Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Winged schreef:Er is inderdaad een aankondiging geweest dat als er geen duidelijke besluiten worden genomen er over 4 weken een staking zou komen bij schiphol. Zag gisteren een bericht hierover vanuit 1 van de aanjagers van de staking gisteren hadden gepost. (Niet vanuit Agriactie trouwens.. Kan er even niet opkomen)
Inmiddels berichten verschillende nieuwssites over de aankomende staking (AD, Hart van Nederland) maar een echte bron zie ik nog nergens. Het is gebasseerd op een appje...
Relaxed schreef:Ik lees nu dat ze Schiphol willen bezetten eind oktober.. Heel benieuwd wat dat gaat worden.
8nnemiek schreef:Hebben jullie dit al gezien?
https://www.nu.nl/nucheckt/6001328/nuch ... otest.html
Belachelijk![]()
Toch jammer dat er schijnbaar boeren tussen zitten die op deze manier in de aandacht willen komen, met zo'n leugens..
Ninx schreef:Berdien schreef:Maar is dat niet een groot onderdeel van het probleem? Dat de consument alleen maar minder en minder wil betalen? Kun je als boer je dieren nog zo goed willen huisvesten, het moet wél allemaal bekostigd kunnen worden. En dan biedt de huidige intensieve veeteelt nog een manier om een boterham te verdienen, omdat de consument vooral niet de daadwerkelijke prijs van o.a vlees wil betalen. Ik vind écht wat van de manier waarop vooral kippen en varkens gehouden worden, maar hoeveel keuze heb je tegenwoordig nog als boer?
Het hele systeem moet op de schop.
Een systeem waarin grote bedrijven straffeloos kunnen vervuilen, waarin vliegverkeer niet belast wordt, waar gezond voedsel de grens over gaat, en ongezond voedsel ingevlogen wordt, waar groente hoger belast wordt dan suiker, waar een begrotingsoverschot zijn weg niet vindt naar duurzaamheid, onderwijs of zorg, waar 'geld' meer 'geld' kan worden, en minder bedeelden het steeds lastiger krijgen, waar corrupte banken overeind gehouden worden, waar boeren ongezonde hoeveelheden dieren houden om überhaupt te kunnen bestaan en anderzijds steeds meer in de hoek gedreven worden door regelgeving, etc...
Boeren kunnen uitstekend toe met het beschikbare land en de beschikbare middelen wanneer de consument meer, en dat is dus gewoon een reële prijs, betaalt voor de producten.
Je ziet overal dat mensen gaan leven naar Amerikaans model: goedkoop vervaardigde wegwerpspullen en inferieur ongezond voedsel verkiezen boven kwaliteit. Maar kun je ze dat kwalijk nemen wanneer het zittend kabinet mensen ook steeds meer die kant op duwt?
Het moet anders... rigoureus anders. Maar dat betekent andere vakjes aankruisen in het stemhokje, boeren steunen die durven een duurzame richting op te gaan, groei uitdrukken in kwaliteit van onderwijs, zorg, voeding en natuur, niet in geld dat slechts naar enkelen verdwijnt.
Ninx schreef:Relaxed schreef:Ik lees nu dat ze Schiphol willen bezetten eind oktober.. Heel benieuwd wat dat gaat worden.
Kijk! Dit is dus WEL een goed idee!
CDA en VVD dwars zitten waar het het meeste pijn doet.
Soms vergeten boeren dat ‘de groenen’ meer met hen op 1 lijn zitten dan ze denken.
Wanneer mensen nu maar bereid zijn ECHT naar elkaar te luisteren
secricible schreef:8nnemiek schreef:Hebben jullie dit al gezien?
https://www.nu.nl/nucheckt/6001328/nuch ... otest.html
Belachelijk![]()
Toch jammer dat er schijnbaar boeren tussen zitten die op deze manier in de aandacht willen komen, met zo'n leugens..
Toch jammer dat je aannames doet die op geen enkele manier te verifiëren zijn. Hoe weet je dat dit plaatje gemaakt is door een boer? En dat zijn doel was aandacht te willen hebben? Wie zegt dat het niet gewoon een etter is geweest die graag nepnieuws rondzaait?
Loretta schreef:secricible schreef:
Toch jammer dat je aannames doet die op geen enkele manier te verifiëren zijn. Hoe weet je dat dit plaatje gemaakt is door een boer? En dat zijn doel was aandacht te willen hebben? Wie zegt dat het niet gewoon een etter is geweest die graag nepnieuws rondzaait?
Dan had die etter wat mij betrefd toch beter een plaatje met iets minder rotzooi er op mogen zetten. Ik snap gewoon niet dat men dit geloofwaardig vindt lijken na een paar uurtjes demonstreren.
Kinke schreef:goed....ik zal dan maar even een stukje kopiëren van FDF
Wij als bestuur nemen even wat rust aangezien wij er 24/7 bezig waren met de actie van gisteren.
Daarna zullen we plannen maken voor een nieuwe actie die we ook gaan uitvoeren indien nodig!
Wij als FDF/Agractie staan dan ook niet achter de plannen voor 29 oktober.
Wij werken daar niet aan mee.
Wij als bestuur nemen even wat rust aangezien wij er 24/7 bezig waren met de actie van gisteren.
Daarna zullen we plannen maken voor een nieuwe actie die we ook gaan uitvoeren indien nodig!
Cowboy55 schreef:Kinke schreef:goed....ik zal dan maar even een stukje kopiëren van FDF
Dat is raar. Is dit https://www.agriholland.nl/nieuws/artik ... ?id=216714 dan een fake news site? Dat kan hoor, maar dan is het handig om te weten. Ziet er nl. best echt uit voor mijn qua 'boerennieuws' ongetrainde oog.
Bubblewrap schreef:Cowboy55 schreef:
Dat is raar. Is dit https://www.agriholland.nl/nieuws/artik ... ?id=216714 dan een fake news site? Dat kan hoor, maar dan is het handig om te weten. Ziet er nl. best echt uit voor mijn qua 'boerennieuws' ongetrainde oog.
Gok dat het over de Schiphol-geruchten gaat waar ze niet achter staan