Het kabinet is gevallen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-23 22:28

Shadow0 schreef:
Urielle schreef:
Ik heb het nu zelf gelukkig weer een heel stuk beter voor elkaar, maar vanuit die tijd begrijp ik de PVV-stemmer wel, al zijn het niet mijn ideeën. De grens voor hulp aan de gewone bewoners ligt bizar laag en voor de armere mensen loont werken ook echt niet op die manier.

Ik snap de PVV-stemmers daar dan juist niet in, want er zijn beslist gemeentes die wel beleid maken voor alle gezinnen in armoede en daarin ook echt behoorlijk veel doen - en dat gaat op initiatief van hele andere partijen dan de PVV.

Dit dus inderdaad :j

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-23 22:37

Marjo schreef:
Mizora schreef:
Er zijn dan ook al allerlei universiteiten die kamers op de campus hebben, maar vaak zijn ook die behoorlijk prijzig en daarnaast is onze hele manier van studeren anders. Meer vanuit huis en vaak de universiteitsgebouwen verspreid over de stad.

Ja en die studenten kunnen gewoon thuis blijven wonen, en de gebouwen verspreid over de stad moet geen probleem zijn. In dergelijke grote steden is namelijk voldoende OV om dat goed en snel af te kunnen leggen, plus dat studenten gewoon op de fiets kunnen natuurlijk.

Het is jammer dat je blijft hangen in het "1 op 1 kopiëren" want dat bedoel ik gewoonweg niet. Ik denk wel dat wanneer universiteiten en hoge scholen zelf huisvesting kunnen bieden aan de studenten, het volgens mij veel gemakkelijker is om dat te reguleren én ga je een hoop huisjesmelkers tegen.

Want het is leuk dat je de klachtencommissie/huurcommissie aanhaalt, maar zoals de studente in het artikel dat je deelde al aangaf; er zijn altijd wel mensen die de prijs wel willen betalen, ook al betalen ze veel te veel. En dat geeft huisjesmelkers de macht om miserabele woonomstandigheden aan te bieden voor een absurd hoog bedrag.

Ik snap wel wat je zegt. Ik heb wel zo gewoond. Tenminste, geen campus, maar wel studenten woningen die van de Gemeente waren en waar alleen studenten terecht konden die aan de betreffende opleiding studeerden. Na het behalen van je diploma moet je dan ook weer weg.
Je kon je dus gewoon inschrijven bij de Gemeente, en kreeg ook huursubsidie. Perfect geregeld.
En het was destijds ook niet moeilijk om een kamer te krijgen. Even laten zien dat je aan de opleiding ging beginnen en ik kreeg een kamer.
Later in een andere stad werd dat een heel ander verhaal.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-23 23:09

Tango1979 schreef:
Ik denk dat het strategisch is van de VVD en meer om partijbelang dan landsbelang gaat.

Het zal me niets verbazen als de gemiddelde VVD stemmer er opnieuw in trapt.

lies

Re: Het kabinet is gevallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-23 23:11

Heeft niets met 'intrappen' te maken natuurlijk.
De VVD doet het voor de gemiddelde VVD-stemmer natuurlijk prima.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-23 23:12

proudmama schreef:
(...) morgen een motie van wantrouwen indienen en als die aangenomen wordt moet Rutte meteen het torentje verlaten.
... alsof het voorstel dat de politie de premier gaat verwijderen ofzoiets...?

De man heeft zijn ontslag bij de Koning ingediend en toegelicht.

Dat is iets wat hij zelf meende te moeten doen.

Waar deze motie over gaat, is een pleidooi voor een zakenkabinet dat nu eindelijk eens een aantal zaken gaat aanpakken,
iets wat onder leiding van Rutte nooit zo van de grond kwam.

De achtergrond is, dat men het onverteerbaar vindt, dat de verkiezingen denkbaar pas in november komen en dit kabinet 'demissionair aanblijft' tot maart ofzo.

(Dat is volgens mij verstandige politiek ipv emotie.)

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-23 23:13

lies schreef:

Sterker nog. Rutte deed wat hij zijn achterban heeft beloofd.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-23 23:23

Kuiken: 'Rutte is niet meer de premier van alle Nederlanders.'
Ook stelt zij, dat hij met zijn ramkoers de laatste dagen zijn eigen belangen heeft gediend.

(Persoonlijk heb ik de man zelden ervaren als premier van alle Nederlanders.)

Ik vind het idee van een zakenkabinet tot 'ik zeg maar even' maart '24 wel zinnig.

Al die tijd alleen maar op de winkel passen, de boeren in onzekerheid laten, de woningmarkt op slot houden (en de lijst is langer) - nee, doe maar niet.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 08:58

Nikass schreef:
Marjo schreef:

Koffiemachines zijn voor veel mensen wel een eerste levensbehoefte :P

Ik denk dat zulke initiatieven heel mooi zijn om binnen je gemeente te organiseren. Veel van dat soort apparaten kun je heel goed bij de kringloopwinkel kopen, en op weggeefhoeken wordt ook veel weggegeven.
Ik weet niet of dat zozeer iets is voor de landelijke politiek, maar meer voor het lokale bestuur om apparaten die bij een stort ingeleverd worden (en die nog werken) te verdelen onder de arme mensen binnen die gemeente, ongeacht of zij asielzoeker zijn of niet.

En kijk eens bij het Leger des Heils. 50/50
Ik ben het ermee eens dat op veel vlakken het beleid niet deugt. Maar ik begrijp niet dat mensen daar dan de asielzoekers op aan kijken. Sinds wanneer hebben die enig invloed op het beleid? Ze mogen nog niet stemmen...
En wat stemmen de mensen die zich benadeeld voelen tov vluchtelingen? Over het algemeen Rechts. Excuse me, maar denk je dan écht daar iets mee op te schieten?

Mensen doen dat omdat ze om zich heen zien dat zij bijvoorbeeld voorrang krijgen bij sociale huurwoningen. Een groot aantal dus in de bijstand zitten (door wanbeleid politiek o.a) en het land steeds voller wordt met alle problemen van dien. En de mensen zelf in de problemen komen/ het heel moeilijk is om de juiste hulp te krijgen en de asielzoekers wel geholpen lijken te worden.

Voorbeeld bijv. dat Nederlanders niet op vakantieparken mogen wonen pertinent ondanks de woningnood en voor asielzoekers worden er overal woningen gemaakt/ gecreeerd ondanks de kosten.

Er zit best veel scheef, en daar kunnen die asielzoekers niets aan doen maar dat zorgt wel voor het beeld wat van ze gevormd wordt.

Ik denk dat als er in de basis vele zaken even wat anders geregeld zouden worden dat er dan ook veel minder polarisatie zou zijn.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 09:07

lies schreef:

Niet mee eens hoor. Ook de positie van de meeste VVD-stemmers is verslechterd, de algemene voorzieningen zijn minder, de kosten zijn hoger. Veel kleine ondernemers steunen de VVD, maar de VVD heeft juist veel maatregelen ingevoerd die bijzonder kwalijk zijn voor kleine ondernemingen en vooral gunstig voor grote multinationals. (Alleen af en toe wordt er dan weer een cadeautje gegeven en dan kunnen mensen weer een tijdje geloven dat de VVD toch de ondernemerspartij is... maar als je het beleid als totaal bekijkt beslist niet.)

Ook zijn er veel ouderen die op de VVD stemmen, en die worden helemaal finaal genaaid. Die krijgen te maken met alle beperkingen in de zorg en de voorzieningen, pensioen niet geindexeerd, geen vervolgvoorziening om te wonen... en toch geloven ze het beeld van de VVD.

(En over het algemeen zijn heel wat VVD-stemmers die ik heb gesproken boos en ontevreden.)

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 09:29

Er zijn idd heel veel mensen die tegen hun eigen belang instemmen (op alle partijen). Maar over het algemeen zijn de vvd stemmers wel tevreden met het leven dat ze leiden en hoe mark rutte het doet, volgens mij. Ik ken er ook best wat ;)

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 10:22

Rutte keert iig niet terug.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 10:24

Las het net ook. Verstandig, dat kon ook echt niet meer.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 10:27

Eens, na alle schandalen en de manier waarop hij daar mee om is gegaan.. Het is mooi geweest. Internationaal gezien een prima MP, maar voor eigen land? :n

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 10:30

Elisa2 schreef:
Nikass schreef:
En kijk eens bij het Leger des Heils. 50/50
Ik ben het ermee eens dat op veel vlakken het beleid niet deugt. Maar ik begrijp niet dat mensen daar dan de asielzoekers op aan kijken. Sinds wanneer hebben die enig invloed op het beleid? Ze mogen nog niet stemmen...
En wat stemmen de mensen die zich benadeeld voelen tov vluchtelingen? Over het algemeen Rechts. Excuse me, maar denk je dan écht daar iets mee op te schieten?

Mensen doen dat omdat ze om zich heen zien dat zij bijvoorbeeld voorrang krijgen bij sociale huurwoningen. Een groot aantal dus in de bijstand zitten (door wanbeleid politiek o.a) en het land steeds voller wordt met alle problemen van dien. En de mensen zelf in de problemen komen/ het heel moeilijk is om de juiste hulp te krijgen en de asielzoekers wel geholpen lijken te worden.

Voorbeeld bijv. dat Nederlanders niet op vakantieparken mogen wonen pertinent ondanks de woningnood en voor asielzoekers worden er overal woningen gemaakt/ gecreeerd ondanks de kosten.

Er zit best veel scheef, en daar kunnen die asielzoekers niets aan doen maar dat zorgt wel voor het beeld wat van ze gevormd wordt.

Ik denk dat als er in de basis vele zaken even wat anders geregeld zouden worden dat er dan ook veel minder polarisatie zou zijn.

Maar waarom is het zo gek dat ze voorrang krijgen? Asielzoekers hebben effectief geen huis, mensen op wie ze voorrang krijgen vaak wel. Daarnaast is dit ook weer een gevalletje factchecken en ken je feiten - zoveel woningen gaan er helemaal niet naar statushouders. Is écht weer een gevalletje onderbuik, roeptoeteren en niet willen checken hoe het eigenlijk echt zit.

Uit onderstaande artikelen:
pointer schreef:
Om daarachter te komen, kijken we eerst hoe de toewijzing van woningen werkt. De overheid bepaalt elk half jaar hoeveel statushouders iedere gemeente moet huisvesten, de zogeheten taakstelling. Dat aantal hangt af van het aantal inwoners: hoe groter de gemeente, hoe meer statushouders er gehuisvest moeten worden.

Tussen 2015 en 2021 ging zo’n 7 á 8 procent van de sociale woningen die vrijkomen naar statushouders, omgerekend zo’n 13 duizend per jaar. Sinds 2022 is dat 12 procent, omdat het aantal statushouders steeg en de huisvesting achterbleef.

Over de voorrang:
pointer schreef:
Krijgen statushouders voorrang?
Oorspronkelijk kreeg elke statushouder voorrang op de ‘normale’ wachtenden, maar sinds 2017 gebeurt dat niet meer automatisch. Wel kunnen gemeenten ervoor kiezen om achterstanden in hun taakstelling in te halen door tijdelijk meer of alle huurwoningen die vrijkomen te reserveren. Gemeenten zetten hierbij vooral sociale huurwoningen van woningcorporaties in. Onder meer Utrecht, Amersfoort en Horst aan de Maas deden dit.

pointer schreef:
Rest de vraag: zouden wachtlijsten niet meer bestaan als statushouders niet mee zouden dingen naar sociale woningen? Nee, dat klopt niet. Statushouders krijgen maximaal 12 procent van alle sociale huurwoningen die vrijkomen. Soms krijgen zij daarbij voorrang, dan kan tijdelijk zelfs oplopen tot 100 procent. Maar dat duurt in de regel niet langer dan een paar weken, omdat dan de achterstand in taakstelling is ingehaald. En dat verschilt dus ook nog per gemeente.

gld schreef:
In aantallen valt het dus enorm mee en is het zeker niet zo dat ze, om met het onderbuikgevoel te verwoorden, 'onze' huizen inpikken. Veel te kort door de bocht, vindt Universitair hoofddocent Sociologie aan de Radboud Universiteit, Niels Spierings. "Het klopt dat wanneer een woning wordt toegewezen aan statushouders, dat er dan niet iemand anders in diezelfde woning kan wonen die op de wachtlijst voor sociale huur staat. Maar de context is natuurlijk wel dat die sociale huur de afgelopen decennia deels geliberaliseerd (de verkoop van sociale huurwoningen) is. Er zijn daarnaast mensen met een algemeen negatieve houding rond migratie en vanuit die blik oordelen ze dan.”

Het probleem is dus totaal niet dat vluchtelingen woningen "afpakken", maar dat er algeheel gewoon veel te weinig sociale huurwoningen zijn. Toekennen van woningen is een taak van de gemeenten, die hier soms hopeloos in achterlopen. Beide is dus absoluut niet de schuld van de vluchtelingen.

Bronnen:
https://www.coa.nl/nl/lijst/het-waar-da ... uders-gaan
https://pointer.kro-ncrv.nl/nee-wachtli ... atushouder.
https://www.gld.nl/nieuws/7807130/krijg ... an-anderen

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 10:35

Berdien schreef:
Rutte keert iig niet terug.

Hoekstra van het CDA ook niet. Dan krijgen twee partijen dus een nieuwe lijsttrekker. Ik ben heel benieuwd of Kaag wel doorgaat. Ik vind haar wel heel goed, maar ik zou het vanwege haar privésituatie ook begrijpen als ze stopt.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 10:38

Je kunt vinden wat je wilt van Rutte maar dit is natuurlijk briljant gedaan voor de VVD.
Sukkelend kabinet laten klappen en zelf terugtreden. Slim omdat diverse partijen al hadden aangegeven niet met hem als MP te willen regeren. Die zet je dus ook buiten spel.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 10:39

Ik ben er niet rouwig om. Het wordt tijd voor een nieuwe lijsttrekker. Rutte heeft genoeg leed veroorzaakt.

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 10:39

Weet niet of Rutte zag aankomen dat ie dan zelf geen premier meer zou zijn...

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 10:42

Amen nps _/-\o_

Afgelopen zomer gaf Utrecht 6 weken lang voorrang aan statushouders. Ik vond dat eventjes zuur, omdat ik braaf elke dag op lootwoningen reageer en al 5 jaar anti-kraak woon met regelmatige verhuizingen. Ik moest zelf rond die tijd ook weer eruit en was wat spullen op straat aan het zetten toen ik aan de praat raakte met een man die interesse had in wat meubels. Hij had verderop in de straat een sociale huurwoning gekregen, nadat hij 14 jaar in een ASC had gewoond, zonder eigen ruimte, zonder mogelijkheid om te kunnen of mogen werken of leren. Hij was zo enorm dankbaar en je zag dat hij echt weer hoop had voor de toekomst. Hij keek uit naar omscholen en aan het werk gaan. En op dat moment vervloog alle wrok die ik eventjes had op het korte voorrangsprogramma. Ondanks dat ik een wat onzekere woonsituatie heb van tijd tot tijd, heb ik nog nooit zonder huis gezeten, heb ik altijd veel meer kansen om een woning te vinden dan hij en heb ik een opvangnet. Heb de beste man uiteindelijk geholpen om een deel van mijn inboedel, inclusief laminaatvloer, naar zijn nieuwe huis te sjouwen.

Het is zo verdrietig hoeveel vreemdelingenhaat men heeft door van alles dat er maar geroepen wordt, terwijl dat helemaal niet klopt. Zij hebben geen enkel voordeel in hun situatie ten opzichte van dat van ons, geen enkel!
En voor arme gezinnen in Nederland bestaan er ook een heleboel initiatieven. Niet alleen de voedselbank, je hebt verschillende weggeefwinkels (waar ik regelmatig iets breng als ik ergens te veel van heb) en stichtingen waar je van alles en nog wat kan krijgen. Dat scheelt in Nederland, mensen kopen een boel troep en willen daar ook vaak weer vanaf en er zijn veel manieren om aan gratis spullen te komen. Er zijn ook enorm veel facebookgroepen per stad waar regelmatig hulp en spullen aangeboden worden.

Tango1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 10:44

Ik zag hem eerlijk gezegd niet aankomen...

Direct dus een nieuwe lijsttrekker VVD en CDA.
D66 wellicht ook.
Als GL en PvdA samen gaan, wellicht ook met een nieuwe lijsttrekker.
En wat doet BBB? Caroline wilde toch niet gaan voor MP?

Wordt erg interessant komende weken

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 10:47

Eindelijk worden er stappen gezet.

Hier in huis zijn we erg voor het zakenkabinet
(of: tegen 'op de winkel passen' tot laten we zeggen maart volgend jaar).

We zaten te rekenen 'zou de Christen Unie voor de motie stemmen...? En zo nee, wat gaat de Eerste Kamer doen met het demissionaire kabinet?'

Dat hoeft voorlopig niet.

Rutte is weg, en nu de scherven oprapen.
Edit: hij wil aanblijven als demissionair premier.

We gaan het zien.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 11:40

Ik mag hopen dat er nu ook een andere TK voorzitter gekozen gaat worden. Sinds Bergkamp zit vind ik debatten niet om aan te zien en horen.
Dankuwel, dankuwel, dankuwel, dankuwel, dankuwel, dankuwel etc. Ze kan geen leiding geven, heeft geen overwicht, laat niemand zijn zinnen afmaken, toont geen daadkracht. Ik hoop dat Bosma (PVV) de kans krijgt. Die man leidt met overwicht, gezonde dosis humor en is niet van zijn stuk te brengen.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 11:41

Suliko schreef:
Afgelopen zomer gaf Utrecht 6 weken lang voorrang aan statushouders. Ik vond dat eventjes zuur, omdat ik braaf elke dag op lootwoningen reageer en al 5 jaar anti-kraak woon met regelmatige verhuizingen. Ik moest zelf rond die tijd ook weer eruit en was wat spullen op straat aan het zetten toen ik aan de praat raakte met een man die interesse had in wat meubels. Hij had verderop in de straat een sociale huurwoning gekregen, nadat hij 14 jaar in een ASC had gewoond, zonder eigen ruimte, zonder mogelijkheid om te kunnen of mogen werken of leren.

Ja, en Utrecht doet zoveel. Er is hier ook een nieuw tijdelijk wooncomplex gekomen, gemengd wonen voor asielzoekers/statushouders (dat vergeet ik steeds) en starters/studenten. Maar waar je als student of starter een kleine maar functionele studio krijgt, moet je als statushouder die ruimte met 3 anderen delen, mogelijk onbekenden. Dat is echt heeeeeel krap.

(En dit is dus de plek waar men hun uiterste best doet om de situatie zo goed mogelijk te maken - zo min mogelijk mensen op straat, zo veel mogelijk mensen een plek bieden, het toch leefbaar houden, integratie mogelijk maken en aanmoedigen via samenwerking en gezamelijke activiteiten, proberen dat mensen van elkaar leren en elkaar kunnen helpen. En nog steeds is het echt zwaar en klein en moeilijk.)

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 12:09

Zucht...

Ik hoopte zo op een zakenkabinet, met een buitenstaander als premier.

Maar nu heeft Rutte beloofd 'in het landsbelang demissionair premier te zijn'.

Gemene vraag: was hij in het landsbelang dan wel missionair premier...?

Het moge duidelijk zijn: ik vind van niet. De markt het laten oplossen, uitstellen en wat al niet...
Woningmarkt, Groningen, PFAS, stikstof, de zorg wordt onbetaalbaar en de ouderenzorg wordt in een rijk land bijna afgeschaft, het zakenleven vraagt al jaren om visie mbt milieu, arme mensen hebben pech...

Stiekem ben ik blij dat de boel klapte op een teken van beschaving: vluchtelingen.
Nederland heeft bewindslieden die niet bereid bleken kinderen van hun ouders gescheiden te houden.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 12:12

nps schreef:
Elisa2 schreef:

Maar waarom is het zo gek dat ze voorrang krijgen? Asielzoekers hebben effectief geen huis, mensen op wie ze voorrang krijgen vaak wel. Daarnaast is dit ook weer een gevalletje factchecken en ken je feiten - zoveel woningen gaan er helemaal niet naar statushouders. Is écht weer een gevalletje onderbuik, roeptoeteren en niet willen checken hoe het eigenlijk echt zit.

Uit onderstaande artikelen:
pointer schreef:
Om daarachter te komen, kijken we eerst hoe de toewijzing van woningen werkt. De overheid bepaalt elk half jaar hoeveel statushouders iedere gemeente moet huisvesten, de zogeheten taakstelling. Dat aantal hangt af van het aantal inwoners: hoe groter de gemeente, hoe meer statushouders er gehuisvest moeten worden.

Tussen 2015 en 2021 ging zo’n 7 á 8 procent van de sociale woningen die vrijkomen naar statushouders, omgerekend zo’n 13 duizend per jaar. Sinds 2022 is dat 12 procent, omdat het aantal statushouders steeg en de huisvesting achterbleef.

Over de voorrang:
pointer schreef:
Krijgen statushouders voorrang?
Oorspronkelijk kreeg elke statushouder voorrang op de ‘normale’ wachtenden, maar sinds 2017 gebeurt dat niet meer automatisch. Wel kunnen gemeenten ervoor kiezen om achterstanden in hun taakstelling in te halen door tijdelijk meer of alle huurwoningen die vrijkomen te reserveren. Gemeenten zetten hierbij vooral sociale huurwoningen van woningcorporaties in. Onder meer Utrecht, Amersfoort en Horst aan de Maas deden dit.

pointer schreef:
Rest de vraag: zouden wachtlijsten niet meer bestaan als statushouders niet mee zouden dingen naar sociale woningen? Nee, dat klopt niet. Statushouders krijgen maximaal 12 procent van alle sociale huurwoningen die vrijkomen. Soms krijgen zij daarbij voorrang, dan kan tijdelijk zelfs oplopen tot 100 procent. Maar dat duurt in de regel niet langer dan een paar weken, omdat dan de achterstand in taakstelling is ingehaald. En dat verschilt dus ook nog per gemeente.

gld schreef:
In aantallen valt het dus enorm mee en is het zeker niet zo dat ze, om met het onderbuikgevoel te verwoorden, 'onze' huizen inpikken. Veel te kort door de bocht, vindt Universitair hoofddocent Sociologie aan de Radboud Universiteit, Niels Spierings. "Het klopt dat wanneer een woning wordt toegewezen aan statushouders, dat er dan niet iemand anders in diezelfde woning kan wonen die op de wachtlijst voor sociale huur staat. Maar de context is natuurlijk wel dat die sociale huur de afgelopen decennia deels geliberaliseerd (de verkoop van sociale huurwoningen) is. Er zijn daarnaast mensen met een algemeen negatieve houding rond migratie en vanuit die blik oordelen ze dan.”

Het probleem is dus totaal niet dat vluchtelingen woningen "afpakken", maar dat er algeheel gewoon veel te weinig sociale huurwoningen zijn. Toekennen van woningen is een taak van de gemeenten, die hier soms hopeloos in achterlopen. Beide is dus absoluut niet de schuld van de vluchtelingen.

Bronnen:
https://www.coa.nl/nl/lijst/het-waar-da ... uders-gaan
https://pointer.kro-ncrv.nl/nee-wachtli ... atushouder.
https://www.gld.nl/nieuws/7807130/krijg ... an-anderen

Ik zeg nergens dat het de schuld van de vluchtelingen is he?

Wel dat Nederland al overvol is en er een groot huizentekort is en ik persoonlijk vind dat Nederland volbouwen niet de oplossing is.

Daarnaast was het hier in de gemeente dus een FEIT wat ook gewoon in de krant stond dat asielzoekers voorrang kregen op sociale huurwoningen. En dat dit zorgt voor scheve gezichten lijkt me logisch.

Nederlanders zijn vaak jaren ingeschreven voordat ze een woning krijgen, moeten soms verplicht particulier huren voor enorme bedragen. Mogen niet op recreatieparken wonen en hebben soms ook onleefbare thuissituaties.