij dus ook niet aangesproken te voelen. Kan mij voorstellen dat er vrouwen zijn die daar zeker wel de looks voor hebben, zich niet door veel mannen serieus genomen voelen, als er met de ogen gesmuld wordt en die vrouwen serieus bezig zijn met carriere of andere zaken.

Hebben we het nog over de 06 nummers laat op de avond, kan ik mij voorstellen dat puberland dan al slaapt als je goed wilt opvoeden.

Toch ben ik van mening dat ouders een hele grote vinger in de pap hebben qua opvoeding hoe hun dochters, maar ook hun zonen zich gedragen. Misschien kunnen de zonen ook wat bij gestuurd worden, ik kom nog uit de generatie dat de meiden altijd maar weer corrigerend toe gesproken werden op uiterlijk en gedrag dat dat niet ordi of aanstootgevend mocht zijn. Misschien de knullen aanspreken dat het onfatsoenlijk is of kwetsend om zo over meiden te praten en zich zo te gedragen, ipv trots "kijk, ja hij is al 14, idd kijkt hij wel naar de vrouwtjes, gezonde vent, net als zijn vader". Dáár kan ik mij nl wel aan storen. Zoals mijn neef van die rondborstige funfoto's op zijn gigadure 06 heeft staan, met zijn amper 14 jaar. Door vaders opgestookt wordt om samen meiden te begluren en te beoordelen.

Heeft niks met media te maken, heeft met instelling te maken, macho gedrag, de media speelt daar alleen maar handig op in.

Maar ik kijk graag naar mooie mensen, mannen en vrouwen, ik kijk ook graag naar een mooie vrouw hoor. Heeft niks met geaardheid te maken. En ik zie liever een man in een mooi op maat gemaakt pak en een goede kapper, lekker goed verzorgd dan in zijn adampak. Er zijn maar heel weinig mooi gebouwde mannen die ook nog een mooie kop hebben, kleren maken de man. Niet voor niets.

mee eens. Ik ben als jongen ook opgevoed dat je wat "voorzichtiger" (of hoe je het ook maar uitdrukken wilt) met meisjes/vrouwen moet omgaan. Mijn ouders hebben ook uitdrukkelijk mij geleerd dat ik niet op een bepaalde manier over vrouwen mocht praten en denken dus......

Dat mannen vrouwen nakijken, tja dat kun je vervelend vinden, maar dat is biologisch gewoon zo bepaald, dat doet elke man automatisch, gaat geheel vanzelf. Tijdens mijn werk als landmeter doe ik en mijn collega's dat ook. Ik zie dat vrouwen het niet zie, het negeren, maar ook een grote grijs krijgen of een rood hoofd. Het punt is, en dat is ook een keer uit een enqueteonderzoek gebleken, dat vrouwen vinden dat mannen niet meer kunnen versieren enzo, maar het aan de andere kant ook weer storend vinden. Wat bleek, het werd alleen gewaardeerd als de vrouw de man ook aantrekkelijk vond. Logisch, maar dit weet een man niet van tevoren.

Overigens had ik ook het idee wat mannenhatelijke neigingen te bespeuren, maar dat komt ook in de maatschappij voor. Ik merk bij mezelf dat ik ook steeds meer vrouwenhaat begin te kweken, maar dat komt ook dat ik doodmoe wordt van dat emanciepatiegezeur van de maatschappij, wat niet wil zeggen dat ik vind dat een vrouw voor het huishouden is. Ik ben voor balans.

_JL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 22:46

@marreke: je hebt gelijk dat sommige meisjes te ver gaan qua kleding,
dat is inderdaad aandacht trekken,
niet alleen van jongens, ook van andere meisjes,
lef hebben is ook een kenmerk voor populariteit Slapen

mijn stijl is het niet, maar dat is ieders eigen keuze,
zelf ik word in normale kleding achterna gekeken en geroepen,
iets wat ik totaal niet waardeer Boos!
naast mij zijn er bouwmensen, ook landmeters bezig,
het ging zover dat ik niet eens meer naar mijn paard ging als zij er waren omdat ze me volgden en vulgair deden,
is dit de bedoeling ?

zover gaat het dus...
oké, niet iedere man is zo, dat weet ik gerust ook wel,
maar hierdoor is mijn mening t.o.v. het mannelijke soort wel erg negatief!

zodoende kan ik het ook niet uitstaan als zangers ofzo er met een bende 'meisjes' staan stoer te doen,
ik heb dus ook niets tegen bloot,
ook niet echt tegen die mannen,
maar tegen die meisjes die zich zo laten behandelen...

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 23:00

Marreke schreef:
hirespider, voor wie trek jij dat korte rokje aan en wat is jou bedoeling als je dat rokje aantrekt? Niet negatief bedoeld, gewoon interresse.
Gaat het er om dat jij dat rokje leuk vindt, dat het mode is of dat je ergens diep in je onderbewustzijn weet dat veel mannen dan zullen kijken?
Pubers (geen idee of jij er één bent; uit je profiel is niets anders te halen dan dat je alleen in dit topic post) hebben soms, zelfs onbewust, de neiging om grenzen te zoeken. Niet alleen via woorden maar ook via kleding of houding.
En ja, als jij een heel kort rokje aan hebt zullen een aantal mannen kijken. Of dat kijken is met geile ogen weet je niet tenzij je het gevraagd hebt. Ze kunnen ook kijken met ogen van "die durft!".

Weet je wat? Doe eens alsof jij iemand zoekt voor een film.
Het gaat om de rol van een hoertje... Wat wil jij dan zien? Minirok en een topje met een decolleté tot aan de navel?
En ga dan daarna eens objectief kijken hoe meiden van 14/15 jaar tegenwoordig uitgaan...
Is dat alleen invloed van de TV en/of vriendenkring of toch ook een heel stuk puberaal grenzen zoeken?

Ik kan mij vrijwel volledig vinden in de posts van Arnoud, de "schuld" ligt niet alleen bij de mannen.

Hier ben ik het geheel mee eens.
Ik wil nog wel toevoegen dat hier de ouders ook een grote rol in mee spelen, mijn dochter (ik heb nog geen kinderen hoor) zou toch echt de deur niet uitgaan met 'hoerige' kleding. Sterker nog, ze zou het niet mogen kopen...
Soms zie ik meiden rondlopen dat ik denk Bloos! waarom hebben die ouders dat toegestaan?!
Ik ben 22 en woon al een tijdje op mezelf maar mijn ouders gaven toch wel aan wat wel en niet kon. Nu mag ik dat zelf bepalen uiteraard maar ik kijk nog steeds of iets niet te ordinair wordt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 07:38

Ach als een bouwvakker mij in grote mannenlol joehoe toeroept en er vrolijk bij lacht heb ik daar geen problemen mee hoor. Hij gaat mij heus niet meteen verkrachten, maar als ik met dit weer met een minirokje loop en ik wordt voor h*oer uitgescholden omdat er mensen zijn die vinden dat vrouwen er zo niet bij mogen lopen dus daarom h*oeren zijn, maakt mij dat kwaad. En terecht lijkt mij.

Die meiden trekken aan wat er in de mode wordt voorgeschoteld.

Er is een zomer geweest dat ik helemaal geen een t-shirtje of truitje of zelfs maar een spijkerbroek kon kopen Boos! Boos! T-shirts van 30 cm lang en een spijkerbroek die bij mijn heupen ophielt. Daar moet je van houden en jonge meiden, pubers kunnen het nog wel hebben, ik loop totaal voor schut en voel mij daar helemaal niet wel bij. Het word je opgedrongen. Maar als die meiden het dan aantrekken dan worden ze er nu op afgerekend. Hoevelen van jullie hebben een blote buik? De meesten die er in dit topic moeilijk over doen, zullen die niet hebben. Heb nl nog niet veel tieners horen praten in dit topic.

Wellicht wel leuk om dit soort discussies eens op het jeugdforum te plaatsen, ben wel benieuwd wat de jeugd er van vind. Nederland draait om JONG, ben je 35+ tel je niet meer mee. Onze maatschappij draait al jaren alleen om de jeugd, in andere landen ben je waardevol met 40, hier niet. Maar als je 20 bent en zo op handen gedragen wordt door de maatschappij omdat het aanbod daar op wordt afgestemt, moet je er wel mee om kunnen gaan. Heb ook het idee dat de twintigers een veel grotere bek hebben dan 10 of 15 jaar geleden. Die gelegenheid is hun ook langzamerhand geboden doordat de maatschappij zich alleen tot hun richt.

De commercie bepaalt dan en wij als oudere consument laten het over onze kant gaan. Personeelsadvertenties willen altijd jong, personeelsmanagers ook maar dat mogen ze niet zeggen. Vlotte kledingzaken hebben minipoppekleertjes en daar moet je het maar mee doen want anders wordt het toch wel de bloemetjesgordijnen.

Misschien wordt het tijd dat de 35+-er zich eens wat meer laat gelden, zich een waardevolle en spreekvolle plek gaat opeisen in deze maatschappij, dan zal het beeld wat zich nu met die jonge kinderen nu laat zien ook verminderen.

Ook in mijn omgeving draait alles en alles om die pubers en krijgen ze alles en mogen ze alles om vooral maar niet buiten de boot te vallen, om niet als ouder niet mee te kunnen doen, om als kind maar niet buiten het schotje te moeten vallen. Een overspannen maatschappij vind ik. Maar wij als ouderen hebben het toegelaten, wij laten ons gebruiken door die commercie en laten het toe.

Als er genoeg commercie ontstaat die zich richt op ons en de kinderen weer kind laten zijn tot een behoorlijke leeftijd omdat er gewoon niet veel is waardoor ze die macht krijgen en toeeigenen, krijg je een andere maatschappij.

Arnoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 10:54

De tv weerspiegelt de maatschappij, de maatschappij niet de tv. Dat is wat deskundigen een tijdje geleden op tv zeiden in een discussie over sommige reclamespotjes.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 11:31

Arnoud schreef:
De tv weerspiegelt de maatschappij, de maatschappij niet de tv. Dat is wat deskundigen een tijdje geleden op tv zeiden in een discussie over sommige reclamespotjes.

Dan hebben die deskundigen hun vakliteratuur niet goed doorgelezen. Het is uitgebreid onderzocht en bewezen (en echt niet eenmalig, maar keer op keer op keer) dat media en maatschappij op elkaar reageren. Dat is ook de reden dat er reclame bestaat: het heeft invloed. Als die deskundigen gelijk zouden hebben - waarom zou er dan uberhaupt iets als reclame bestaan?

(En waarom zouden de wuppies in opmars zijn gekomen? Of de pokemon-kaartjes? Hoe kan het WK Voetbal zo'n invloed hebben als het niet via de media bekend zou worden? De tv heeft invloed op de maatschappij, verandert die maatschappij, dat is invloed die je niet kunt ontkennen.)

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 12:05

Ik haat het om te lopen in blote buik en blote rug. Heb het toch al zo snel koud (alleen nu niet natuurlijk, maar dat is ook maar efkes). En waarom moeten die jonge meiden toch zo veel van zichzelf laten zien? Ze lopen gewoon te koop met zichzelf.

_JL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 15:36

ook weer een veralgemening desiree...

sommigen denken dat het gewoon noodzakelijk is om geliefd te zijn bij anderen,
zowel jongens als meisjes...

daar doe ik niet aan mee,
maar merk ook dat iedereen uit mijn vriendengroep ook niet zo is,
dat heeft er dus ook weer mee te maken,

als je beste vriendin zich uitdagend kleed en veel aandacht van jongens krijgt,
wat gaan de meesten dan doen ?
zich ook zo kleden...