Hond bijt baby dood in Gorredijk

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Schimmelig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 19:50

Welshcobfan schreef:
Nee doodstraf is duurder dan gevangenisstraf

Hoe kom je daarbij

tess_84

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 19:51

Welshcobfan schreef:
Nee doodstraf is duurder dan gevangenisstraf

Ga je me toch niet wijsmaken dat een spuitje duurder is dan levenslang opgesloten zitten hoor

Princess_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 19:51

Ja maar dan nog, is het onredelijk om hun de schuld te geven. Oke, ze hadden beter moeten opletten whatever maar om de schuld bij hun te leggen vind ik niet kunnen.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 19:52

Schimmelig: Ach houd jij maar op. Het kunnen wel heel kundige mensen zijn geweest, wat weet jij daar nou van, dat je over zoiets vreselijks zo hard kunt oordelen! Ik ga met slimmerik mee.

Schimmelig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 19:52

Waarom niet? Omdat er misschien dan wel verantwoordelijkheid wordt genomen

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-06 19:52

Ik vraag me af of de mensen die hier de ouders de schuld geven, dit ook recht in het gezicht van deze mensen durven te doen. Ik betwijfel het. Dat vind ik dan weer schijnheilig.

Die mensen hebben net hun kind verloren. vind dit alles erg cru.
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 09-06-06 19:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Schimmelig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 19:53

[***] schreef:
Schimmelig: Ach houd jij maar op. Het kunnen wel heel kundige mensen zijn geweest, wat weet jij daar nou van, dat je over zoiets vreselijks zo hard kunt oordelen! Ik ga met slimmerik mee.

Iedereen heeft recht op zijn eigen mening en ik dus ook op die van mij

vuurneon

Re:

doodstraf is duurder omdat er meer rechtzaken en overige sh*t aanvast zit omdat je met een doodstraf absoluut geen fouten kunt permitteren. Bovendien zitten ze jaren in de dodencel. hoe weet ik dat? kwestie van onderzoeken doorlezen

Schimmelig

Re:

Cayenne schreef:
Ik vraag me af of de mensen die hier de ouders de schuld geven, dit ook recht in het gezicht van deze mensen durven te doen. Ik betwijfel het. Dat vind ik dan weer schijnheilig.

Ehm, waarom zou wie dan ook dat niet durven?

Princess_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 19:54

jeetje, als jou paard je trapt had jij ook maar beter moeten inlezen? Domme vergelijking misschien maar ik vind wat jij zegt ook nergens op slaan. Als mijn hond mij vannacht opeet is het dus ook mijn verantwoordelijkheid? Dacht het niet, ze is perfect opgevoed, dus zou ze bijten is het niet mijn fout.

Schimmelig

Re:

Welshcobfan schreef:
doodstraf is duurder omdat er meer rechtzaken en overige sh*t aanvast zit omdat je met een doodstraf absoluut geen fouten kunt permitteren. Bovendien zitten ze jaren in de dodencel. hoe weet ik dat? kwestie van onderzoeken doorlezen

Je hebt het nu over de rompslomp in de VS

vuurneon

Re:

Ik denk dat het niet of of is geweest, je kan niet zeggen: het lag aan de hond óf aan de ouders, maar aan een combinatie van beide.

Cayenne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-06 19:55

Ik zou het niet durven, omdat ik wel een beetje tact in mijn lijf heb zitten als iemand net zijn kind of deze wijze verloren heeft, maar ik ben dan ook niet degene die de ouders de schuld geeft

Schimmelig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 19:55

Princess_ schreef:
jeetje, als jou paard je trapt had jij ook maar beter moeten inlezen? Domme vergelijking misschien maar ik vind wat jij zegt ook nergens op slaan. Als mijn hond mij vannacht opeet is het dus ook mijn verantwoordelijkheid? Dacht het niet, ze is perfect opgevoed, dus zou ze bijten is het niet mijn fout.

Maar was de Husky in kwestie perfect? Waarschijnlijk niet (er zaten er notebene 7 in de tuin )
Ja, als ik paardrijd dan neem ik het risico dat als een paard zijn humeur niet heeft ik een trap voor mijn smoel krijg, maar da's toch logisch?

vuurneon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 19:55

Schimmelig schreef:
Welshcobfan schreef:

Je hebt het nu over de rompslomp in de VS

En over alle andere landen waar de doodstraf niet direct wordt uitgevoerd

Princess_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 19:56

Precies! Om een van beide compleet de schuld te geven vind ik niet kunnen.

tess_84

Re:

Welshcobfan schreef:
Ik denk dat het niet of of is geweest, je kan niet zeggen: het lag aan de hond óf aan de ouders, maar aan een combinatie van beide.

Akkoord

Anoniem

Re:

Ik hoop voor een aantal hier dat ze zelf nooit een ongeluk overkomt en iedereen gaat roepen : "eigen schuld, dikke bult"

nogmaals, die mensen zijn hun kind verloren. En dan ook nog hun hond. Dat lijkt me erg genoeg. Een ongeluk zit in een klein hoekje. Zelf doe ik mijn uiterste best om ongelukken tussen mijn honden en kids te voorkomen,maar een ongeluk kan altijd gebeuren. Een onbewaakt ogenblik is genoeg. En ja, dan krijgt mijn hond een spuitje, niet omdat ik niet van mijn hond houd, maar de kans op herhaling wordt dan te groot!

Schimmelig

Re:

Cayenne schreef:
Ik zou het niet durven, omdat ik wel een beetje tact in mijn lijf heb zitten als iemand net zijn kind of deze wijze verloren heeft, maar ik ben dan ook niet degene die de ouders de schuld geeft

Wel verantwoordelijkheid, geen verantwoordelijkheid. Dat is de vraag. Ik denk echter best dat deze ouders het volle politie verhoor krijgen en wellicht ook de kinderbescherming over de vloer....

Princess_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 19:57

Schimmelig schreef:
Princess_ schreef:

Maar was de Husky in kwestie perfect? Waarschijnlijk niet (er zaten er notebene 7 in de tuin )
Ja, als ik paardrijd dan neem ik het risico dat als een paard zijn humeur niet heeft ik een trap voor mijn smoel krijg, maar da's toch logisch?

De politie zegt dat de hond nog nooit agressief gedrag heeft vertoond. Wat is er dan niet perfect? Het is gewoon een combinatie van 2 dingen, niet duidelijke opvoeding (waar de hond weinig aan kan doen) en een hond die er gebruik van maakt.

Cayenne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-06 19:58

faye schreef:
Ik hoop voor een aantal hier dat ze zelf nooit een ongeluk overkomt en iedereen gaat roepen : "eigen schuld, dikke bult"

nogmaals, die mensen zijn hun kind verloren. En dan ook nog hun hond. Dat lijkt me erg genoeg. Een ongeluk zit in een klein hoekje. Zelf doe ik mijn uiterste best om ongelukken tussen mijn honden en kids te voorkomen,maar een ongeluk kan altijd gebeuren. Een onbewaakt ogenblik is genoeg. En ja, dan krijgt mijn hond een spuitje, niet omdat ik niet van mijn hond houd, maar de kans op herhaling wordt dan te groot!

Mee eens

trouwens, of de ouders schuldig zijn of niet. Ik neem aan dat die al genoeg "gestraft" zijn.

Schimmelig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 19:58

Welshcobfan schreef:
En over alle andere landen waar de doodstraf niet direct wordt uitgevoerd

In veel landen gaat het ook vrij vlot. Anyhow... Dat is weer een heel ander topic

UK_eef

Re: Hond bijt baby dood in Gorredijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 19:58

Ik hoorde het nieuws net, wat verschrikkelijk zeg

tess_84

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 19:59

Er zijn volgens mij nog maar drie of vier landen waar de doodstraf effectief wordt toegepast. En dat is idd een heel andere discussie

Schimmelig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 19:59

faye schreef:

Maar je hebt ook de mogelijkheid de hond vooraf weg te doen, of hem niet in de buurt van het kind te laten komen (als jij de situatie enigzins onveilig acht).. Dan kun je toch beter vooraf handelen dan achteraf?