Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
mvdende schreef:Echwel schreef:Echt he momenteel.meer banen dan werkelozen.
Dus werken zou iedereen kunnen
Maar vooral kijken wat je niet kunt ipv oplossingen vinden
Niet iedereen heeft het geluk een meewerkend lichaam of een meewerkend hoofd te hebben...
Daarnaast is het UWV SLOOM...... wacht al 2 jaar op actie.... mag zelf niets ondernemen van het UWV trouwens, alles moet via hun lopen.
Dus dat er genoeg banen zijn klopt, maar lang niet iedereen kan per direct aan het werk en dan óók nog voldoende uurtjes kunnen maken om voldoende salaris te krijgen om van te kunnen leven.
(Met 20 uur werken per week, kan je écht niet rondkomen bijvoorbeeld......)
mvdende schreef:Echwel schreef:Echt he momenteel.meer banen dan werkelozen.
Dus werken zou iedereen kunnen
Maar vooral kijken wat je niet kunt ipv oplossingen vinden
Niet iedereen heeft het geluk een meewerkend lichaam of een meewerkend hoofd te hebben...
Daarnaast is het UWV SLOOM...... wacht al 2 jaar op actie.... mag zelf niets ondernemen van het UWV trouwens, alles moet via hun lopen.
Dus dat er genoeg banen zijn klopt, maar lang niet iedereen kan per direct aan het werk en dan óók nog voldoende uurtjes kunnen maken om voldoende salaris te krijgen om van te kunnen leven.
(Met 20 uur werken per week, kan je écht niet rondkomen bijvoorbeeld......)
mvdende schreef:Ik heb dit topic geopend om te kunnen praten over wat de gevolgen van de oorlog voor ons Nederlanders gaan betekenen.
Er is al een algemeen Oekraïne topic trouwens.
Ik lees al meerdere pagina's die eerder in het algemene Oekraïne topic thuishoren dan in dit topic!
Dus bij deze: graag on-topic blijven, dus over gevolgen voor Nederlanders.
Algemene dingen kunnen in het algemene topic besproken worden!
elnienjo schreef:Echwel schreef:Er zijn al teveel vluchtelingen en..
Dat zegt ze steeds
Dat is toch ook zo? Snap werkelijk niet dat sommige Nederlanders er nog meer bij willen nemen. Het is vol hier. Waarom kunnen ze niet gewoon in de buurlanden blijven?
Pareltjes schreef:Duitsland spreekt hele harde taal....ik begin inmiddels niet alleen voor Oekraine te vrezen. Dat ik nog meemaak dat heel Europa blij is dat Duitsland zijn krijgsmacht grootschalig gaat optuigen. 4 dagen pas hè het is pas 4 dagen oorlog in een land 2000 km verderop en we zitten er ondanks ons goede gedrag midden in.
Dit gaat niet goed.....
chevax schreef:elnienjo schreef:
Dat is toch ook zo? Snap werkelijk niet dat sommige Nederlanders er nog meer bij willen nemen. Het is vol hier. Waarom kunnen ze niet gewoon in de buurlanden blijven?
Schaam je! Echt, schaam je diep om de dingen die je zegt. "Er nog meer bij willen nemen". Het is hier helemaal niet vol en als mensen onze hulp nodig hebben, krijgen ze die. Ja, waarom zouden ze niet "gewoon" in landen kunnen blijven waar oorlogen woeden of waar je je leven niet zeker bent als je je mening durft uit te spreken? Of waar je wordt afgesloten van social media of andere nieuwsbronnen, omdat de regering van het land waar je woont niet wilt dat je toegang hebt tot informatie. Hoe kún je zulke dingen zeggen, terwijl je hier in alle weelde leeft? En ja, er zijn Nederlanders die het niet breed hebben en ja, sommige mensen moeten lang op een woning wachten. Maar als het puntje bij paaltje komt, hoef je in NL niet te slapen in metrogangen, hoef je niet met je kinderen op je arm te voet te vertrekken.
chevax schreef:_San87_ schreef:Het leven gaat heel duur worden, daar kun je gif op innemen.
Daar maak ik me ook echt wel serieus zorgen over. Als ik kijk naar wat ik nu aan gas betaal, dan vind ik dat al erg veel. Maar ik vrees dat het minimaal het dubbele wordt. Maar gelukkig boort NL voor de Duitsers...
mvdende schreef:Echwel schreef:Hier is het waar 2 van goed eten zullen 4 niet van sterven
Dus al.moet ik het zelf betalen om te helpen
I dont gave a oliebol
Knap.
Ik laat het opvangen liever aan de AZC over.