Maatregelen om acceptatie te bevorderen zijn nog hard nodig.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
nps schreef:Ik zag het ook… in Nederland heerst nou ook niet echt een vriendelijk (politiek) klimaat voor LHBTI+ vluchtelingen momenteel. Ik verwacht dat er weinig ruimte voor deze mensen. Diep verdrietig
Dorine92 schreef:MarlindeRooz schreef:Dus jij beweert dat tolerante mensen opeens homofoob en transfoob worden als er regenboog zebrapaden zijn?
Moeten die er dan overeen lopen of? Want dan ga ik dat risico niet meer lopen.
Ze worden er niet homofoob van maar wel heel erg moe en uiteindelijk geïrriteerd. En dat kan je wel als community gaan ontkennen en nog harder doorgaan, lekker doen, maar dan krijg je gek genoeg niet het effect wat je wilt.
dems75 schreef:En...60% van het opp van Nederland is boerenland. Ruimte zat hoor.
Cer schreef:Ik ben wel eens geirriteerd door andere verkeersdeelnemers, ben ik dan ook intolerant? Het is niet zo dat ik dan geen fietser meer kan dulden, hoewel.. wielrenners daarintegen...
Electra63 schreef:Irritatie door gekleurde zebrapaden als je bekend staat als open-minded?
rien10 schreef:De Gay Pride is aan mij niet besteed. Ik vind het niks. Ik ga er dus ook niet naar toe en kijk er niet naar op TV of zo. Maar als iemand zich daar fijn bij voelt; helemaal prima. Ik eet er geen boterham minder om, ik word er niet door gekwetst, gediscrimineerd of beledigd. Lekker gek doen in je verkleedkleren. Fijn dat het kan in Nederland.
Cer schreef:Ik ben wel eens geirriteerd door andere verkeersdeelnemers, ben ik dan ook intolerant? Het is niet zo dat ik dan geen fietser meer kan dulden, hoewel.. wielrenners daarintegen...
Cer schreef:rien10 schreef:De Gay Pride is aan mij niet besteed. Ik vind het niks. Ik ga er dus ook niet naar toe en kijk er niet naar op TV of zo. Maar als iemand zich daar fijn bij voelt; helemaal prima. Ik eet er geen boterham minder om, ik word er niet door gekwetst, gediscrimineerd of beledigd. Lekker gek doen in je verkleedkleren. Fijn dat het kan in Nederland.
Dat ben ik gedeeltelijk met je eens, want, ik vind dat iedereen moet doen waar ie zich goed bij voelt, zolang je anderen niks aandoet.
( zolang anderen 'er geen last van hebben' vind ik vrij ingewikkeld) Maar ik kan me wel voorstellen dat het idee van Pride wellicht anders was, en dat er mensen zijn die het jammer vinden dat het nu 'gekaapt' lijkt door mensen die erg extreem lijken in hun uitlatingen (en commerciele partijen, dat was de meeste frustratie) wat ook weer de nodige reactie geeft, wat eigenlijk raar is, maar wat wel gebeurt. Dus ik snap hun uitleg wel.
journee schreef:Dat iemand gay, trans of whatever is betekent natuurlijk niet automatisch dat die persoon van een verkleedpartij, feestjes of opvallende dingen houdt. Dat is ook zo'n stereotype, een aanname die wordt gedaan. Lang niet iedere katholiek houdt van carnaval, waarom zou iemand die toevallig gay is wel automatisch enthousiast zijn over de gay pride? Het zijn gewoon mensen, net als iedereen ander.
rien10 schreef:Dat snap ik. Maar ik bedoelde meer mijzelf. Ik vind het niks, maar ik vind het fijn dat het kan in ons land en ik vind het leuk dat anderen zich zo willen/kunnen/durven/mogen uiten.
8nnemiek schreef:In onze gemeente wordt de ene na de andere blokkendoos voor bedrijven en distributiecentra gebouwd, maar kleine starterswoningen ho maar. Daar zou imo regelgeving voor moeten zijn.
_San87_ schreef:De ruimte is er wel. Er wordt vooral de keuze gemaakt veel heel grote huizen voor een kleine groep kopers te bouwen.
Van de week was daar een stuk over op NPO1. Ontwikkelaars zetten in op groot en duur, niet op waar vraag naar is. Die grote, dure projecten gaan steeds vaker niet door omdat de huizen niet verkocht worden.