Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
irmaz schreef:BigOne schreef:Voor boeren is het inderdaad zeer lucratief om windmolens op hun land te zetten. Boer bij ons in de buurt met veel hectares heeft er zes op zijn land laten plaatsen, melkvee weggedaan en alleen wat opfokvee in het land. Hij is in de 50 en krijgt iets van 3 ton per jaar, 15 jaar lang.
Dat is volgens mij de echte reden dat de BBB er tegen is, maar goed speculatie
irmaz schreef:BigOne schreef:Voor boeren is het inderdaad zeer lucratief om windmolens op hun land te zetten. Boer bij ons in de buurt met veel hectares heeft er zes op zijn land laten plaatsen, melkvee weggedaan en alleen wat opfokvee in het land. Hij is in de 50 en krijgt iets van 3 ton per jaar, 15 jaar lang.
Dat is volgens mij de echte reden dat de BBB er tegen is, maar goed speculatie
juval schreef:waarom zou BBB daartegen zijn? is toch goed voor de boer?
Libra76 schreef:Het lijkt wel een trend bij dit kabinet schoof om de telefoon niet op te nemen wanneer burgemeesters bellen.
Hoor op het journaal net dat burgemeester Halsema de Premier Schoof donderdagavond heeft gebeld maar hij nam niet op.
Net zoals Faber, die ook haar telefoon niet op neemt.
BigOne schreef:Deze vind ik mbt Wilders wel accuraat, zijn vrienden !!
https://x.com/marokkaaninnl/status/1856 ... EopP3zUX6Q
irmaz schreef:Even een plaatje tussendoor over hoe veilig we ons in 2024 voelen in vergelijking met de rest van Europa:
[ Afbeelding ]
hwn schreef:irmaz schreef:Even een plaatje tussendoor over hoe veilig we ons in 2024 voelen in vergelijking met de rest van Europa:
[ Afbeelding ]
Wow, België één van de meest onveilige landen? Daar schrik ik van, tenzij het om het onveiligheidsgevoel gaat, kan best zijn dat we het bangste volk zijn. Er zijn inderdaad wel enkele plaatsen waar het uit de hand loopt, zowel in het Brusselse als in het Antwerpse (en ook dichter in mijn buurt), vooral door drugsproblematiek (ik laat nu in het midden of dit autochtonen of allochtonen zijn, daar heb ik me niet in verdiept). Ik voel me niet snel onveilig, en moet soms mijn verstand gebruiken, anders durf ik in het donker overal doorheen. Maar dat komt waarschijnlijk omdat mijn dorp onlangs uit de bus kwam als veiligste dorp van Vlaanderen (minst aantal inbraken).
Loretta schreef:Zit nu naar het 8 uur journaal te kijken op gemist.
En het gaat wel vrij ver wat ze van plan zijn. Allereerst paspoort afpakken van mensen met een dubbele nationaliteit bij antisemitisme. Dat is nu een perfect voorbeeld van een glijdende schaal. Eerst bij terrorisme en nu willen ze de drempel verlagen.
Maar ook zaken als het demonstratierecht op sommige plekken inperken komen voorbij.
Loretta schreef:Maar ondertussen polariseert het wel.
En het paspoort afpakken is al mogelijk. Bij bijvoorbeeld Syriegangers. Dit zorgt voor rechtsongelijkheid. Syriegangers met een enkel paspoort kunnen ze immers geen paspoort afpakken.
Loretta schreef:Maar ondertussen polariseert het wel.
En het paspoort afpakken is al mogelijk. Bij bijvoorbeeld Syriegangers. Dit zorgt voor rechtsongelijkheid. Syriegangers met een enkel paspoort kunnen ze immers geen paspoort afpakken.