Wolf Nl, Be, Du deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-24 19:54

tienus63 schreef:
Als een hond een kat grijpt en die laat niet los, wordt ie doodgeschoten in Nederland.

Bron de Telegraaf
https://www.telegraaf.nl/nieuws/1097066 ... d-in-assen

Maar die kat in eigen tuin houden is ook teveel gevraagd....

en over de wolf maar stil te zijn...k.t land

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-24 19:56

Ideaal,

Kijk nou,
Er staat dat je niet weg hoeft,
Dat honden veilig zijn,
Dat je je handen niet hoeft op te houden als t toch fout gaat,
En dat je met jonge kinderen veilig bent, zo veilig dat we er om juichen....

Goede symbolen wel... :roll:

Afbeelding

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-24 20:00

Het lijkt wel een slechte film, dat bord van Garderen ! }>

Dat je je handen niet hoeft op te houden is waarschijnlijk een niet voer symbool.
Laatst bijgewerkt door sterregoud op 18-09-24 20:01, in het totaal 1 keer bewerkt

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-24 20:01

Hahaha, geweldige samenvatting FT!
Scherp gezien.

Haarbal

Re: Wolf Nl, Be, Du deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-24 20:26

Even hardop denken hoor, zouden dit soort kulborden vanwege de aansprakelijkheid geplaatst worden? Zo van "ja maar, er stond een bord! U had het kunnen weten!" De wettelijke mazen dichttimmeren zodat er bij schade aan mens of dier (en een daar op volgende mogelijke rechtzaak) naar dat bord gewezen kan worden? Want er hoeft maar 1 advocaat te zijn die denkt 'daar zie ik een kans, proefballonnetje' en het wordt een zaak, en dan mag de rechter beslissen.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-24 20:32

Zal waarschijnlijk meespelen.

Ik vind vooral het hondensymbool héél slecht.

Ze bedoelen waarschijnlijk aangelijnd houden is groen.

Maar iedere onbenul die het bord snel scannend bekijkt (en je hoeft niet eens een onbenul te zijn) die mist dat het om het lijntje gaat....

Er staat een hond in een groene cirkel, verder geen uitleg. Dus hond is veilig.

En ja, zo simpel denken sommige mensen, zeker als je al het wolvengedoe niet nauwkeurig volgt.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-24 21:14

Meerdere zichtmeldingen Uddel vanavond.
Citaat:
Uddel Gelderland
18-09-2024
Rond 20.30 uur

Verschillende meldingen binnen gekregen van een wolf op de Molenbergweg, oude garderenseweg en Udelerweg, lijkt in oostelijke richting te lopen.

Meldingen over graag zo snel mogelijk aan de beheerders via whatsapp wolvenmeldpunt GW +31 6 17018889

#geenwolf

Afbeelding
Afbeelding
Filmpjes via bron geen wolf
https://www.facebook.com/share/p/UV2xGT ... tid=WC7FNe

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-24 22:09

anjali schreef:
@FOrumster: Maar ik vind het juist raar dat zij vegetarier zijn maar het niet erg vinden dat die bepaald niet-vegetarische wolf zo veel dieren doodt of verwondt. Dat het leed van al die schapen etc. hen dus niets doet.Toen ik mijn lidmaatschap opzegde heb ik de reden ook gezegd tegen hen, nl. dat zij de verkeerde dieren (wolven nl.) aan het beschermen zijn. Eerlijk gezegd denk ik dat er een stikstofreden achterzit, die wolven dienen een (of meer) doelen. O.a. ook omdat zij tegen de jacht zijn (wat ik ook ben), dat ze die onmogelijk willen maken door de wolven alle wild te laten doden. Wat de situatie voor het "wild" er natuurlijk niet bepaald beter of prettiger op maakt! En die schapen: die zouden toch maar geslacht worden! Nee dit is niet mijn manier van dierenbescherming. Ze gaan volledig voorbij aan het leed van het individuele dier. Bij de Oostvaarder Plassen ging het al mis en begon ik al vraagtekens te hebben bij hun beleid. En dat was nog zonder wolven.

Ik vind dit persoonlijk wel een rare gedachtengang die ik in enkele van je reacties zie terugkomen. Een wolf is ook maar een roofdier dat zichzelf voedt. Net als dat een kat, hond, leeuw, tijger, roofvogel,… een roofdier is. En een wild roofdier moet voor zichzelf zorgen door zijn eigen voedsel te zoeken en dat houdt jacht in. Dat kan je hen niet kwalijk nemen. Moeten die dan ook maar allemaal verdwijnen?

Los van dat het in NL de spuigaten uitloopt en er teveel confrontatie is met vee, mensen, honden,… met alle gevolgen van dien, wat uiteraard aangepakt moet worden en nu op een compleet achterlijke manier (niet!) beheert wordt, is de wolf ook maar een dier dat zijn plek zoekt. Dat in Nederland geen goede plek is, is wel duidelijk. Maar de wolf als dier kan je het niet kwalijk nemen dat hij is wie hij is.
Maar natuurlijk zou ik er ook een riek in willen planten wanneer hij mijn dieren aanvalt.

Ik snap die beslissing rond dat zenderen echt niet. Zelf zou ik zelfs zeggen: zender alle wolven preventief zodat je data kan verzamelen en sneller kan ingrijpen wanneer gemerkt wordt dat een bepaalde wolf de kantjes eraf loopt. Ipv eerst al die idiote bureaucratie te moeten doorlopen na een incident waardoor echt ingrijpen een beetje “vijgen na Pasen” is. Zoals de wolvenvriendjes zelf zeggen moet slecht gedrag meteen aangepakt worden om goed te conditioneren. Tja, dit gebeurt dan nooit he, want tegen dat alle wettelijke handelingen en rechtzaken en alle gedoe geweest zijn, is de stoute wolf het allang vergeten.

Het enige nut is dan dat de wolf de mens misschien minder leuk vindt. Maar ja, dat zenderen moet volgens de vriendjes wel zó gebeuren dat wolfje er zo weinig mogelijk stress en pijn aan overhoudt. Beest zal nogal een angst krijgen.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-24 22:46

Zichtmelding twee wolven Zuidwolde Dr
Citaat:
twee wolven gespot hardlooplaantje achter Zuiderhof

Bron app meldingen wolven in Westerveld
Afbeelding

Citaat:
Zuidwolde Drenthe
18-09-2024
21.15 uur
Zichtmelding 2 wolven
Hardlooplaantje richting westerveldseweg gelopen

meldingen graag zo snel mogelijk naar ons nummer wolvenmeldpunt GW +31 6 17018889 via WhatsApp

#geenwolf

Afbeelding
Bron geen wolf
https://www.facebook.com/share/p/nDkS1M ... tid=K35XfP

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-24 05:34

Direct naast Uddel zat ik 2 weken geleden op vakantie...een week lang meer dan prachtig bos gezien om urenlang in te kunnen verdwalen. Ik heb enkel de buitenrand gehad. Voelt nu helemaal niet meer als zot of overdreven met mijn vrij kleine hond bij mij

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-24 08:40

GDG schreef:
Citaat:
In afwachting van de behandeling van dat bezwaar spanden ze een kort geding aan, zodat de wolf niet alvast gezenderd zou worden. De rechter gaat mee in de argumenten van de Faunabescherming en Animal Rights. Ze vindt dat de provincie onvoldoende duidelijk maakt dat deze wolf een gevaar is voor de openbare veiligheid. Ook zijn de meldingen over de incidenten met de wolf niet duidelijk genoeg.
Opnieuw moet een provincie huiswerk beter doen

Dit is wel echt ontzettend slecht beleid. Worden er eindelijk eens stappen ondernomen (een poging dan), is het beleid/de wet schijnbaar zo ingericht dat je alsnog nooit je vergunning krijgt.

Ik snap dat hele gedrag niet van Faunabeheer. Want als nu uit het zenderen blijkt dat er maar een paar wolven verantwoordelijk zijn voor deze killing spree's kun je ze uit de populatie halen. Dit komt de acceptatie van wolven alleen maar ten goede.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-24 09:08

Precies en hoe angstiger ze voor mensen worden hoe beter voor de wolven zelf uiteindelijk.

Haarbal:
Absoluut, dat is om zichzelf in te dekken.
Vindt het wel tricky met kinderen en honden dat dit in het groen staat. Zeker ook na zoveel aanvallen op (aangelijnde) honden inmiddels. Garderen ligt niet zo ver van Uddel.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-24 09:18

Denk dat ze eerder bang zijn dat bewezen word dat elke wolf hier problemen geeft.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-24 09:21

Elisa2 schreef:
Precies en hoe angstiger ze voor mensen worden hoe beter voor de wolven zelf uiteindelijk.

Haarbal:
Absoluut, dat is om zichzelf in te dekken.
Vindt het wel tricky met kinderen en honden dat dit in het groen staat. Zeker ook na zoveel aanvallen op (aangelijnde) honden inmiddels. Garderen ligt niet zo ver van Uddel.

EXACT waar ik woon ;(

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-24 09:38

Het relaas van de eigenaar van de jaarlinghengst in Cuxhaven (D) die onlangs door wolf gepakt is.
Deze aanval is hier al gemeld.

Citaat:
19 september 2024/Stinstedt, LK Cuxhaven/Nedersaksen/Duitsland
In de nacht van 12/09/2014 hebben wolven een jaarling hengst verscheurd op een weide in Stinstedt, LK Cuxhaven.
Paardenfokker Klaus Steffens doet verslag van het incident.

https://youtu.be/sinV5p733_M

Bron geen wolf in cultuurlandschap
https://www.facebook.com/share/p/bAFK8H ... tid=WC7FNe

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-24 09:49

Knolselder schreef:
anjali schreef:
@FOrumster: Maar ik vind het juist raar dat zij vegetarier zijn maar het niet erg vinden dat die bepaald niet-vegetarische wolf zo veel dieren doodt of verwondt. Dat het leed van al die schapen etc. hen dus niets doet.Toen ik mijn lidmaatschap opzegde heb ik de reden ook gezegd tegen hen, nl. dat zij de verkeerde dieren (wolven nl.) aan het beschermen zijn. Eerlijk gezegd denk ik dat er een stikstofreden achterzit, die wolven dienen een (of meer) doelen. O.a. ook omdat zij tegen de jacht zijn (wat ik ook ben), dat ze die onmogelijk willen maken door de wolven alle wild te laten doden. Wat de situatie voor het "wild" er natuurlijk niet bepaald beter of prettiger op maakt! En die schapen: die zouden toch maar geslacht worden! Nee dit is niet mijn manier van dierenbescherming. Ze gaan volledig voorbij aan het leed van het individuele dier. Bij de Oostvaarder Plassen ging het al mis en begon ik al vraagtekens te hebben bij hun beleid. En dat was nog zonder wolven.

Ik vind dit persoonlijk wel een rare gedachtengang die ik in enkele van je reacties zie terugkomen. Een wolf is ook maar een roofdier dat zichzelf voedt. Net als dat een kat, hond, leeuw, tijger, roofvogel,… een roofdier is. En een wild roofdier moet voor zichzelf zorgen door zijn eigen voedsel te zoeken en dat houdt jacht in. Dat kan je hen niet kwalijk nemen. Moeten die dan ook maar allemaal verdwijnen?

Los van dat het in NL de spuigaten uitloopt en er teveel confrontatie is met vee, mensen, honden,… met alle gevolgen van dien, wat uiteraard aangepakt moet worden en nu op een compleet achterlijke manier (niet!) beheert wordt, is de wolf ook maar een dier dat zijn plek zoekt. Dat in Nederland geen goede plek is, is wel duidelijk. Maar de wolf als dier kan je het niet kwalijk nemen dat hij is wie hij is.
Maar natuurlijk zou ik er ook een riek in willen planten wanneer hij mijn dieren aanvalt.

Ik snap die beslissing rond dat zenderen echt niet. Zelf zou ik zelfs zeggen: zender alle wolven preventief zodat je data kan verzamelen en sneller kan ingrijpen wanneer gemerkt wordt dat een bepaalde wolf de kantjes eraf loopt. Ipv eerst al die idiote bureaucratie te moeten doorlopen na een incident waardoor echt ingrijpen een beetje “vijgen na Pasen” is. Zoals de wolvenvriendjes zelf zeggen moet slecht gedrag meteen aangepakt worden om goed te conditioneren. Tja, dit gebeurt dan nooit he, want tegen dat alle wettelijke handelingen en rechtzaken en alle gedoe geweest zijn, is de stoute wolf het allang vergeten.

Het enige nut is dan dat de wolf de mens misschien minder leuk vindt. Maar ja, dat zenderen moet volgens de vriendjes wel zó gebeuren dat wolfje er zo weinig mogelijk stress en pijn aan overhoudt. Beest zal nogal een angst krijgen.

Met "jacht" bedoel ik het schietgedrag van mensen, niet het roofgedrag van roofdieren.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-24 09:51

Vreselijk. Het zijn ook geen ponytjes en dan uit de groep gehaald.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-24 12:24

Zichtmelding Zeist. Wolf naderde hond van dichtbij.
Citaat:
Zeist Utrecht
19-09-2024
08.30 uur

Wolf gezien thv het kozakkenput in Zeist. Wolf benaderde de melder met hond van zeer dichtbij

Meldingen over graag zo snel mogelijk aan de beheerders via whatsapp wolvenmeldpunt GW +31 6 17018889

#geenwolf

Afbeelding
Bron geen wolf
https://www.facebook.com/share/p/yefeEh ... tid=WC7FNe

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-24 12:29

Wachten op de volgende...

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-24 12:33

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-24 12:36

Babootje schreef:
GDG schreef:
it is wel echt ontzettend slecht beleid. Worden er eindelijk eens stappen ondernomen (een poging dan), is het beleid/de wet schijnbaar zo ingericht dat je alsnog nooit je vergunning krijgt.

Ik snap dat hele gedrag niet van Faunabeheerscherming. Want als nu uit het zenderen blijkt dat er maar een paar wolven verantwoordelijk zijn voor deze killing spree's kun je ze uit de populatie halen. Dit komt de acceptatie van wolven alleen maar ten goede.

Ik snap het wel. Als ik lees dat ze ook liefst hele gebieden willen afsluiten voor de mens om de wolf alle ruimte te geven, dan is het voor hen 1 + 1 is 2: geeft een wolf ergens problemen met de mens, dan moet je daar als mens gewoon niet meer komen. Zo simpel is het wat hen betreft volgens mij.

Vanuit de wet/rechter snap ik het gewoon echt niet. Waarom kan die IPO niet gewoon gevolgd worden? Ja, omdat het niet waterdicht/doordacht gemaakt is want alles wordt nu onder 'natuurlijk gedrag' geschaard en er zouden nog 'genoeg alternatieven' zijn. En oh ja, zonder zenderen weet je niet zeker of het steeds die ene wolf was dus tja, jammer voor je maar dan mag je die wolf dus niet zenderen (want je mag niet 'zomaar' aan die beschermde diersoort zitten) :roll: . Je zit dan gewoon vast in een never ending loop |o .

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-24 14:08

Onali schreef:
Bij de WNF krijg je geen Snowy meer maar een wolven knuffel.
Zag het laatst bij zo'n FB gesponsord bericht.

[ Afbeelding ]

De andere kant van het WNF
19 september 2024
De kei harde wereld die schuilt achter het WNF
Natuur bescherming heeft ook een prijs. De oorspronkelijke bewoners van het gebied zijn in het belang van de dieren uit hun dorpen verdreven. Vaak met harde hand.
WNF levert hen niet alleen nachtkijkers, maar verzorgt ook wapen- en ondervragingstrainingen. Wat heeft dat voor gevolgen voor de lokale bevolking? Zembla gaat op onderzoek in India en spreekt met gewapende parkwachters. Hoe ver mogen zij gaan om de dieren te beschermen en hoe verhoudt zich dat tot de mensenrechten?

Hoe zullen de mensen in Nederland reageren wanneer zij hun huizen op de Veluwe moeten verlaten, desnoods met geweld zoals deze documentaire laat zien

Een oudere documentaire maar wel de keiharde waarheid.
Natuurbescherming is een keiharde wereld met een gitzwarte keerzijde.
Link van de documentaire

https://www.bnnvara.nl/zembla/artikelen ... qo8oSIlglQ

Zembla

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-24 14:50

Prima, als ze ook zorgen voor een ander, gelijkwaardig huis. Dan het liefst meteen in Portugal of Frankrijk. ;)

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-24 15:36

https://www.natuurmonumenten.nl/natuurg ... iengemeten

Tiengemeten is van de bewoners ontdaan om terug te geven aan de natuur. Ondanks protesten, ondanks dat boeren er al eeuwen boerden. Ook in Nederland gebeurt dit.
Er wonen nu nog wel mensen, maar dat zijn bij lange na niet allemaal de oorspronkelijke bewoners.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-24 17:16

tienus63 schreef:
Onali schreef:
Bij de WNF krijg je geen Snowy meer maar een wolven knuffel.
Zag het laatst bij zo'n FB gesponsord bericht.

[ Afbeelding ]

De andere kant van het WNF
19 september 2024
De kei harde wereld die schuilt achter het WNF
Natuur bescherming heeft ook een prijs. De oorspronkelijke bewoners van het gebied zijn in het belang van de dieren uit hun dorpen verdreven. Vaak met harde hand.
WNF levert hen niet alleen nachtkijkers, maar verzorgt ook wapen- en ondervragingstrainingen. Wat heeft dat voor gevolgen voor de lokale bevolking? Zembla gaat op onderzoek in India en spreekt met gewapende parkwachters. Hoe ver mogen zij gaan om de dieren te beschermen en hoe verhoudt zich dat tot de mensenrechten?

Hoe zullen de mensen in Nederland reageren wanneer zij hun huizen op de Veluwe moeten verlaten, desnoods met geweld zoals deze documentaire laat zien

Een oudere documentaire maar wel de keiharde waarheid.
Natuurbescherming is een keiharde wereld met een gitzwarte keerzijde.
Link van de documentaire

https://www.bnnvara.nl/zembla/artikelen ... qo8oSIlglQ

Zembla

Helaas kan ik geen van deze links bekijken: ze zijn allemaal weggecensureerd. Zeker wat er in India gebeurt interesseert me omdat ik een band heb met dat land en zijn bewoners.