Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
lies schreef:Daarbij; je merkt dat het allemaal steeds extremer wordt, omdat men wel snapt dat dat verbod echt niet zo heel ver weg meer is. Ik denk dat mensen daarom steeds meer kopen, onder het mom; nu kan het nog.
Electra63 schreef:Er is gewoon te weinig politie.
Waar ik woon hebben we erg veel last van hard en gevaarlijk (illegaal) vuurwerk, brandjes (vooral in het buitengebied).
Maar er is hier 's avonds maar 1 politiewagen, voor het hele eiland.
De pakkans is er gewoon niet.
verootjoo schreef:Loretta schreef:
Werkelijk. Wordt aangifte doen van een in de fik gestoken auto ontmoedigd.
Als dat klopt dan heerst er gewoon complete anarchie. Maar goed zoals het nu gaat lijkt oudjaars avond ook meer op een oorlog dan op een feest.
Ja, dat stond in het topic van degene van wie de auto afgebrand was. Dat aangifte doen niet veel zin heeft omdat ze er toch niks mee doen/kunnen.
Loretta schreef:verootjoo schreef:Ja, dat stond in het topic van degene van wie de auto afgebrand was. Dat aangifte doen niet veel zin heeft omdat ze er toch niks mee doen/kunnen.
Dat laat wel zien hoe ver Nederland is afgegleden. Het wordt gewoon gedoogd iemands auto in de fik te steken. Een aangifte opnemennis zelfs te veel werk.
verootjoo schreef:Die zijn niet verboden… cat1 vuurwerk is nergens verboden. En de andere vuurwerkverboden gelden alleen in bepaalde steden.
Citaat:Verboden vuurwerkproducten
Sinds 1 december 2020 mogen vuurwerkverkopers en consumenten niet meer in het bezit zijn van sommige vuurwerkproducten. U mag deze producten ook niet meer afsteken:
vuurwerk uit de categorie F3. De categorievermelding staat op de vuurwerkverpakking;
knalvuurwerk (zoals rotjes);
knalstrengen (zoals Chinese matten);
losse enkelshotsbuizen (single shots);
babypijlen en losse vuurpijlen
Romeinse kaarsen.
mylittlejoy schreef:lies schreef:Wat maakt het uit?
Die knallen komen wel uit de cakes.
Feiten maken niet uit?Het discussieert beter zonder misinformatie. Tenzij je natuurlijk geen discussie wilt. Mag ook, dan verlaat ik gewoon het topic.
Electra63 schreef:Er is gewoon te weinig politie.
Waar ik woon hebben we erg veel last van hard en gevaarlijk (illegaal) vuurwerk, brandjes (vooral in het buitengebied).
Maar er is hier 's avonds maar 1 politiewagen, voor het hele eiland.
De pakkans is er gewoon niet.
DuoPenotti schreef:geeft niks, laat maar dokken. Levenlang, geen kwijtschelding na 2 jaar. Het zijn verdorie explosieven, heeft niks meer met vuurwerk te maken.
Citaat:Ik weet zeker dat het preventief gaat werken.
rien10 schreef:14 jaar: dood
17 jaar: 9 vingers kwijt.
De "straffen" zijn er, maar worden niet gezien/gehoord/begrepen.
Hoe harder dan dit wil je het in je smoel hebben voordat je het begrijpt?
mylittlejoy schreef:Dat zou ik niet weten. Kan het ook niet zo gauw vinden, maar ik kan me zomaar voorstellen dat ze (ten onrechte) mild zijn t.o.v. minderjarigen.
Maar wat is de toegevoegde waarde van het verbieden van siervuurwerk, terwijl de overlast komt van knalvuurwerk dat al verboden is en we het erover eens lijken te zijn dat het schort in de handhaving. Ik ben het volledig met je eens dat de straffen (meer- of minderjarig) veel zwaarder mogen.
Het komt dan een beetje op mij over als het verbieden van alle motorvoertuigen, omdat een groep snelheidsduivels met opgevoerde motoren ellende veroorzaken en er te weinig politie is om ze te pakken.