Dierenactivisten bezetten varkensstal in Boxtel

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Froukje
Forever young

Berichten: 10861
Geregistreerd: 09-02-08
Woonplaats: Uithuizermeeden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 23:20

Fijn hè, andere mensen zielig noemen die het niet met je eens zijn. Voelt vast goed.

De PvdD is wel de laatste partij waar ik me iets van aantrek. Die zijn echt met de verkeerde dingen bezig als ze zo graag wat willen doen aan dierenwelzijn.

Loretta
Berichten: 8874
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 23:20

Achterom schreef:
De partij voor de dieren laat eindelijk haar ware gezicht zien... de boer wordt veroordeeld door de politiek, maar over de activisten mag alleen de rechter zich uitspreken?



Het is een misselijkmakende partij dat blijkt wel weer.

Loretta
Berichten: 8874
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 23:24

Froukje schreef:
Fijn hè, andere mensen zielig noemen die het niet met je eens zijn. Voelt vast goed.

De PvdD is wel de laatste partij waar ik me iets van aantrek. Die zijn echt met de verkeerde dingen bezig als ze zo graag wat willen doen aan dierenwelzijn.


Ik vind de PVDD anders wel een behoorlijk gevaarlijke partij. Het is wel eerder gebleken dat de PFDD heult met clubjes als Wakker dier en Animal rights. Nu nemen ze zelfs geen afstand van terroristische acties. Want anders dan terrorisme kun je dit soort praktijken niet noemen.

Al met al een gevaarlijke partij.

Floor_x

Berichten: 2945
Geregistreerd: 19-03-08
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 23:26

Froukje schreef:
Fijn hè, andere mensen zielig noemen die het niet met je eens zijn. Voelt vast goed.


Niet zo op je teentjes getrapt zijn.

Froukje schreef:
Hoe je het ook wendt of keert, uiteindelijk is de boer hier weer de grote boosdoener en krijgen de 125 inbrekers nog net geen lintje omdat ze zo fantastisch hebben vastgelegd wat er allemaal mis gaat.


Maar dit is complete onzin, en daar spreek ik je op aan. Want buiten een standpunt van de PvdD en verschillende proveganistische fb groepen (oftewel een minuscule afspiegeling van de samenleving), waar zie jij dan dat de activisten lintjes krijgen en de boer boosdoener is?
Ik heb werkelijk waar nog nergens gelezen dat iemand het voor de activisten opneemt of de boer afbrandt.
Dus dat dan zo de wereld in brengen zoals jij hierboven doet vind ik inderdaad een beetje zieligdoenerij ;)

dakplaat
Berichten: 1038
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 23:34

Floor_x schreef:
Froukje schreef:
Fijn hè, andere mensen zielig noemen die het niet met je eens zijn. Voelt vast goed.


Niet zo op je teentjes getrapt zijn.

Froukje schreef:
Hoe je het ook wendt of keert, uiteindelijk is de boer hier weer de grote boosdoener en krijgen de 125 inbrekers nog net geen lintje omdat ze zo fantastisch hebben vastgelegd wat er allemaal mis gaat.


Maar dit is complete onzin, en daar spreek ik je op aan. Want buiten een standpunt van de PvdD en verschillende proveganistische fb groepen (oftewel een minuscule afspiegeling van de samenleving), waar zie jij dan dat de activisten lintjes krijgen en de boer boosdoener is?
Ik heb werkelijk waar nog nergens gelezen dat iemand het voor de activisten opneemt of de boer afbrandt.
Dus dat dan zo de wereld in brengen zoals jij hierboven doet vind ik inderdaad een beetje zieligdoenerij ;)


Dan moet je iets beter op facebook rondkijken voor je een ander zielig noemt.

Froukje
Forever young

Berichten: 10861
Geregistreerd: 09-02-08
Woonplaats: Uithuizermeeden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 23:37

Hoeveel mensen denk je die er bij die Facebook groepen aangesloten zijn en dit toejuichen? En hele volksstammen die de PvdD steunen?

Ik durf er wel geld op te zetten dat die gekke nu al bezif zijn met het plannen van de volgende actie op een boerderij. En als alle mensen daar zo op tegen waren geweest hadden ze dat niet gedaan, want dan worden ze toch niet gesteund. Maar juist omdat er zoveel mensen zijn die dit toejuichen denken ze dat ze met geweldige acties bezig zijn.

En ik heb helemaal niks tegen de vega's en veganisten maar wel tegen wereld verbeteraars die compleet de plank misslaan. En dat is toch wel een understatement hier.

Onali

Berichten: 18525
Geregistreerd: 16-03-06

Re: Dierenactivisten bezetten varkensstal in Boxtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 23:42

Helemaal niks gelezen pro acrivist en antiboer?
Euh check de FB pagina van AD. Instagram staat er vol mee en negatieve berichten worden verwijderd.

Loretta
Berichten: 8874
Geregistreerd: 11-01-04

Re: Dierenactivisten bezetten varkensstal in Boxtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 23:48

De PVDD durft deze acties niet openlijk af te keuren want een deel van haar electoraat staat achter dit soort idiote acties. De PVDD vindt het duidelijk lastig om hier op te reageren.

imaudy
Berichten: 5116
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 23:53

Ik ben het met met Floor_x eens. Maar goed, als je een boer }:0 dwars zit dan gaan kan je wat beleven. Ze hebben ook hooivorken enzo ..

Floor_x

Berichten: 2945
Geregistreerd: 19-03-08
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 23:54

dakplaat schreef:
Dan moet je iets beter op facebook rondkijken voor je een ander zielig noemt.


Na de reacties op verschillende, op grote neutrale platforms, geplaatste nieuwsberichten te hebben gelezen heb ik inderdaad wel wát medestanders voor de activisten gevonden. Maar het is nog steeds 80% wat opkomt voor de getroffen boer. Ook op de pagina van het AD.
Je kan niet ontkennen dat de getroffen boer een stuk meer steun (en terecht) krijgt dan de activisten/inbrekers.


Laat ik nogmaals voorop stellen, want volgens mij krijgen jullie een verkeerd beeld van mij ;)

Ik ben het absoluut niet eens met deze actie. Hij was ondoordacht en er zijn alleen maar verliezers uitgekomen. De boer, de dieren en zelfs de activisten zijn er geen steek verder meegekomen en hebben zichzelf compleet voor joker gezet.

imaudy
Berichten: 5116
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 23:54

Loretta schreef:
De PVDD durft deze acties niet openlijk af te keuren want een deel van haar electoraat staat achter dit soort idiote acties. De PVDD vindt het duidelijk lastig om hier op te reageren.


bron??

gerlindie

Berichten: 4662
Geregistreerd: 10-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 23:58

Ik probeer een paar gesprekken aan te gaan op Instagram, omdat ik benieuwd ben naar de standpunten van activisten.
Het is nog een beetje moeilijk om een duidelijk antwoord te krijgen

Ik heb gevraagd of ze het oké vonden om met geweld een stal binnen te gaan, boeren te bedreigen en de varkens stress te bezorgen.
Ik kreeg eerst de vraag terug of ik dacht dat het de boeren wat uitmaakt dat de beesten stress hebben, maar nu heb ik een semi antwoord

Afbeelding

Ik vind het wel vindingrijk gevonden dat hij er van uit gaat dat hij mensen beschermd tegen ziektes :Y)

Loretta
Berichten: 8874
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 23:58

imaudy schreef:
Loretta schreef:
De PVDD durft deze acties niet openlijk af te keuren want een deel van haar electoraat staat achter dit soort idiote acties. De PVDD vindt het duidelijk lastig om hier op te reageren.


bron??


Vanavond in de Hofbar. Aan het eind zag je het slappe atandount van de PVDD. Ook in het kranten artikel wat hier gedeeld is kun je lezen dat de PVDD het vooral heeft over wat de boer zoal fout gedaan zou hebben.

Zich uitspreken tegen deze veganterreur doet de PVDD niet.

Floor_x

Berichten: 2945
Geregistreerd: 19-03-08
Woonplaats: Leiden

Re: Dierenactivisten bezetten varkensstal in Boxtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 00:07

Even een hele andere vraag wat ik me net ineens bedacht. Ben benieuwd of iemand hier antwoord op heeft :)

De ruimte in Nederland is beperkt, de grond is onwijs duur en de vraag is gigantisch.

Is het een heel gek idee om Nederlandse veebedrijven te huisvesten in grotere, goedkopere gebieden? Denk aan Duitsland of Frankrijk oid. Meer ruimte voor de dieren, zonder de Nederlandse grond en bouwkosten maar wel met de Nederlandse regulaties betreft dierenwelzijn.

Ik zeg maar wat hoor, don’t shoot me ;)

dakplaat
Berichten: 1038
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 00:19

Floor_x schreef:
Even een hele andere vraag wat ik me net ineens bedacht. Ben benieuwd of iemand hier antwoord op heeft :)

De ruimte in Nederland is beperkt, de grond is onwijs duur en de vraag is gigantisch.

Is het een heel gek idee om Nederlandse veebedrijven te huisvesten in grotere, goedkopere gebieden? Denk aan Duitsland of Frankrijk oid. Meer ruimte voor de dieren, zonder de Nederlandse grond en bouwkosten maar wel met de Nederlandse regulaties betreft dierenwelzijn.

Ik zeg maar wat hoor, don’t shoot me ;)


Gek idee inderdaad, oneerlijke concurrentie met de buurman die aan veel minder eisen moet voldoen.
Er zijn trouwens vorig jaar extra veel boeren geëmigreerd.

imaudy
Berichten: 5116
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 00:20

gerlindie schreef:
Ik probeer een paar gesprekken aan te gaan op Instagram, omdat ik benieuwd ben naar de standpunten van activisten.
Het is nog een beetje moeilijk om een duidelijk antwoord te krijgen

Ik heb gevraagd of ze het oké vonden om met geweld een stal binnen te gaan, boeren te bedreigen en de varkens stress te bezorgen.
Ik kreeg eerst de vraag terug of ik dacht dat het de boeren wat uitmaakt dat de beesten stress hebben, maar nu heb ik een semi antwoord

[ [url=m/VlE9hF.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik vind het wel vindingrijk gevonden dat hij er van uit gaat dat hij mensen beschermd tegen ziektes :Y)


Mn rood (bewerkt) vlees wordt wel in verband gebracht met bepaalde ziektes. Ik vind het wel leuk dat je een discussie op instagram probeert aan te gaan :j

imaudy
Berichten: 5116
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 00:21

dakplaat schreef:
Floor_x schreef:
Even een hele andere vraag wat ik me net ineens bedacht. Ben benieuwd of iemand hier antwoord op heeft :)

De ruimte in Nederland is beperkt, de grond is onwijs duur en de vraag is gigantisch.

Is het een heel gek idee om Nederlandse veebedrijven te huisvesten in grotere, goedkopere gebieden? Denk aan Duitsland of Frankrijk oid. Meer ruimte voor de dieren, zonder de Nederlandse grond en bouwkosten maar wel met de Nederlandse regulaties betreft dierenwelzijn.

Ik zeg maar wat hoor, don’t shoot me ;)


Gek idee inderdaad, oneerlijke concurrentie met de buurman die aan veel minder eisen moet voldoen.
Er zijn trouwens vorig jaar extra veel boeren geëmigreerd.

Weer aanname..

dakplaat
Berichten: 1038
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 00:21

Floor_x schreef:
Ik ben het absoluut niet eens met deze actie. Hij was ondoordacht en er zijn alleen maar verliezers uitgekomen. De boer, de dieren en zelfs de activisten zijn er geen steek verder meegekomen en hebben zichzelf compleet voor joker gezet.


125 mensen uit een heleboel landen die op hetzelfde moment hier komen voor een bezetting noem ik niet ondoordacht hoor. Volgens mij zeer doordacht juist

dakplaat
Berichten: 1038
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 00:24

imaudy schreef:
Weer aanname..


Niks aanname.
Duitsland en Frankrijk lopen gewoon achter op de Nederlandse regelgeving. Alleen Denemarken is vergelijkbaar.

imaudy
Berichten: 5116
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 00:28

dakplaat schreef:
imaudy schreef:
Weer aanname..


Niks aanname.
Duitsland en Frankrijk lopen gewoon achter op de Nederlandse regelgeving. Alleen Denemarken is vergelijkbaar.


Het dierenwelzijn in de Nederlandse regelgeving staat op een triest laag punt hoor.

dakplaat
Berichten: 1038
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 00:39

imaudy schreef:
Het dierenwelzijn in de Nederlandse regelgeving staat op een triest laag punt hoor.


Vergeleken met andere landen niet hoor.

imaudy
Berichten: 5116
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 00:41

dakplaat schreef:
imaudy schreef:
Het dierenwelzijn in de Nederlandse regelgeving staat op een triest laag punt hoor.


Vergeleken met andere landen niet hoor.


Dat is jouw mening dan he dakplaat

Reneee_

Berichten: 1638
Geregistreerd: 28-07-07
Woonplaats: Sörenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 00:42

imaudy schreef:
Het dierenwelzijn in de Nederlandse regelgeving staat op een triest laag punt hoor.


Ik kom hier eigenlijk spontaan binnen vallen maar kan het niet helemaal laten toch te reageren.

Dat de Nederlandse regelgeving laag staat in jouw ogen zegt toch niks over de situatie in andere landen waar op dit moment nog minder/andere regels gelden dan in Nederland. Vanuit Europa worden er al veel regels opgesteld om de concurrentie eerlijk te houden maar Nederland wilt hier graag voorop in lopen. Denk bijvoorbeeld aan bepaalde medicijnen die in Duitsland gewoon nog te verkrijgen zijn maar in Nederland niet meer. Er wordt in Nederland heel veel gedaan aan het dierenwelzijn. Of het genoeg is? Nee zeker niet. Daarnaast zijn er ook nog niet voldoende middelen of ruimte om ons ideaalplaatje voor elkaar te krijgen. Oh ja en dan is er ook nog zoiets als milieu, want voor het milieu is biologisch helemaal niet veel beter.

Het is een heel ingewikkeld iets waar vanuit meerdere kanten iets voor te zeggen valt en waar wij als “gewone burger” ook niet zo maar een antwoord voor kunnen hebben want als het zo makkelijk was, was het allang gedaan denk je niet?

dakplaat
Berichten: 1038
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 00:46

imaudy schreef:
dakplaat schreef:

Vergeleken met andere landen niet hoor.


Dat is jouw mening dan he dakplaat


Ja. Vertel eens welk land betere regels heeft dan?

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: Dierenactivisten bezetten varkensstal in Boxtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 00:55

Ik zit hier gewoon met open mond te lezen wat voor een plaat sommige veganisten voor hun kop hebben. Want als de hele wereld veganist is kunnen we allemaal eten? Nee.