Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
superpony schreef:Dees schreef:
Toch schattig dat je erin gelooft. Een LOI-tje van 1,5 jaar maakt je echt niets anders dan een beginner.
Die het mag gaan opnemen tegen ervaren rotten in het vak.
En die ervaren rotten in het vak hebben allemaal politicologie gestudeerd??
En die ervaren rotten in het vak doen het allemaal geweldig??
Er zijn maar enkele ECHT goede politici in Nederland. De rest kan je sowieso heel veel vraagtekens bij zetten.
En zolang je niet weet wie er komen voor de BBB kan je ook helemaal niet oordelen. Het zijn aannames dat mensen het niet zouden kunnen.
Elisa2 schreef:Ik verbaas me er over dat als men het niet eens is met de uitkomst, mensen die op andere partijen stemmen of de partijen of vertegenwoordigers daarvan dan maar weg gezet worden als niet capabel.
Volgens mij is heel duidelijk dat de huidige overheid en het beleid niet capabel is, anders was zo'n BBB nooit zo groot geworden.
*edit* typfout
Elisa2 schreef:Waarom niet? het is in ieder geval een duidelijk signaal naar de rest van de partijen en als ze allemaal over de zelfreflectie zouden bezitten die Hoekstra laat zien dan draaien ze wellicht hun koers bij.
BaileyMix schreef:DuoPenotti schreef:Bailey
Alsof elke proteststemmer ook meteen uit een ei komt....
FvD daar heb ik persoonlijk nooit een snars van begrepen dat iemand daar ook maar een stem op heeft gegeven. Maar goed dat is mijn politieke mening.
Ik denk zeker dat BBB heel goed kan zijn in compromissen sluiten.
Ze sluiten bij voorbaat ook geen partijen uit.
En in heel veel dingen zijn ze zo enorm rechts niet hoor. Dat word vaak juist gezegd door de mensen die de site van BBB niet gelezen hebben.
Ze willen dingen wel gebaseerd op cijfers, terwijl er nu natte vinger werk is geweest op diverse vlakken.
Willen strenger zijn bij het asiel. ook het expats beleid. Maar niet bij voorbeeld iedereen terug de zee in knikkeren. Ze hebben dus zeker ook een humaan beleid. Maar humaan voor de inwoner van Nederland staat imo ook niet gelijk aan iedereen maar binnen laten huppelen zonder ook maar iets er voor terug te doen.
(grappig in Denemarken noemen ze dat links, opkomen voor de huidige bevolking)
Humaan is ook geen boeren uitkopen die hier wel al jaren belastingen hebben betaald. Mee laten doen aan een uitkoopregeling is BBB wel weer voorstander van. Dus kom je daarmee onder de streep nog samen met links. Oke, het is misschien niet in 2025 geregeld of 2030, maar dat is ook geen humaan beleid.
Nergens zegt BBB we willen niet. Dát is het verschil, een heel belangrijk verschil.
Niet elke, maar wel veelNee, zonder dollen. Als je puur uit protest stemt eigenlijk tégen de coalitie, en die partij dan toch gaat samenwerken met die coalitie: ik denk echt dat de proteststemmer daar boos over is. Mensen die oprecht geloven in het programma van BBB en compromis niet erg vinden noem ik ook geen proteststemmers. Maar hoeveel dat er dan zijn, weet ik niet.
Verder: we gaan het zien! Wij zien bepaalde dingen nou eenmaal anders, zoals dat BBB zich op cijfers baseert bijvoorbeeld. Uiteindelijk heeft ook de Tweede Kamer en de coalitie zich te houden aan wat juridisch haalbaar is. Dus nogmaals: we gaan het zien.
Winged schreef:En dat verlies is niet van het laatste jaar. Als je in Groningen al kijkt hoe lang het aardbevingsdossier gaande is, in Limburg naar de mijnen en bijbehorende schade, de nog steeds niet opgeloste toeslagenaffaire....
Dees schreef:De meeste bestuurders in de Provinciale Staten zitten daar al jaaaaren. Net als de bestuurders in de Eerste Kamer.
Een student politicologie die net is afgestudeerd is ook een beginneling. Ook die redt het niet als hij tegen de ervaring in gaat. Een studie politicologie weegt trouwens aanzienlijk zwaarder dan 1,5 jaar cursus.
Dees schreef:De meeste bestuurders in de Provinciale Staten zitten daar al jaaaaren. Net als de bestuurders in de Eerste Kamer.
Een student politicologie die net is afgestudeerd is ook een beginneling. Ook die redt het niet als hij tegen de ervaring in gaat. Een studie politicologie weegt trouwens aanzienlijk zwaarder dan 1,5 jaar cursus.
Winged schreef:Dees schreef:De meeste bestuurders in de Provinciale Staten zitten daar al jaaaaren. Net als de bestuurders in de Eerste Kamer.
Waarom blijf je het wegschrijven als 1,5 jaar cursus als je geen idee hebt hoe het er inhoudelijk uit heeft gezien?
Tijd gaat het leren. En aan de uitslag is nu niks te doen. Accepteren en doorgaan.
Dees schreef:Elisa2, ik denk dat jij de verkiezingsuitslag nog eens moet nalezen.
Ze zijn de grootste partij, maar alle andere partijen hebben tesamen veel meer stemmen.
De voorlopige uitslag is dat BBB 16 zetels mag gaan bezetten in de Eerste Kamer.
In de Eerste Kamer zijn er 75 zetels te verdelen.
Oftewel: 59 zetels gaan worden bezet door andere partijen.
Winged schreef:Dees schreef:Elisa2, ik denk dat jij de verkiezingsuitslag nog eens moet nalezen.
Ze zijn de grootste partij, maar alle andere partijen hebben tesamen veel meer stemmen.
De voorlopige uitslag is dat BBB 16 zetels mag gaan bezetten in de Eerste Kamer.
In de Eerste Kamer zijn er 75 zetels te verdelen.
Oftewel: 59 zetels gaan worden bezet door andere partijen.
En dat is logisch, anders is 1 partij de grootste en krijg je een soort van dictatuurEn dat is niet de bedoeling van de Nederlandse politiek. Die is namelijk ingericht op het moeten samenwerken om de democratie te kunnen borgen.
Dees schreef:Al was het een 1,5 jarige fulltime opleiding op hoog universitair niveau met buitengewoon getalenteerde kandidaten, dan nog was het slechts 1,5 jaar zonder praktijkervaring.
Oftewel, veel geblaat, weinig wol.
We gaan het meemaken. Mijn inschatting is dat ze vrij snel naar de zijlijn worden gerangeerd.
Jildau schreef:Toch is het wel een ding om een partij die verreweg de meeste zetels heeft compleet te negeren / buitenspel te zetten. Denk niet dat je dat aan meer stemmen helpt bij volgende verkiezingen.
Elisa2 schreef:Dees:
Bijzonder dat ze dan als grootste uit de bus zijn gekomen
Dees schreef:Winged schreef:
En dat is logisch, anders is 1 partij de grootste en krijg je een soort van dictatuurEn dat is niet de bedoeling van de Nederlandse politiek. Die is namelijk ingericht op het moeten samenwerken om de democratie te kunnen borgen.
En zo komt het dat dus ook BBB haar verkiezingsbeloftes zal moeten gaan doorbreken
Dees schreef:Winged schreef:En dat is logisch, anders is 1 partij de grootste en krijg je een soort van dictatuurEn dat is niet de bedoeling van de Nederlandse politiek. Die is namelijk ingericht op het moeten samenwerken om de democratie te kunnen borgen.
En zo komt het dat dus ook BBB haar verkiezingsbeloftes zal moeten gaan doorbreken
cp112 schreef:Maar hoe weet jij dan nu al of ze dat niet gaan doen? Iedereen snapt toch dat ze zullen moeten schipperen hier en daar? Daar hebben we een democratie voor toch? Zoals Winged al zegt.
Maar als je als 1 partij, nieuwe notabene, ruim 20% van de landelijke stemmen pakt dan kunnen andere partijen niet om je heen
En als ze dat wel gaan doen dán breekt de pleuris pas echt uit.
cp112 schreef:Die zijn nu niet groot toch? Ik heb het over het hier en nu, met de huidige stand van zaken en ontevredenheid. Dát is de reden dat de BBB nu zo groot is en dat niet erkennen, wat een aantal partijen geheid niet gaat doen, gaat heel veel ellende geven op den duur.
cp112 schreef:Die zijn nu niet groot toch? Ik heb het over het hier en nu, met de huidige stand van zaken en ontevredenheid. Dát is de reden dat de BBB nu zo groot is en dat niet erkennen, wat een aantal partijen geheid niet gaat doen, gaat heel veel ellende geven op den duur.
Dus die vergelijking met de PVV is appels en peren.