Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Pareltjes schreef:Was het maar zo. Het systeem veroordeeld je al nog voor je een rechter hebt gezien. Kijk maar naar de hele affaire met de kindertoeslag. Je valt buiten de norm je valt binnen de parameter van door door hún opgestelde fraudenorm, en je hangt! Je leven en dat van je kinderen verkloot. Het systeem deugt niet.
Het rechtssysteem beschermt niet. Je hebt vrije pers nodig om dit soort zaken aan de kaak te stellen. En zonder centen even naar de rechter stappen hebben ze jaren geleden ook al om zeep geholpen.
Loretta schreef:Pareltjes schreef:Was het maar zo. Het systeem veroordeeld je al nog voor je een rechter hebt gezien. Kijk maar naar de hele affaire met de kindertoeslag. Je valt buiten de norm je valt binnen de parameter van door door hún opgestelde fraudenorm, en je hangt! Je leven en dat van je kinderen verkloot. Het systeem deugt niet.
Het rechtssysteem beschermt niet. Je hebt vrije pers nodig om dit soort zaken aan de kaak te stellen. En zonder centen even naar de rechter stappen hebben ze jaren geleden ook al om zeep geholpen.
Gelukkig hebben we op dit moment dan nog vrije pers. Hopelijk wordt dat niet in een eventueel komende kabinet Rutte de das om gedaan.
Devic schreef:Waar heb jij dan gelezen dat er zoveel tijd in gestopt is Loretta? Dat heb ik nergens gelezen namelijk
Loretta schreef:Pareltjes schreef:Was het maar zo. Het systeem veroordeeld je al nog voor je een rechter hebt gezien. Kijk maar naar de hele affaire met de kindertoeslag. Je valt buiten de norm je valt binnen de parameter van door door hún opgestelde fraudenorm, en je hangt! Je leven en dat van je kinderen verkloot. Het systeem deugt niet.
Gelukkig hebben we op dit moment dan nog vrije pers. Hopelijk wordt dat niet in een eventueel komende kabinet Rutte de das om gedaan.
Vjestagirl schreef:Loretta schreef:
Wordt het niet eens tijd dat jij gaat emigreren, want volgens mij heb je echt 0 vertrouwen in Nederland.
Loretta schreef:Devic schreef:Waar heb jij dan gelezen dat er zoveel tijd in gestopt is Loretta? Dat heb ik nergens gelezen namelijk
Gaat het dan meer om een zaak van "kat int bakkie" Die hebben we weer binnen na 1 huisbezoek met wat slimme verhoortechnieken. Of vind je dat er echt veel eer te behalen valt uit een wekelijkse boodschappenzaak.
robeer schreef:absoluut geen arrogantie. Wel stoor ik me aan het feit dat jij kennelijk schijnt te denken dat mensen die gekozen hebben voor een functie als bv opsporingsambtenaar maar een doel in het leven hebben: het naaien van onschuldigen en zich verheven voelen boven anderen. Is het ooit in je opgekomen dat mensen andere beweegredenen kunnen hebben, of andere ideen.....
Pareltjes schreef:Vjestagirl schreef:
Wordt het niet eens tijd dat jij gaat emigreren, want volgens mij heb je echt 0 vertrouwen in Nederland.
Ik ben kritisch ja. Heb Nederland zien veranderen de afgelopen decennia en op veel aspecten niet ten goede. En deze uitspraak is zo typerend van een mentaliteit die steeds vaker voor komt in NL. Het verhard en mensen vinden dat ze mogen bepalen wanneer je wel of niet gaat emigreren. Sorry het zijn je zaken niet. Het geeft wel aan hoe moeilijk het is om te gaan met mensen met een andere mening. Weg sturen is makkelijk. Discussie afkappen door een ander te vertellen dat ze weg moeten wezen. Dat is een zwakte bod.
Pareltjes schreef:robeer schreef:absoluut geen arrogantie. Wel stoor ik me aan het feit dat jij kennelijk schijnt te denken dat mensen die gekozen hebben voor een functie als bv opsporingsambtenaar maar een doel in het leven hebben: het naaien van onschuldigen en zich verheven voelen boven anderen. Is het ooit in je opgekomen dat mensen andere beweegredenen kunnen hebben, of andere ideen.....
Dat is nooit gezegd, zeker niet over alle. Maar er is wel een mate van bedrijfsblindheid. Niet leuk om kritiek te krijgen, begrijp ik. Maar alles koek en ei??? Nee sorry gaat er bij mij niet in.
Electra63 schreef:Ik zou van jou weleens een onderbouwing willen zien, waarop jij baseert dat Rutte de vrije pers de das om wil doen?
Ik vind dit echt van hetzelfde geneuzel, dat door de Wappies wordt gezegd.
Devic schreef:Pareltjes schreef:
Dat is nooit gezegd, zeker niet over alle. Maar er is wel een mate van bedrijfsblindheid. Niet leuk om kritiek te krijgen, begrijp ik. Maar alles koek en ei??? Nee sorry gaat er bij mij niet in.
Welke bedrijfsblindheid? Je werkt met wetten en binnen dat kader moet je blijven. En nu zal wel weer het verhaal over tunnelvisie komen, maar nee: ook dat heeft er niets mee te maken.
.
Loretta schreef:Electra63 schreef:Ik zou van jou weleens een onderbouwing willen zien, waarop jij baseert dat Rutte de vrije pers de das om wil doen?
Ik vind dit echt van hetzelfde geneuzel, dat door de Wappies wordt gezegd.
Ik reageerde over dat de weg naar rechtsbescherming voor mensen zonder geld de laatste jaren enorm is bemoeilijkt. De rechtsstaat is al aardig afgebroken. Ook als je kijkt naar andere zaken. Het is bijvoorbeeld burgemeesters toegestaan om mensen zonder enige tussenkomst van de rechter uit hun huis te zetten. Dit heet de wet damoucles. Zaken als de sleepwet, het inzien van steeds meer gegevens en algoritmen die fraude zouden moeten voorspellen. Enkele voorbeelden van zaken die 2 decennia terug volledig indenkbaar waren. Maar nu inmiddels in de wet verankerd zijn. Dus om nu te zeggen dat zal nooit gebeuren is wel erg naief. We moeten er voor waken dat het niet gaat gebeuren. Maar als je kijkt wat er sinds 2000 allemaal aan draconische wetgeving is bijgekomen.
Citaat:e Wet aanpak woonoverlast, die ruim een jaar geleden in werking trad, geeft burgemeesters meer ruimte om op te treden bij overlast. Ze kunnen inwoners die al lange tijd voor problemen zorgen, hiermee een ‘gedragsaanwijzing’ geven. Daarbij moet iemand onder dwang dingen doen of juist niet doen. Als de betrokken inwoner niet luistert naar de aanwijzingen van de burgemeester, kan hij uit zijn huis worden gezet, zelfs als het een koopwoning is.
Aso-wet
Voorwaarde voor zo'n maatregel is wel dat daarvoor alle andere wegen zijn bewandeld. Daarnaast moeten gemeenten die gebruik willen maken van deze zogenoemde aso-wet, dit toevoegen aan hun eigen Algemene Plaatselijke Verordening. Dit is in Neder-Betuwe nu gebeurd. Het gaat om inwoners die geluidsoverlast veroorzaken, maar ook in gevallen van hinder van dieren, geurhinder, overlast van bezoekers, vervuiling of intimidatie kan de burgemeester ingrijpen.
Magrathea schreef:e Wet aanpak woonoverlast, die ruim een jaar geleden in werking trad, geeft burgemeesters meer ruimte om op te treden bij overlast. Ze kunnen inwoners die al lange tijd voor problemen zorgen, hiermee een ‘gedragsaanwijzing’ geven. Daarbij moet iemand onder dwang dingen doen of juist niet doen. Als de betrokken inwoner niet luistert naar de aanwijzingen van de burgemeester, kan hij uit zijn huis worden gezet, zelfs als het een koopwoning is.