Nos teletekst, gaat dus over zuid Limburg waar de ellende begon

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
8nnemiek schreef:De Roer is in vergelijking met de Maas vrij klein gelukkig, ik vraag me af of dat zo enorm veel doet voor het waterpeil in de Maas.
Maar het hoogste punt van de Maas in de omgeving Roermond zou vanavond rond 6 uur pas verwacht worden zeiden ze, dus dat wordt alsnog spannend.Lynn_Nikita schreef:Ik zal toch moeten werken, fokkerij met 200+ paarden moet toch eten, veulens moeten hun medicatie, verband moet gewisseld en in het ergste geval paarden verplaatsen. In dit gebied kreeg mijn baas gisteren een sms dat ze rekening moesten houden met evacuatie. Waar ga je met 200+ paarden en 180 veulens naartoe?
Jee wat heftig dat ze rekening moeten houden met evacuatie! Heel veel succes vandaag. Ik hoop dat je zonder problemen daar kan komen.
Sterkte, licor. Ik hoop dat het mee valt!
Vraag me trouwens af; zou het zin hebben om bij evacuatie van je huis de deuren te barricaderen en alle kieren af te plakken met ductape, of is dat water zo krachtig dat het een deur gewoon inbeukt?
Echwel schreef:Ik zie op fb ook nog zoveel.oproepen voorbij komen voor vakantie in de gebieden eng gewoon...
Ik wens iedereen die ermee.te maken heeft heel veel sterkte...
bigone schreef:Dus laten mensen stoppen met verontwaardigd reageren op iemand die zegt dat hij het liever zelf doet. Ik snap het volkomen.
Karin schreef:In het zuiden daalt het (gelukkig), in het noorden stijgt het nog. Logisch wel, want dat water moet ergens naartoe. Maar er lijken dus vanuit het zuiden geen enorme hoeveelheden meer aan te komen.