Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 14:24

elnienjo schreef:
IMANDRA schreef:
waarom is het zo fout als Amerika nu een president krijgt die de BLM-beweging steunt? even zonder de rest van het Kanye-verhaal mee te nemen :))

Dan zou ik bang zijn voor een soort burgeroorlog. Nu houden de blanken zich nog koest ondanks de verwoestende sporen die die BLM-ers achter laten, maar ze hebben daar allemaal wapens he.

M'n mond valt een beetje open van deze reactie: de 'blanken' zijn goed bezig en de BLM aka met name donkere mensen zijn verwoestend en slecht?

De BLM beweging draait in de kern om gelijkheid: die er nu niet is. Sure, er zullen best mensen zijn die claimen de BLM beweging aan te hangen maar zich compleet misdragen, maar dat soort mensen heb je in elke beweging en zijn geen goede weergave van de kern van de BLM. Een president die écht de BLM-beweging aanhangt zou imo juist goed zijn. Gelijke rechten voor iedereen, politie die iedereen hetzelfde en op een nette + eerlijke behandelt.

purny

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet word herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 14:27

Ik vind dat je je als volksvertegenwoordiger neutraal moet opstellen. Je kan wel een mening hebben over bepaalde zaken maar je achter een beweging scharen vind ik niet kunnen

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 14:28

IMANDRA schreef:
M'n mond valt een beetje open van deze reactie: de 'blanken' zijn goed bezig en de BLM aka met name donkere mensen zijn verwoestend en slecht?

De BLM beweging draait in de kern om gelijkheid: die er nu niet is. Sure, er zullen best mensen zijn die claimen de BLM beweging aan te hangen maar zich compleet misdragen, maar dat soort mensen heb je in elke beweging en zijn geen goede weergave van de kern van de BLM. Een president die écht de BLM-beweging aanhangt zou imo juist goed zijn. Gelijke rechten voor iedereen, politie die iedereen hetzelfde en op een nette + eerlijke behandelt.

In de GB neemt het prof voetbal al afstand van BLM om z'n extreem linkse gedachtengoed.
Mag toch hopen dat een president van een wereldmacht dat ook doet.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 14:30

purny schreef:
Ik vind dat je je als volksvertegenwoordiger neutraal moet opstellen. Je kan wel een mening hebben over bepaalde zaken maar je achter een beweging scharen vind ik niet kunnen

Waarom niet? Het is een beweging die dus strijdt voor gelijkheid. Ze willen niemand rechten afpakken oid.

elnienjo schreef:
IMANDRA schreef:

In de GB neemt het prof voetbal al afstand van BLM om z'n extreem linkse gedachtengoed.
Mag toch hopen dat een president van een wereldmacht dat ook doet.

Dus een president mag niet links zijn en/of van mening zijn dat iedereen gelijk moet worden behandeld? Als dat toch de wil van het volk is (i.e., hij wordt gekozen)?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 14:31

Precies. BLM is helemaal niet zo heilig meer

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 14:40

elnienjo schreef:
Dan zou ik bang zijn voor een soort burgeroorlog. Nu houden de blanken zich nog koest ondanks de verwoestende sporen die die BLM-ers achter laten, maar ze hebben daar allemaal wapens he.

Het lijkt me goed om hier het onderscheid goed te houden. Als er mensen zijn die wapens oppakken in een burgeroorlog omdat ze het niet eens zijn met gelijke rechten voor witte en zwarte mensen, dan doen ze dat omdat het racisten zijn.

Ik wil best voorzichtig zijn met iedereen labelen als racist, daarom hier het onderscheid: witte mensen die er niet aan denken om daaraan mee te doen, verdienen het om niet samen genoemd te worden met racisten die bereid zijn geweld te gebruiken om racisme mee te verdedigen.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 14:54

Shadow0 schreef:
De Republikeinen hebben alle interesse in een democratische rechtstaat weggegooid. Daar komt de rust niet mee terug... Het is ook nadrukkelijk niet alleen Trump waardoor het land zo in chaos is. Dat is voor een heel groot deel ook het gevolg van het handelen van de Republikeinen, die zelf elke mogelijkheid aangrijpen om het leven nog een beetje moeilijker en oneerlijker te maken voor de mensen in hun land (behalve de paar die heel erg rijk zijn.)

Alsof de democraten het zo goed gedaan hebben. Biden is ook gewoon een politicus die structureel de grote bedrijven bevoordeeld heeft. Obama werd ook gekozen met de slogan Change en wilde daarna vooral niet controversieel zijn en heeft dus niks veranderd. Dat is één van de redenen waarom zoveel Amerkanen voor Trump kozen, omdat hij niet uit het politieke establishment kwam en dus misschien wel iets kon veranderen. De Amerikaanse politiek is heel erg kapot en dat is niet de schuld van alleen de republikeinen.

Als Kanye zich werkelijk kandidaat stelt, dan is dat als onafhankelijk kandidaat en in de praktijk is hij dus gewoon compleet kansloos.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 15:50

Shadow0 schreef:
elnienjo schreef:

Het lijkt me goed om hier het onderscheid goed te houden. Als er mensen zijn die wapens oppakken in een burgeroorlog omdat ze het niet eens zijn met gelijke rechten voor witte en zwarte mensen, dan doen ze dat omdat het racisten zijn.

Ik wil best voorzichtig zijn met iedereen labelen als racist, daarom hier het onderscheid: witte mensen die er niet aan denken om daaraan mee te doen, verdienen het om niet samen genoemd te worden met racisten die bereid zijn geweld te gebruiken om racisme mee te verdedigen.

Ze verdedigen huis en haard tegen die plundertochten van BLM, daar is niets racistisch aan natuurlijk.

Ook respectabele donkere acteurs nemen afstand van BLM (Morgan Freeman, Denzel Washington o.a.)

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 16:00

Je verzet de doelpaaltjes Elnienjo, je had het zojuist nog over een zwarte president die BLM steunt. Als dat een burgeroorlog oproept, dan zijn degenen die de wapens oppakken niet zozeer de 'blanken' maar de racisten.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 16:01

elnienjo schreef:
Shadow0 schreef:

Ze verdedigen huis en haard tegen die plundertochten van BLM, daar is niets racistisch aan natuurlijk.

Ook respectabele donkere acteurs nemen afstand van BLM (Morgan Freeman, Denzel Washington o.a.)

Morgan Freeman steunt BLM gewoon? Over Denzel kan ik niet echt iets vinden either way.
https://twitter.com/morgan_freeman

En ik hoop dat je snapt dat BLM niet om plundertochten draait maar dat dit het werk is van een kleine groep? Zoals ik zei, dat soort mensen heb je in elke beweging en zijn absoluut niet representatief voor de beweging als geheel.

Shadow0 schreef:
Je verzet de doelpaaltjes Elnienjo, je had het zojuist nog over een zwarte president die BLM steunt. Als dat een burgeroorlog oproept, dan zijn degenen die de wapens oppakken niet zozeer de 'blanken' maar de racisten.

Precies.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 19:07

bigone schreef:
Kanye West gaat zich ook nog opgeven als presidentskandidaat.
Word leuk die verkiezingen.

Ik volg Trump op Twitter en wanneer hij Kayne niet net zo afzeikt als Biden wanneer kayne individueel kandidaat word dan gaat het er alle schijn van hebben dat Trump met vriendje Kayne een heel smerig spelletje gaat spelen om stemmen bij Biden weg te halen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 02:16

bigone schreef:
bigone schreef:
Kanye West gaat zich ook nog opgeven als presidentskandidaat.
Word leuk die verkiezingen.

Ik volg Trump op Twitter en wanneer hij Kayne niet net zo afzeikt als Biden wanneer kayne individueel kandidaat word dan gaat het er alle schijn van hebben dat Trump met vriendje Kayne een heel smerig spelletje gaat spelen om stemmen bij Biden weg te halen.

Kan je uitleggen wat het spelletje precies is waar je het over hebt en waarom het zo smerig is?

En waarom heeft Trump de plicht Kayne net zo hard af te zeiken als Biden? Biden staat volgens mij voor de democratische partij, de tegenstanders van de republikeinse partij, terwijl Kanye veel dichter bij Trump en zijn opvattingen zou staan gezien die twee elkaar wel mogen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 09:51

Kayne en zijn vrouw zijn vrienden met Trump, dikke vrienden. Kayne wil zich als kandidaat laten registreren zodat hij als onafhankelijk persoon mee kan doen . En om dan even duidelijk te zijn, Trump heeft steeds minder fans onder de gekleurde mensen in de Usa . Die kunnen kiezen uit Trump en Biden dus wat kan er gebeuren wanneer daar een populaire donkere rapper zich kandidaat stelt? Juist , die trekt stemmen weg bij Biden om zo te zorgen dat Trump word herkozen .
Vandaar mijn opmerking over afzeiken van kandidaten. Wanneer Trump er niets over zegt dat Kayne kandidaat is of alleen refereert aan Kayne als my best friend wanneer hij kandidaat word dan spelen ze gewoon een smerig spelletje.
Want een eenling zonder steun van politieke partij krijgt nooit genoeg stemmen om president te worden maar kan wel veel stemmen wegtrekken bij Biden.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 10:12

Kanye smeekte 4 jaar geleden nog om geholpen te worden met enorme schulden. Nu heeft 'ie ineens heel veel geld. Heeft 'ie dat op eigen kracht verdiend of wordt hij hier gewoon alvast ook gekocht als pion in de verkiezingen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 10:26

Het lijkt me logisch dat een presidentskandidaat zijn best doet de verkiezingen te winnen, en als het in Trump zijn belang is om zich positief uit te laten over Kanye dan zou ik niets anders verwachten dan dat hij dat doet. Net zoals ik ook niet verwacht dat Biden volgende week roept dat Trump enkele dingen toch wel heel goed heeft gedaan... het is niet in zijn belang dat te zeggen ongeacht of hij iets goed heeft gedaan of niet (low-hanging fruit, i know).

Ik zie dat Kanye erg positief is over Trump en een hoop geld heeft, als hij op deze manier zijn favoriete kandidaat wil steunen en binnen de wet blijft dan heb ik daar geen probleem mee. Dat zou anders zijn als Trump hem hiertoe aangezet heeft en zijn campagne betaald, maar ik neem aan dat dat niet het geval is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 10:29

Shadow0 schreef:
Kanye smeekte 4 jaar geleden nog om geholpen te worden met enorme schulden. Nu heeft 'ie ineens heel veel geld. Heeft 'ie dat op eigen kracht verdiend of wordt hij hier gewoon alvast ook gekocht als pion in de verkiezingen?

Suggestief bericht, een snelle google search leert dat hij miljardair is en dat dat geld voornamelijk van zijn sneeker company komt (Yeezy).

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 10:30

West is de laatste jaren schathemeltje rijk geworden door zijn kleding en schoenen , doet samen met grote merken en zijn fashionbussines is goed voor enkele miljarden. Hij had vier jaar geleden inderdaad nog 53 miljoen schuld en nu is hij goed voor heel veel geld.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 10:32

Heel veel mensen hebben Trump gestemd omdat ze voor verandering wilden stemmen. Trump heeft geen verandering gebracht en nu is er Kanye, die niet uit het politieke establishment komt en misschien wel voor verandering kan zorgen. Je hebt dus een grote kans dat heel veel Trump stemmers voor Kanye zullen kiezen en dat dit daardoor juist een hele slechte tactiek is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 10:34

En bovendien is zijn vrouw goed voor een 900 miljoen...
Maar ik zie nu wel beter hoe conspiracy theorieën de wereld in geholpen worden ("alvast gekocht als pion in de verkiezingen").

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 10:35

Karl66 schreef:
Heel veel mensen hebben Trump gestemd omdat ze voor verandering wilden stemmen. Trump heeft geen verandering gebracht en nu is er Kanye, die niet uit het politieke establishment komt en misschien wel voor verandering kan zorgen. Je hebt dus een grote kans dat heel veel Trump stemmers voor Kanye zullen kiezen en dat dit daardoor juist een hele slechte tactiek is.

Maar denk je niet dat diegenen die eventueel voor Kanye zouden stemmen gewoon fans zijn van hem? En die fans zijn vast op de hoogte van zijn mentale problemen (hij heeft een bipolar disorder). Ik weet niet of dat goed te rijmen is met 'oh hij zou goed zijn voor het land'...?

Ik vraag me af of Kanye inderdaad een relevant aantal stemmen zou kunnen wegsnoepen.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 10:48

Ik denk ook niet dat Kanye een relevante factor in de verkiezingen is. Maar voor elk verhaal dat hij bij Biden stemmen wegtrekt, kan je ook een even sterk verhaal maken dat hij stemmen bij Trump wegtrekt.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 11:16

Stel je toch eens voor dat Ali B het op gaat nemen tegen Rutte :')

#WaarGaatDitHeen!

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 11:17

Goh, wat nemen jullie die Kanye serieus. Die roept zo vaak wat. En ik denk niet dat het overgrote deel van de zwarte kiezers in de VS ook maar zouden overwegen om op hem te stemmen. Hij is gewoon uit op publiciteit omdat ie net een nieuw album heeft uitgebracht. Dat moet natuurlijk wel het best verkochte album ever worden, want met minder neemt deze zichzelf als zoon van God beschouwende clown geen genoegen natuurlijk.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 14:46

Askja schreef:
Goh, wat nemen jullie die Kanye serieus. Die roept zo vaak wat. En ik denk niet dat het overgrote deel van de zwarte kiezers in de VS ook maar zouden overwegen om op hem te stemmen. Hij is gewoon uit op publiciteit omdat ie net een nieuw album heeft uitgebracht. Dat moet natuurlijk wel het best verkochte album ever worden, want met minder neemt deze zichzelf als zoon van God beschouwende clown geen genoegen natuurlijk.

Hij is in elk geval voor een groot aantal staten al te laat om zich nog aan te melden als onafhankelijke kandidaat, zie:

https://edition.cnn.com/2020/07/05/ente ... index.html

En verder denk ik :roll:

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 18:34

De rechter heeft de aanleg van de pijpleiding door het Sioux-reservaat voorlopig stil laten leggen.
Tegenslag voor Trump. Hopelijk ook gezichtsverlies.