Dit jaar een landelijk vuurwerkverbod; wat vinden jullie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Magrathea

Re: Dit jaar een landelijk vuurwerkverbod; wat vinden jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 13:14

Ik betwijfel toch of het vanavond ineens los zou gaan. Mensen die willen rellen en illegaal spul afsteken doen dat toch wel, niet pas om 12u :=

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 13:31

Ik heb nog nooit zoveel knallen gehoord overdag. Honden zijn helemaal van slag.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 13:35

Hier zijn ze flink aan net knallen. Bijna net zoals voorgaande jaren. Jongens geven aan genoeg vuurwerk te hebben en vanavond ook af te steken. Oké dan.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 13:36

Nou hier wordt niet minder dan normaal afgestoken nu. Het is weer een aardig oorlogsgrbied hier.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 13:37

Er werd hier al voor 10uur flink geknald met carbid. Maar ook siervuurwerk, midden op de dag... daar snap ik dus helemaal niets van.

Voordeel is wel dit jaar dat de jaarlijkse oliebollenhardloopwedstrijd nu eens niet doorgaat, dus geen 1000+ man in fel gekleurde jasjes langs ons huis te rennen. Paarden kunnen dus nu al langer buiten staan dan normaal op oudejaarsdag.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 13:46

Waar we vannacht zaten zowaar helemaal stil. Afgelopen weken daar aardig geknald in die wijk. Nu onderweg naar mijn huis. Volgende stad vrij veel geknal. Bij honden uitlaten de mooie doffe carbid knallen. Nu bij volgend dorp wat boodschappen doen. Best wat geknal in de buurt. Honden zijn niet blij.

Hopelijk bij mijn huis de rust van afgelopen weken. Eerst zo de honden in een stil stuk bos uitlaten en thuis ingraven voor de rest van de dag en nacht

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 13:52

Afbeelding
Loslopend paard op de Veluwe door vuurwerk

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 14:06

Hier begonnen met carbidschieten.
Paarden geven er niet veel om.
Jongens hebben geen vergunning dus ben benieuwd hoe lang dit doorgaat.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 14:07

loriene schreef:
Hier begonnen met carbidschieten.
Paarden geven er niet veel om.
Jongens hebben geen vergunning dus ben benieuwd hoe lang dit doorgaat.

Dat is inderdaad makkelijk in de kop te drukken, het is niet dat je de boel makkelijk oppakt en maakt dat je wegkomt :+.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 14:24

Hier is het gelukkig heel rustig. Zonder veranderingen halen we de paarden wel vervroegd (18 uur i.p.v. 19.30) binnen, maar verder lijkt niets nodig.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 16:01

Eenmaal thuis was continue stil. Helaas helaas een grote groep 16 minners met f1? Vuurwerk maar dan aan elkaar geknoopt voor een hardere knal. Voor mij binnen long en gehoor afstand witte herder reageert nog niet. Longen staan in de fik

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 16:31

Eén van mijn pony's is ook dit jaar weer heel onrustig. De andere vind een hoop best, zolang er maar eten te vinden is. Dit heb ik dan ook over het hele extra veldje verspreid. De nerveuze pony blijft ook maar stukjes lopen, stilstaan, lopen, stilstaan, maar eten of wat ook ho maar. Ze staat de hele tijd met haar hoofd recht omhoog, heel gespannen. Het vuurwerk is - afkloppen - dit jaar wel minder erg, maar het is er nog steeds. Vooral carbid wordt hier in de omgeving geschoten. Eerder vandaag was er een cobra vanuit een auto de berm in gegooid. Een jezusklap, niet normaal! Sindsdien eet de angstige van de twee niet meer.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 16:32

En weer een "gezellige" vuurwerkbom in een flat. Vuurwerkbom ontploft in flatwoning Alphen, meerdere huizen ontruimd - https://nos.nl/l/2362641
De ongelofelijke domheid van mensen die dit soort dingen doen of in huis hebben.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 16:41

Sjonge jonge, ik snap het egoisme niet..en vuurwerkverbod? Niks van te merken hoor, het is hier inmiddels ook al de hele dag oorlogsgebied. De lucht is alweer helemaal grijs van al het vuurwerk en kampvuren.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 16:49

De klappen werden hier ook harder, nu weer stiller. Politie kan de meldingen niet meer aan. :(:) -O- oftewel de meesten kunnen ongestraft doorgaan. Waar zijn ouders omgeving? Of is iedereen bang op iets in de brievenbus dat ze maar hun mond dichthouden? -O-

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 17:03

In Valkenswaard hebben de ouders het gebiedsverbod van hun rellende kinderen persoonlijk in ontvangst genomen en als dat wordt gebroken hangt er een boete van 4000 euro boven hun hoofd :o

Ik snap vooral niet waarom iedereen dit de schuld van de overheid vindt. Als er nu wordt gezegd "ok, we gaan het toch allemaal weer toestaan", wat voor signaal geef je dan af? Als je maar hard genoeg schreeuwt en relt krijg je vanzelf je zin?

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 17:05

Magrathea schreef:
In Valkenswaard hebben de ouders het gebiedsverbod van hun rellende kinderen persoonlijk in ontvangst genomen en als dat wordt gebroken hangt er een boete van 4000 euro boven hun hoofd :o

Ik snap vooral niet waarom iedereen dit de schuld van de overheid vindt. Als er nu wordt gezegd "ok, we gaan het toch allemaal weer toestaan", wat voor signaal geef je dan af? Als je maar hard genoeg schreeuwt en relt krijg je vanzelf je zin?

Nee dat snap ik ook niet zo goed. Al vrees ik wel dat het het einde van Rutte zijn tijdperk gaat zijn als het volledig uit de klauwen loopt vannacht ;)

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 17:07

Hier nu al vanaf een uur of 2 heel harde knallen. Steeds 3 achter elkaar. Is dat Carbid schieten? Of heb ik ergens een buurman die steeds 3 bommen laat ontploffen? :o?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 17:19

Jessix schreef:
Hier nu al vanaf een uur of 2 heel harde knallen. Steeds 3 achter elkaar. Is dat Carbid schieten? Of heb ik ergens een buurman die steeds 3 bommen laat ontploffen? :o?

Carbid is een harde doffe knal. En afhankelijk van de hoeveelheid bussen kan t zeker carbid zijn. Er zal wat tijd tussen de eerste drie en de volgende drie ivm klaarmaken bussen en het terug halen van de ballen/deksels.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-20 17:22

Hier laten ze graag strijkers en cobra's in de rioolputten ontploffen. Dat geeft ook een doffe klap.

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 17:23

Hier wordt zoveel afgestoken, niet minder dan andere jaren. Misschien ligt het aan de aso buurt waar ik in woon, maar ik vind het heel vervelend...

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 17:24

Magrathea schreef:

Lijkt me geen goede zaak, het is al jaren volledig uit de klauwen gelopen. Hogere boetes, celstraffen, straffen op vuurwerk bezit en meer investeren in politie lijkt me wijzer. Of niemand meer over straat na 21:00u s"avonds.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 17:25

_San87_ schreef:
Jessix schreef:

Carbid is een harde doffe knal. En afhankelijk van de hoeveelheid bussen kan t zeker carbid zijn. Er zal wat tijd tussen de eerste drie en de volgende drie ivm klaarmaken bussen en het terug halen van de ballen/deksels.

Ja inderdaad een doffe knal, maar wel hard. Geen van mijn dieren is onder de indruk. Er zitten inderdaad steeds tijd tussen, bijna een patroon.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 17:25

Hier volgens mij allemaal F1 vuurwerk, maar de hond zit hier binnen aan mijn been vastgeplakt en het uitlaten wou ook niet. Veel in de vuilnisbakken en putten ook.

Groepje van 6 jongens van een jaar of 16, vlak naast elkaar, geen mondkapje en maar knallen. Maar ja, F1 is toegestaan helaas.
Ze waren bezig met vuurwerk aansteken, het opgooien en dan hoger de lucht in trappen :x
Ze hebben wel netjes niet in de buurt van de hond afgestoken.

Vraag me wel af waar de wijkagent is voor de controle, klein dorp en je kunt ze op geluid zo lokaliseren.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 17:29

Hier zijn ze ook gewoon aan het knallen. Zowel vuurwerk als carbiet.
Het is windstil rustig weer en de klappen zijn erg hard.
Stonden 2 jongetjes achter op de oude spoordijk te knallen. Na een half uur werd ik het zat want de honden zijn bang en de paarden waren ook aardig ,,alert, ben er door de wei naar toe gelopen om te vragen of ze dat niet lekker bij moeders thuis in de tuin verder konden gaan doen. Ze gingen en wenste keurig gelukkig nieuwjaar :=
Voel me dan net zo een oude zeikert.