Baudets Marokkanentweet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 20:10

Janneke2 schreef:
Citaat:
Expats gaan over en weer, zo vertrekken ook veel nederlanders naar het buitenland om te werken.

Vraagje : wanneer precies noemen we iemand expat?
(Buiten het eigen 'vader'land.)
Het klinkt mij in de oren als een deftig woord voor gastarbeider of economisch vluchteling, maar dus in de goedbetaalde sector.
(Zoals ooit een buurman die bij estec werkte, een soort van gevlucht was uit Spanje en hier - jawel - een statushouder was, 'status gepriviligeerd'.)
Citaat:
Ik gebruik dat woord enkel omdat dat woord wordt gebezigd in het artikel dat Brainless aangaf. Misschien moet je het even lezen ;)
Economische vluchtelingen werken niet, vluchtelingen, zowel economisch als politiek mogen namelijk niet werken.

Nog al wat rotbaantjes worden verricht, doorgaans illegaal, door minder deftige expats. Nu ja, lui die (op meer dan 1 manier) ver van huis zijn.

En als iemand de juiste papieren heeft, mag een vluchteling wel degelijk werken.
(Volgende vraag : 'blijf je je leven lang vluchteling?' Doorgaans is vluchten zo ingrijpend dat mensen dit zelf wel zo ervaren. Anderzijds heeft het chame om nieuwe Nederlanders te behandelen als Nederlanders.)
Citaat:
En misschien kun je me dan vertellen waarom een economisch vluchteling niet terug kan naar eigen land, is het daar niet veilig voor diegene dan?

.... wat is precies 'veilig'?
Geen eten hebben lijkt mij duidelijk een reden om niet terug te willen / kunnen.
Dat je je leven niet zeker bent, door je politieke mening. Dat je het gevang in moet om je mening, dat soort dingen, terug moeten naar een oorlogssituatie, dat soort dingen.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 20:12

Het was een stage Mindim, dus meer vrijwilligerswerk en dat onbetaald. Hij was er heel blij mee en ik vond dat hij erg handig was en alles heel snel oppakte. Eerlijk gezegd vond ik hem pienterder en sneller door hebben wat er nodig was als de twee betaalde krachten.
Mijn man die ook meewerkte → klus in ons huis, vond dat ook, want op een gegeven ogenblik vroeg hij of de jongen met hem mee wilde werkte want hij had daar toch wel veel aan (mijn man was vroeger bouwvakker).
De loodgieter vertelde mij dat hij was gevraagd door het centrum of de jongen bij hem mocht meelopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 20:13

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 20:14

pien_2010 schreef:
Het was een stage Mindim, dus meer vrijwilligerswerk en dat onbetaald. Hij was er heel blij mee en ik vond dat hij erg handig was en alles heel snel oppakte. Eerlijk gezegd vond ik hem pienterder en sneller door hebben wat er nodig was als de twee betaalde krachten.
Mijn man die ook meewerkte → klus in ons huis, vond dat ook, want op een gegeven ogenblik vroeg hij of de jongen met hem mee wilde werkte want hij had daar toch wel veel aan (mijn man was vroeger bouwvakker).
De loodgieter vertelde mij dat hij was gevraagd door het centrum of de jongen bij hem mocht meelopen.

Nou dat is toch fantastisch nieuws! :D

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 20:37

Mindim schreef:
Shaggy09 schreef:
We kunnen vluchtelingen die komen werken goed gebruiken. Wat denk je van al die Polen die het werk vervullen wat wij niet willen doen? We mogen blij zijn met hen.

Dat zijn europeanen en voor europeanen staan alle grenzen open, dus dat zijn geen vluchtelingen ;)

Dat weet ik. Wil alleen aangeven dat het voor ons alleen maar gunstig is als de vluchtelingen aan het werk mogen.

BigOne

Re: Baudets Marokkanentweet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 20:55

Even over het werken door vluchtelingen, wanneer ze aan het werk gaan moet wel duidelijk zijn dat je niet te maken hebt met een moordenaar of verkrachter, bvb een Syriër die lid is geweest van de verkeerde groep. Want naast de echte vluchtelingen zit er ook rotzooi tussen. Dus dat er een tijd overheen gaat om dit te verifiëren lijkt me logisch . Er is in de zorg bvb een verklaring van goed gedrag nodig en terecht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 21:21

bigone schreef:
Even over het werken door mensen in het algemeen wanneer ze aan het werk gaan moet wel duidelijk zijn dat je niet te maken hebt met een moordenaar of verkrachter, bvb een mens wat lid is geweest van de verkeerde groep. Want naast de volledige wereldbevolking zit er ook rotzooi tussen. Dus dat er een tijd overheen gaat om dit te verifiëren lijkt me logisch . Er is in de zorg bvb een verklaring van goed gedrag nodig en terecht.

Zo, even aangepast. ;)

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 21:47

Citaat:
Ik gebruik dat woord enkel omdat dat woord wordt gebezigd in het artikel dat Brainless aangaf. Misschien moet je het even lezen ;)

?
"Jantje sprong in de sloot,
dus ik deed dat ook,
en het is nu Jantjes schuld dat ik nat ben"...? ;)

Het artikel gaat over de hypocrisie dat expats totaal anders behandeld worden dan economische vluchtelingen, iets waar ik (zie boven) als constatering volledig achter sta (het meten met twee maten mag direct van mij afgeschaft worden).

Citaat:
Citaat:

En misschien kun je me dan vertellen waarom een economisch vluchteling niet terug kan naar eigen land, is het daar niet veilig voor diegene dan?

.... wat is precies 'veilig'?
Geen eten hebben lijkt mij duidelijk een reden om niet terug te willen / kunnen.
Citaat:
Dat je je leven niet zeker bent, door je politieke mening. Dat je het gevang in moet om je mening, dat soort dingen, terug moeten naar een oorlogssituatie, dat soort dingen.

?
Wat ik Im Frage stelde is de gangbare gedachte 'dat een economische vluchteling uit een veilig land komt'.
Hoe veilig ben je, zonder eten...?

Dat is net niet hetzelfde als moeten vluchten vanwege je politieke mening.
In principe vind ik beide rotsituaties een goede reden voor een erkenning als vluchteling.

(Oej - het klimaat verandert. Als de Nijl droogvalt met het oprukken van de woestijnen, moeten we als wereldwijde gemeenschap 80 miljoen Egyptenaren herplaatsen. Redenen te over om haast te maken met klimaatdoelstellingen.)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 21:54

Resistance schreef:
bigone schreef:
Even over het werken door mensen in het algemeen wanneer ze aan het werk gaan moet wel duidelijk zijn dat je niet te maken hebt met een moordenaar of verkrachter, bvb een mens wat lid is geweest van de verkeerde groep. Want naast de volledige wereldbevolking zit er ook rotzooi tussen. Dus dat er een tijd overheen gaat om dit te verifiëren lijkt me logisch . Er is in de zorg bvb een verklaring van goed gedrag nodig en terecht.

Zo, even aangepast. ;)[/quote

Wanneer mensen zo belerend bezig willen zijn , be my guest .

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 22:07

Wat is nou eigenlijk het probleem aan iemand die het in eigen land niet best heeft en hier op zoek komt naar een betere baan?
Waarom zou iemand die hier puur toevallig geboren is daar meer recht op hebben? Ik snap dat echt niet.
En ik zou maar niet te hard roepen want de kans bestaat dat er binnen 100 jaar heel wat Nederlanders moeten vluchten omdat de helft van ons land onder water komt te staan, als we het beleid van de Baudetten onder ons werkelijk gaan volgen. ;)

O en Mindim, je hebt gelijk; je bent inderdaad best rechts.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 22:27

Citaat:
_O- ik moet hier zo vreselijk om lachen want dan denk "ja en.....", "doet dat er iets toe of iemand links , rechts, of middendoor := gaat "?

Ja Nl dat onderwater gaat wordt erg laconiek overgedaan, dat verbaast ons zeer hier 300 meter boven zeespiegel.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 22:44

Ik ben ook gevlucht...lang geleden al.Omdat ik zoals ik nu woon,meervoudig miljonair moet zijn als ik dit in nederland wil doen.
Maar ik heb nooit een uitkering gehad ,moest mijn eigen broek ophouden,en dat is goed.Ik ga niet van frankrijk verwachten dat ze dat voor mij doen.

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 22:50

geerke schreef:
Ik ben ook gevlucht...lang geleden al.Omdat ik zoals ik nu woon,meervoudig miljonair moet zijn als ik dit in nederland wil doen.
Maar ik heb nooit een uitkering gehad ,moest mijn eigen broek ophouden,en dat is goed.Ik ga niet van frankrijk verwachten dat ze dat voor mij doen.

Ah!
Je bent dus naar het buitenland vertrokken omdat je het voor jezelf beter kon krijgen? Je dacht daar gelukkiger te worden dan in Nederland?
Het was je hier waarschijnlijk niet gelukt...
Wat is dan het probleem dat iemand uit het buitenland dat hier probeert?

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 22:52

pien_2010 schreef:
Citaat:
_O- ik moet hier zo vreselijk om lachen want dan denk "ja en.....", "doet dat er iets toe of iemand links , rechts, of middendoor := gaat "?

Ja Nl dat onderwater gaat wordt erg laconiek overgedaan, dat verbaast ons zeer hier 300 meter boven zeespiegel.

Mindim gaf dat zelf aan. Na het lezen van een aantal berichten, beaam ik het. ;)

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 23:01

Asciugamano schreef:
geerke schreef:

Ah!
Je bent dus naar het buitenland vertrokken omdat je het voor jezelf beter kon krijgen? Je dacht daar gelukkiger te worden dan in Nederland?
Het was je hier waarschijnlijk niet gelukt...
Wat is dan het probleem dat iemand uit het buitenland dat hier probeert?

Waar schrijf ik dat het een probleem is dat er asielzoekers komen? Kun je dat dan even quoten?

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 23:52

Wat zijn we aardig voor elkaar zeg. :') Rechts of links maakt iemand niet per se een slechter of beter mens. Ik verafschuw mensen die dusdanig waarde hechten aan een politieke voorkeur.

Ik zet wel mijn vraagtekens bij de Baudet stemmers. Maar dat doe ik ook bij mensen die op PVDD of Wilders stemmen. Ik vind al die partijen namelijk behoorlijk extreem. (En Baudet is niet alleen extreem maar ook ontzettend vrouwonvriendelijk en narcistisch.)

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 23:57

Citaat:
Mindim gaf dat zelf aan. Na het lezen van een aantal berichten, beaam ik het.
ja klopt daarom vond ik het ook zo grappig dat je het ermee eens bent ;) . Gewoon geestig.

Shaggy de PVVD richt zich vooral op opkomen voor de dieren maar de partij heeft echt wel meer punten zoals milieu en andere zaken. Dank zij de PVVD staat dietenwelzijn goed op de agenda. Dat hebben ze goed gedaan en dat vind ik knap.

Ik heb er geen moeite mee maar dan vind ik de SP veel linkser eerlijk gezegd.

Nietsmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 00:05

Oh waarom is Baudet vrouw onvriendelijk dan? Omdat hij gezegd heeft dat vrouwen minder ambitieus zijn? Ja, dat is ook gewoon zo, drie kwart vd vrouwen werkt parttime. Niets mis mee, maar de kans op een hele hoge functie is dan natuurlijk wel kleiner.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 00:10

Ik heb met beide niet veel maar er zijn toch wel echt flink wat punten van de PVDD die ik vrij extreem vind. Maar dat vind ik van de SP ook.

@Amy223, ik citeer Baudet even hieronder:

Citaat:
‘Ik weet wel dat vrouwen over het algemeen minder excelleren in een heleboel beroepen en minder ambitie hebben. Vaak ook meer interesse hebben in gewoon meer familieachtige dingen enzo.’

Citaat:
‘Het is normaal voor een vrouw om een beetje linksig te zijn. Dan ontmoet ze een man die gewoon rechts is, en dan zegt ze: “Ja, die heeft ook wel gelijk.” In mijn ervaring.’

Citaat:
‘[Vrouwen] willen helemaal niet […] dat je hun ‘nee’, hun weerstand respecteert: de realiteit is dat vrouwen overrompeld, overheerst, ja: overmand willen worden.’

Zulke uitspraken, of ze nou wel of niet zouden kloppen, zou een politicus waarvan jij wilt dat die ons land gaat besturen absoluut niet mogen en kunnen doen.

Los van dat is het natuurlijk gewoon puur seksisme. Dit gaat veel verder dan parttime werkende vrouwen.

Nietsmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 00:18

Ohja, die uitspraken natuurlijk.
Eerste 2 gaan mijn inziens wel over parttime werkende vrouwen.

En die laatste, tja, ik denk dat dat voor een groot deel ook echt zo is. Ergens diep van binnen.

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 00:20

Amy223 schreef:
En die laatste, tja, ik denk dat dat voor een groot deel ook echt zo is. Ergens diep van binnen.

Pardon? Dus wanneer een vrouw nee zegt, dan mag een man gewoon door gaan. Want eigenlijk vind een vrouw het erg geil om verkracht te worden?

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 00:21

Amy223 schreef:
Ohja, die uitspraken natuurlijk.
Eerste 2 gaan mijn inziens wel over parttime werkende vrouwen.

Uh, wát?

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 00:22

Ik vind het moeilijk om dat laatste te geloven, maar goed..

Maar waar baseer je dat dan op? Dat vrouwen 'een beetje linksig zijn'? Hoe kom je erbij? Heb je misschien cijfers daarover? Of over die laatste uitspraak bijvoorbeeld, toon dat eens aan? Want het is klinkklare onzin als je het mij vraagt.

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 00:23

Amy223 schreef:

Het schijnt inderdaad dat veel vrouwen van zulke situaties dromen en er over fantaseren. Of ze het dan ook écht willen is nog maar de vraag. Maar Amy, je moet toch inzien dat het een erg gevaarlijke uitspraak voor vrouwen is. Dat er toch genoeg vrouwen zijn die met "nee" ook echt "nee" bedoelen. En voor wie het op zijn zachtst gezegd kl*te is als iemand anders deze "nee" niet ernstig neemt en er overheen walst.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 00:26

Citaat:
:oo Amy wil je ajb voor jezelf spreken. Ik en met mij heel veel vrouwen zeggen ja en nee . Ik zeg niet nee om alsnog overmand te worden. Overmand staat voor tegen mijn wil seks hebben of nog erger aangerand worden of nog erger verkracht .

De vrouwenbeweging waar ik actief aan mee heb gedaan heeft heel veel moeite gedaan om duidelijk te maken dat als:

Citaat:
een meisje nee zegt ze ook nee bedoelt

Dus dit is de klok terugdraaien dat Baudet doet en jij notabene als vrouw doet dat ook. Als feminist zijnde vind ik dit echt niet OK!