Renee1991 schreef:Dit kan namelijk voor condensatie zorgen als waterdamp in contact komt met een heet oppervlak.
Andersom

Verder lost een beetje condenswater gewoon op in E5/E10. Ethanol is hygroscopisch.
Dat is één van de problemen met ethanol in benzine.
Zoek maar eens op hoe je supereenvoudig thuis kan testen of en hoeveel ethanol de benzine die je tankt bevat. Staat helder op youtube bv. Heel

En dat vuil aanzuigen bij laag niveau brandstof... Kijk eens naar je flesje vloeibare handzeep als dat leeg is. Beter nog een transparante flacon lekkerluchtje: Eventueel vuil onderin wordt het ÉÉRSTE opgezogen.
Alles wat als laatste opgezogen wordt is wat drééf

Best wel fijn om te weten hoeveel % ethanol er in de benzine zit trouwens: Hoe meer ethanol hoe lager de calorische waarde, hoe lager het vermogen en hoe hoger het verbruik.
Ook maakt ethanol, omdat het meer O2 in de verbinding heeft, adt de verbranding zowel armer als heter is. Ook maakt het verschil voor de snelheid van het vlamfront dus het onstekingstijdstip.
Als ´goed lopen´ belangrijk is voor je, is dat .... belangrijk.
Of niet, maar mauw dan ook niet over klok en klepel

Het is zó leuk allemaal; moderne smeermiddelen, brandstoffen en zelf legeringen regelrecht uit de space-age.
Ik heb een 750 cc 4 cil motorfiets uit 1939 en het is zowat raketwetenschap hoe/waarom die vandaag ánders afgesteld moet worden dan de fabrieksspecificaties om hetzelde te lopen. Ander ontstekinskingtijdstip, ander contactpunt-afstand, zelfs andere klepspeling!
Ah en een piezel% toevoeging als loodvervanger voor de klepzetels. Zou ook Avgaz kunnen tanken bij de luchthaven hier 3 km vandaan, maar dan moet ik wéér alles héél anders afstellen en kan ik onderweg niets tanken

Maak je er maar geen zorgen over. Snappen bij de motorclub ook alleen maar een paar echte techneuten en het ding lopt tóch wel. Alleen nét wat minder

Moraal van het verhaal is: Leegrijden van de tank is op het stilvallen waar je dat wellicht niet wil na, nul probleem met een post milennium personenauto.
Verder met de prijsstijgingen irrelevant; beter VOL tanken vóór de volgende verhoging

Was dat vanavond vergeten

Wat teveel bezig met de lancering van LordToken (LTT) morgenochtend om 10,00. Tank daarna wel.