Algemeen politiek discussie topic nummer 3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

pien_2010

Re: Algemeen politiek discussie topic nummer 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-24 15:34

Overdag vinden wij niet erg. Maar in de nacht is het zonde daar wij weinig lichtvervuiling kennen en die rode lampjes zie je toch echt.
In Nederland is de lucht zoals wij die zien ondenkbaar want lichtvervuiling is overal. Dus het is jammer maar voor ons niet onoverkomelijk hoor.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-24 16:00

irmaz schreef:
BigOne schreef:
Voor boeren is het inderdaad zeer lucratief om windmolens op hun land te zetten. Boer bij ons in de buurt met veel hectares heeft er zes op zijn land laten plaatsen, melkvee weggedaan en alleen wat opfokvee in het land. Hij is in de 50 en krijgt iets van 3 ton per jaar, 15 jaar lang.

Dat is volgens mij de echte reden dat de BBB er tegen is, maar goed speculatie :o

waarom zou BBB daartegen zijn? is toch goed voor de boer?

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-24 18:25

irmaz schreef:
BigOne schreef:
Voor boeren is het inderdaad zeer lucratief om windmolens op hun land te zetten. Boer bij ons in de buurt met veel hectares heeft er zes op zijn land laten plaatsen, melkvee weggedaan en alleen wat opfokvee in het land. Hij is in de 50 en krijgt iets van 3 ton per jaar, 15 jaar lang.

Dat is volgens mij de echte reden dat de BBB er tegen is, maar goed speculatie :o

juval schreef:
waarom zou BBB daartegen zijn? is toch goed voor de boer?

Wil je echt dat ik daar mijn mening over geef?

Libra76

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-24 21:08

Het lijkt wel een trend bij dit kabinet schoof om de telefoon niet op te nemen wanneer burgemeesters bellen.
Hoor op het journaal net dat burgemeester Halsema de Premier Schoof donderdagavond heeft gebeld maar hij nam niet op.
Net zoals Faber, die ook haar telefoon niet op neemt.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-24 22:18

Libra76 schreef:
Het lijkt wel een trend bij dit kabinet schoof om de telefoon niet op te nemen wanneer burgemeesters bellen.
Hoor op het journaal net dat burgemeester Halsema de Premier Schoof donderdagavond heeft gebeld maar hij nam niet op.
Net zoals Faber, die ook haar telefoon niet op neemt.

Gewoon de boel laten escaleren.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-24 22:26

Schoof zegt nu dat Halsema hem op de verkeerde telefoon belde, op z’n privénummer en die stond op stil, volgens mij hebben we gewoon een Rutte 3.0 wat liegen betreft.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-24 22:30

Hij zat toch middenin een conferentie? Dan gaat mijn prive telefoon ook op stil hoor. We hoeven toch niet alles in twijfel te trekken?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-24 22:50

Hij sliep !

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-24 23:27

prompter schreef:
Hij zat toch middenin een conferentie? Dan gaat mijn prive telefoon ook op stil hoor. We hoeven toch niet alles in twijfel te trekken?

Op de vraag of Halsema wel het nummer van zijn werktelefoon heeft, gaf hij als antwoord: dat weet ik niet zeker, maar nu wel.

Droeftoeter.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 08:46

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 09:04

Ja, wat grandioos schijnheilig he? Is echt gewoon lekker scoren voor Wilders, heeft niets met enige vorm van zorgen voor joden of de maatschappij als geheel te maken.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 09:55

BigOne schreef:
Deze vind ik mbt Wilders wel accuraat, zijn vrienden !!
https://x.com/marokkaaninnl/status/1856 ... EopP3zUX6Q

Klopt en als je Wilders al die jaren volgt, weet je dat.

Net zoals senator Annabel Nanninga van Ja21 en voorheen FvD. Een grote racist (dobbernegers) en antisemiet (zin in Joden vergassen enz.).
Dat kan gewoon in de politiek.

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 11:34

BigOne schreef:
Schoof zegt nu dat Halsema hem op de verkeerde telefoon belde, op z’n privénummer en die stond op stil, volgens mij hebben we gewoon een Rutte 3.0 wat liegen betreft.

Ja vast, ik geloof er niks van dat Halsema zijn privénummer heeft >;)

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 11:37

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 20:19

irmaz schreef:
Even een plaatje tussendoor over hoe veilig we ons in 2024 voelen in vergelijking met de rest van Europa:
[ Afbeelding ]

Wow, België één van de meest onveilige landen? Daar schrik ik van, tenzij het om het onveiligheidsgevoel gaat, kan best zijn dat we het bangste volk zijn. Er zijn inderdaad wel enkele plaatsen waar het uit de hand loopt, zowel in het Brusselse als in het Antwerpse (en ook dichter in mijn buurt), vooral door drugsproblematiek (ik laat nu in het midden of dit autochtonen of allochtonen zijn, daar heb ik me niet in verdiept). Ik voel me niet snel onveilig, en moet soms mijn verstand gebruiken, anders durf ik in het donker overal doorheen. Maar dat komt waarschijnlijk omdat mijn dorp onlangs uit de bus kwam als veiligste dorp van Vlaanderen (minst aantal inbraken).

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 21:57

hwn schreef:
irmaz schreef:
Even een plaatje tussendoor over hoe veilig we ons in 2024 voelen in vergelijking met de rest van Europa:
[ Afbeelding ]

Wow, België één van de meest onveilige landen? Daar schrik ik van, tenzij het om het onveiligheidsgevoel gaat, kan best zijn dat we het bangste volk zijn. Er zijn inderdaad wel enkele plaatsen waar het uit de hand loopt, zowel in het Brusselse als in het Antwerpse (en ook dichter in mijn buurt), vooral door drugsproblematiek (ik laat nu in het midden of dit autochtonen of allochtonen zijn, daar heb ik me niet in verdiept). Ik voel me niet snel onveilig, en moet soms mijn verstand gebruiken, anders durf ik in het donker overal doorheen. Maar dat komt waarschijnlijk omdat mijn dorp onlangs uit de bus kwam als veiligste dorp van Vlaanderen (minst aantal inbraken).

Het gaat over het gevoel :) Dus België is misschien wel het veiligste land, dat weten we niet.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 22:11

Zit nu naar het 8 uur journaal te kijken op gemist.
En het gaat wel vrij ver wat ze van plan zijn. Allereerst paspoort afpakken van mensen met een dubbele nationaliteit bij antisemitisme. Dat is nu een perfect voorbeeld van een glijdende schaal. Eerst bij terrorisme en nu willen ze de drempel verlagen.

Maar ook zaken als het demonstratierecht op sommige plekken inperken komen voorbij.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 22:15

Loretta schreef:
Zit nu naar het 8 uur journaal te kijken op gemist.
En het gaat wel vrij ver wat ze van plan zijn. Allereerst paspoort afpakken van mensen met een dubbele nationaliteit bij antisemitisme. Dat is nu een perfect voorbeeld van een glijdende schaal. Eerst bij terrorisme en nu willen ze de drempel verlagen.

Maar ook zaken als het demonstratierecht op sommige plekken inperken komen voorbij.

Kortom veel geschreeuw op punten die niet kunnen worden waargemaakt. Precies wat ik nu wel gewend ben van de pvv enz

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 22:21

Maar ondertussen polariseert het wel.

En het paspoort afpakken is al mogelijk. Bij bijvoorbeeld Syriegangers. Dit zorgt voor rechtsongelijkheid. Syriegangers met een enkel paspoort kunnen ze immers geen paspoort afpakken.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 22:26

Loretta schreef:

En het paspoort afpakken is al mogelijk. Bij bijvoorbeeld Syriegangers. Dit zorgt voor rechtsongelijkheid. Syriegangers met een enkel paspoort kunnen ze immers geen paspoort afpakken.

Ik heb helaas niets kunnen zien, ik ben nog niet thuis.
Maar ook bij een 3e of 4e generatie een paspoort afpakken, is gewoon niet eerlijk, al heeft hij nog zulke zware misdrijven begaan. Je bent gewoon Nederlander.
En waar is die grens?

Een 3e generatie Italiaan krijgt een andere straf dan een 3e generatie Marokkaan.

En waarom moet een dader zwaarder gestraft worden als hij een Jood mishandeld en minder zwaar als hij een Britt, Turk, Nederlander enz. mishandeld?

Het is mishandeling en moet gestraft worden.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 22:27

En links schuift ook op naar dit soort maatregelen. Ik vond het een zeer schokkend debat.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 22:32

Ik hoorde de mevrouw van de PvdD de meest zinnige opmerking van het debat maken (al zei ze verder niet veel zinnigs, deze was goed):
Antisemitisme bestrijd je niet met moslimhaat.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 22:33

Reactie van Raven van Dorst, goed omschreven.Afbeelding

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 22:34

Ik twijfel of ik hier een apart topic voor aan zal maken, maar eerst maar even hier. Zeg het vooral als ik wel even een eigen topic aan moet maken.

Is demonstreren/protesteren een ding van het verleden, denken jullie?

Aanleiding van de vraag is het onderwijsprotest wat niet doorgaat morgen vanwege dreigingen uit Pro Palestina hoek. En natuurlijk ook alles wat uit de hand loopt in Amsterdam, maar kijk ook naar Zwarte Pieten demonstraties die al jaren uit de hand lopen... Maakt al de verharding en al het geweld het tegenwoordig onmogelijk om nog te kunnen demonstreren, nu en in de toekomst?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 22:37

Loretta schreef:

Ik hoorde op rtl nieuws dat dit dus niet zomaar kan.
Maar de pvv is kampioen dingen vertellen die ze niet waar kunnen maken vanwege regels en wetten.
Het zou mooi zijn als men er niet meer zoveel in zou trappen.