Oorlog in Oekraïne en de gevolgen voor ons Nederlanders

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 21:02

Dus weer kijken naar wat niet kan ipv oplossingen..

Heb heel wat negatiefs nu in gedachten, maar weet dat ik tegen een betonnen muur praat

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 21:03

mvdende schreef:
Echwel schreef:
Echt he momenteel.meer banen dan werkelozen.
Dus werken zou iedereen kunnen
Maar vooral kijken wat je niet kunt ipv oplossingen vinden

Niet iedereen heeft het geluk een meewerkend lichaam of een meewerkend hoofd te hebben...

Daarnaast is het UWV SLOOM...... wacht al 2 jaar op actie.... mag zelf niets ondernemen van het UWV trouwens, alles moet via hun lopen.

Dus dat er genoeg banen zijn klopt, maar lang niet iedereen kan per direct aan het werk en dan óók nog voldoende uurtjes kunnen maken om voldoende salaris te krijgen om van te kunnen leven.

(Met 20 uur werken per week, kan je écht niet rondkomen bijvoorbeeld......)

Dit is echt zo'n non-discussie hier, jezus.

Deze mensen vluchten voor hun LEVEN, he. Dit zijn geen gelukszoekers of raddraaiers. Hun land wordt aangevallen.

Pareltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 21:03

mvdende schreef:
Echwel schreef:
Echt he momenteel.meer banen dan werkelozen.
Dus werken zou iedereen kunnen
Maar vooral kijken wat je niet kunt ipv oplossingen vinden

Niet iedereen heeft het geluk een meewerkend lichaam of een meewerkend hoofd te hebben...

Daarnaast is het UWV SLOOM...... wacht al 2 jaar op actie.... mag zelf niets ondernemen van het UWV trouwens, alles moet via hun lopen.

Dus dat er genoeg banen zijn klopt, maar lang niet iedereen kan per direct aan het werk en dan óók nog voldoende uurtjes kunnen maken om voldoende salaris te krijgen om van te kunnen leven.

(Met 20 uur werken per week, kan je écht niet rondkomen bijvoorbeeld......)

We hebben het hier over de oorlog in de Oekraïne niet over jouw leven. Bovendien hebben we dat inmiddels heel wat keer voorbij zien komen dat je niet steeds in ieder topic hoeft te herhalen. We hebben het hier over noodhulp aan oorlogsslachtoffers, wat wil je daar toch niet aan begrijpen?

mvdende

Re: Oorlog in Oekraïne en de gevolgen voor ons Nederlanders

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-22 21:09

Ik heb dit topic geopend om te kunnen praten over wat de gevolgen van de oorlog voor ons Nederlanders gaan betekenen.

Er is al een algemeen Oekraïne topic trouwens.

Ik lees al meerdere pagina's die eerder in het algemene Oekraïne topic thuishoren dan in dit topic!

Dus bij deze: graag on-topic blijven, dus over gevolgen voor Nederlanders.

Algemene dingen kunnen in het algemene topic besproken worden!

Pareltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 21:10

Duitsland spreekt hele harde taal....ik begin inmiddels niet alleen voor Oekraine te vrezen. Dat ik nog meemaak dat heel Europa blij is dat Duitsland zijn krijgsmacht grootschalig gaat optuigen. 4 dagen pas hè het is pas 4 dagen oorlog in een land 2000 km verderop en we zitten er ondanks ons goede gedrag midden in.

Dit gaat niet goed.....

Pareltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 21:13

mvdende schreef:
Ik heb dit topic geopend om te kunnen praten over wat de gevolgen van de oorlog voor ons Nederlanders gaan betekenen.

Er is al een algemeen Oekraïne topic trouwens.

Ik lees al meerdere pagina's die eerder in het algemene Oekraïne topic thuishoren dan in dit topic!

Dus bij deze: graag on-topic blijven, dus over gevolgen voor Nederlanders.

Algemene dingen kunnen in het algemene topic besproken worden!

Gevolgen voor Nederland ? Lijkt me logisch, iedereen de broekriem aanhalen, hopen dat we veilig blijven, vluchtingen opnemen, en er het beste van hopen. We hebben geen idee waar dit naar toe kán gaan. Neem zoals het komt en maak er het beste van. Vorige week bestaat niet meer......Dit is pas een nieuwe werkelijkheid!!!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 21:15

Het leven gaat heel duur worden, daar kun je gif op innemen :).

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 21:16

elnienjo schreef:
Echwel schreef:
Er zijn al teveel vluchtelingen en..
Dat zegt ze steeds

Dat is toch ook zo? Snap werkelijk niet dat sommige Nederlanders er nog meer bij willen nemen. Het is vol hier. Waarom kunnen ze niet gewoon in de buurlanden blijven?

Schaam je! Echt, schaam je diep om de dingen die je zegt. "Er nog meer bij willen nemen". Het is hier helemaal niet vol en als mensen onze hulp nodig hebben, krijgen ze die. Ja, waarom zouden ze niet "gewoon" in landen kunnen blijven waar oorlogen woeden of waar je je leven niet zeker bent als je je mening durft uit te spreken? Of waar je wordt afgesloten van social media of andere nieuwsbronnen, omdat de regering van het land waar je woont niet wilt dat je toegang hebt tot informatie. Hoe kún je zulke dingen zeggen, terwijl je hier in alle weelde leeft? En ja, er zijn Nederlanders die het niet breed hebben en ja, sommige mensen moeten lang op een woning wachten. Maar als het puntje bij paaltje komt, hoef je in NL niet te slapen in metrogangen, hoef je niet met je kinderen op je arm te voet te vertrekken.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 21:18

_San87_ schreef:

Daar maak ik me ook echt wel serieus zorgen over. Als ik kijk naar wat ik nu aan gas betaal, dan vind ik dat al erg veel. Maar ik vrees dat het minimaal het dubbele wordt. Maar gelukkig boort NL voor de Duitsers...

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 21:20

Ergens ironisch, dat mensen die in levensonderhoud afhankelijk zijn van anderen, doordat ze gebruik maken van onze sociale zekerheid, roepen dat anderen geen hulp in NL zouden moeten krijgen.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-22 21:20

Pareltjes schreef:
Duitsland spreekt hele harde taal....ik begin inmiddels niet alleen voor Oekraine te vrezen. Dat ik nog meemaak dat heel Europa blij is dat Duitsland zijn krijgsmacht grootschalig gaat optuigen. 4 dagen pas hè het is pas 4 dagen oorlog in een land 2000 km verderop en we zitten er ondanks ons goede gedrag midden in.

Dit gaat niet goed.....

Ik vind het óók goed eng!

Net de corona achter de rug (voorlopig lijkt het op een laag pitje te staan met het voorjaar op komst, maar helemaal klaar is het nog niet)

En nu gelijk weer de volgende crisis...

Iedere ochtend als ik wakker wordt, hoop ik maar dat het nog steeds "alleen maar" oorlog is in Oekraïne en nog niet in Europa.

Ik verklaarde Biden voor gek, en vond dat ie z'n grote waffel moest houden over de dreiging van de invasie.

Ik dacht echt dat Putin een gevalletje was " blaffende honden bijten niet"

Dreigen, dreigen en klaar....

Maar die GEK bijt dus wél en flink óók! Sorry aan Biden dus...

Weet totaal niet meer wat ik kan verwachten van Putin. Of hij "alleen maar" wil voorkomen dat Oekraïne NAVO wordt, of dat hij verder gaat en Europa komt lastig vallen.

Ik ga steeds meer nadenken over een noodplan voor het geval wàt als..

Edit: het veiligste land lijkt Australië of Nieuw Zeeland te zijn. Maar zie daar maar eens te komen (met hond)

Dus grote kans dat ik "gewoon" thuis blijf, als de pleuris uitbreekt in Europa, ben je waarschijnlijk nergens veilig behalve op een ander continent.

En hopen dat de kerncentrale Doel geen doel is, dan is het over en uit hierzo.
Laatst bijgewerkt door mvdende op 27-02-22 21:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 21:21

chevax schreef:
elnienjo schreef:

Dat is toch ook zo? Snap werkelijk niet dat sommige Nederlanders er nog meer bij willen nemen. Het is vol hier. Waarom kunnen ze niet gewoon in de buurlanden blijven?

Schaam je! Echt, schaam je diep om de dingen die je zegt. "Er nog meer bij willen nemen". Het is hier helemaal niet vol en als mensen onze hulp nodig hebben, krijgen ze die. Ja, waarom zouden ze niet "gewoon" in landen kunnen blijven waar oorlogen woeden of waar je je leven niet zeker bent als je je mening durft uit te spreken? Of waar je wordt afgesloten van social media of andere nieuwsbronnen, omdat de regering van het land waar je woont niet wilt dat je toegang hebt tot informatie. Hoe kún je zulke dingen zeggen, terwijl je hier in alle weelde leeft? En ja, er zijn Nederlanders die het niet breed hebben en ja, sommige mensen moeten lang op een woning wachten. Maar als het puntje bij paaltje komt, hoef je in NL niet te slapen in metrogangen, hoef je niet met je kinderen op je arm te voet te vertrekken.

Al fie vooroordelen al dat wijzen, al dat egoisme maakt mij echt heel, heel verdrietig
Als ik dan nu bedenk al die kinderen en.mensen die weigeren in te zien hoe hard ze hulp nodig hebben...

Daarom aan velen

SCHAAM JE

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 21:23

chevax schreef:
_San87_ schreef:

Daar maak ik me ook echt wel serieus zorgen over. Als ik kijk naar wat ik nu aan gas betaal, dan vind ik dat al erg veel. Maar ik vrees dat het minimaal het dubbele wordt. Maar gelukkig boort NL voor de Duitsers...

Ik ook. We gaan een flinke crisis tegemoet.

Die laatste is flauw. Als je iets afspreekt, moet je dat nakomen. Het levert Nederland ook erg veel geld op. Niemand wist vorig jaar dat we nu in een crisis zouden belanden :).

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Ondanks dat ik vaak harde woorden heb over de gelukzoekers die hier komen. Niet om te integreren. Maar om hele andere redenen.
Mogen ze die nu direct buiten donderen. Geef hun bed maar aan deze echte vluchtelingen.
Ik geloof ook niet dat deze mensen zoveel noten op de zang gaan hebben.
Maar alleen maar hopen veilig te zijn.
En dat is wat moet. Vluchtelingen opvangen. Gelukzoekers niet. Heel andere groep. Die hebben niets gemeen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

996981 schreef:
Ergens ironisch, dat mensen die in levensonderhoud afhankelijk zijn van anderen, doordat ze gebruik maken van onze sociale zekerheid, roepen dat anderen geen hulp in NL zouden moeten krijgen.

Burn :=.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 21:26

Hier is het waar 2 van goed eten zullen 4 niet van sterven

Dus al.moet ik het zelf betalen om te helpen

I dont gave a oliebol

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-22 21:31

Echwel schreef:

I dont gave a oliebol

Knap.

Ik laat het opvangen liever aan de AZC over.

Pareltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 21:32

Echwel schreef:

En zo is het maar net, we vreten toch al te veel in het westen....

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 21:34

Pareltjes schreef:
Echwel schreef:

En zo is het maar net, we vreten toch al te veel in het westen....

Tja ben blij met jouw reactie
En laat alle negatieve maar gaan

Pareltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 21:34

mvdende schreef:
Echwel schreef:

I dont gave a oliebol

Knap.

Ik laat het opvangen liever aan de AZC over.

Je mág een bijdrage leveren je moet niet. Maar je zal er iets voor terug krijgen wat je niet verwacht....Een goed positief gevoel ipv altijd maar dat negatieve...

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 21:35

Bij mij is geen ruimte in huis maar wil wel proberen spullen te verzamelen achter in mn auto van het werk, onderweg.
Kunnen ons maar beste focussen op helpen waar je helpen kan.
En hopen dat de bom niet valt.
En Oekraïne vrij blijft en het vernielen daar ook stopt, moet je je voorstellen al die bruggen kapot en alles.
Het gaat zo snel allemaal, de olympische vlam was uit en here we go…
Echt bizar dat dit geen droom, maar echt is!

De gevolgen kan ik me nog geen voorstelling van maken pff echt…

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 21:37

De Olympische vlam is niet uit, de Paralympiërs beginnen net en Poetin had beloofd niets te doen tot zeven dagen na afloop.

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 21:38

Lijkt wel oorlog in dit topic.

Wat een niveau over en weer. Iedereen heeft het recht op zijn/haar visie. Veroordeel een ander daar dan niet op.

Ik/wij doen momenteel niks kwam hulp omdat het verre van zeker is dat wij straks zelf vluchtelingen zijn. Wat ga je doen als je zelf niks meer hebt omdat je te snel was met hulp.

Ten tijden van de oorlog in Kosovo hebben wij een vluchteling geholpen en zullen dat mocht het echt nodig worden zullen wij weer kijken wat wij kunnen doen. Echter nu is het voor ons zelf ook te onzeker en is het nog maar kort aan de gang. Hoewel het al wel te lang duurt.

Pareltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 21:39

Ik denk dat we in deze tijden elkaar maar een beetje in het oog moeten houden.Het zijn echt enge tijden waarvan we de uitkomst nog niet weten. Beetje steun is altijd welkom lijkt me. Ik hoop dat we allemaal veilig blijven!!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 21:39

Pareltjes schreef:
Ik denk dat we in deze tijden elkaar maar een beetje in het oog moeten houden.Het zijn echt enge tijden waarvan we de uitkomst nog niet weten. Beetje steun is altijd welkom lijkt me. Ik hoop dat we allemaal veilig blijven!!

Hear hear :).