[18+] Coke te koop op bokt oeps foutje?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 21:57

Dat het veel gebruikt wordt is voor mij ook heel erg zorgelijk. Het wordt als normaal gezien inmiddels. %) Idem die lachgas ballonnetjes. Gebruiken in de auto tijdens het rijden. Volstrekt normaal voor veel mensen.

En nee ook alcohol gebruiken en misbruiken wordt gezien als normaal voor mij ook een kwalijke zaak. :n

Het is gewoon ongezond, gevaarlijk en in geval van drugs stimuleer je criminaliteit, illegaliteit en een hoop smerigheid, gevaar, moorden enz. Moet je echt willen 8)7
Laatst bijgewerkt door karuna op 12-08-19 21:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 21:57

Tsja... Net zoals dat iedereen denkt dat 5 wietplantjes mag. Het wordt gedoogd, maar als je pech hebt krijg je wel een strafblad.

Ben het met oomens eens. Men denkt zich zo vrij te kunnen bewegen omdat de opsporingscapaciteit van de overheid te klein is. Het blijven drugs, en die hebben risico's. Waaronder solliciteren voor een strafblad ;) (ochja, en lichamelijke en mentale risico's. Plus het stimuleren van diverse criminaliteit) Tel uit je winst :D

sureido

Re: [18+] Coke te koop op bokt oeps foutje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 21:59

Maar alcohol is toch niet verboden? :')

Ik ken politieagenten die elk weekend aan de xtc zitten dus :7

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 22:00

Ja en? Die agenten horen een voorbeeld functie te hebben. Er zijn in deze regio agenten ontslagen wegens drugsgebruik openlijk.
Nee alcohol is niet verboden klopt, maar echt gezond is het ook niet. Maar wordt helaas ook als normaal beschouwd. Erger nog als je niet drinkt wordt je gezien als saai en stom

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 22:03

Ik vind je inderdaad een saaie doos als je bij alles denkt foei dat mag niet dus dan durf/doe ik het ook niet. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 22:03

sureido schreef:
Maar alcohol is toch niet verboden? :')

Ik ken politieagenten die elk weekend aan de xtc zitten dus :7

Op je eerste vraag: 'tot op zekere hoogte is gebruik van alcohol niet verboden'. Maar afijn, openbare dronkenschap, dronken aan het verkeer deelnemen, en het in gevaar brengen van anderen is zeker strafbaar. Ofwel, het misbruik.

Ik vind het not done als politieagenten aan XTC zitten. Allereerst omdat ze het goede voorbeeld moeten geven, maar nog meer om het feit dat ze zo de criminaliteit stimuleren. Zou voor mij een reden zijn om met ze in gesprek te gaan, want ik ben nieuwsgierig naar de beweegredenen.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 22:06

nine1987 schreef:
Enw ar gebeurt er als mama en papa zeggen: doe het niet, het mag niet?

Juist... :D

Dat gebeurt alleen maar als je denkt dat je er ook mee weg kunt komen. Wanneer de pakkans bijna 100% is en de straffen niet mals, dan ineens heeft de "mag niet" toch wel een effect.

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 22:06

karuna schreef:
Dat het veel gebruikt wordt is voor mij ook heel erg zorgelijk. Het wordt als normaal gezien inmiddels. %) Idem die lachgas ballonnetjes. Gebruiken in de auto tijdens het rijden. Volstrekt normaal voor veel mensen.

En nee ook alcohol gebruiken en misbruiken wordt gezien als normaal voor mij ook een kwalijke zaak. :n

Het is gewoon ongezond, gevaarlijk en in geval van drugs stimuleer je criminaliteit, illegaliteit en een hoop smerigheid, gevaar, moorden enz. Moet je echt willen 8)7

Zeker is het zorgelijk dat er zo veel gebruikt wordt... Maar waarom zou dat zijn? Als ik zie dat een groot deel van de werkende jong volwassenen ook veelal naar harddrugs grijpt om nog normaal om te kunnen gaan met werkdruk en verwachtte professionele prestaties, dan denk ik dat daar ook een groot deel van het probleem ligt.

Politieagenten, militairen (incl. KMAR) gebruiken ook gruwelijk veel drugs buiten werktijd...

Buiten dat, de farmaceutische industrie en wapenhandel ook zijn grote criminele bende en dat is maatschappelijk wel relatief geaccepteerd. Ik kan daar persoonlijk ook moeilijk bij met mijn hoofd.

Ik denk niet dat het slecht is om op Bokt een open plek te hebben waar mensen vragen mogen stellen over harddrugs gebruik. Handel moet zeer zeker niet gestimuleerd worden, maar voorlichting over veilig gebruik wel op het moment dat iemand daar zelf voor kiest...

@Oomens: en hoe verklaar je dan drugsgebruik in landen waar er de doodstraf op staat?
Laatst bijgewerkt door Dioxide op 12-08-19 22:07, in het totaal 1 keer bewerkt

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 22:07

sureido schreef:
Ik vind je inderdaad een saaie doos als je bij alles denkt foei dat mag niet dus dan durf/doe ik het ook niet. :D

Ik ben niet saai, alles behalve zelfs, maar ja hupla vooroordeel is er al. Ik gebruik niet omdat het verboden is maar. Het is gevaarlijk spul. Het tast je denkvermogen aan, dus nee geen enkele behoefte het te gebuiken. Drank, alcohol vind ik gewoon ronduit smerig :r goede reden dus niet te drinken.

Ik bouw wel een feestje zonder stimulerende middelen. Ben al los van mezelf *\o/*

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 22:08

Voorlichting is wat anders. Dit topic is gewoon een brok zie mij eens stoer doen want ik gebruik. 8)7 zo komt het op anderen over. En daarmee wil ik absoluut niet verbonden zijn, :n

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 22:10

karuna schreef:
Voorlichting is wat anders. Dit topic is gewoon een brok zie mij eens stoer doen want ik gebruik. 8)7 zo komt het op anderen over. En daarmee wil ik absoluut niet verbonden zijn, :n

Dat kunnen we ook best veranderen lijkt me :) zo lang er ook maar grapjes gemaakt mogen worden om het een beetje luchtig te houden.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 22:15

karuna schreef:
sureido schreef:

Ik ben niet saai, alles behalve zelfs, maar ja hupla vooroordeel is er al. Ik gebruik niet omdat het verboden is maar. Het is gevaarlijk spul. Het tast je denkvermogen aan, dus nee geen enkele behoefte het te gebuiken. Drank, alcohol vind ik gewoon ronduit smerig :r goede reden dus niet te drinken.

Ik bouw wel een feestje zonder stimulerende middelen. Ben al los van mezelf *\o/*

Nee, ik heb het over mensen die bij alles wat niet mag moeilijk doen, niet over jou specifiek.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 22:17

Tuurlijk zijn er een hoop negatieve kanten aan. Maar er gaan meer mensen dood in dr auto dan aan drugs. Je kan er gewoon niet meer omheen dus je zal er toch mee moeten dealen. Dat je het zelf niet wil hoeft nog niet te beteken dat anderen het ook niet mogen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 22:22

oomens schreef:
nine1987 schreef:
Enw ar gebeurt er als mama en papa zeggen: doe het niet, het mag niet?

Juist... :D

Dat gebeurt alleen maar als je denkt dat je er ook mee weg kunt komen. Wanneer de pakkans bijna 100% is en de straffen niet mals, dan ineens heeft de "mag niet" toch wel een effect.

Dat is niet waar.
Wetenschappelijk is bewezen dat hoger straffen niet werkt. Er zijn, naar mijn mening, drie factoren nodig om ervoor te zorgen dat men schrikt van straffen.
- pakkans
- snelheid van de straf
- hoogte straf
Als de pakkans groot is, mensen snel worden gestraft, en de straf passend is bij die persoon... Dan ben je naar mijn mening aardig ver. En een straf hoeft niet een boete of gevangenisstraf te zijn, maar kan ook een andere insteek hebben zoals het bijleren, het geven van voorlichtingen of het overleggen met psychologen etc.

Mocht de pakkans klein zijn dan is de kans groot dat het gedrag wordt beloond. (Iedereen kent het verhaal wel van die brave hond die het eten van het aanrecht pakt als er niemand thuis is ;) ). Als de tijd tussen actie en reactie/straf lang is, dan maakt het minder indruk. (Als een hond iets doet wat niet mag, moet je binnen een paar seconden reageren. Als je na een minuut pas 'foei' zegt, stop je ongewenst gedrag niet.)
En de laatste spreekt voor zich. Straffen moet wel de juiste insteek hebben!

En waarom gebruik ik de hondenvoorbeelden? Dat maakt mijn punt helderder om te begrijpen. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 22:24

Jester_ schreef:
Tuurlijk zijn er een hoop negatieve kanten aan. Maar er gaan meer mensen dood in dr auto dan aan drugs. Je kan er gewoon niet meer omheen dus je zal er toch mee moeten dealen. Dat je het zelf niet wil hoeft nog niet te beteken dat anderen het ook niet mogen

Uhm... Hier sla je de plank mis?
Ik denk dat als drugs legaal zijn, er meer mensen aan drugs sterven, dan aan het verkeer :=

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 22:28

Bubblewrap schreef:
Jester_ schreef:

Uhm... Hier sla je de plank mis?
Ik denk dat als drugs legaal zijn, er meer mensen aan drugs sterven, dan aan het verkeer :=

En is het niet door een directe overdosis danwel door psychische problemen door de drugs( denkende aan psychoses,depressie enz).

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 22:33

Het grootste deel van het topic is gewoon grappend bedoeld, kom op zeg. Drugs is nou eenmaal onderdeel van de maatschappij, je moet het niet gebruiken he.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 22:35

sureido schreef:
Het grootste deel van het topic is gewoon grappend bedoeld, kom op zeg. Drugs is nou eenmaal onderdeel van de maatschappij, je moet het niet gebruiken he.

Nee maar de maatschappij ondervind er wel last van ;)

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 22:38

quera schreef:
En is het niet door een directe overdosis danwel door psychische problemen door de drugs( denkende aan psychoses,depressie enz).

Vaak zijn die psychoses en depressies JUIST de trigger om wel te gaan gebruiken. Is dat dan niet de essentie van het hele probleem die we aan moeten pakken? De hele psychische hulpverlening die aan alle kanten tekort schiet waardóór mensen ook gaan gebruiken.

Antidepressiva is ook de grootste rotzooi die er is... Kun je beter een jointje roken bijvoorbeeld. Inmiddels wordt ook steeds meer bekend qua onderzoek dat bijvoorbeeld LSD en Ayuhasca enorm positieve effecten kunnen hebben bij psychische klachten - zodanig dat mensen zelfs zonder kunnen functioneren in de maatschappij.

Het voorkomen van overdosis is ook m.i. een groot deel aan voorlichting gerelateerd...

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 22:51

quera schreef:
sureido schreef:

Nee maar de maatschappij ondervind er wel last van ;)

Op welke manier dan? Als ik dat thuis zou doen?

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 22:56

Omdat jouw pilletje/poedertje/plantje toch ergens vandaan moet komen.
En er dus veel criminaliteit aan hangt( witwassen,uitbuiting,moord enz enz).

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 22:58

Dioxide schreef:
quera schreef:

Vaak zijn die psychoses en depressies JUIST de trigger om wel te gaan gebruiken. Is dat dan niet de essentie van het hele probleem die we aan moeten pakken? De hele psychische hulpverlening die aan alle kanten tekort schiet waardóór mensen ook gaan gebruiken.

Antidepressiva is ook de grootste rotzooi die er is... Kun je beter een jointje roken bijvoorbeeld. Inmiddels wordt ook steeds meer bekend qua onderzoek dat bijvoorbeeld LSD en Ayuhasca enorm positieve effecten kunnen hebben bij psychische klachten - zodanig dat mensen zelfs zonder kunnen functioneren in de maatschappij.

Het voorkomen van overdosis is ook m.i. een groot deel aan voorlichting gerelateerd...

Ik weet wat drugs kan doen, het is een veel voorkomend probleem bij mijn doelgroep...
waardoor sommige dus ook niet behandelbaar zijn omdat hun verslaving op de voorgrond staat..

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 22:59

Ja, als het elkaar opruimt prima toch, volgens mij weet iedereen de risico’s waar ze aan beginnen. Als je geld wilt verdienen via de criminele weg heb ik daar 0 medelijden mee.

En als zwart geld niet bestond was er een groot deel van de luxe sector failliet.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 23:01

sureido schreef:
Ja, als het elkaar opruimt prima toch, volgens mij weet iedereen de risico’s waar ze aan beginnen. Als je geld wilt verdienen via de criminele weg heb ik daar 0 medelijden mee.

En als zwart geld niet bestond was er een groot deel van de luxe sector failliet.

Dat is dus het probleem met een verslaving...
En iedereen kan verslaafd raken..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 23:02

sureido schreef:

Stap voor stap rol je onbewust de criminele wereld in... Of je probeert toch eens dat pilletje door de groepsdruk.
Grenzen worden verlegt, maar dat kan ook zorgen voor risicos die men niet meer kan zien.