Janneke2 schreef:... stiekem ben ik ook wel eens jaloers op klimaatontkenners.
Het idee dat wij nu efkes een hittegolf meemaken (november voelt als september, geen 'Hollandse' winters meer)
en dat het
... over een paar jaar,
gewoon weer vanzelf,
zonder moeite of gedoe,
gewoon weer goed komt.
Een rustgevend idee.
Maar uiteraard niet waar,
en asociaal tegenover mijn kleinkinderen.
(En ik zou misschien best wel eens naar de Seychellen willen vliegen, maar ik doe het toch maar niet.)
Nogmaals; je kunt mij niet wegzetten (al doe je dat wel opnieuw) als klimaatontkenner, net als dat ik jou niet zal wegzetten als klimaatwappie. Laten we wel respectvol blijven.
Een klimaatontkenner zal iemand moeten zijn die het bestaan van een klimaat volledig ontkent. Dat wordt lastig met al het klimaat om je heen. Die term is dus pertinent onjuist.
Klimaatbeleidcritici, daar val ik wel onder. Net als onder coronabeleidcritici.
November voelt voor ons als een typisch Hollandse regenmaand. Helaas is dit jaar sowieso erg nat. Maar daarvoor hebben we een paar prachtige zomers gehad.
We kunnen ons druk maken over het weer, maar het is geen echt referentiekader ten opzichte van wat normaal is of niet. Daarvoor worden de metingen veel te kort bijgehouden.
Onze politiek leiders en de rijksten ter wereld reizen ook, dus ik zou niet weten waarom je niet met een lijnvlucht naar de Seychellen zou kunnen met een lijnvlucht, als dat je droom is.