Nieuwe Michael Jackson docu, SHOCK!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 18:33

Janine1990 schreef:
fleurtjeuh schreef:
Op loveglove gok ik

Yess...

Joliieeenn, jouw reactie vond ik niet zo heel schokkend hoor... Je geeft immers aan zelf te zeggen dat je niet zegt dat het niet waar is. ;)

Verder ben ik ook niet boos, maar gewoon zwaar verontwaardigd. Ik snap niet waar iemand het lef vandaan haalt om zo'n uitspraak te doen over zo'n zwaar beladen onderwerp. Zeker als meer dan duidelijk is dat degene die de uitspraak doet geen enkele kennis heeft van de psyche.

Ik zeg toch ook niet dat her fout is? Ik vind het gewoon raar. Ik voel altijd emotie bij mensen, ook al schakelen ze de emoties uit. Ik ben daar gigantisch gevoelig voor. Ik heb ook nooit gezegd dat ik een psychiater of psycholoog ben. Nu voel ik mij weer onterecht beschuldigd. Want zo bedoelde ik het helemaal niet.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 18:43

Het gevaar van jezelf op dat voetstuk zetten is dat je andere mensen verkeerd interpreteert en daar een kwetsende of onjuiste conclusie aan verbindt. Janine wordt boos, ik maak me zorgen om je.

Anyway, NRC is flink aan het schrijven over MJ, de regionale zender heeft zijn muziek geboycot.

Ik ben zó benieuwd naar de docu nu.
Laatst bijgewerkt door Urbanus op 05-03-19 18:47, in het totaal 1 keer bewerkt

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 18:44

MarcoBorsato schreef:
Het gevaar van jezelf op dat voetstuk zetten is dat je andere mensen verkeerd interpreteert en daar een kwetsende of onjuiste conclusie aan verbindt. Janine wordt boos, ik maak me zorgen om je.

Hoezo dat?

Ja dat is ook het nadeel ervan. Ik bedoelde daar alleen maar mee te zeggen dat ik het vreemd vind. Internet helpt er ook niet echt bij mee.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 18:49

LoveGlove schreef:
MarcoBorsato schreef:

Hoezo dat?

Ja dat is ook het nadeel ervan. Ik bedoelde daar alleen maar mee te zeggen dat ik het vreemd vind. Internet helpt er ook niet echt bij mee.

Je kunt niet alles op Internet vinden. En Ik maak me zorgen omdat jouw belevingswereld haaks op de mijne staat.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 18:50

LoveGlove schreef:
MarcoBorsato schreef:

Hoezo dat?

Er gaat hier een lichtje branden.
Was jij niet degene die Neverland wilde kopen?

LoveGlove

Re: Nieuwe Michael Jackson docu, SHOCK!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 18:53

MarcoBorsato dat is dan jou probleem. Dat onze werelden haaks tegenover elkaar staan betekend niet dat er eentje niet goed is. Kan beide Goed zijn op z’n eigen manier :)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 18:54

Ik ga het anders zeggen.

Geen onderscheid kunnen maken tussen echt en onwerkelijk.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 19:00

LoveGlove schreef:
Ik zeg toch ook niet dat her fout is? Ik vind het gewoon raar. Ik voel altijd emotie bij mensen, ook al schakelen ze de emoties uit. Ik ben daar gigantisch gevoelig voor. Ik heb ook nooit gezegd dat ik een psychiater of psycholoog ben. Nu voel ik mij weer onterecht beschuldigd. Want zo bedoelde ik het helemaal niet.

Maar je kunt mensen er wel enorm mee in de vingers snijden.
Nogmaals in het kort: ik heb ook met droge ogen over mijn trauma's verteld aan een compleet team van psychologen. Wil dat dan zeggen dat het niet waar is? Dat je altijd maar verdrietig moet zijn wanneer je erover vertelt?
Ja hoor, ik kan dagenlang huilen om de dingen die ik heb meegemaakt, sterker nog, van binnen schreeuw ik het vaak uit. Maar wanneer ik hierover vertel dan schiet ik in een modus waarin ik enkel mijn verhaal wil doen. Zodra ik mijn emoties toelaat dan komt er niets anders uit dan wartaal, tranen en snot. Daar heeft niemand wat aan. Daarnaast, als ik toegeef aan al die emoties dan valt er niet mee te leven.

Je zult het ongetwijfeld niet zo bedoeld hebben. Mensen bedoelen het nooit zo. Maar het komt wel zo over, dat is wellicht iets om mee te nemen in je overweging om dit soort dingen te zeggen.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 19:14

Janine1990 schreef:
Nouja, dat is natuurlijk heel eenvoudig te verklaren. Zie ook het bericht van Jolien87.
Vergeet niet dat ze niet aan het vertellen zijn aan hun psycholoog... Het gaat om de hele wereld.
Het verhaal is beschamend (hoe kunnen ouders zo naïef zijn), maar ook het verhaal van jongens die het destijds niet als misbruik zagen maar als liefde. Wat ook op latere leeftijd verschrikkelijk verwarrend zal zijn.
Het beeld van kindermisbruik is dat het verschrikkelijk is om mee te maken als kind. Maar dat is meestal niet eens de realiteit.

En toch,.. vind ik Robson ongeloofwaardig. Dat komt omdat zijn verhalen niet stroken met hoe pedofielen meestal te werk gaan. Nemen juist zorgvuldig de tijd voor "grooming". En ze hadden alle tijd. Maar in zijn verhaal heeft Michael de eerste nacht al toegeslagen. En vonden zijn ouders het na het verblijf van een week al goed dat hij daar zou blijven en zij verder gingen met vakantie. (Geen haar op mijn hoofd dat ik dat als ouder zou doen. Daarna zijn ouders en Robson zelf jaren en jaren lang bevriend gebleven. Dan moet je toch iets merken? )
Zijn die ouders en zus nog ergens aan het woord in de documentaire of komen zij niet aan bod?

Janine1990 schreef:
Ik zou niet weten wat ik zou moeten voelen als ik er achter kom dat het fout was. En dan is Wade Robson ook nog eens een behoorlijk goede danser... Wat doet het met je carrière?

Blijkbaar is dat toch jaren lang goed gegaan tot het moment dat hij geen voet aan de grond kreeg bij de tribute shows. Ik moet zeggen daar heeft de familie Jackson een punt. Aan de andere kant moet ik zeggen dat er voldoende 'red flags' waren voor op zijn minst ongepast gedrag van Michael. En dan die schikking... Als er echt niks is waarom dan schikken? Schikken is de rook van het vuur en een zwaktebod.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 19:14

LoveGlove schreef:

Mensen die hier zo vreselijk mee te koop lopen, kan ik sowieso al niet serieus nemen.
En al helemaal niet als je zonder enige kennis van de psyche, dat is wel duidelijk, zo gaat lopen oordelen terwijl je niet objectief kunt zijn. Als je ooit in je leven ook maar iets van traumaverwerking had meegekregen, van dichtbij, dan had je niet zo geoordeeld...
En nu niet in de slachtofferrol kruipen, is nogal droevig voor iemand die met één opmerking een hele hoop mensen kan kwetsen. Zoals Jolien87 duidelijk aangeeft kwam het dus daadwerkelijk zo over. Je moet je schamen!

Waarom heb je eigenlijk als nickname condoom?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 19:17

Babootje, de familie komt inderdaad ook nog aan het woord.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 19:28

Babootje schreef:
Janine1990 schreef:
Nouja, dat is natuurlijk heel eenvoudig te verklaren. Zie ook het bericht van Jolien87.
Vergeet niet dat ze niet aan het vertellen zijn aan hun psycholoog... Het gaat om de hele wereld.
Het verhaal is beschamend (hoe kunnen ouders zo naïef zijn), maar ook het verhaal van jongens die het destijds niet als misbruik zagen maar als liefde. Wat ook op latere leeftijd verschrikkelijk verwarrend zal zijn.
Het beeld van kindermisbruik is dat het verschrikkelijk is om mee te maken als kind. Maar dat is meestal niet eens de realiteit.

En toch,.. vind ik Robson ongeloofwaardig. Dat komt omdat zijn verhalen niet stroken met hoe pedofielen meestal te werk gaan. Nemen juist zorgvuldig de tijd voor "grooming". En ze hadden alle tijd. Maar in zijn verhaal heeft Michael de eerste nacht al toegeslagen. En vonden zijn ouders het na het verblijf van een week al goed dat hij daar zou blijven en zij verder gingen met vakantie. (Geen haar op mijn hoofd dat ik dat als ouder zou doen. Daarna zijn ouders en Robson zelf jaren en jaren lang bevriend gebleven. Dan moet je toch iets merken? )
Zijn die ouders en zus nog ergens aan het woord in de documentaire of komen zij niet aan bod?

Janine1990 schreef:
Ik zou niet weten wat ik zou moeten voelen als ik er achter kom dat het fout was. En dan is Wade Robson ook nog eens een behoorlijk goede danser... Wat doet het met je carrière?

Blijkbaar is dat toch jaren lang goed gegaan tot het moment dat hij geen voet aan de grond kreeg bij de tribute shows. Ik moet zeggen daar heeft de familie Jackson een punt. Aan de andere kant moet ik zeggen dat er voldoende 'red flags' waren voor op zijn minst ongepast gedrag van Michael. En dan die schikking... Als er echt niks is waarom dan schikken? Schikken is de rook van het vuur en een zwaktebod.

Maar normale pedofielen zijn geen Michael Jackson en hebben niet constant de paparazzi op hun dak. Waar ben je veiliger dan bij iemand die constant paparazzi en 'bedienden' in de buurt heeft? Juist, in de hoerenbuurt. (dat is geen grapje trouwens) Iemand als MJ, met een attractiepark op zijn landgoed, is een stuk eenvoudiger te vertrouwen dan een vage kennis die je kind steeds meeneemt. Daarvan ben je niet zo snel starstruck, die heeft veel meer tijd nodig.

Moet je als ouder zijnde iets merken? Ik twijfel er heel erg sterk aan. Je kind weet zelf niet eens dat het fout is. Of wil het op een gegeven moment (nog) niet eens weten. Daar is die eenzijdige liefde dan.

Ik heb het over zijn carrière nu, hij is choreograaf. Logisch, hij is 36, zijn tijd als danser is wel redelijk voorbij.
Wat betreft die tribute shows ben ik even abuis, heb je een linkje? Ik kom er niet met google :+

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 19:41

Janine1990 schreef:
Maar normale pedofielen zijn geen Michael Jackson en hebben niet constant de paparazzi op hun dak. Waar ben je veiliger dan bij iemand die constant paparazzi en 'bedienden' in de buurt heeft? Juist, in de hoerenbuurt. (dat is geen grapje trouwens) Iemand als MJ, met een attractiepark op zijn landgoed, is een stuk eenvoudiger te vertrouwen dan een vage kennis die je kind steeds meeneemt. Daarvan ben je niet zo snel starstruck, die heeft veel meer tijd nodig.

Een reden temeer om op te letten. Als ouders zijnde. Er komt nooit een vertrouwde kennis die je kind steeds meeneemt. Dit soort kindermisbruik komt juist voor in situaties waarbij de ouders degene die ze met hun kind toevertrouwden volledig vertrouwden.
Misschien heeft 'starstruck' in enige mate meegespeeld. Maar in zo'n korte tijd betwijfel ik echt.

Moet je als ouders iets merken? Ja ik vind van wel. Als het zo is gegaan als Robson vertelt. Weet je kind zelf niet eens dat het fout is? Dan ben je een waardeloze ouder. Ik begon toch echt op heel jonge leeftijd mijn kind te vertellen dat er een plekje was waar een ouder (iemand) echt niet aan mocht komen. En ben dit blijven herhalen. Op de leeftijd dat de jongens met MJ te maken kregen moet je als ouders je kinderen dat toch echt wel hebben bijgebracht. Kan me niet voorstellen dat die ouders zoals ik ze hoorde in de interviews niet betrokken waren bij hun kind.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 19:45

Babootje schreef:
Moet je als ouders iets merken? Ja ik vind van wel. Als het zo is gegaan als Robson vertelt. Weet je kind zelf niet eens dat het fout is? Dan ben je een waardeloze ouder. Ik begon toch echt op heel jonge leeftijd mijn kind te vertellen dat er een plekje was waar een ouder (iemand) echt niet aan mocht komen. En ben dit blijven herhalen. Op de leeftijd dat de jongens met MJ te maken kregen moet je als ouders je kinderen dat toch echt wel hebben bijgebracht. Kan me niet voorstellen dat die ouders zoals ik ze hoorde in de interviews niet betrokken waren bij hun kind.

Dit vind ik wel redelijk kort door de bocht. Sommige mannen zijn zo sluw dat ze het toch op een andere manier weten af te dwingen.
Mijn ouders hebben me ook meerdere keren verteld dat het fout was als iemand je daar zonder toestemming aan raakt. Toch is het gebeurd.
En mijn huidige en volwassen ik zou mijn jongere ik nu door elkaar willen rammelen, maar als jong naief en beinvloedbaar persoon zie je dingen soms gewoon niet zoals ze daadwerkelijk zijn.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 19:48

Ja ik weet dat dat kan... Maar voor die sluwheid is toch tijd nodig. Maar de eerste avond al? Ik vind t lastig hoor... MJ heeft wat mij betreft de schijn ook echt tegen.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 19:49

Cayenne schreef:
Babootje schreef:

Dit vind ik wel redelijk kort door de bocht. Sommige mannen zijn zo sluw dat ze het toch op een andere manier weten af te dwingen.
Mijn ouders hebben me ook meerdere keren verteld dat het fout was als iemand je daar zonder toestemming aan raakt. Toch is het gebeurd.
En mijn huidige en volwassen ik zou mijn jongere ik nu door elkaar willen rammelen, maar als jong naief en beinvloedbaar persoon zie je dingen soms gewoon niet zoals ze daadwerkelijk zijn.

Ja ik vind het heel erg victim blaming, laat ik er verder maar geen woorden vuil aan maken.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 19:51

Babootje schreef:
Janine1990 schreef:

Een reden temeer om op te letten. Als ouders zijnde. Er komt nooit een vertrouwde kennis die je kind steeds meeneemt. Dit soort kindermisbruik komt juist voor in situaties waarbij de ouders degene die ze met hun kind toevertrouwden volledig vertrouwden.
Misschien heeft 'starstruck' in enige mate meegespeeld. Maar in zo'n korte tijd betwijfel ik echt.

Tsjah... ik ken een verhaal van vrij dichtbij... Daar lusten de apen geen brood van.
Maar mooi niet dat moeders het doorhad... En daar kwam ook nog het stockholm syndroom bij kijken... En niet op de manier van 'abducted in plain sight'. Oh en dit was niet het lieve groomen waarover wordt gesproken in deze docu...

Kijk ook even naar abducted in plain sight, je gaat mij niet vertellen dat die ouders niet betrokken waren bij hun kind (ook al hebben ze in mijn ogen de eerste keer wel verkeerd gehandeld). Nou ja goed, de docu heeft niet voor niets die naam gekregen.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 19:54

Ah ja. Nu ligt het deels aan de opvoeding van de ouders dat de jongens het hebben laten gebeuren. Die hadden we nog niet gehad.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 19:58

Nouja ik vind weldegelijk dat de ouders flinke steken hebben laten vallen. Zodra je hoort dat je kind in bed slaapt bij een volwassen man zouden toch de alarmbellen af moeten gaan. Deze ouders vonden dat echter dood normaal, imo maak je je kind dan wel een erg makkelijk potentieel slachtoffer.

Maargoed ik denk dat die ouders zich ook wel voor hun kop kunnen slaan. De mensen die dit wisten, maar nooit aan de bel getrokken hebben vind ik eigenlijk nog veel erger.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 20:26

Vindt Oprah ook. Maar komen die dan naar buiten? En in hoeverre kun je ze loskoppelen van geld?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 20:40

Er was net een item hierover bij DWDD. Ik vond de stukjes behoorlijk geloofwaardig. Dit betrof stukjes uit het interview met Ophra.
Er werd ook uitleg gegeven, dat seksueel misbruik niet altijd pijnlijk en bruut is, maar zeker kan het heel subtiel zijn. Ouders waarschuwen hun kinderen voor de vreemde, enge man in de bosjes met een snoepje, maar niet voor de lieve buurvrouw of een Idool. Je moet je kinderen ook heel jong al voorlichten, volgens de deskundigen

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 20:54

Ik heb het ook gezien. Heftig. Ik voorzie een grote boycot van Michael Jackson.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 21:05

MarcoBorsato schreef:

Misschien even.. maar eerlijk denk ik niet zo lang.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 21:06

MarcoBorsato schreef:

Opera was altijd zijn grote vriendin en ook beschermvrouwe.....

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 21:09

Maar dat was waarschijnlijk voordat zij wist wat ze nu weet.