Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
DuoPenotti schreef:juval schreef:wellicht zou meer gestimuleerd kunnen worden dat je in de plaats woont waar je werkt, of werkt waar je woont, op fietsafstand (iets van 20km max.). Of uiteraard thuiswerken.
en de hoefsmid gaat het rekeningrijden gewoon doorbelasten aan zijn klanten, dat lijkt me logisch.
Als beveiliger met ploegen wonend in een dorp. Hier staat geen beveiliging in de winkel. Daar moest je toch echt voor naar de stad...
Of ziekenhuis of ...
En ov is er geen. Al helemaal niet vroege of late diensten.
Dus ja rekeningrijden zou dan enorm gestraft zijn.
Daarnaast rijden wij al lang rekening in Nederland. Belasting zit er genoeg op.
Voor nu zou ik wel voordeliger zijn. Toch ben ik tegen.
VuurVleugels schreef:Mag ik dan nu, na de zoveelste beledigende bijvoegelijke term, eindelijk uitroepen dat rechts óók niet heilig is in volwassen, objectief en weloverwogen discussiëren? Mag ik het uitroepen? Alsjeblieft?
VuurVleugels schreef:Mag ik dan nu, na de zoveelste beledigende bijvoegelijke term, eindelijk uitroepen dat rechts óók niet heilig is in volwassen, objectief en weloverwogen discussiëren? Mag ik het uitroepen? Alsjeblieft?
nps schreef:Ik denk dat VVD nu erop gokt dat de formatie gaat klappen en lekker in de oppositie gaat zitten wachten tot we allemaal nóg teleurgestelder zijn en weer terug naar normaal gaan.
juval schreef:nps schreef:Ik denk dat VVD nu erop gokt dat de formatie gaat klappen en lekker in de oppositie gaat zitten wachten tot we allemaal nóg teleurgestelder zijn en weer terug naar normaal gaan.
Dat denk ik ook.
Ik ben ook heel benieuwd of de 4 jaar volgemaakt zal worden. Maar het moet wel een kans krijgen.
AppleSter schreef:nps schreef:Nee, je hoeft je niet schuldig te voelen voor vliegen, autorijden, vlees eten en andere luxe hobbies. Wat je wél kan doen is je verantwoording nemen en dus gewoon de rekening ervoor betalen. Én niet verduurzamen én niet betalen (wat we toch echt het liefst doen) zet hoe dan ook geen zoden aan de dijk. Timmermans heeft zn huis niet geisoleerd en geen zonnepanelen (wat ie helemaal zelf moet weten), maar wél de Green Deal bekokstooft. Dat laatste is veel waardevoller. Ik snap dat bashen op de persoon echt niet zo.
Jij lijkt een soort van te denken dat als je rijk en ecologisch bewust ben je je eigen werk onmogelijk moet maken ofzo. Een internationaal politicus moet vliegen, een internationaal actrice ook. Anders kunnen ze effectief hun werk niet doen. En het gaat er niet om dat we helemaal stoppen met die dingen, maar dat we een beetje minderen. En belasten van vervuilende dingen is de beste en eerlijkste manier om dat te doen. Maar dat gaan de partijen die nu de macht hebben zeker niet doen. Daarnaast is het dan ook zaak minder belastende dingen aantrekkelijker te maken. Denk treinreizen - dat is in vergelijking tot vliegen godsnakend duur en de verbindingen zijn slecht. Het is logische dat oók milieubewuste mensen kiezen voor de snelste, goedkoopste optie kiezen. Simpelweg omdat die er is.
Het is heel makkelijk om zelf dingen te regelen wat anderen moeten doen en van alles te roepen terwijl je jezelf niet aanpast.
Even voor mij hè; Hoe belangrijk is een actrice nu echt voor deze wereld?? Is dat het “vervuilen van de aarde” waard?
Politiek begrijp ik nog, al kan het heel anders georganiseerd worden dan allen met de privéjet naar de ene naar de andere tropische bestemming hoppen voor weer een -Top. Waarom vinden we dat normaal?
Andersom; mijn man heeft een internationale director functie, dus reist ook veel, belangrijk werk etc. Maar van hem moet het bedrijf (mede dankzij de klimaatpaus) vanaf volgend jaar een CO2 administratie bijhouden. Elke km die hij rijdt (zakelijk, ook met elektrische auto) wordt dan geadministreerd.
We gaan hard naar een wereld toe waarin extra betaald moet worden voor “vervuiling”. Dat komt niet op de conto van de echt rijken en machtshebbers, want die kunnen doen en laten wat ze willen -en dat doen ze dus ook volop- maar op de conto van de mensen die op ze stemmen. Mensen die hard werken tegen een laag inkomen (mensen die sowieso al belasting op belasting op belasting betalen). Die zijn de dupe.
Wat is daar links aan?
De echte enorme vervuilers zijn de rijken met privéjets, dikke dieselschepen, meerdere enorme huizen, etc etc.
En die worden niet geraakt door een belastingetje meer of minder.
juval schreef:nps schreef:Ik denk dat VVD nu erop gokt dat de formatie gaat klappen en lekker in de oppositie gaat zitten wachten tot we allemaal nóg teleurgestelder zijn en weer terug naar normaal gaan.
Dat denk ik ook.
Ik ben ook heel benieuwd of de 4 jaar volgemaakt zal worden. Maar het moet wel een kans krijgen.
Cer schreef:Janneke2 schreef:? Je bent zot als je een eigen huis hebt en anno 2023 nog niet goed geïsoleerd hebt.
......
Hihi. Wat dacht je van het ding wegdoen...?
Ik doe het al jaren zonder. En nee, ik werk gewoon, ga naar mijn paard en woon niet in de Randstad.
Ik vind dit een tikje hautain, betuttelend en belerend overkomen
Citaat:misschien weet iemand die in het pluche geboren is, niet helemaal wat het kost om huizen te isoleren
Citaat:En ik doe mijn auto helemaal niet weg, dat is het meest makkelijke om bijvoorbeeld mijn moedertje te bereiken en naar ziekenhuisafspraken te brengen.. hihi.. achterop de fiets wordt wat ingewikkeld.
AppleSter schreef:Het is heel makkelijk om zelf dingen te regelen wat anderen moeten doen en van alles te roepen terwijl je jezelf niet aanpast.
AppleSter schreef:Even voor mij hè; Hoe belangrijk is een actrice nu echt voor deze wereld?? Is dat het “vervuilen van de aarde” waard?
Politiek begrijp ik nog, al kan het heel anders georganiseerd worden dan allen met de privéjet naar de ene naar de andere tropische bestemming hoppen voor weer een -Top. Waarom vinden we dat normaal?
AppleSter schreef:Andersom; mijn man heeft een internationale director functie, dus reist ook veel, belangrijk werk etc. Maar van hem moet het bedrijf (mede dankzij de klimaatpaus) vanaf volgend jaar een CO2 administratie bijhouden. Elke km die hij rijdt (zakelijk, ook met elektrische auto) wordt dan geadministreerd.
We gaan hard naar een wereld toe waarin extra betaald moet worden voor “vervuiling”. Dat komt niet op de conto van de echt rijken en machtshebbers, want die kunnen doen en laten wat ze willen -en dat doen ze dus ook volop- maar op de conto van de mensen die op ze stemmen. Mensen die hard werken tegen een laag inkomen (mensen die sowieso al belasting op belasting op belasting betalen). Die zijn de dupe.
Wat is daar links aan?
AppleSter schreef:De echte enorme vervuilers zijn de rijken met privéjets, dikke dieselschepen, meerdere enorme huizen, etc etc.
En die worden niet geraakt door een belastingetje meer of minder.
juval schreef:Dat denk ik ook.
DuoPenotti schreef:Dit is echte zwak van de VVD.
Hiermee laten ze de kiezers die ze wel hebben ook vallen.
Ja ze hebben klappen gekregen. En terecht na het wanbeleid. Maar ze zouden nu ook kunnen zeggen. Schouders er onder en dan winnen we de volgende verkiezingen weer.
Nu zijn het kleuters die in een hoekje zitten pruilen want ze hadden niet gedacht afgerekend te worden. Want dat was voorgaande keren ook niet.
karuna schreef:Nps ja maar mijn bus heeft ivm rolstoel een aangepast verlaagd bedrag. En het feit is met rekeningrijden dat de kleine lichte autos en de rolstoel tarieven veel duurder uit komen omdat de lage wegenbelastimg wegvalt in ruil voor een duur km tarief. Het is toch zot dat de minst zuinige camper het goedkoopst gaat worden om te gebruiken zelfs als je de brandstof meerekend.
Ik kan gewoon niet zonder gemotoriseerd vervoer.en veel medische dingen komen steeds verder weg ivm sluiting
mce schreef:(...) PVV-leider Geert Wilders heeft Gom van Strien voorgedragen als verkenner voor de formatie van een nieuw kabinet. Van Strien is PVV-senator. Hij zal onderzoeken welke partijen bereid zijn om samen in een coalitie te stappen. VVD-leider Dilan Yesilgöz liet vanochted al weten dat haar partij niet in een nieuw kabinet stapt. Wel wil de VVD een ’centrumrechts kabinet’ gedogen.
Ja ze hebben klappen gekregen. En terecht na het wanbeleid. Maar ze zouden nu ook kunnen zeggen. Schouders er onder en dan winnen we de volgende verkiezingen weer.
Nu zijn het kleuters die in een hoekje zitten pruilen want ze hadden niet gedacht afgerekend te worden. Want dat was voorgaande keren ook niet.