Minister Fabers Syriërs wegjaag flyer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

verootjoo

Re: Minister Fabers Syriërs wegjaag flyer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-25 20:24

Tot zover de acceptatie van LHBT+…

Maatregelen om acceptatie te bevorderen zijn nog hard nodig. :j

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-25 20:43

Ik zag het ook… in Nederland heerst nou ook niet echt een vriendelijk (politiek) klimaat voor LHBTI+ vluchtelingen momenteel. Ik verwacht dat er weinig ruimte voor deze mensen. Diep verdrietig :(

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-25 22:33

nps schreef:
Ik zag het ook… in Nederland heerst nou ook niet echt een vriendelijk (politiek) klimaat voor LHBTI+ vluchtelingen momenteel. Ik verwacht dat er weinig ruimte voor deze mensen. Diep verdrietig :(

Nja er is natuurlijk sowieso vrij weinig ruimte.. we hebben niet eens genoeg huizen voor de mensen die er nu al zijn

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-25 06:50

Ruimte is er wel hoor. Ooit in Delfzijl geweest???

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-25 07:14

En...60% van het opp van Nederland is boerenland. Ruimte zat hoor.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-25 07:23

De ruimte is er wel. Er wordt vooral de keuze gemaakt veel heel grote huizen voor een kleine groep kopers te bouwen.

Van de week was daar een stuk over op NPO1. Ontwikkelaars zetten in op groot en duur, niet op waar vraag naar is. Die grote, dure projecten gaan steeds vaker niet door omdat de huizen niet verkocht worden.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-25 07:39

In onze gemeente wordt de ene na de andere blokkendoos voor bedrijven en distributiecentra gebouwd, maar kleine starterswoningen ho maar. Daar zou imo regelgeving voor moeten zijn.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-25 08:08

Dorine92 schreef:
MarlindeRooz schreef:
Dus jij beweert dat tolerante mensen opeens homofoob en transfoob worden als er regenboog zebrapaden zijn?

Moeten die er dan overeen lopen of? Want dan ga ik dat risico niet meer lopen.

Ze worden er niet homofoob van maar wel heel erg moe en uiteindelijk geïrriteerd. En dat kan je wel als community gaan ontkennen en nog harder doorgaan, lekker doen, maar dan krijg je gek genoeg niet het effect wat je wilt.

Weet je hoe dat heet? Intolerantie.
Je zegt dat het je niet boeit, maar je raakt er wel geïrriteerd door. Dat kan dus niet. Iets wat je niet boeit roept geen emotie op.

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-25 09:04

Het zijn inderdaad de prioriteiten en waar veel geld mee te verdienen is.
Zoals ik eerder schreef; er staan in Nederland meer panden en woningen leeg, dan dat er gezocht worden.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-25 09:22

Ik ben wel eens geirriteerd door andere verkeersdeelnemers, ben ik dan ook intolerant? Het is niet zo dat ik dan geen fietser meer kan dulden, hoewel.. wielrenners daarintegen... :+

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-25 09:23

Je bent dan intolerant naar bepaalde verkeersdeelnemers, niet naar alle. :D

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-25 09:28

True :j maar ik werk eraan.. :D

journee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-25 09:57

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-25 10:04

Cer schreef:
Ik ben wel eens geirriteerd door andere verkeersdeelnemers, ben ik dan ook intolerant? Het is niet zo dat ik dan geen fietser meer kan dulden, hoewel.. wielrenners daarintegen... :+

Dat is niet wat ik beweer.
Om in jouw voorbeeld te blijven: Geen enkele verkeersdeelnemer boeit jou. Sommigen roepen irritatie bij je op. Dus sommige verkeersdeelnemers boeien je wel. Ze roepen iets bij je op.
Dat is niet per se intolerant.
Maar als je zegt "De verkeersdeelnemers die mij irriteren moeten allemaal thuisblijven en mogen nooit meer de deur uit" vind ik dat een uiting van intolerantie.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-25 10:07

Irritatie door gekleurde zebrapaden als je bekend staat als open-minded?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-25 10:12

Ik denk niet dat het alleen de gekleurde zebrapaden zijn, althans, dat mag ik niet hopen. Ik denk dat er in die mensen sowieso al iets boos zit, en dat ze er van alles bijhalen zoals vlaggen, pride etc.
Nu moet ik wel zeggen, dat de gays, queers en trans mensen die ik ken (dat zijn er geen honderden natuurlijk) hebben ook niet veel met pride, met regenboogdingen enzo.. Die vinden pride een commercieel spektakel wat de originele gedachte is kwijtgeraakt en die willen gewoon rustig hun leven leiden zonder dat er 'steeds overal aandacht op gelegd wordt, vooral met dat overdreven gedoe'.. Ik, als iemand die hysterisch helemaal geweldig vind, stond daar wel even van te kijken eigenlijk..

maar goed, dat heeft verder weinig te doen met de flyer over Syrie nog..

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-25 10:18

Electra63 schreef:
Irritatie door gekleurde zebrapaden als je bekend staat als open-minded?

Geirriteerd door gekleurde zebrapaden valt voor mij in 2 delen uiteen:
1) Ze werken niet als zebrapad en zijn daardoor verkeers-gevaarlijk.
2) De LHBTI gemeenschap wordt erdoor in mijn snufferd gedouwd.

Van mij mag je prima door beide zaken geïrriteerd zijn.Prima wat mij betreft. Maar ga niet roepen dat je alles en iedereen respecteert, maar de uitingsvormen daarvan niet respecteert. Dat vind ik zo krom.

De Gay Pride is aan mij niet besteed. Ik vind het niks. Ik ga er dus ook niet naar toe en kijk er niet naar op TV of zo. Maar als iemand zich daar fijn bij voelt; helemaal prima. Ik eet er geen boterham minder om, ik word er niet door gekwetst, gediscrimineerd of beledigd. Lekker gek doen in je verkleedkleren. Fijn dat het kan in Nederland.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-25 10:22

Over huizen: er is wel ruimte voor. Bovendien staan er kantoren en industriepanden leeg. Maar projectontwikkelaars zijn daarin niet geïnteresseerd omdat het ombouwen ervan duurder is dan nieuwbouw.

Van de huurhuizen die vorig jaar vrij kwamen, ging trouwens 7% naar statushouders. Dus die lijken me het probleem niet.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-25 10:48

rien10 schreef:
De Gay Pride is aan mij niet besteed. Ik vind het niks. Ik ga er dus ook niet naar toe en kijk er niet naar op TV of zo. Maar als iemand zich daar fijn bij voelt; helemaal prima. Ik eet er geen boterham minder om, ik word er niet door gekwetst, gediscrimineerd of beledigd. Lekker gek doen in je verkleedkleren. Fijn dat het kan in Nederland.

Dat ben ik gedeeltelijk met je eens, want, ik vind dat iedereen moet doen waar ie zich goed bij voelt, zolang je anderen niks aandoet.
( zolang anderen 'er geen last van hebben' vind ik vrij ingewikkeld) Maar ik kan me wel voorstellen dat het idee van Pride wellicht anders was, en dat er mensen zijn die het jammer vinden dat het nu 'gekaapt' lijkt door mensen die erg extreem lijken in hun uitlatingen (en commerciele partijen, dat was de meeste frustratie) wat ook weer de nodige reactie geeft, wat eigenlijk raar is, maar wat wel gebeurt. Dus ik snap hun uitleg wel.

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-25 10:58

Cer schreef:

Van de week heb ik er een paar het leven gered, ging in een reflex en niet met opzet :+ .

Pride kan tegenwoordig ook niet meer zonder commerciële partijen die bereid zijn te betalen voor hun zichtbaarheid. Niet zo vreemd natuurlijk, maar wel jammer.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-25 11:03

Cer schreef:
rien10 schreef:

Dat ben ik gedeeltelijk met je eens, want, ik vind dat iedereen moet doen waar ie zich goed bij voelt, zolang je anderen niks aandoet.
( zolang anderen 'er geen last van hebben' vind ik vrij ingewikkeld) Maar ik kan me wel voorstellen dat het idee van Pride wellicht anders was, en dat er mensen zijn die het jammer vinden dat het nu 'gekaapt' lijkt door mensen die erg extreem lijken in hun uitlatingen (en commerciele partijen, dat was de meeste frustratie) wat ook weer de nodige reactie geeft, wat eigenlijk raar is, maar wat wel gebeurt. Dus ik snap hun uitleg wel.

Dat snap ik. Maar ik bedoelde meer mijzelf. Ik vind het niks, maar ik vind het fijn dat het kan in ons land en ik vind het leuk dat anderen zich zo willen/kunnen/durven/mogen uiten.

journee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-25 11:17

Dat iemand gay, trans of whatever is betekent natuurlijk niet automatisch dat die persoon van een verkleedpartij, feestjes of opvallende dingen houdt. Dat is ook zo'n stereotype, een aanname die wordt gedaan. Lang niet iedere katholiek houdt van carnaval, waarom zou iemand die toevallig gay is wel automatisch enthousiast zijn over de gay pride? Het zijn gewoon mensen, net als iedereen ander. :)

Artikel uit gay nieuws, ook niet alle lhbtqai+ mensen zijn blij met teveel aandacht:
https://www.gaynews.nl/artikel/7298/Het-regenboog--en-genderactivisme-brengt-in-plaats-van-gelijkheid-juist-ongelijkheid/

Het bordje voor de toiletten vind ik trouwens super. :D
Laatst bijgewerkt door journee op 21-03-25 11:26, in het totaal 2 keer bewerkt

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-25 11:22

Dat is ook niet wat ik schrijf, even ter verduidelijking

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-25 12:15

journee schreef:
Dat iemand gay, trans of whatever is betekent natuurlijk niet automatisch dat die persoon van een verkleedpartij, feestjes of opvallende dingen houdt. Dat is ook zo'n stereotype, een aanname die wordt gedaan. Lang niet iedere katholiek houdt van carnaval, waarom zou iemand die toevallig gay is wel automatisch enthousiast zijn over de gay pride? Het zijn gewoon mensen, net als iedereen ander. :)

Het blijft ook een beetje een probleem dat mensen denken dat de Canal Parade hetzelfde is als de Gay Pride manifestatie, maar de Parade is gewoon een onderdeel ervan dat op dit moment de meeste aandacht trekt. De organisatoren van de Pride weten ook dat de aandacht scheef getrokken wordt, maar ze kunnen niet stoppen met de Parade. Je kan alleen wel concluderen dat de bezoekers van de Parade geen last hebben van homofobie.

rien10 schreef:
Dat snap ik. Maar ik bedoelde meer mijzelf. Ik vind het niks, maar ik vind het fijn dat het kan in ons land en ik vind het leuk dat anderen zich zo willen/kunnen/durven/mogen uiten.

Dat is top! Want daar gaat het natuurlijk uiteindelijk om +:)+

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-25 12:39

8nnemiek schreef:
In onze gemeente wordt de ene na de andere blokkendoos voor bedrijven en distributiecentra gebouwd, maar kleine starterswoningen ho maar. Daar zou imo regelgeving voor moeten zijn.

_San87_ schreef:
De ruimte is er wel. Er wordt vooral de keuze gemaakt veel heel grote huizen voor een kleine groep kopers te bouwen.
Van de week was daar een stuk over op NPO1. Ontwikkelaars zetten in op groot en duur, niet op waar vraag naar is. Die grote, dure projecten gaan steeds vaker niet door omdat de huizen niet verkocht worden.

Het is toch wel wat ingewikkelder dan dat. Je kunt wel in een akker bouwen maar daar is niks; geen ondergrondse en geen bovengrondse infrastructuur. Dat moet dan ook allemaal worden gebouwd.
De mensen waarvoor die huizen gebouwd worden moeten naast wonen ook kunnen werken. Om te kunnen werken moet er vaak ook worden gereisd. Er moeten dus niet alleen huizen worden gebouwd maar ook voorzieningen, scholen, infrastructuur. Daarom wordt er vaak voor gekozen om bestaande kernen uit te breiden of te verdichten in steden daar waar de ov voorzieningen goed zijn, omdat het wegennet natuurlijk ook potdicht zit.. Daar stuit je dan weer op allerlei stroperige regelgeving van gemeentes, trage vergunningafgifte, zoeken naar bouwlocaties, die er haast niet zijn.
Het is vaak niet dat er geen geld is om te investeren, maar eer je een (hei)paal in de grond hebt ben je zomaar 5 jaar verder als het niet langer is.
Verder wordt zeker ook gekeken naar de demografie. Hier in Den Haag wordt voornamelijk gebouwd voor 1 en 2 persoonshuishoudens.