Ik snap heel goed dat ze niets met die tips gedaan hebben en zijn gaan zoeken waar dat signaal is weggevallen. In deze tijd heeft bijna iedereen altijd een mobieltje aan én een lader in de auto. Dus het is logisch om te veronderstellen dat het signaal is weggevallen door een ongeluk als ze dan verdwenen zijn. Was hier laatst (zelfde omgeving) ook een jongen vermist. En die hebben ze precies uit het kanaal weten te vissen waar zijn signaal gestopt was, maar dat heeft geloof ik ook nog een paar dagen geduurd. Het was in ieder geval niet meteen. Zo'n signaal is natuurlijk ook een range. En de kans dat én je mobiel uitvalt (terwijl je met een ziek kind op pad bent, en dus denk ik echt wel voorbereid bent op noodsituaties en een acculader bij je hebt) en je daarna een ongeluk krijgt lijkt me niet groot.
Dan dat het zo'n druk punt is, dat nou net niemand het gezien heeft (bizar!... Krijg kippenvel bij de gedachte dat daar wsl een halve minuut later iemand onwetend dezelfde bocht heeft genomen met een lekker muziekje etc.). Dan ook nog net dat hele kleine stukje zonder vangrails. Het zijn wel erg veel factoren die onwaarschijnlijk tegen hebben gezeten, en ik snap dat de politie opties had die logischer aanvoelde (en daar meer op heeft ingezet). Je moet wat. Ze hebben ook geen onbeperkte mankracht. Dus het zal afstrepen zijn van logische locaties naar onlogische locaties, en dat deze niet bovenaan heeft gestaan snap ik wel.
Als ik de foto van de auto zie durf ik overigens ernstig te betwijfelen of er nog iets te redden was geweest en denk ik dat ze weinig geleden zullen hebben. 't is een schrale troost dat het waarschijnlijk toch niets uitgemaakt had

Wat ik wel bizar vind, ik ben vanuit de randstad naar deze omgeving verhuisd. En in de drie maanden die ik hier woon al drie redelijk onlogische dodelijke verkeersongelukken met jonge mensen. Zie ze regelmatig herdacht worden langs de weg (N65 en wilhelminakanaal). En toen ik hoorde dat dit ook in deze omgeving was gebeurd, was een auto-ongeluk ook meteen het eerste wat in me op kwam. In de randstad nooit zoiets gezien/meegemaakt. Vraag me echt af of dat nou gewoon toeval is (waarschijnlijk). Of dat de wegen hier nou zoveel slechter zijn, de rij-opleidingen hier minder goed, of dat er hier een stuk uitbundiger herdacht wordt waardoor het zichtbaarder is. Het raakt me wel iig.