Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sizzle schreef:Zo heeft mijn moeder het destijds niet getroffen met de mammografie verpleegster (een vrouw notabene), die was helaas echt van het soort: niet janken ik plet gewoon nog wat verder. Ze heeft er nog een week pijn aan gehad. Om die reden is ze nooit meer voor controle gegaan en kwam er alleen per toeval achter dat het vorig jaar niet goed was (gelukkig goed weg te halen).
Elisa2 schreef:Het erge is dat veel postnatale depressies veroorzaakt worden door een progesteron tekort, ook dit is onbekend in de reguliere medische wetenschap terwijl het dus opgelost kan worden door het progesteron aan te vullen. (kijk maar eens naar Eileen Engels/ kraamtranen)
Ik kan me voorstellen dat zo'n bevalling traumatisch was, lijkt me ook echt vreselijk en meevoelendheid is zo belangrijk.
Tiggs schreef:En misschien moet ook het beeld van een bevalling veranderen, het is niet alleen maar mooi en leuk en 'zo vergeten', maar een (mogelijk) best heftige medische 'ingreep'. Net als het leven van kersverse ouders niet alleen rozengeur en maneschijn is.
Mindim schreef:Elisa2 schreef:Het erge is dat veel postnatale depressies veroorzaakt worden door een progesteron tekort, ook dit is onbekend in de reguliere medische wetenschap terwijl het dus opgelost kan worden door het progesteron aan te vullen. (kijk maar eens naar Eileen Engels/ kraamtranen)
Ik kan me voorstellen dat zo'n bevalling traumatisch was, lijkt me ook echt vreselijk en meevoelendheid is zo belangrijk.
Kijk dat wist ik niet. Ik slikte daarvoor wel een combipil, de Yasmin. Vanwege dat ik telkens poliepen in de baarmoeder had en verdere problemen. Hormonen en mijn persoon gaan ook niet echt geweldig samen.
Maar ook de vrouwelijke huisarts gaf hier helemaal geen medewerking in, ik moest maar naar een psych.
pien_2010 schreef:Wat is een kap Mindim? Vacuüm, tang? Ik ken het niet.
pien_2010 schreef:Zie artikel in de AD over vrouwen besnijdenis. Zo vreselijk veel vrouwen worden elk jaar verminkt voor de rest van hun leben en het AD schrijft er een artikel over, want ook in Nederland komt dit voor. Ik vind dit een vd meest vijandige ingrepen die meisjes vanwege bepaalde geloofsrituelen moeten ondergaan. Schande en dit hoort echt veel meer aandacht te krijgen wereldwijd.
https://www.ad.nl/buitenland/hoe-corona ... ~aab8d678/
Citaat:Het besnijden of bewerken van de uitwendige genitalia van meisjes is een culturele traditie die verbonden is met opvattingen over reinheid, schoonheid, vrouwelijkheid en seksuele moraal. De redenen waarom ouders hun dochters laten besnijden, verschillen van familie tot familie en van gemeenschap tot gemeenschap
Fillis schreef:pien_2010 schreef:Zie artikel in de AD over vrouwen besnijdenis. Zo vreselijk veel vrouwen worden elk jaar verminkt voor de rest van hun leben en het AD schrijft er een artikel over, want ook in Nederland komt dit voor. Ik vind dit een vd meest vijandige ingrepen die meisjes vanwege bepaalde geloofsrituelen moeten ondergaan. Schande en dit hoort echt veel meer aandacht te krijgen wereldwijd.
https://www.ad.nl/buitenland/hoe-corona ... ~aab8d678/
Zoals ik het lees wonen er in NL vrouwen die verminkt zijn, en is het niet zo dat de verminking in Nederland wordt uitgevoerd? Verder eens hoor, dit moet echt de wereld uit.
Wat volgens mij in NL wel uitgevoerd wordt is een "maagdenvlieshersteloperatie", ook zoiets bizars en seksistisch...
Ja, gevonden, gynaecologen willen wel een verbod maar dat is er nog niet:
https://www.medischcontact.nl/nieuws/la ... ewenst.htm
pien_2010 schreef:20 miljoen in Frankrijk gaat naar endometriose onderzoek. 10% vd vrouwen heeft dit en is vreselijk pijnlijk zoals eerder al werd geconcludeerd in dit topic en het kan lijden tot onvruchtbaarheid. Een vd kenmerken kan zijn teveel pijn bij de menstruatie .