Wanbeleid politiek in crisistijd

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-22 00:12

Loretta schreef:
Ik vind het wel jammer dat er zoveel aandacht voor complottheorieen is. Het leid af van de echte oorzaken dat veel mensen het zo zwaar hebben.

Het echte probleem is doorgeslagen kapitalisme en het neo liberalisme waar grote bedrijven de dienst uit maken en wat leidt tot schrikbarende ongelijkheid.

Precies dit!
En man man, wat ben ik geschrokken van dat D66. Ik dacht eerst nog;niet mijn partij, maar misschien brengt het iets goed..
Maar die doen niet eens moeite om te doen alsof de burger ze iets interesseert. Burgers zijn maar lastige mensen die je van je werk afhouden.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-22 08:24

Sunnda schreef:
Loretta schreef:
Ik vind het wel jammer dat er zoveel aandacht voor complottheorieen is. Het leid af van de echte oorzaken dat veel mensen het zo zwaar hebben.

Het echte probleem is doorgeslagen kapitalisme en het neo liberalisme waar grote bedrijven de dienst uit maken en wat leidt tot schrikbarende ongelijkheid.

Precies dit!
En man man, wat ben ik geschrokken van dat D66. Ik dacht eerst nog;niet mijn partij, maar misschien brengt het iets goed..
Maar die doen niet eens moeite om te doen alsof de burger ze iets interesseert. Burgers zijn maar lastige mensen die je van je werk afhouden.

Dat kon je van mijlenver zien aankomen dat die partij zo is. Jammergenoeg zijn er veel mensen ingetrapt (al die kritiekloze propaganda bij de NPO had blijkbaar toch een indoctrinerende werking) en zitten we nu met die enge Kaag voor wie buitenland steevast belangrijker is dan eigen volk, met Jetten die een vreugdedansje doet omdat we dankzij de energiecrisis geen geld meer hebben voor energie, en die engnek die van de IC afkomt maar als minister de zorg nog verder kapot wil maken.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-22 08:29

Ik zie in krantenberichten indrukwekkende demonstraties in Tsjechië en Italie, waar blijft Nederland? Wanneer schieten wij eindelijk in actie?
Ik las wel een voorstel om op Prinsjesdag massaal naar den Haag te gaan en met de rug naar koning en ministers te gaan staan, ondertussen met de omgekeerde vlag zwaaiend. Hoop dat dat initiatief uit de verf komt.
Maar blijf hopen op massale volksopstanden. Die energieprijs moet omlaag!

Elisa2

Re: Wanbeleid politiek in crisistijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-22 08:37

Ja ik kan werkelijk niet begrijpen dat ze willen bezuinigen op de zorg na Covid...hoe dan? Ik kan er echt met mijn hoofd niet bij hoe ik het ook probeer.

Ik zou graag zien dat de zorg anders ingericht wordt, en de grote winsten bij de zorgverzekeraars en farmaceutische bedrijven aangepakt wordt.

Of volksopstanden gaan helpen betwijfel ik..het kabinet zou moeten vallen maar ze komen steeds met nieuwe zoethoudertjes waardoor de bevolking weer gesust wordt.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-22 08:43

Zullen we het netjes houden? Prima als je van mening verschilt met de ministers maar gescheld “engnek” etc. is nergens voor nodig.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-22 08:46

Dat is nog netjes uitgedrukt,als ik zou schrijven wat ik er werkelijk van vind zou het vast banwaardig zijn. ;)

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-22 08:48

Moderatoropmerking:
Blijf inhoudelijk op de discussie reageren (op de bal) en niet tegen gebruikers persoonlijk gericht (op de man)
Laatst bijgewerkt door ynskek op 04-09-22 13:27, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Bericht tegen de regels geformuleerd

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-22 08:50

Elisa2 schreef:
Ja ik kan werkelijk niet begrijpen dat ze willen bezuinigen op de zorg na Covid...hoe dan? Ik kan er echt met mijn hoofd niet bij hoe ik het ook probeer.

Ik zou graag zien dat de zorg anders ingericht wordt, en de grote winsten bij de zorgverzekeraars en farmaceutische bedrijven aangepakt wordt.

Of volksopstanden gaan helpen betwijfel ik..het kabinet zou moeten vallen maar ze komen steeds met nieuwe zoethoudertjes waardoor de bevolking weer gesust wordt.

Die zoethoudertjes zijn bij lange na niet voldoende om de energierekening te kunnen betalen. Zijn er nog zoveel mensen die dat niet doorhebben? Paar tientjes netto erbij daar compenseer je misschien net aan de duurdere boodschappen mee, maar om energie betaalbaar te krijgen zouden ze er alle belastingen en accijnzen af moeten halen en dat zullen ze niet doen. En Jetten denkt alleen maar aan klimaat dus daar moeten we ook niks van verwachten. Hoop echt dat iemand de regie grijpt en Nederland redt van dit wanbeheer.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-22 09:29

elnienjo schreef:
Ik zie in krantenberichten indrukwekkende demonstraties in Tsjechië en Italie, waar blijft Nederland? Wanneer schieten wij eindelijk in actie?
Ik las wel een voorstel om op Prinsjesdag massaal naar den Haag te gaan en met de rug naar koning en ministers te gaan staan, ondertussen met de omgekeerde vlag zwaaiend. Hoop dat dat initiatief uit de verf komt.

Waarom organiseer je niks? Toeteren vanaf de kant is makkelijk maar organiseer dan zelf iets.

Ik denk dat veel mensen erg afwachtend zijn.

De gele hesjes zijn ook een stille dood gestorven.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-22 09:31

Urbanus schreef:
elnienjo schreef:

Waarom organiseer je niks? Toeteren vanaf de kant is makkelijk maar organiseer dan zelf iets.

Omdat ik 100% afgekeurd ben en mentaal overbelast. Maar waar blijven al die gezonde Nederlanders die de energierekening ook niet meer kunnen betalen? Die hun bedrijf wellicht niet overeind kunnen houden?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-22 09:33

Die hebben wellicht hun eigen sores en redenen. Het is makkelijk met je vinger wijzen maar zelf niks doen.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-22 09:37

elnienjo schreef:
Omdat ik 100% afgekeurd ben en mentaal overbelast. Maar waar blijven al die gezonde Nederlanders die de energierekening ook niet meer kunnen betalen? Die hun bedrijf wellicht niet overeind kunnen houden?

Fijn hè, dat we voorzieningen hebben waarmee je toch een dak boven je hoofd hebt? Dat geluk hebben velen die in andere landen geboren zijn niet. En dan klagen wij dat we het niet warm genoeg kunnen stoken in huis vanwege de kosten.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-22 09:48

elnienjo schreef:
Urbanus schreef:

Omdat ik 100% afgekeurd ben en mentaal overbelast. Maar waar blijven al die gezonde Nederlanders die de energierekening ook niet meer kunnen betalen? Die hun bedrijf wellicht niet overeind kunnen houden?[/quote]

Maar als je mentaal overbelast bent dan is je zo druk maken en in dit soort topics blijven hangen toch totaal niet verstandig? Lijkt mij ook een behoorlijke belasting mentaal.

En voor veel Nederlanders gaat het leven gewoon door. Er moet ook gewerkt worden ik bijvoorbeeld kan absoluut niet zeggen tegen mijn cliënten red je vandaag maar even zelf.

Tevens wil ik dat ook niet. Ik heb niks met hoge kosten te maken dus ik heb er ook niet echt wat te zoeken.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-22 10:01

Als je in de (thuis)zorg werkt dan merk je de effecten toch ook als die mensen van hun AOWtje de verwarming niet meer kunnen betalen en veel zieker worden?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-22 10:24

Elnienjo wanneer je mentaal overbelast bent kun je dan niet beter even stoppen met al die opruiende en negatieve berichten? Misschien beter voor jezelf.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-22 10:28

BigOne schreef:
Elnienjo wanneer je mentaal overbelast bent kun je dan niet beter even stoppen met al die opruiende en negatieve berichten? Misschien beter voor jezelf.

Het is m'n uitlaatklep om te ventileren. Vind opruiend dan weer een bijzondere omschrijving. Misschien kun jij dan beter uit mijn topic wegblijven als je liever alleen berichten leest die volledig gesugarcoat zijn.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-22 10:41

Het is zelfs wetenschappelijk bewezen dat mensen sneller ziek worden als ze altijd negatief denken.
Je kan toch wel een betere uitlaatklep verzinnen lijkt me?

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-22 10:48

8nnemiek schreef:
Het is zelfs wetenschappelijk bewezen dat mensen sneller ziek worden als ze altijd negatief denken.
Je kan toch wel een betere uitlaatklep verzinnen lijkt me?

Mopperen is juist heel heilzaam volgens mijn psych.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-22 10:50

Maar er zijn heel veel mensen die wel wat beters te doen hebben. Die moeten werken om iig nog iets te kunnen betalen of ook ziek zijn. Beide hebben misschien die energie ook wel niet. En misschien kan je het wel organiseren, alleen zelf niet mee doen. Dat is eigenlijk ook gewoon een bericht schrijven en dan hopen dat mensen zich aanmelden.

Ik ben echt niet blij hoe het nu gaat en ik heb vooral medelijden met de medewerkers die in mijn koude huis moeten werken en daarbij ook nog weinig keuze aan drinken krijgen. Zelf ben ik nog te dankbaar voor de dingen die ik wel krijg.

Tiggs, waarom altijd die vergelijkingen? Huis niet warm kunnen stoken is gewoon erg vervelend ook. Het kan altijd erger ja en wij hebben geluk dat we hier wonen. Maar dat wil niet zeggen dat er niks mis is en men zich niet oncomfortabel kan of mag voelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-22 10:56

MyWishMax schreef:
Tiggs, waarom altijd die vergelijkingen? Huis niet warm kunnen stoken is gewoon erg vervelend ook. Het kan altijd erger ja en wij hebben geluk dat we hier wonen. Maar dat wil niet zeggen dat er niks mis is en men zich niet oncomfortabel kan of mag voelen.

Ik snap dat ook nooit, je kan in elk topic hier op bokt wel zetten dat andere groepen mensen het erger hebben waarmee je impliceert dat je hier niet mag klagen.
Je paard is te mager? In Afrika hebben ze het omgekeerde probleem.
Je vind het einde van Game of Thrones niet leuk? Wees blij dat je niet gebombardeerd wordt zoals in Oekraine.
Iemand op marktplaats stelt vreemde vragen over je aangeboden product? Maar in zuid Burondie worden mensen zonder rechtszaak vast gezet en gemarteld.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-22 11:10

elnienjo schreef:
Als je in de (thuis)zorg werkt dan merk je de effecten toch ook als die mensen van hun AOWtje de verwarming niet meer kunnen betalen en veel zieker worden?

Ik zit niet in de thuiszorg ik werk bij een grote instelling waar het financieel gelukkig goed voor elkaar is. alleen wel zwaar personeels te kort en bezuinigen op tijd maar dat speelde ook al ver voor dat de prijzen omhoog gingen dus dat is niks nieuws.

Ze helpen wel met je mee te denken. Toen de benzine zo duur werd , werd de km vergoeding ook omhoog gezet.

En meer ziek zie ik gelukkig niet , meer vanwege de lage weerstand maar dat heeft de verwarming in dit geval niks mee te maken met mijn doelgroep. De panden zijn erg goed geïsoleerd in de winter kan je er nog in t-shirt rondlopen omdat het zo warm is. Volgens mij zit er niet eens echt centrale verwarming in het zijn best met de tijd meegaande woningen.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-22 11:20

enzino schreef:
MyWishMax schreef:

Ik snap dat ook nooit, je kan in elk topic hier op bokt wel zetten dat andere groepen mensen het erger hebben waarmee je impliceert dat je hier niet mag klagen.
Je paard is te mager? In Afrika hebben ze het omgekeerde probleem.
Je vind het einde van Game of Thrones niet leuk? Wees blij dat je niet gebombardeerd wordt zoals in Oekraine.
Iemand op marktplaats stelt vreemde vragen over je aangeboden product? Maar in zuid Burondie worden mensen zonder rechtszaak vast gezet en gemarteld.

Ik snap die wie/waar het zieligst/zwaarst competitie ook niet.

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-22 11:22

tamary schreef:
Ik snap die wie/waar het zieligst/zwaarst competitie ook niet.

+1

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-22 11:52

elnienjo schreef:

En in het grootste deel van de wereld betekent dat dat je de rest van je leven afhankelijk bent van je familie om voor je te zorgen. En als zij niet voor je zorgen, dan kan je op straat gaan zitten bedelen, omdat je geen andere opties meer hebt.

En laat jij nou net het geluk hebben dat jij in Nederland geboren bent, een land waarin we heel veel sociale voorzieningen hebben en veel beter voor de inwoners zorgen dan in het grootste gedeelte van de wereld. En dat is nou ook net de reden waarom mensen niet in opstand komen om jouw uitkering te verhogen, omdat we het in Nederland in het algemeen gewoon heel goed hebben. Het geklaag in dit topic doet misschien wat anders vermoeden, maar de meeste Nederlanders leven een prettig leven met een, wereldwijd gezien, bovengemiddelde welvaart en welzijn.

Wil dat zeggen dat hier alles perfect is, nee. Er kan en er moet wat mij betreft heel veel anders en beter, maar dat wil niet zeggen dat we hier in Nederland op een armageddon aan het afstevenen zijn. En wat de inflatie betreft, inflatie is niks meer of minder dan dat er meer geld beschikbaar is dan dat er goederen zijn om ermee te kopen. Dat los je niet op door nog meer geld in de economie te pompen. Dat zorgt namelijk alleen maar voor meer inflatie. Wat je wel moet doen, is heel gericht die groepen helpen die anders kopje onder gaan en verdere met hele gerichte maatregelen komen op een gebied als energie, omdat de prijsstijging daarvan een andere oorzaak hebben.

Hoe vervelend het ook is, we zullen op dit moment moeten accepteren dat onze welvaart te hard gegroeid is en dat dat nu gecompenseerd wordt om de hoeveelheid geld en het aanbod van goederen weer in balans met elkaar te brengen.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-22 12:06

Aan de ene kant snap ik echt wel dat mensen soms over de kleinste dingen problemen maken en dat er zoveel ergere dingen zijn. Als iemand volledig depressief raakt van een week niks kunnen is het misschien handig om daar hulp voor te zoeken, want het is maar een klein ding en er kunnen 1000 ergere dingen gebeuren. Maar op dat moment helpt dat zeggen niet, want diegene ziet dat niet zo.

Zal ook echt een stuk karakter zijn, denk ik. Of hulp. Ik kan echt wel enorm ontevreden zijn over huidige situatie, maar wel dankbaar zijn hier te wonen en wat ze proberen. Maar het wordt er voor mij niet minder lastig door omdat Oekraïne zoveel slechter is. Ja, dat is veel erger, maar ik maak me ook nog steeds zorgen om mezelf. Pas als je alles van jezelf het ergste van de wereld vindt of echt ver van de realiteit af staat wordt het lastig. Of ik kan niet helemaal uitleggen wat ik bedoel te zeggen...

Dus ik snap wat tiggs zegt en ze heeft echr een punt, alleen helpt dat niet of het zijn zelfs twee losse dingen. Ergens anders het veel erger hebben en dat erg vinden, maar je woont hier en hier is dit nu lastig?