Janine1990 schreef:Nouja, dat is natuurlijk heel eenvoudig te verklaren. Zie ook het bericht van Jolien87.
Vergeet niet dat ze niet aan het vertellen zijn aan hun psycholoog... Het gaat om de hele wereld.
Het verhaal is beschamend (hoe kunnen ouders zo naïef zijn), maar ook het verhaal van jongens die het destijds niet als misbruik zagen maar als liefde. Wat ook op latere leeftijd verschrikkelijk verwarrend zal zijn.
Het beeld van kindermisbruik is dat het verschrikkelijk is om mee te maken als kind. Maar dat is meestal niet eens de realiteit.
En toch,.. vind ik Robson ongeloofwaardig. Dat komt omdat zijn verhalen niet stroken met hoe pedofielen meestal te werk gaan. Nemen juist zorgvuldig de tijd voor "grooming". En ze hadden alle tijd. Maar in zijn verhaal heeft Michael de eerste nacht al toegeslagen. En vonden zijn ouders het na het verblijf van een week al goed dat hij daar zou blijven en zij verder gingen met vakantie. (Geen haar op mijn hoofd dat ik dat als ouder zou doen. Daarna zijn ouders en Robson zelf jaren en jaren lang bevriend gebleven. Dan moet je toch iets merken? )
Zijn die ouders en zus nog ergens aan het woord in de documentaire of komen zij niet aan bod?
Janine1990 schreef:Ik zou niet weten wat ik zou moeten voelen als ik er achter kom dat het fout was. En dan is Wade Robson ook nog eens een behoorlijk goede danser... Wat doet het met je carrière?
Blijkbaar is dat toch jaren lang goed gegaan tot het moment dat hij geen voet aan de grond kreeg bij de tribute shows. Ik moet zeggen daar heeft de familie Jackson een punt. Aan de andere kant moet ik zeggen dat er voldoende 'red flags' waren voor op zijn minst ongepast gedrag van Michael. En dan die schikking... Als er echt niks is waarom dan schikken? Schikken is de rook van het vuur en een zwaktebod.