steun onze boeren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 12:54

Er is inderdaad een aankondiging geweest dat als er geen duidelijke besluiten worden genomen er over 4 weken een staking zou komen bij schiphol. Zag gisteren een bericht hierover vanuit 1 van de aanjagers van de staking gisteren hadden gepost. (Niet vanuit Agriactie trouwens.. Kan er even niet opkomen)

Inmiddels berichten verschillende nieuwssites over de aankomende staking (AD, Hart van Nederland) maar een echte bron zie ik nog nergens. Het is gebasseerd op een appje...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 12:55

Loretta schreef:
Relaxed schreef:
Ik lees nu dat ze Schiphol willen bezetten eind oktober.. Heel benieuwd wat dat gaat worden.

Ook op Facebook zeker.

Lekker toontje joh :roll:

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 13:01

Hoor het nu op de radionieuws inderdaad. Maar alles gebaseerd op de appjes. Ben benieuwd.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 13:01

Winged schreef:
Er is inderdaad een aankondiging geweest dat als er geen duidelijke besluiten worden genomen er over 4 weken een staking zou komen bij schiphol. Zag gisteren een bericht hierover vanuit 1 van de aanjagers van de staking gisteren hadden gepost. (Niet vanuit Agriactie trouwens.. Kan er even niet opkomen)

Inmiddels berichten verschillende nieuwssites over de aankomende staking (AD, Hart van Nederland) maar een echte bron zie ik nog nergens. Het is gebasseerd op een appje...

Aankondiging was door de Farmers Defence Force (whoever the f*ck they are). Als je nou echt verwacht dat de politiek binnen 4 weken dit soort zaken kan regelen dan spoor je niet. En als je wel spoort dan stuur je dus nu bewust aan op een escalatie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 13:04

KittyDylan schreef:
Hoor het nu op de radionieuws inderdaad. Maar alles gebaseerd op de appjes. Ben benieuwd.

Maar zo is de actie van gisteren ook begonnen ;)

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 13:05

Relaxed schreef:
Ik lees nu dat ze Schiphol willen bezetten eind oktober.. Heel benieuwd wat dat gaat worden.

Kijk! Dit is dus WEL een goed idee!
CDA en VVD dwars zitten waar het het meeste pijn doet.

Soms vergeten boeren dat ‘de groenen’ meer met hen op 1 lijn zitten dan ze denken.
Wanneer mensen nu maar bereid zijn ECHT naar elkaar te luisteren

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 13:06

8nnemiek schreef:
Hebben jullie dit al gezien?
https://www.nu.nl/nucheckt/6001328/nuch ... otest.html
Belachelijk 8)7
Toch jammer dat er schijnbaar boeren tussen zitten die op deze manier in de aandacht willen komen, met zo'n leugens..

Toch jammer dat je aannames doet die op geen enkele manier te verifiëren zijn. Hoe weet je dat dit plaatje gemaakt is door een boer? En dat zijn doel was aandacht te willen hebben? Wie zegt dat het niet gewoon een etter is geweest die graag nepnieuws rondzaait?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 13:07

Ninx schreef:
Berdien schreef:
Maar is dat niet een groot onderdeel van het probleem? Dat de consument alleen maar minder en minder wil betalen? Kun je als boer je dieren nog zo goed willen huisvesten, het moet wél allemaal bekostigd kunnen worden. En dan biedt de huidige intensieve veeteelt nog een manier om een boterham te verdienen, omdat de consument vooral niet de daadwerkelijke prijs van o.a vlees wil betalen. Ik vind écht wat van de manier waarop vooral kippen en varkens gehouden worden, maar hoeveel keuze heb je tegenwoordig nog als boer?

Het hele systeem moet op de schop.
Een systeem waarin grote bedrijven straffeloos kunnen vervuilen, waarin vliegverkeer niet belast wordt, waar gezond voedsel de grens over gaat, en ongezond voedsel ingevlogen wordt, waar groente hoger belast wordt dan suiker, waar een begrotingsoverschot zijn weg niet vindt naar duurzaamheid, onderwijs of zorg, waar 'geld' meer 'geld' kan worden, en minder bedeelden het steeds lastiger krijgen, waar corrupte banken overeind gehouden worden, waar boeren ongezonde hoeveelheden dieren houden om überhaupt te kunnen bestaan en anderzijds steeds meer in de hoek gedreven worden door regelgeving, etc...

Boeren kunnen uitstekend toe met het beschikbare land en de beschikbare middelen wanneer de consument meer, en dat is dus gewoon een reële prijs, betaalt voor de producten.
Je ziet overal dat mensen gaan leven naar Amerikaans model: goedkoop vervaardigde wegwerpspullen en inferieur ongezond voedsel verkiezen boven kwaliteit. Maar kun je ze dat kwalijk nemen wanneer het zittend kabinet mensen ook steeds meer die kant op duwt?

Het moet anders... rigoureus anders. Maar dat betekent andere vakjes aankruisen in het stemhokje, boeren steunen die durven een duurzame richting op te gaan, groei uitdrukken in kwaliteit van onderwijs, zorg, voeding en natuur, niet in geld dat slechts naar enkelen verdwijnt.

_/-\o_

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 13:09

Relaxed schreef:
KittyDylan schreef:

Maar zo is de actie van gisteren ook begonnen ;)

Zoiets kan op sociale media heel hard groeien. Ik ben benieuwd hoe dit zich verder gaat ontwikkelen.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 13:10

Ninx schreef:
Relaxed schreef:

Kijk! Dit is dus WEL een goed idee!
CDA en VVD dwars zitten waar het het meeste pijn doet.

Soms vergeten boeren dat ‘de groenen’ meer met hen op 1 lijn zitten dan ze denken.
Wanneer mensen nu maar bereid zijn ECHT naar elkaar te luisteren

Ja, want niks zorgt er meer voor dat mensen naar elkaar gaan luisteren dan het eigendom van een ander bezetten.....werkte bij die varkensfokkerij in Boxtel van het voorjaar ook prima.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 13:12

secricible schreef:
8nnemiek schreef:
Hebben jullie dit al gezien?
https://www.nu.nl/nucheckt/6001328/nuch ... otest.html
Belachelijk 8)7
Toch jammer dat er schijnbaar boeren tussen zitten die op deze manier in de aandacht willen komen, met zo'n leugens..

Toch jammer dat je aannames doet die op geen enkele manier te verifiëren zijn. Hoe weet je dat dit plaatje gemaakt is door een boer? En dat zijn doel was aandacht te willen hebben? Wie zegt dat het niet gewoon een etter is geweest die graag nepnieuws rondzaait?

Dan had die etter wat mij betrefd toch beter een plaatje met iets minder rotzooi er op mogen zetten. Ik snap gewoon niet dat men dit geloofwaardig vindt lijken na een paar uurtjes demonstreren.

Kinke

Re: steun onze boeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 13:17

Dat verhaal van Schiphol is dus ook onzin :)

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 13:18

Loretta schreef:
secricible schreef:

Dan had die etter wat mij betrefd toch beter een plaatje met iets minder rotzooi er op mogen zetten. Ik snap gewoon niet dat men dit geloofwaardig vindt lijken na een paar uurtjes demonstreren.

Ieder aanbod creeert zijn eigen vraag. Zo lang er sukkelaars zijn die dit soort dingen geloven zullen er ook mensen zijn die dit soort valse info blijven aanbieden.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 13:18

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 13:19

Kinke schreef:
Dat verhaal van Schiphol is dus ook onzin :)

Dat is nog afwachten op dit moment. Niet alles wat op Facebook staat is onzin.
Zoiets kan prima beginnen op Facebook.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 13:22

goed....ik zal dan maar even een stukje kopiëren van FDF

Wij als bestuur nemen even wat rust aangezien wij er 24/7 bezig waren met de actie van gisteren.
Daarna zullen we plannen maken voor een nieuwe actie die we ook gaan uitvoeren indien nodig!
Wij als FDF/Agractie staan dan ook niet achter de plannen voor 29 oktober.
Wij werken daar niet aan mee.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 13:26

Kinke schreef:

Wij als bestuur nemen even wat rust aangezien wij er 24/7 bezig waren met de actie van gisteren.
Daarna zullen we plannen maken voor een nieuwe actie die we ook gaan uitvoeren indien nodig!

Agriactie heeft gisteren een hele goede actie neer gezet. Goed georganiseerd en ook met een goed programma. Vooralsnog komt een bezetting van Schiphol over als een wild plan. Maar ik ben echt benieuwd hoe het gaat lopen.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 13:29

Ik zou het heel zwak vinden om schiphol te bezetten... Als je niet wil dat 1 groep de pineut wordt dan moet je zeker niet naar een andere groep gaan wijzen. :n
Je kan beter de consumenten gaan bereiken en bewust maken van het probleem. Dat ze meer Nederlandse producten moeten eten en dat ze beter meer geld kunnen betalen voor Nederlands vlees.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 13:32

Kinke schreef:

Helder. Denk ook dat agriactie de handen hier niet aan gaat branden. Mocht die staking op 29 oktober doorgaan dan heb je de meer extremere ploeg te pakken die om alles willen staken. De zogenaamde beroepsstakers zullen zich daar dan wel bij aansluiten.

Ik verwacht eigenlijk dat er vanuit de sector niet direct een volgende staking komt. Als je een boer boos wil dan duurt dat even. Ze hebben nu een hele mooie protestdag gehad en positieve reacties. Dat beeld houden ze liever vast dan een negatief imago te creeëren.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 13:34

MarlindeRooz schreef:
Ik zou het heel zwak vinden om schiphol te bezetten... Als je niet wil dat 1 groep de pineut wordt dan moet je zeker niet naar een andere groep gaan wijzen. :n
<KNIP>

Precies. Wordt een gevalletje: hoe verlies ik massale sympathie in 1 onhandige actie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 13:35

Schiphol is ook gewoon een bedrijf. Weliswaar heeft de staat bijna 70% van de aandelen. Maar het is een bedrijf, en de boeren willen de overheid en burgers laten nadenken. Niet bedrijven dwarsbomen.
https://www.schiphol.nl/nl/schiphol-gro ... nformatie/

Ik zou de actie niet goedkeuren als ze daadwerkelijk Schiphol willen ontregelen. Tot nu toe is het protesteren gegaan met veel solidaire burgers. Maar dat gaat zeker veranderen als het gerucht een daadwerkelijke actie wordt.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 13:37

Kinke schreef:

Dat is raar. Is dit https://www.agriholland.nl/nieuws/artik ... ?id=216714 dan een fake news site? Dat kan hoor, maar dan is het handig om te weten. Ziet er nl. best echt uit voor mijn qua 'boerennieuws' ongetrainde oog.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 13:39

Cowboy55 schreef:
Kinke schreef:

Dat is raar. Is dit https://www.agriholland.nl/nieuws/artik ... ?id=216714 dan een fake news site? Dat kan hoor, maar dan is het handig om te weten. Ziet er nl. best echt uit voor mijn qua 'boerennieuws' ongetrainde oog.

Gok dat het over de Schiphol-geruchten gaat waar ze niet achter staan ;)

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 13:41

Bubblewrap schreef:
Cowboy55 schreef:

Gok dat het over de Schiphol-geruchten gaat waar ze niet achter staan ;)

Maar diezelfde meneer van den Oever van FDF riep gisteren explciet dingen over Schiphol....althans volgens (ik meen) nu.nl. Voor de goede orde: ik heb het hem niet zelf horen roepen, maar nu.nl is als regel geen fake news club.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 13:43

Excuus, die artikelen van nu.nl heb ik niet gelezen. Daar gaat mijn verklaring :P