Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
MyWishMax schreef:Ja, maar als je meteen een statiegeld beker zou krijgen zonder erom te vragen heb je ook weer zat mensen die dat vervelend vinden. Dus dat ze de goedkoopste optie als standaard hebben vind ik heel logisch.
germie schreef:Telpeva schreef:Wat kost het gebruik van zo'n statiegeld beker eigenlijk dan als je er 2 euro voor terug krijgt als je hem inlevert?
1 euro per beker.
Maar we moesten er dus om vragen, anders werd het een wegwerpbeker waar we voor moesten betalen en dan was het geld weg.
Tancreda4 schreef:Bij de Mac kan je gewoon zelf kiezen of je statiegeld of wegwerp (met toeslag) wilt. Iig als je zelf je bestelling plaatst op zo'n bestellingsportaal. Bij de producten waar het mogelijk is en van toepassing is, heb je die twee keuzes. Dus bij de Flurry's en meeste drinken.
Gelukkig is mijn vaste supermarkt inmiddels wat verder, als je met de zelfscan je producten scant, geeft hij nu ook gelijk de plastic toeslag aan. Dat was in het begin nog niet, dan stond je opeens met een verrassing van zoveel cent duurder bij de kassa.
Wel goed voor de lijn. Ik haalde nog regelmatig toetjes, en dan de kleine cubjes (waar er 1001 van zijn overigens) omdat een groot pak ik gewoon niet op krijg. Maar omdat daar dus nu ook toeslag op zit, koop ik het niet meer. Ik neem nu waterijsjes. Die overigens per stuk in plastic zijn verpaktDus qua lijn misschien goed, qua plastig niet echt
Tancreda4 schreef:Bij de Mac kan je gewoon zelf kiezen of je statiegeld of wegwerp (met toeslag) wilt. Iig als je zelf je bestelling plaatst op zo'n bestellingsportaal. Bij de producten waar het mogelijk is en van toepassing is, heb je die twee keuzes. Dus bij de Flurry's en meeste drinken.
Gelukkig is mijn vaste supermarkt inmiddels wat verder, als je met de zelfscan je producten scant, geeft hij nu ook gelijk de plastic toeslag aan. Dat was in het begin nog niet, dan stond je opeens met een verrassing van zoveel cent duurder bij de kassa.
Wel goed voor de lijn. Ik haalde nog regelmatig toetjes, en dan de kleine cubjes (waar er 1001 van zijn overigens) omdat een groot pak ik gewoon niet op krijg. Maar omdat daar dus nu ook toeslag op zit, koop ik het niet meer. Ik neem nu waterijsjes. Die overigens per stuk in plastic zijn verpaktDus qua lijn misschien goed, qua plastig niet echt
rien10 schreef:Kan je naar de Mac je eigen beker meenemen?
fohadie schreef:Bij de Mac is het wel degelijk per filiaal verschillend. Twee filialen in 1 stad hanteren andere regels. Beide bij de paal besteld, beide hier op eten en beide zelfde bestelling. De ene paal had het over toeslag of statiegeld, de andere paal had het nergens over. Bij de ene koos ik voor statiegeld, de ander kreeg ik een beker zonder deksel.Ze weten zeker niet dat er ook plastic aan de binnenkant van de beker zit?
KikiCelinevs schreef:rien10 schreef:Kan je naar de Mac je eigen beker meenemen?
Nee, ivm hygiene maatregelen mag dat dus niet. Dus voor je drinken, ijs en de sausjes betaal je dus plastic tax. In principe moeten de statiegeld bekers in de Mc donalds afgewassen worden door het personeel, maar ik vraag mij af of deze ook niet gewoon worden weggegooid.
Nielojram schreef:fohadie schreef:Bij de Mac is het wel degelijk per filiaal verschillend. Twee filialen in 1 stad hanteren andere regels. Beide bij de paal besteld, beide hier op eten en beide zelfde bestelling. De ene paal had het over toeslag of statiegeld, de andere paal had het nergens over. Bij de ene koos ik voor statiegeld, de ander kreeg ik een beker zonder deksel.Ze weten zeker niet dat er ook plastic aan de binnenkant van de beker zit?
Huh? Bij welke twee macs in Haarlem kan je door de drive-in dan?
Ik ken alleen die in de Grote Houtstraat en die ander in het winkelcentrum Schalkwijk.
Als ik daar met de auto naar binnen rij (drive-through), kom ik in het nieuws![]()
Of bedoel je met 'aan-de-paal' dat je het binnen op zo'n oversized smartphone besteld?